Job (MERCEDES-BENZ C36 AMG, '90 1.4i GT & '91, 1.4i GT)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

v.andriessen wrote: ik zit eigenlijk net te denken...misschien moet ik mijn wielkassen gewoon uit laten draaien.... net zoals deze
Image
dat heet uit laten slijpen, uitrollen/draaien kan niet zo ver, er worden dus nieuwe wielkastbogen op maat gemaakt en vastgelast, weggeplamuurd en het zijvlak dient opnieuw gespoten te worden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

v.andriessen wrote:G*dverd*mme jonge, wat zie dat bakkie er lekker agresief uit! Heerlijk!

Ik wil eigenlijk ook weer mijn achteras verhogen, zo ziet het er veel stoerder uit. Misschien is ie van jou iets te hoog maar die van mij is echt te laag.
...en dan wil ik m'n achteras juist al maanden omlaag hebben. Ik heb er alleen nog geen oplossing voor; zelf kan ik 't niet, en het laten doen kost gewoon veel geld :x

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Job wrote:
v.andriessen wrote:G*dverd*mme jonge, wat zie dat bakkie er lekker agresief uit! Heerlijk!

Ik wil eigenlijk ook weer mijn achteras verhogen, zo ziet het er veel stoerder uit. Misschien is ie van jou iets te hoog maar die van mij is echt te laag.
...en dan wil ik m'n achteras juist al maanden omlaag hebben. Ik heb er alleen nog geen oplossing voor; zelf kan ik 't niet, en het laten doen kost gewoon veel geld :x
hij is misschien iets te hoog... Maar ik zou hem niet echt heel veel lager gaan plaatsen. De wielen moeten vrij in de kast zitten net als voor. Als ze verdwijnen in de wielkast, vind ik het persoonlijk niet meer mooi.
Maar daar moeten we even op de volgende frikandellen meeting naar kijken dan?!?!
Er zijn vast wel een paar gekken die jou daarbij willen helpen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik vind het juist veel vetter als de kont laag hangt :P

zo nét tot in de kast
AX-kopen is verslavend.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

v.andriessen wrote:
Job wrote:
v.andriessen wrote:G*dverd*mme jonge, wat zie dat bakkie er lekker agresief uit! Heerlijk!

Ik wil eigenlijk ook weer mijn achteras verhogen, zo ziet het er veel stoerder uit. Misschien is ie van jou iets te hoog maar die van mij is echt te laag.
...en dan wil ik m'n achteras juist al maanden omlaag hebben. Ik heb er alleen nog geen oplossing voor; zelf kan ik 't niet, en het laten doen kost gewoon veel geld :x
hij is misschien iets te hoog... Maar ik zou hem niet echt heel veel lager gaan plaatsen. De wielen moeten vrij in de kast zitten net als voor. Als ze verdwijnen in de wielkast, vind ik het persoonlijk niet meer mooi.
Maar daar moeten we even op de volgende frikandellen meeting naar kijken dan?!?!
Er zijn vast wel een paar gekken die jou daarbij willen helpen.
....nou doe ik vermoeden dat die meeting nou net niet doorgaat... N TERECHT GVD!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik vind hem er zo ook goed uitzien idd met die kont wat hoger :P

Nu vind ik laag ook gaaf, daar niet van, maar dit heeft op deze auto wel wat:P

leuke ax hoor job :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

het zal niemand boeien en heeft nix met axen te maken;

MAAR>>..........

VANDAAG BEN IK GESLAAGD AAN HOTELSCHOOL DEN HAAG!!

heeeeeeeeerlijK!

en nu met z'n alle duimen voor Quinten; je kan 't :arrow: :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Gefeliciteerd!!!
Image Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Job wrote:het zal niemand boeien en heeft nix met axen te maken;

MAAR>>..........

VANDAAG BEN IK GESLAAGD AAN HOTELSCHOOL DEN HAAG!!

heeeeeeeeerlijK!

en nu met z'n alle duimen voor Quinten; je kan 't :arrow: :)
wat nou niet boeien?? dat kan mij echt wel wat schelen hoor!
Gefeliciteerd!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Gefeliciteerd! :D

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Gefeliciteerd! Mooi gedaan ;-)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Thanks voor diegene van de felicitaties :)!

Verder had ik vandaag een vrije dag :O, die ik deels heb besteed aan het opknappen van de grijze GT.
De grijze GT die we in Januari in weer, wind en sneeuw hebben opgehaald ergens in Limburg. De auto AX GT TYPE 1 is in nieuwstaat; 48.000km, slechts lichte gebruikssporen en helemaal orgineel met de luxe van CV en een schuifdakje.
Het enige smet was de voorschade waar we niet goed mee wisten om te gaan. Vandaag dan toch eindelijk aan het werk gegaan met het resultaat dat alles weer is bevestigd. De meeste onderdelen had ik nog liggen, slechts een motorkap en een mistlamp ontbreken. Tevens is de gril nog niet gemonteerd maar die heb ik wel.
Enkele foto's van het prachtwagentje.
Image
Image
Image

Jammer dat de gekreukte motorkap zo een impact heeft, waardoor het nog een waardeloze auto lijkt. Maarja... ik ben dus nog zoekende. Als iemand een type 1 motorkap heeft liggen, dan hoor ik het graag. Het liefst in deze kleur. Een andere kleur mag ook; die moet ik dan maar laten spuiten.
Wat betreft 1 mistlamp geldt hetzelfde (aad, ik weet dat je ze hebt, maar ik ben op zoek naar wat aantrekkelijkers :) )

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

gaaf bakkie Job!!

nog plannen met dit bakkie of word deze gewoon orgineel?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Een van de weinig originele GT's in Nederland dus daarmee al bijna exclusief! :D

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

stefannn wrote:gaaf bakkie Job!!

nog plannen met dit bakkie of word deze gewoon orgineel?
Geen plannen mee; opknappen en orgineel houden. Al zal 't natuurlijk een schade auto blijven aangezien we deze zelf opknappen (en we zijn geen prof's ;)).

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nieuwe motorkap en lamp en je ziet niks meer van de schade ? of is het front ook ingedeukt?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

TTF wrote:nieuwe motorkap en lamp en je ziet niks meer van de schade ? of is het front ook ingedeukt?
Dat is 'm nou juist;

De schade was;
Front
knipper
koplamp
motorkap
mistlamp
't scherm
en nog wat kleine dingen.

Het front vervolgens zelf weer naar voren gehaald, scherm recht gemaakt en de goede lampen en bumper weer bevestigd. Nu nog een motorkap. Dus geen nieuw front, als de buitenkant maar goed oogt, en alles werkt

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Geen update ofzo... rijdt nog gewoon elke dag met m'n rode GT, en dat gaat best.
Maar ik ga mogelijk op korte termijn een andere auto aanschaffen voor m'n dagelijkse gebruik; iets groters, nog iets veel snellers en helaas ook duurder. Dit betekent dat de rode waarschijnlijk het veld mag gaan ruimen.
Misschien dat ik hem inruil, links en rechts krijg ik er namelijk nog een aardig bedrag voor op de auto die ik wil aanschaffen. Maar mocht iemand anders deze auto willen rijden (dus niet in onderdelen, dat kan ik niet aan) mag deze persoon dit ten alle tijden kenbaar maken :)!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Wat heb je voor auto op het oog dan?

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Browny wrote:Wat heb je voor auto op het oog dan?
een duitser, een sedan... maar over het bouwjaar en het type twijfel ik tussen 2! Maar niks meer hierover... eerst maar eens kijken of ik een goede/betaalbare kan vinden

Post Reply