Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Losroyos wrote:ja, maar ik heb liever wat roest waar wat aan te doen is dan dat het blok kapot is. en had nu ook een dakraam.
:roll:

roestschade is moeilijker netjes en kostbaarder te maken dan een distributie riem op tijd zetten :wink: of desnoods een compleet blok vervangen..

wel goed gekeken of het dakraam niet lekt? dat probleem heb ik een keer gehad met een ax en daar word je ook niet vrolijk van..

verder stop ik denk ik maar met reageren in dit topic :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Losroyos wrote:Ben hem van plan in een andere kleur te rollen ofzo, Maarja dat zien we nog wel, eerst maar is kijken hoeveel verf ik overhouw van de verbouwing van me kamer :P .
Roest gaat niet weg door er verf overheen te smeren...
Zul je echt weg moeten halen, omvormen, primen, verfen en laken.
Als met al erg tijdrovende klus, en omdat het rood is word het er niet snel mooier op.
Ook de verf voor je kamer is niet bepaald geschikt ervoor ;)

Het zou niet mijn eerste keus zijn geweest deze auto, kromme achteras, roest en vast nog wel meer kleine gebreken die je tegen gaat komen.
Wens je veel succes ermee iig!

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Mastenhose wrote:snap nog steeds niet waarom je met alle geweld een auto wilt hebben als je geen rijbewijs hebt...
Snap het op zich wel, het is de Hobby toch? :-) Zie ook het andere draadje wat hierover ging :-)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

TTF wrote: verder stop ik denk ik maar met reageren in dit topic :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

raoel wrote:
Mastenhose wrote:snap nog steeds niet waarom je met alle geweld een auto wilt hebben als je geen rijbewijs hebt...
Snap het op zich wel, het is de Hobby toch? :-) Zie ook het andere draadje wat hierover ging :-)
Ik begrijp best dat je heeeeel graag een auto wilt hebben, maar als je al bijna geen geld hebt, dan kun je een auto onmogelijk onderhouden, waardoor dat alleen maar frustratie oplevert (een hobby 'hoort' geen frustratie op te leveren eigenlijk...)
Steek dat geld dan in het halen van je rijbewijs en ga daarna sparen voor een auto... (Maargoed, nogmaals, het is m'n mening...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Rijbewijs word door moeder betaald, Je kent dat niet roken regeltje wel dat je dan je rijbewijs krijgt.

En de anders auto word niet echt een project, Als ik er extra dingen aan kan doen leuk, maar het gaat er straks om dat het rijdt en dat word hoofdzaak nummer 1.

Als het goed is zit bij de start van school ook werk bij, dus dat levert ook wat op.

Reiskoste naar deventer worden grotendeels vergoed heb ik al te horen gekregen. en ik ga gewoon geld opzij zetten voor als der iets kapot gaat, ik het niet zelf hoeft te doen maar bij een garage kan laten doen. Dus dat princiepe gaat wel goed komen.

Tegen die tijd dat ik goed geld ga verdienen koop ik er wel een project bij. Tis in het begin alleen noodzaak dat het rijdt :D Dus roest tis niet mooi, maar zolang het geen apk afkeur is dan is het goed :D

En idd ik had beter kunne wachten met auto kopen, maar het zag er toen naar uit dat ik bijna me rijbewijs ging halen, dus toen had ik hem gekocht maar ik moest toen stoppen met lessen. En nou zit ik alweer bijna op het eind van mij rijles tijd, En zou ik over niet al te lange tijd op kunne :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ik kan het alleen maar voor je hopen... Maar ga er niet vanuit dat een garage goedkoop is, manuren zijn duuuuur... Daarom kijken of je ergens een Haynes vandaan kunt halen (als je hem al niet had), hopen dat je een beetje Engels kunt en die dan maar vrolijk door gaan lezen.

Neem ook de tijd om al die how-to's en andere technische topics doorneemt, misschien heb je er nooit direct wat aan, maar het vergroot je inzicht! En het kost ook nog eens niets, dat valt onder hobby ;-).

Ik hoop overigens wel dat die rooie het inmiddels beter doet, hou alsjeblieft de temperatuurmeter van de koelvloeistof in de gaten (metertje zit er niet voor niets maar bij deze was het vorig jaar in ieder geval nodig)!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ik kan niet leren van lettertjes, Ik moet echt dingen doen om het te leren, Ja boeken enzo kan wel maar dat duurt ongv 3a4x zolang. en daar heb ik het geduld niet voor. :oops:

Maar een kennis van me werkt bij een auto garage dus zou ik het eventueel in de avond uurtjes nog samen met hem kunne doen. tegen kleine vergoeding.

Maar we zullen zien, Alles wat rijdt is iig voor mij nu beter dan dat stil staat en niet wil doen. 8)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Had hij geen zin om je te helpen met de koppakking dan? Kon ie ook wel makkelijk aan de materialen komen (ok, kun jezelf ook bij de goeie winkel ;-)).
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja, toen kende ik hem nog niet, Ik kem hem sinds het fout gegaan is :P

Hij wou hem voor 500 hebben zodat die er een 106 ralley 1.6 turbo in kon bouwen. Maar heb hema al gezegt, volgende keer mag je mooi helpen ;)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Roy je bent gek als je die "deal" door laat gaan. zelfs een compleet blok koop je met garantie al voor 200 euro.
je hebt nu een blits karretje die een behoorlijke phase 2 ombouw heeft.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Vanavond gaat als het goed is de ruil in werking.

Hij zou hierheen komen met een vrachtwagentje, alleen als dingen heel erg vies tegenvallen gaat het niet door.

Ja ik heb nu wel een hele mooie ax, nee ik zie er geen uitdaging in hem nog mooier te maken.

Ja die andere is minder mooi, Maar daat zit weer uitdaging in om helemaal naar mijn smaak aan te passen en zo low budget mogelijk.

Als ik de auto heb ga ik punten opschrijven die ik ga doen. En dan begin in de eerste post, onder de blauwe met de foto´s en to-do list van deze volgende AX.

Zo blijft alles bij elkaar staan, hoef je niet straks 80 pagina's door te zoeken vanwaar dat ene ook alweer stond. ideaal ;)

Ik ga vanmiddag tussen de buien door de geluidsinstalatie der maar is uit halen, persoonlijke spullen eruit halen. wachten tot zevanaaf komen, en dan vanaaf voor het eerst sinds tijden een sleutel van een ax omdraaien met een startend effect.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik geloof dat de meningen over deze ruil wel bekend zijn, dus die wil ik hier NIET meer horen.. de keuze is van Roy en het blijft zijn keuze! :)

zo, dat even gezegd hebbende;

gaaf dat je toch de uitdaging aangaat Roy.. ben benieuwd hoe het met die GT is en of je dr meer lol aan gaat beleven als aan de blauwe..

en voor onze gemoedrust;
KOOP DEZE! :D
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Als jullie daardoor beter slapen dan zal ik dat wel een keer doen dan :P

Maarja, ik ben vanaf met 13de bezig om auto's te tekenen en dan helemaal custom te maken. dus in eerste instantie stom om een auto te kopen die al af is

Maar vanaf vanaaf is die blauwe verleden tijd hebben we het niet over hoofdstuk afgesloten, en dan beginne we aan mijn rooie tijdperk. probeer ik jullie niet tot last te zijn met allerlei stomme vragen ;)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ach, die stomme vragen, die vinden wij juist leuk :D

hebben we ook es wat te lachen
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Maarja, ik ben vanaf met 13de bezig om auto's te tekenen en dan helemaal custom te maken. dus in eerste instantie stom om een auto te kopen die al af is
Dan ben ik wel benieuwd naar wat voorbeelden van door jou gecustomizede auto´s... (Y)

Hoop voor jou dat de ruil doorgaat, en ben ook benieuwd wat je ervan gaat maken! (En vooral je plannen posten!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Volgens mij is alles weg. ik zal is rond kijken of ik nog wat heb. Maar altijd al gek geweest van auto tuning.

Na de scheiding hingen me tekeningen op zolder nog aan het plafon, der zit nu een dak kapel op en volgens mij had ik de tekeningen maar weg gedaan :P tegenwoordig heb ik op me kamer geen plek meer op te tekenen :P

Heb nog wel rond de 200 of meer aan die kleine 1:87 ofzo. van matchbox en siku en hotwheels dingen :P zal voor de gein is gaan kijken, met dit weer kan ik toch niks anders doen :P

Plannen komen er vanaaf ook bij te staan :D

---- Edit

Als iemand foto's wil van de nette kleine modellen, dan hoor ik het wel.

Ik heb een Citroën tussen dit alles gevonden, Alleen ik denk dat mij broertje die proberen mooi te maken heeft:P Hij is nu zilver met zwart.

Modelletje van Majorette #254 Ech 1/61

Zal dan niet van alles appart en foto maken maar van groepjes bij elkaar.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Zo,

Gisteraaf:

23:40 - Sms, We zijn met 10 minuten bij je.

23:50 - hoor ze aankomen, rijden eerst de straat voorbij, rijden achter uit komen er toch aan.

Ik snelle blik op de rooie gewerkt. Daarna werd mijn auto door Sander-ja al aardig snel goed gekeurd, Toen in het licht van de straatlantaarn geduwt, en door Fieten.S aan een keuring blootgesteld die zelf bij apk niet verplicht is :P
Na ongv 20 minuten werd de auto goedgekeurd.

Toen de rooie. Ik was al blij dat ik hem hoorde lopen, De roest op linker achterscherm moet even op gelet worden. Kleine roest achter de koplampen, allebij de kante een gaatje. Alleen onder het koffer ruim nog niet gekeken in de hoeken. De kromme achteras was bekend, En daar word ooit ook nog is aandacht aan besteed.

Voor de rest top gaaf autotje, Ben de 4de eigenaar na een vrouw van 30 die hem 14 jaar had, Fieten.S zelf en daarna Sander-ja. Officieel verkocht in arnhem volgens het onderhouds boekje dus hij is bijna terug bij zijn begin in Nederland.

00:50, De blauwe is met enige moeite op de vrachtwagen gekomen, Toch wel echt een k*t geluid als je die onderlip zo over de grond hoor schaven. (srry geen foto's, Telefoon was leeg.)

Vanochtend even stukje over het hofje gereden, ik vind hem nu al fijner dan die blauwe :P

De to-do list staat op mij 1ste pagina, Dat word de project pagina komt al het nieuws bij elkaar te staan. Als er op to-do dingen afgestreept worden staat uitleg er kort achter.

Klik onder op "mijn wie is wie" om de 1ste pagina in nieuw venster te openen.

Vragen opmerkingen welkom, Alleen geen reactie meer over dat het een domme beslissing is. En wat ik allemaal wel niet beter had kunne doen.

alvast dank :D

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Net ding hoor die rooie!

Achteras zal ik niet te lang mee wachten... gaat volgens mij ook snel irriteren een trekkend en trillend stuur.

Maar erg tof dingetje, en ook nog mooi rood!
Succes ermee!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Op die foto de bumpers wel, Maar nu niet meer :P zijn wel iets verkleurd. Spoiler is bijna wit.

En me eigen foto's komen nog.

Post Reply