Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Alweer een paar zware weken in men axhistorie.

Met de zwarte naar de keuring geweest. Afgekeurd voor men verlaging :D :D :D 9cm bodemvrijheid heb ik, en dat is net genoeg maar ik niet de nodige papieren. Dus afgekeurd. Dan maar de achteras en voorveertjes terug gewisseld en glansrijk door de controle :D
Image
ff een sfeerbeeld van het wisselen van de achteras

verder is de rolkooi en de veerpootbrug van sparco toegekomen
Image
een klein bouwpakketje :D
Image
toch eventjes zien of het compleet is :D en ja ik heb er mij ff tussen gezet met men poep de grond op. Ik voelde me al een stuk veiliger toen :wink:
Image
iemand zin om te racen??? :twisted:
Image
verder nog de onderstellen voor de kuipjes
Image
Image
en tot slot het TOORA sportstuurtje

De plannen voor de nabije toekomst:
-zwarte ax een opfrisbeurt geven langs de buitenkant. Samen met de carrossier van op men werk gaan we het beestje eens onder handen nemen. Alle putjes en bultjes eruit werken, skirts en bumpers glad zetten en de lak wat bijwerken.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jeetje, tis wel beetje geld-pompen.. maar je bent wel serieus goed bezig :)
Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

q01z wrote:jeetje, tis wel beetje geld-pompen.. maar je bent wel serieus goed bezig :)
geld-pompen is een groot woord, tis een hobby hé :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Proficiat met je keuring hé. Volgend jaar meer geluk.

En die blauwe wordt echt een bom 8) Hopelijk vindt de keuring je plannen even leuk.
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Proficiat met je keuring hé. Volgend jaar meer geluk.

En die blauwe wordt echt een bom 8) Hopelijk vindt de keuring je plannen even leuk.
dan heb ik nog wat meer ombouwwerk vrees ik :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

zozo de afspraak met onze carrossier (hoe schrijf je dat eigenlijk :lol: ) is gemaakt. De 30ste oktober beginnen we eraan. Tzal wel altijd na onze werkuren gebeuren dus het zal een week of 2 duren. Maar dan is het meteen goed gedaan :D (hoop ik :D :D :D ).
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

30 oktober.. 2009? :P
Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

q01z wrote:30 oktober.. 2009? :P
zei ik dertig oktober??? wel eigenlijk bedoelde ik de 29ste, vandaag dus 8) :D :D :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Deze ochtend lekker vroeg opgestaan en met de desbetreffende AX naar Malderen gereden. Inderdaad ja, een klein pitoresk dorpje ergens in België :) Rond acht uur kwam ik op de afgesproken plaats aan en we zijn er dan maar meteen aan begonnen.

Image
zo kennen we hem allemaal :P en zo zijn wij dus ook van start gegaan. BTW sorry voor de niet al te duidelijke fotos maar de werkplek is net iets te klein :lol:

Allereerst alles maar gaan demonteren en op zoek achter roest. En ik moet zeggen, het valt héél goed mee. De voorruit moet er zelfs niet uit :P En dat was voor mij toch wel een hele opluchting vermits deze er nog niet zo lang weer instaat. Ik heb dus enkel roest aan de steil vooraan rechts en achteraan aan de ophanging van de bumper onder de achterklep. Verder niets, echt waar, ik kon het zelf moeilijk geloven :D . Dat scheelt dus weer wat in tijd en moeite... en stof uiteraard :D

Image
Allereerst moest de striping eraan geloven. Wat een kutboek seg om die dinger er af te krijgen :roll:

Image
Maar de volhouder wint :P

Image
Half weg in afbraakstatus

Image
De sticker op de achterklep wordt nu wel héél toepasselijk :twisted:

Image
En dit is Geert, de carrousier van dienst, en tevens de man aan wie ik men AX de komende dagen toevertrouw

Image
Schuren is plezant hé :lol:

Image
Zo heb ik hem achter gelaten. De andere kant was al volledig geschuurd. Geert zal de rest vandaag nog gladschuren.

Geert vertelde me als alles zo vlot blijft lopen dat de auto misschien al klaar zou zijn tegen volgende week zondag. Het plan is om hem terug in het originele kleurtje te zetten, alle blutsjes builtjes en roest weg te werken en alle plastieke onderdelen buiten in het satijnglans zwart te spuiten. De motorkap krijgt ook nog subtiele booskijkertjes. Ik ben in ieder geval in blijde verwachting :D :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Lekker bezig! Toch maar geen kawa groen? Dat was het plan een paar jaar terug toch?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

goe bezig :D
Binnenkort toch eens een meeting doen? :P
AX-kopen is verslavend.

Netheo's_Charly
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SatOct06, 2007 7:02:11 PM
Location: Humbeek België

Post by Netheo's_Charly »

Browny wrote:Lekker bezig! Toch maar geen kawa groen? Dat was het plan een paar jaar terug toch?
kawagroen is voor de blauwe hé :D dit wordt de "cleane"
de blauwe wordt de ssjonnybak :D
My AX powered by Netheo

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Toen ik voor het eerst van de kaka-groene kleur hoorde had ie de blauwe volgens mij nog niet.

Originele kleur is erg mooi trouwens!

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Browny wrote:Toen ik voor het eerst van de kaka-groene kleur hoorde had ie de blauwe volgens mij nog niet.

Originele kleur is erg mooi trouwens!
idd vind ik ook, maar heeft iemand toevallig de kleurcode??? :D is het ETW gris silix ofzoiets???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Vandaag nog even langs geweest om een stuk van de binnenbekleding eruit te halen. kwestie van de bluts rechts net voor het achterwiel er deftig uit te krijgen. Ook de spoiler op de achterklep heb ik veranderd door de standaard doppen zodat de spoiler apart kan gespoten worden. Ook wist iemand hier me de kleurcode van de auto te vertellen, en dat is altijd handig natuurlijk als je je wagen wil overspuiten :D . So far so good. De ax zag er helemaal witjes uit, hier en daar al een klein beetje roestomvormer opgedaan. Aan de voorruit is de roest al volledig weg. Ik veronderstel dat Geert een dezer dagen zal beginnen met plamuren. En als hij men hulp nodig heeft zal ik het wel horen als ik hem zie op het werk. Dat was het voor vandaag. Geen foto's sorry, cam vergeten thuis
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

iets voor 8 uur. TRING TRING, gsm gaat af. Het was geert aan de andere kant van de lijn. Hij vroeg me hoe de motorkap open ging. Hij kon die verdomde hendel maar niet vinden :D :D :D . En om dat uit te leggen als je nog half slaapt is geen pretje :o :o :o . Hij was bezig aan de booskijkers op de motorkap. Verder weet ik niet echt véél van de vorderingen. Ik wacht in spanning af :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

het was iets voor 5 uur deze avond. Bijna gedaan met werken en konstant kijkend naar je klok :D . Bijna 5 uur en toch al beetje zenuwachtig. Hoor ik ineens het typische AX GT carb geluidje. hu???? :o :o :o Jaja, daar was Geert dan eindelijk met men ax. De booskijkertjes staan er eindelijk op, na hard zwoegen zonder enig randje. en de gehele kas is geslist en staat klaar om te spuiten. Als alles goed zit gebeurd het spuiten van de kas morgen :D En de skirts en raamomlijsting overmorgen. :D
Deze keer had ik toch wel men gsm mee en kon ik 2 fototjes maken :wink:
Image
Image
2B continued
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ziet er al veelbelovend uit!
Kben al benieuwd 8)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Vandaag weer wat verder gedaan aan de ax :D Alle bumpers, skirz en dergelijke staan aalglad :) En de kas heeft zen eerste lagen verf gekregen. De vernis is voor nu zo ongeveer :D Morgen worden alle plastieke onderdelen in het satijnzwart gespoten. De kas zonder vernis ziet er in ieder geval alles lekker clean uit

Image
Hiierin gebeurd het dus allemaal

Image

Image
wel nog een vet kleurtje vind ik in het mat

Image

Image

2B continued
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Dat ziet er echt super uit. (y)
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Post Reply