Anouschka van Corler (AX 1.4i TGS '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Waarschijnlijk krijgt mijn AX ook winterbanden. Schijnt echt een wereld van verschil te zijn, dus ben benieuwd! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

moet je daarvoor niet eerst wachten op de winter? om nou midden in de lente winterbanden te monteren vind ik niet zo heel erg intelligent
Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

q01z wrote:moet je daarvoor niet eerst wachten op de winter? om nou midden in de lente winterbanden te monteren vind ik niet zo heel erg intelligent


:lol:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Anouschka wrote:Waarschijnlijk krijgt mijn AX ook winterbanden. Schijnt echt een wereld van verschil te zijn, dus ben benieuwd! :)


ik heb ze ook liggen, wou ze er ook onder zetten, alleen toen ging mijn slotbout stuk... :evil:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

q01z wrote:moet je daarvoor niet eerst wachten op de winter? om nou midden in de lente winterbanden te monteren vind ik niet zo heel erg intelligent


Het wordt deze week koud hoor! :wink: En winterbanden scheelt echt een stuk, ik heb nu een goede AX en dat wou ik graag zo houden! :D

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Hoeft niet eens koud te zijn voor winterbanden...........

Winterbanden helpen al vanaf +8 graden celsius, ik meende dat het verschil dan al positief 30 procent bedroeg, in vergelijking met zomerbanden...........

Groeten,
Eric

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

205rallye wrote:Hoeft niet eens koud te zijn voor winterbanden...........

Winterbanden helpen al vanaf +8 graden celsius, ik meende dat het verschil dan al positief 30 procent bedroeg, in vergelijking met zomerbanden...........

Groeten,
Eric


Hoe kan je auto nou beter reageren met die winterbanden als et nog altijd ver boven 0 is? :?
Was altijd onder de indruk dat winterbanden echt voor winter zijn. Dus met gladheid en sneeuw e.d.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Mekkio wrote:
205rallye wrote:Hoeft niet eens koud te zijn voor winterbanden...........

Winterbanden helpen al vanaf +8 graden celsius, ik meende dat het verschil dan al positief 30 procent bedroeg, in vergelijking met zomerbanden...........

Groeten,
Eric


Hoe kan je auto nou beter reageren met die winterbanden als et nog altijd ver boven 0 is? :?
Was altijd onder de indruk dat winterbanden echt voor winter zijn. Dus met gladheid en sneeuw e.d.


Bandensamenstelling is anders dan van normale banden, winterbanden presteren beter bij lagere temperaturen dan zomerbanden

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

is gister special over geweest bij zo'n autoprogramma

((ondanks dat het overduidelijk was dat 1 auto bij de remtest gewoon niet maximaal remde (:?) en bij de rotonde test een voorwielaangedreven autootje dat plots rechtdoor gaat? ja die gaf ineens plankgas, dan is het over ja! ))

winterbanden slijten bij hogere temperaturen harder, daar zijn ze niet voor gemaakt.. maar nu is een goede tijd om over te schakelen, de temperatuur bij de grond is lager ergens tussen de 0 en 10 graden afhankelijk vh weer.

de winterbanden zijn van een ander soort rubber, een rubber wat elastischer blijft bij lage temperaturen, het profiel is aangepast om grotere hoeveelheden water/vuil af te kunnen voeren.

algehele bandenkennis: bij volledig droog weer wil je 100% rubber dat de vloer raakt, wordt het echter nat, dan ontstaat er in dat geval een dun 'filmpje' tussen het rubber en asfalt en ga je overal heen behalve waar jij naartoe wilde! Vandaar dus profiel, voert water af.
dat wist iedereen? mooi

inprincipe presteerd elke band 'goed' bij droog weer, omdat er altijd wel voldoende rubber het asfalt raakt. ok, niet elke band is even goed, maar bij normaal gebruik is dit verschil niet goed te merken. Zodra het ook maar een beetje vochtig wordt, zijn er al snel grote verschillen.

Vandaar dat een winterband nu echt al wel zijn voordeel heeft, de weg is steeds vaker vochtig/vies (ondanks het weer) en kouder. Je wil nu dus een band die dit vuil/vocht af kan voeren en ook nog soepel blijft.

jeetje, slaat dit eigenlijk allemaal wel ergens op?

nahja iig, tis nu lente, rond kerst wordt het zomer.. dus vanwaar winterbanden? euhmm omdat ze VERPLICHT zijn in DUITSLAND?
Image

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Was altijd onder de indruk dat winterbanden echt voor winter zijn. Dus met gladheid en sneeuw e.d.


Meest gemaakte denkfout.....

De logica klopt wel degelijk, jaren geleden was het idd. ook zo, echter de techniek staat niet stil en al helemaal niet op bandengebied......

dus vanwaar winterbanden? euhmm omdat ze VERPLICHT zijn in DUITSLAND?


Nope, verschil is bij lagere temperaturen heel eenvoudig uit te leggen....

Goed het is iewat overdreven, maar dan is het misschie wel duidelijk....

Verschil is op die temperaturen te vergelijken met een warme slick en een normale straatband......

vanwaar dus de winterbanden in koude dagen :?: :?: :?: :?: GRIP, GRIP, GRIP, GRIP...

Trouwens snap al helemaal niet dat mensen gaan bezuinigen op banden, of je hebt zo'n lage dunk vanjezelf dat je niet bereid bent om 100 euri meer uit te geven...

Die banden is eigenlijk alles wat contact heeft met de weg, nou dan heb ik liever de wereld aan grip als 100 euri besparen en kans op de weg afglijden, auto in de prak of nog erger.........

Groeten,
Eric

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

205rallye wrote:Die banden is eigenlijk alles wat contact heeft met de weg, nou dan heb ik liever de wereld aan grip als 100 euri besparen en kans op de weg afglijden, auto in de prak of nog erger.........


Bespaar me dat laatste. Dat is mij begin dit jaar al overkomen :? Totall loss...

Maar back on topic :)
Banden discussies kunnen we ook ergens anders houden als in Anoushka d'r Wie=wie ;)

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Mekkio wrote:
205rallye wrote:Die banden is eigenlijk alles wat contact heeft met de weg, nou dan heb ik liever de wereld aan grip als 100 euri besparen en kans op de weg afglijden, auto in de prak of nog erger.........


Bespaar me dat laatste. Dat is mij begin dit jaar al overkomen :? Totall loss...

Maar back on topic :)
Banden discussies kunnen we ook ergens anders houden als in Anoushka d'r Wie=wie ;)


Je haalt me de woorden uit mijn mond! Ik heb ff weinig updates (gaat verandering inkomen!) dus ik denk ik meld ff dat ik winterbanden neem. Was niet de bedoeling dat er gelijk een giga discussie ontstond. :wink:

Ik vind het gewoon wel zo'n veilig idee!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik heb ze dr onder, en tis echt een wereld van verschil, veel meer grip op nat, ben benieuwd wat ze op sneeuw doen.....tis alleen geen gezicht die orginele 13inch gti wielen hehe...

ik heb eventueel nog wel 5 licht metalen orginele GT velgen...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

TTF wrote:ik heb ze dr onder, en tis echt een wereld van verschil, veel meer grip op nat, ben benieuwd wat ze op sneeuw doen.....tis alleen geen gezicht die orginele 13inch gti wielen hehe...

ik heb eventueel nog wel 5 licht metalen orginele GT velgen...


Das idd het enige nadeel aan winterbanden, ik moet de hele winter zonder mijn mooie velgen. Maar ja, dan blijven ze wel mooier. En nog een geweldig voordeel, je zomerbanden slijten niet! :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ach bij mij komt het goed uit nu de oude velgen weg zijn en ik bezig ben met met 4 gaatjes, allee dat staal is niet echt fraai, tis nu een beetje een ghetto look ding geworden :lol:

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Morgen komen de winterbanden er onder. Ik zal mijn lichtmetaal wel gaan missen onder mijn AX, als de standaardvelgjes eronder zitten. Maar ja, krijg er een hoop rijcomfort voor terug dus het moet maar! Wordt vanzelf weer lente :wink:

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

En ze zitten er onder! Het rijd echt super, kan het niet goed uitleggen, maar je hebt zo veel MEER grip. Binnenkort mijn velgjes even goed zwart spuiten, nu zijn ze half ziver/zwart en dat ziet er niet uit. Beetje zwarte verf doet wonderen hoop ik. Al blijven mijn lichtmetalen velgjes mooier :wink:

En de week voor kerst ga ik bij SLICK mijn nieuwe skirts ophalen, het AX virus is dus weer volop actief!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Anouschka wrote:het AX virus is dus weer volop actief!


Goed om te horen!!!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Update over mijn AX zoals het nu is, zo vlak voor de kerst :wink:

Skirts zijn betaald, als alles goed gaat ga ik die 8 januari ophalen! :D
Het is mijn bedoeling om mijn velgjes (niet mijn lichtmetalen, maar de standaardvelgjes waar nu mn winterbanden omliggen) nog een keer goed zwart te spuiten. (Of misschien een andere kleur, iemand suggesties?)

Verder staat ie errug smerig te zijn maar heb ik de afgelopen 2 weken absoluut geen tijd gehad om hem te wassen. Iets voor na de kerst denk ik!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Gister dan EINDELIJK mijn skirts opgehaald bij Rik, en ik ben er errug happy mee. Ze zijn mooooooi! 8) Voorlopig liggen ze nu in mijn kamer, want het is veel te koud om nu wat aan de AX te doen!

Post Reply