AX_POWAH!! = GEERT vd HEIJDEN (AX 1.4 Project)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Wel apk keuren :) nie rdw, ik had echt nie verw8 dat ze zo moeilijk deden over n uitlaat of een setje velgen (zit gvd 10mm op!!)

Ik ga zaterdag kijken en opzich is er weinig geld verloren gegaan in deze ax, vooral tijd...maja t kost altijd geld natuurlijk.

Mzzls geert

ps rdw keuring voor kleurveranderen =nie nodig da kan gewoon op t postkantoor volgens mij :)
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Misschien stel ik een domme vraag hoor, als dat zo is vergeef me, ik weet af en toe niet beter :wink:

Mag je dan helemaal geen andere uitlaat onder de AX zetten, of is dit een speciaal geval omdat jij er zelf zoveel aan verbouwt hebt?

En wat was er precies mis met de velgen?

In ieder geval zwaar k*t, ik vind jouw auto echt super dik!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Anouschka wrote:Misschien stel ik een domme vraag hoor, als dat zo is vergeef me, ik weet af en toe niet beter :wink:


Domme vragen bestaan niet...
Maar niet alle uitlaten zullen geschikt zijn voor op de weg (Althans dat zegt de RDW)

Verder zullen ze denk ik gekeken hebben naar de omtrek van de wielen.. Die mag natuurlijk niet afwijken als met de originele wielen!

Wij vinden het allemaal meevallen, maar de RDW kan soms lastig doen..Let wel, RDW is weer heel anders dan APK.. terwijl dit eigenlijk niet zou mogen...

atmozz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 173
Joined: ThuJun12, 2003 4:37:43 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by atmozz »

Het probleem bij geert was de spoorbreedte, de wielen liepen aan in de wielkasten tijdens het inveren. Dit mag niet!!!!! ook niet bij de apk dus al helemaal niet bij de rdw keuring. Een andere uitlaat mag natuurlijk wel. Maar bij geert moest er een originele pijp onder met katalysator. Die hij nu heeft is een rechte pijp zonder katalysator.

Voor de apk maakt dat allemaal niks uit, zolang de co2 uitstoot maar goed is maar bij de rdw blijkbaar wel.

By the way hij is nu aan het kijken bij die ax dus we horen het vanavond wel wat ie heeft gedaan :lol:
Mzzls Jeroen :)
www.axtreme.photosite.com

- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

GRRRRRRRRRRRRRRR RDW :evil: , had al een beetje een hekel aan die jongens na wat zinloze discussie over een glazen of aluminium potje voor de remvloeistof bij een oldtimer.

Geert, Heel veel succes met de volgende ombouwklus!

P. :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

erge mierenneukerrij idd.. maar .. opzich een standaart uitlaatje er onderhangen is ook neit zo heel veel werk.. effe zetje velgen lenen .. euhm andere boutjes.. wat lassen ..

om nou meteen een andere auto te kopen voor weinig.. dan weet je ook nooit wat je koopt...

maar dat is mijn mening..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Ik heb de andere ax gekocht! we zijn gelijk op en neer gereden en hebben m opgehaald!! Hier ff vlug de specs ik vul t morgen wel aan met fotos!

Motorisch
* Ax GT injection 1990
* Green filter
* Sport uitlaat
* Schade vrij
* 170.000 KM

Interieur
* Zeer net GT interieur met neerklapbare achterbank
* Sport pook
* Schoon en netjes alles
* Toerenteller
* Oud type dashbord :?

Exterieur
* Zwart zeer strak in de lak
* Electrische ramen
* Dakraam
* Voor verlaagd
* Geblindeerde ramen achter
* Ruitenwisser in t midden
* Centrale vergrendeling

Nog te doen :
* apk keuren, hiervoor moeten er voor nieuwe banden op verder = alles wat ik tot nu toe gezien heb ok, de kachel werkt nie en t ruitenwisser blad mag een nieuwe op, 1 koplamp zit een beetje los, 1 achterlicht ook.

:twisted: Na de keuring :twisted: :
Bodykit, 4gaats erop en achter lager, 16inch, 4 uitlaten, morettes, kap met booskijkers, witte achterlichten,etc. (ligt allemaal al thuis)

De andere ax gaat in onderdelen weg!
Morgen meer!! Mzzls

:D Erg vreemde dag :D Erg veel agressie omgetoverd in zeer veel plezier en 100km rijden in me nieuwe ax en bevalt nu al als de beste!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

AX_POWAH wrote:Ik heb de andere AX gekocht! we zijn gelijk op en neer gereden en hebben m opgehaald!! Hier ff vlug de specs ik vul t morgen wel aan met fotos!

Motorisch
* AX GT injection 1990
* Green filter
* Sport uitlaat
* Schade vrij
* 170.000 KM

Interieur
* Zeer net GT interieur met neerklapbare achterbank
* Sport pook
* Schoon en netjes alles
* Toerenteller
* Oud type dashbord :?

Exterieur
* Zwart zeer strak in de lak
* Electrische ramen
* Dakraam
* Voor verlaagd
* Geblindeerde ramen achter
* Ruitenwisser in t midden
* Centrale vergrendeling

Nog te doen :
* apk keuren, hiervoor moeten er voor nieuwe banden op verder = alles wat ik tot nu toe gezien heb ok, de kachel werkt nie en t ruitenwisser blad mag een nieuwe op, 1 koplamp zit een beetje los, 1 achterlicht ook.

:twisted: Na de keuring :twisted: :
Bodykit, 4gaats erop en achter lager, 16inch, 4 uitlaten, morettes, kap met booskijkers, witte achterlichten,etc. (ligt allemaal al thuis)

De andere AX gaat in onderdelen weg!
Morgen meer!! Mzzls

:D Erg vreemde dag :D Erg veel agressie omgetoverd in zeer veel plezier en 100km rijden in me nieuwe AX en bevalt nu al als de beste!!




Hhaha toppy,

TIP je verwarming kan het wel eens niet doen omdat je thermostaat kapot is! wordt de tempmeter wel hoog?

suc6
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

gefeliciteerd met je nieuwe auto. Maar 100km rijden zonder apk? :?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

citro-power wrote:gefeliciteerd met je nieuwe auto. Maar 100km rijden zonder apk? :?


Ik hoorde laatst dat na het verlopen van de apk je minimaal binnen 1 maand de auto opnieuw gekeurd moet hebben voordat de RDW moeilijk gaat doen. Zelfde als dat je hem ook 1 maand van te voren kan laten keuren zodat tie 13 maanden geldig is. Beetje speling zit er wel op dus alleen de politie kijkt daar volgens mij niet naar en kan je wel een bekeuring geven.

Or so i've been told :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Kakelbont wrote:
citro-power wrote:gefeliciteerd met je nieuwe auto. Maar 100km rijden zonder apk? :?


Ik hoorde laatst dat na het verlopen van de apk je minimaal binnen 1 maand de auto opnieuw gekeurd moet hebben voordat de RDW moeilijk gaat doen. Zelfde als dat je hem ook 1 maand van te voren kan laten keuren zodat tie 13 maanden geldig is. Beetje speling zit er wel op dus alleen de politie kijkt daar volgens mij niet naar en kan je wel een bekeuring geven.

Or so i've been told :wink:




bijna goed
het is 2 maanden ipv 1 maand

verders je mag altijd opweg zijn naar de apk! (moet aantoonbaar zijn bij staande houding)

na 2 maanden verlopen apk op naam te hebben mag je een schrijven van het rdw verwachten met de medeling dat hij geschorst had moeten zijn en dat je nog een acceptgiro van cjib mag verwachten a 95 eur.

hoe het zit met als je een auto koopt waarvan de apk al lang is verlopen is me nog niet duidelijk. ik hoor dat je dan binnen 2 maanden apk moet regelen of anders schorsen. in slechtere gevallen tja dat merk ik binnenkort dan wel :evil:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

jebbers
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonOct04, 2004 1:16:19 PM

Post by jebbers »

Hmm ik had een auto zonder apk overgenomen. Ik betaalde wel wegenbelasting maar geen verzekering. Toen kreeg ik na een maand een brief van de RDW dat ik hem binnen een maand moest verzekeren. Over de APK heb ik niks gehoord.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Van de week is de belasting langsgeweest bij mij om te controleren of ik niet met mijn diesel rondreed (deze is namelijk geschorst).

Het was duidelijk aantoonbaar want de kop lag er af alleen zei de inspecteur wel dat ik het op had moeten geven dat hij niet bij mij thuis staat maar op een ander adres. (in een boerenschuur staat tie).


PS. Sorry voor het offtopic gaan hiero :oops: :oops:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Idd ik stel voor deze discussie ergens anders te vervolgen!

Ennu ik ben gewoon verzekerd terug gereden, ik had namelijk groene kenteken plaaten en t enige risico was aangehouden worden door de politie en 90 euro betalen maar das niet gebeurd :lol:

Ik ben echt super blij met mijn nieuwe GT!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Gooi deze wie = wie maar op slot ik begin een nieuwe want hijs nu wel voort erg groot!

Mzzls geert


/edit joost: we gaan dus hier verder

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=3807
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Locked