Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
Ja ach, er stond zeker een mooie ondergaande zon aan de horizon, alleen jammer dat je met dit tegenlicht de auto niet echt goed kan zien.
Gaan we regelen, en wel nu:
Na proberen te onderhandelen over de prijs (te hoog voor de staat van de auto) toch maar besloten dat deze gered moet worden:
Dus een beetje liefde kan geen kwaad :
Zo, een eerste indruk dus, maar dit is er wel mis mee:
En da's niet het enige:
Dat gaat even werk worden. Moet gewoon gelast worden...
Dit kan ik dan wel weer zelf:
Eerder gedaan bij de Audi 80 met epoxylijm.
Dan hier nog een visueel puntje:
Niet bijzonder, ook nog gewoon hard. Wel jammer, maar acht...
Dit moet tzt ook nog een keer gedaan worden:
Het is dat de skirt erover zit, anders zou het nog zomaar APK afkeur kunnen zijn...
Wat er ook op de lijst staat:
Aandrijfassen rinkelen in de bocht en ik wil nog even de remmerij voor testen. Ze hebben af en toe even de neiging om aan te lopen en daar zit ik toch echt niet op te wachten...
En natuurlijk moet hij gewoon zonder problemen door de APK komen, en helaas laat dat niet al te lang meer op zicht wachten.
Foto's van het interieur komen nog!
Gaan we regelen, en wel nu:
Na proberen te onderhandelen over de prijs (te hoog voor de staat van de auto) toch maar besloten dat deze gered moet worden:
Dus een beetje liefde kan geen kwaad :
Zo, een eerste indruk dus, maar dit is er wel mis mee:
En da's niet het enige:
Dat gaat even werk worden. Moet gewoon gelast worden...
Dit kan ik dan wel weer zelf:
Eerder gedaan bij de Audi 80 met epoxylijm.
Dan hier nog een visueel puntje:
Niet bijzonder, ook nog gewoon hard. Wel jammer, maar acht...
Dit moet tzt ook nog een keer gedaan worden:
Het is dat de skirt erover zit, anders zou het nog zomaar APK afkeur kunnen zijn...
Wat er ook op de lijst staat:
Aandrijfassen rinkelen in de bocht en ik wil nog even de remmerij voor testen. Ze hebben af en toe even de neiging om aan te lopen en daar zit ik toch echt niet op te wachten...
En natuurlijk moet hij gewoon zonder problemen door de APK komen, en helaas laat dat niet al te lang meer op zicht wachten.
Foto's van het interieur komen nog!
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:46:12 AM, edited 1 time in total.
gaaf?Punaxio wrote:Hij's héél gaaf!
Hijs enorm schattig
APK verloopt over een maand. Maar behalve de roest heb ik niet veel APK gezeur gezien.
Hij remt goed (aanlopen is kwestie van losremmen, denk ik) Verlichting is goed, motor loopt goed, uitlaat is dicht, interieur/gordels is alles prima en behalve aandrijfas getik geen speling op t onderstel gemerkt...
En de roest in de achterbak = geen afkeur, roest op de dorpel gaat toch skirt over... Blijft alleen twee gaten in de bodem voor apk over....
moet lukken toch?:P
Schattig, gaaf?
Schattig zeker! Gaaf is ie nog niet, maar dat was waarschijnlijk een andere context . En dan komt het allebei wel in orde !
Ik ga vanmiddag nog even kijken wat eraan gedaan kan worden. Roestpunten alvast even ingespoten zodat het niet verder gaat. Vanmiddag nog wel even de distributieriem kapjes monteren (ja, hadden ze er niet opgezet ) en dan nog even kijken of er nog olie bijmoet...
Dorpel moet dus gelast worden, apk is volgens mij pas in December, dus dat scheelt ook weer even. Maar dat betekent nog niet dat ermee gewacht gaat worden, ik ken mezelf en dan gebeurd het 3 dagen na de apk .
We gaan nog meer foto's maken!
Schattig zeker! Gaaf is ie nog niet, maar dat was waarschijnlijk een andere context . En dan komt het allebei wel in orde !
Ik ga vanmiddag nog even kijken wat eraan gedaan kan worden. Roestpunten alvast even ingespoten zodat het niet verder gaat. Vanmiddag nog wel even de distributieriem kapjes monteren (ja, hadden ze er niet opgezet ) en dan nog even kijken of er nog olie bijmoet...
Dorpel moet dus gelast worden, apk is volgens mij pas in December, dus dat scheelt ook weer even. Maar dat betekent nog niet dat ermee gewacht gaat worden, ik ken mezelf en dan gebeurd het 3 dagen na de apk .
We gaan nog meer foto's maken!
-
- AX liefhebber
-
- profiel verwijderd
Zo... Ik ga zo even naar de Lidl om eindelijk een echte KRIK te halen. Misschien ook wel zo fijn, standaard krik gaat 100% zeker door de dorpels van de TRS .
Meteen een paar dingen extra, zoals een autohoes (heb nu toch echt teveel auto's om er niet een te hebben ) en dan door naar m'n ouders om de eerste roest aan te pakken.
Hopelijk kom ik niet heel veel meer plekken tegen, heb al genoeg te doen als het gaat om roest wegwerken. Wel even de Motip code opzoeken, wil het toch wel mooi wit houden .
Als hij staks weer wat mooier is ga ik ook vrolijk wat foto's maken!
Meteen een paar dingen extra, zoals een autohoes (heb nu toch echt teveel auto's om er niet een te hebben ) en dan door naar m'n ouders om de eerste roest aan te pakken.
Hopelijk kom ik niet heel veel meer plekken tegen, heb al genoeg te doen als het gaat om roest wegwerken. Wel even de Motip code opzoeken, wil het toch wel mooi wit houden .
Als hij staks weer wat mooier is ga ik ook vrolijk wat foto's maken!
Ja, weet het wel, maar de GTI trekt het prima. Heb de nacht voordat ik daarmee naar Nuerburg ging ook even de standaard krik gepakt om de uitlaat te verwisselenraoel wrote:Dorpels sowieso niet meer gebruiken om te krikken bij die oudjes... niet verantwoord...
Ik ga aan de slag.
Goed nieuws, heb weer internet
Had ik eerst ook, maar via de telefoon gaat het gewoon belabberd langzaam .
Zo, zijn we weer... En met enigzins slecht nieuws:
Zo begon het aan de rechterkant toen we uit nieuwsgierigheid de skirt van de achterkant trokken. Hij zat al verdacht raar gekit met een zompig wit goedje...
Rechts bleek dus minder ok dan verwacht.
Enkele foto's nog:
Deze is dus van onderaf gemaakt, je kunt vrolijk de achterbak inkijken.......
En tot slot:
Daar gaat snel verder aan gewerkt worden. De kaal getrokken randen zijn inmiddels al in de primer gezet. Hopelijk kan ik ervoor zorgen dat het morgen al enigszins gemaakt is zodat ik ermee kan rijden. Want nu kan er nog geen bumper aan blijven kleven en dat gaat hem ook niet worden met de skirt (en die is heel erg nodig om niet voor lul te staan ).
Updates volgen later maar weer!
Zo begon het aan de rechterkant toen we uit nieuwsgierigheid de skirt van de achterkant trokken. Hij zat al verdacht raar gekit met een zompig wit goedje...
Rechts bleek dus minder ok dan verwacht.
Enkele foto's nog:
Deze is dus van onderaf gemaakt, je kunt vrolijk de achterbak inkijken.......
En tot slot:
Daar gaat snel verder aan gewerkt worden. De kaal getrokken randen zijn inmiddels al in de primer gezet. Hopelijk kan ik ervoor zorgen dat het morgen al enigszins gemaakt is zodat ik ermee kan rijden. Want nu kan er nog geen bumper aan blijven kleven en dat gaat hem ook niet worden met de skirt (en die is heel erg nodig om niet voor lul te staan ).
Updates volgen later maar weer!
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:51:14 AM, edited 1 time in total.
-
- Archivaris
dat was een blauwe die behoorlijk rot was maar we hebben momenteel een rode die ook redelijk gaar is en ontdaan wordt van z'n hartje voor m'n CHRONO maar misschien zit er voor deze witte nog wat bruikbaar plaatwerk op... DEZE AX is hetPgoddijn wrote:Oh? Ik wist dat jullie ooit een TRS hadden, maar dacht dat die te rot was en dus afgevoerd...
Ok, had de laatste tijd ook niet zoveel internet en ben wat gaan achterlopen ...
Hij rijdt, dat scheelt. Maar ik ga hier kijken of ik dit wel met glasvezel kan verstevigen. Voor zover ik erbij kan is de recherkant vrijwel af als het gaat om ontroesten, zal alleen op sommige plekken even met de roestomvormer aan de slag moeten aangezien ik er anders gewoon niet bij kan.
Ga zo nog het nodige doen, misschien kan ie dan nog mee naar Enschede, had per slot van rekening nog een klusmeeting .
Wish me luck people .
En Michel, dank voor het aanbod, ik zal aan je denken
Hij rijdt, dat scheelt. Maar ik ga hier kijken of ik dit wel met glasvezel kan verstevigen. Voor zover ik erbij kan is de recherkant vrijwel af als het gaat om ontroesten, zal alleen op sommige plekken even met de roestomvormer aan de slag moeten aangezien ik er anders gewoon niet bij kan.
Ga zo nog het nodige doen, misschien kan ie dan nog mee naar Enschede, had per slot van rekening nog een klusmeeting .
Wish me luck people .
En Michel, dank voor het aanbod, ik zal aan je denken
-
- Total admin
Leuke TRS! De zijflank ziet er niet meer zo goed uit, maar met de nodige aandacht kan die zeker gered worden.
Ik moet mijn skirtsetje ook maar eens dringend gaan monteren
De first hoeft ook niet zo moeilijk te herstellen te zijn. Die bumpersteun kan je heel eenvoudig namaken en dat andere roest achter het spatbord valt ook wel te fixen. De mijne was daar ook redelijk rot
Handigst is als je een goeie donor hebt.
Succes
Ik moet mijn skirtsetje ook maar eens dringend gaan monteren
De first hoeft ook niet zo moeilijk te herstellen te zijn. Die bumpersteun kan je heel eenvoudig namaken en dat andere roest achter het spatbord valt ook wel te fixen. De mijne was daar ook redelijk rot
Handigst is als je een goeie donor hebt.
Succes
AX-kopen is verslavend.