Goed nieuws!
Gisteren heb ik mijn laatste tentamen ooit afgerond en je raadt het al, na de nodige vodka om het te vieren had ik dan vandaag eindelijk tijd om mijn heiligdom in ere te herstellen

.
Ik zou niet Joop zijn als ik totaal vergeten was om foto's te maken van de oude pomp....dus met de trein naar Helmond (zit een kei relaxte sloop vlakbij station), sta ik voor een bak met tig pompen in evenveel verschillende soorten... aan de hand van de stekkers die erop zaten maar eentje gekozen. Thuis het stekkertje erop en jawel, paste, pomp draaide op contact. YES!
Foto's:
zo zat het voor ik begon

Nieuwe + bak om evt benzine op te vangen

Slangen los, ging gelukkig makkelijk

The offending part

Omdat die dampen echt te sterk en gevaarlijk zijn heb ik zsm die andere erin gedrukt, geen foto's van. Zo ziet het resultaat er achter uit:

En zo van voor:
De oplettende kijkers valt meteen op:
Joop, die nieuwe pomp is een andere. Jep, klopt.. Ik kon het op internet voor geen meter vinden maar ben bang dat ik een diesel pomp met 1.2 Bar druk heb ingebouwd, had een 1.0 of 1.1 Bar benzine voor 1.1i moeten zijn. Kan iemand iets met de Bosch referentienummers? Voor zover ik kan zien is dit niet een 1.4 GTi pomp met 3 bar in ieder geval.
Kwam eruit: BOSCH0 580 305 007
ging erin: BOSCH0 580 305 002