Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik had problemen met het monteren van een 1.4 GTI as onder een 1.4 GT van mei '89. Dus ja, er is verschil tussen de naven van de ph2 1.4 (GT)/1.5D en de vroege 1.4 GT.
Mogelijk past het dus gewoon van een willekeurige 1.1, lager en naaf van de 1.4tjes schijnen nl. aangepast te zijn om rekening te houden met een grotere remkracht (van de Furio/GT/diesel/GTI remmen). Ik heb nl. ook een asje onder de auto van Ellen gehad dat van een 1.1 af kwam, maarrem... weet niet meer precies wat daar voor remmen onder zaten :roll:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hijs van augustus 1990, dus ik zal waarschijnlijk een 1.4 as moeten gaan zoeken. Opzich is die as natuurlijk geen afkeur punt maar omdat ie niet goed voelt ;)

Ik ben nu weer in zeeland beland met grijsje!

Hij rijd als een trein, errrug lekker! Lekker pittig, alles werkt naar behoren, onderstel voelt goed...
totdat je boven de 120 gaat, dan trilt alles als een gek :P Nog maar even kijken waarom

en die ruitenwisser! Mijn hemel! hij begint in t midden, gaat zon beetje over de motorkap en dan weer naar t midden, en stopt exact in je gezichtsveld
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Sjaantjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 157
Joined: SunMar19, 2006 8:57:47 PM
Location: Uithoorn

Post by Sjaantjuh »

waar staan jou foto's van de meeting eigenlijk?
106 GTI

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die staan bij marc :) Heb vooral met zijn camera gespeeld :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rooeessttt

Kofferbak links
Image
rechts
Image
rechts gaat door tot achter koplamp
Image

Bumpersteun rechts
Image
links is nagenoeg perfect!
Image

miniscul op de kofferbak rubber rand
Image

Onder de skirts links hier en daar plekjes, sommige gemeen andere oppervlakkig
Image
Image
Image

Linker achter dorpel (rechts nog niet los gehad.. t ging regenen net)
Image
Image

Alles geschuurd tot ik er bij neer viel en schoongemaakt en roestomvormer op gesmeerd
... nu de rest ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

whoot :P
en valt best mee ;)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Herkenbare foto's helaas

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Popmart wrote:Herkenbare foto's helaas


mjaw mjaw, ik vind het op een paar plekken na nog wel mee vallen, tis een type 1... met skirts die er volgens mij zijn 17 jarige bestaan nog nooit af zijn geweest. Heb net ook skirt voor en wielkast skirt voor los, daar zit geen roest!
Na de regen lag er wel een plasje water in mn kofferbak bij het grote gat, dat verklaar hoe dat gat erkomt. Ligt denk ik aan de kofferbak rubber, of anders aan het deur rubber van de achterdeur aan die kant, want die is ook aardig slecht.

maaaaar nu regent het weer!!

marc, kom es thuis, t onweert, das eng:p haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

maarr ik ben toch allang thuis??

ga dan sleutelen, tis mooi weer! hup!
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hmm, dorpel ziet er wel wat zorgwekkend uit, verder is het wel te doen zo te zien.
Net op tijd zullen we maar zeggen :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Net ff verder gegaan, rechter bumpersteun voor is aardig rot, op punt van af vallen, maar ook daar net op tijd...

lalalla!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En weer korte update!

Vandaag gedaan:
- rechts alle skirts eraf, roest daar duidelijk minder, alles verholpen

- massaprobleem verholpen, kabel van linkerachterlicht naar rechter achterlicht was op 3 punten beschadigt, deze vervangen

- Koplampen kun je dus met een moer vast(er) draaien, de moer van de loszittende koplamp zat beetje vast. Met wat gesjor en extra tang deze aan kunnen draaien, koplamp weer vast genoeg!

- Tankje goed op gehangen, om de bumperbalk geklikt, pompjes omgedraait, rotte leidingkje vervangen, gevuld. Werkt!

-Downpipe -> middendemper idd los, andere middenpijpen van duff gevangen, einddemper (sebring demper!) flink gat, maar even laten lassen. Ondertussen ff demper geleend, die erop, kan ie iig gekeurd worden

Handrem nu ff naar kijken... en dan is het als het goed is allemaal okay voor keuring...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

grietje wrote:Rooeessttt

Kofferbak links
Image
rechts
Image
rechts gaat door tot achter koplamp
Image

Bumpersteun rechts
Image
links is nagenoeg perfect!
Image

miniscul op de kofferbak rubber rand
Image

Onder de skirts links hier en daar plekjes, sommige gemeen andere oppervlakkig
Image
Image
Image

Linker achter dorpel (rechts nog niet los gehad.. t ging regenen net)
Image
Image

Alles geschuurd tot ik er bij neer viel en schoongemaakt en roestomvormer op gesmeerd
... nu de rest ;)


Da is geen roest; Da's AX-goud!!

:jump:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AX goud! :P

Zo, zal ik dan ook maar weer eens dateuppen?

Ik heb maandag boodschappen gedaan voor de grijze, slopenjacht en ook onderdelen winkels langsgegaan...

Ik heb geshopt:
Normale standaard demper (sebring zat erop, teveel herrie voor lekker autotje... op de sloop was die normale 30 euro en hij had er nog veel meer en allen in zeer goede staat!)
Image
Antenne (was afgebroken)
Image
GT naafkapjes (hipheid)
Image
Hoedeplank (miste) & 3de rem licht (hipheid)
Image
Skirtset bevestigings dingen (stukstukstuk) &
Allerlei boutjes en schroefjes die ik miste
Image

en voor de blauwe:
deurbakken voor straks in nieuwe panelen, type 3 handgreepomlijsting, driehoek dingen voor binnenkant buitenspiegels (had GT dingen, dus die zijn helemaal, niet handig met zelf gemaakt deurpanelen) missende schroeven.....

En er lag stiekem nog veeeeeeeeeel meeer wat ik zou willen hebben maja, geld he, sommige dingen waren best goedkoop maar dingen zoals het interieur van de trs die er stond, 100 euro... ok, niet echt heel duur, maar wel veel geld voor een auto van 200 euro..! Laat dan die vieze deurpanelen er maar in zitten hoor, overleef ik ook wel weer.

Wat ik aan de APK puntjes heb gedaan, nou :
- koplamp weer vast gezet
- massa storing bleek beschadigt snoer van linkerachterlicht naar rechter achterlicht, vervangen, verholpen
- Uitlaat lek op 2 plaatsen, namelijk de einddemper, maar die is vervangen voor een normale, en bevestiging downpipe/middenpijp:
Image
zoek de fout...
juist, dit:
Image
veertje bestond uit 3 delen. Vervangen en opgelost

grooooot trsje vergeleken met cupje
Image

deel van onze uitlaat verzameling:
Image
(sebring enkel, dubbel in t midden, sebring dubbel)
Enkele Sebring of de dubbel in het midden komt onder de blauwe, waarnaar de uitlaat die daar onder zit en de geen die het niet word te koop komt ;) Dubbele sebring is van cupje, die nu tijdelijk even normaal heeft omde buren te vriend te houden.

Werkplaats zaterdag:
GTI en TRS, GTI zonder achteras en TRS zonder wielen om schoon temaken
Image

Schone TRS waar de uitlaat net onder vandaan gaat
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

wauw!
goed bezig grietje!

ben benieuwd wat je vandaag weer allemaal gaat doen! ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

bestuur wrote:wauw!
goed bezig grietje!

ben benieuwd wat je vandaag weer allemaal gaat doen! ;)

ik ook :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Goed bezig!!!!!!!!!!!!!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Wauww, ik wil ook zo veel tijd om lekker te kunnen sleutelen!

Als je toevallig nog tegen een standaard demper aanloopt met dikke flens... ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:Wauww, ik wil ook zo veel tijd om lekker te kunnen sleutelen!

Als je toevallig nog tegen een standaard demper aanloopt met dikke flens... ;)


tis ook mijn zomer project he ;) Nog paar weekjes vakantie en dan moetik toch echt fanatiek werk gaan zoeken en dan is het einde vrije tijd... Dus nog ff genieten he! ;)

Enuhm, die sloop hadden ze best heeeeeeeel veeeeel uitlaten. Heb eerlijk gezegt niet naar de flensen gekeken omdat ik dacht dat het, behalve 1.0, dezelfde maat was/is. wat voor diameter moet het zijn dan?

Ik ben nu roestgaten aan het dichtstoppen, nog half uurtje de hars drogen en dan kan ik het plamuren!!
3 gaten ben ik nu aan het doen; die andere 2 grote moeten gelast worden:
Image
Image

Image
Image

Image
Image

Zolang dat moet drogen ga ik hier tijd aan besteden..:
Image
Image

doordat ie ooit tikkie heeft gehad is front hier en daar beetje krom en wil die bumper niet helemaal meer, maar nu missen de blokjes ooken die heb ik nu, dus ga es kijken of ik die recht/normaal krijg
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

mooie glasvezelmatjes zijn dat! heel fijn structuurtje zo te zien?
vanavond es in me handen nemen ;)

als je het mooi strak/glad plamuurt en daar weer zilvergrijs over spuit, ziet niemand het! :D :lol:

Post Reply