[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Het maakt mij verder ok eigenlijk geen biet uit hoe of wat.

Als ik het betalen kan zou ik ook graag een dikke BMW rijden ipv mijn AX?je (ookal zou ik misschien wel heimwee krijgen naar het citroen?tje).

Feit is dat "geldbesparing" werd aangedragen als voornaamste reden voor verkoop van de AX terwijl dit argument, door aankoop van een BMW, (mijns inziens) keihard tot drogreden wordt omgetoverd. :roll:

Nogmaals, wat of hoe Kevin (of welke andere die hier op dit forum actief zijn) ook zijn/hun redenen heeft/hebben > zal ik me niet zo druk over maken. Ik wil ook niemand op de (lange) tenen trappen. Ik vind het alleen grappig wat er allemaal in zo?n forumtopic gezegd wordt, wat naderhand dus totaal onderuit te halen blijkt :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

bokkie wrote:Het maakt mij verder ok eigenlijk geen biet uit hoe of wat.

Als ik het betalen kan zou ik ook graag een dikke BMW rijden ipv mijn AX?je (ookal zou ik misschien wel heimwee krijgen naar het Citroën?tje).

Feit is dat "geldbesparing" werd aangedragen als voornaamste reden voor verkoop van de AX terwijl dit argument, door aankoop van een BMW, (mijns inziens) keihard tot drogreden wordt omgetoverd. :roll:

Nogmaals, wat of hoe Kevin (of welke andere die hier op dit forum actief zijn) ook zijn/hun redenen heeft/hebben > zal ik me niet zo druk over maken. Ik wil ook niemand op de (lange) tenen trappen. Ik vind het alleen grappig wat er allemaal in zo?n forumtopic gezegd wordt, wat naderhand dus totaal onderuit te halen blijkt :)


Tja, het is een 323 E30. Die zijn net zoveel waard als een tweedehands AX GT. Zo bijzonder is het dus ook niet.....
Freude am Fahren.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Nogmaals, het gaat mij niks aan en maakt me eigenlijk ook niks uit.

Maar "toch" rein om uit principe voor mijn mening uit te komen, vind ik de begrippen "geldbesparing" en "AX omwisslen voor een BWM, ookal is ie evenveel waard" niet bij elkaar passen.

Je bent altijd meer kwijt aan wegenbelasting, verzekering en brandstof.

Desondanks hoop ik uiteraard dat de BWM perfect bevalt en nog vele kilometers voor de boeg heeft (die evenveel of meer genoegen brengen als de AX-km?s).

Daarbij zal ik het maar laten om niet nog meer olie op dit (toch al hete) vuur te gooien.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hopelijk is de BMW verkocht. overigens is een BMW 323i E30 in deze staat w?l meer waard dan een GT'tje. Je vindt ze niet met een halve liter op 5000 km olieverbruik ongeveer.
En het verbruik? 1:11,5 als je een beetje op het rechtervoetje let... zoveel meer als een GT zuipt ie dus ook niet.

Als ie nog bij me blijft tot ik beter in de cash zit neem ik 'm wel een keer mee naar de Nordschleife :)

BMW wordt overigens opgevolgd door een leasebrikkie of een Corsa Diesel.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Als je een beetje op de rechtervoet let ja, maar das denk ik nog een (klein :P ) probleempje bij jou ofnie, haha

No offence :wink: :roll:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nou, op m'n rechtervoetje letten valt wel mee hoor... de kruissnelheid op de snelweg is alleen vaak hoog (150-160 km/h)

De BMW is nu indd weg, van het overgebleven geld heb ik m'n advocaat kunnen betalen ?n m'n AX weer enigszins op kunnen lappen. Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren maar... dat komt wel weer als er nieuwe cash is :D Zaterdag nog een paar kleine dingetjes repareren en dan ben ik voorlopig denk ik wel weer ff rijdend, ondanks dat er wat compressieverlies optreedt in 1 v/d cilinders. Motortje tort alweer iets beter dan na de eerste start, maar boven de 140 km/h is ie nog steeds dood. 180 aantippen deed ie alweer, overigens is m'n koppeling nu weer kapot en die ga ik dit weekend vervangen. En ik heb geen startmotor, dus continu aanduwen :lol:

Hoe ik het compressieprobleem op ga lossen weet ik nog niet precies, misschien eens kijken of ik een schade-BX ofzo met weinig kilometers kan vinden. Zodat ik iig zeker weet dat het blokje nog op-en-top is.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

schade-BX met weinig km's?

schade bx-en zijn er zat.. maar meestal flikkeren ze die gelijk weg (helaas)
weinig km's is opzich al een prestatie.. vooral voor die 1.4 blokjes.. die waren al niet al te betrouwbaar in de BX omdat de BX nou eenmaal te zwaar was ervoor.

en als je al een blokje vind met weinig km's dan ligt dat al 10jaar stil :roll:
ik zal die 1.4 uit die saxo halen die je me aanbood
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Saxo? Waar komt die nu weer vandaan?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik weet 2 mensen met een Saxo 1.4. Eentje met een goede motor en eentje met een slechte. die hebben elkaar helaas gevonden. :-)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:ik weet 2 mensen met een Saxo 1.4. Eentje met een goede motor en eentje met een slechte. die hebben elkaar helaas gevonden. :-)


Had jij je AX verstopt dan? DAn had jij die 1.4 kunnen hebben?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik wilde hem eerst niet omdat het multipointinjectie is. toen ik dat wel wilde was ik al te laat...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou, heb de boel bijna compleet...

zaterdag als 't goed is bouwen! :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou... ik loop weer tegen een PROBLEEM aan.

Ik heb een multipointblok, 1.6 8V uit een 106 XSi
Ik heb een cup-ECU voor een 1.6 8V XSi

Ik heb een GT-versnellingsbak met koppeling...

...gaat dit passen? of niet?

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

met kabelboom enzo?
en die bak gaat wel passen en koppeling ook wel maar ik zou toch voor een 1.6 koppeling gaan, die is aanzienlijk groter.

het heeft goed kans dat ie gaat slippen met een GT koppeling.

maar heb je die hele kabelboom zooi er ook bij?
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jep, GTI-boom.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die bak kan je er wel opschroeven..

maar die bak heeft geen plek voor een ODP sensor.. en die schijn je nodig te hebben bij multipoint?

dus dan werkt het nog niet :roll:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nope, ik ga voor een GTI-bak... dus is al opgelost ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ennnnnn... bij Bart Ebben zijn ze :angel9: !!!

een beetje zweverig dus.

versnellingsbak van 1999, 182.000 km... 350 euro!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

d'r staat op marktplaats een versnellingsbak uit de saxo-cup.....dus als je er een sprintertje van wil maken :)

kost wel 750 euro trouwens.....t is dat ik er geen geld voor heb
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahah.. ik vind een 1.6 juist fijn omdat ze vooral ook veel koppel hebben en ik dus met een redelijk toerental (zeg 4k/min) 140-145 kan rijden op de snelweg.. wil dan niet al aan de 6k zitten :P

Post Reply