Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

wakker

Post by MrBBQ »

kevin.broke wrote:Foto's komen nog. Staat nu effe in Limburg, meende al een lichte brom te horen tijdens het rijden nl., maar die is behoorlijk erger geworden: kapot wiellagertje.

Ga 'm volgende week effe fixen en daarna mag de AX voorlopig plaats maken.

Het is wel echt een fantastische auto trouwens, stuurt lekker, is vrij comfortabel, en je moet een beste AX 1.6 hebben om aan te kunnen haken... onder de 100 :lol: Boven de 100 maakt ie gehakt van zo'n beetje alles met minder dan 3 liter inhoud.. :D


Zeg wordt eens wakker. :lol:

Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Ja, die 309 GTI kunt dik in 7,8 sec naar 100km/h als k zo www.autoweek.nl goed lees.. Toyota MR2 haalt dat nl ook in dezelfde getal naar 100km/h.. 8) Máár wat k zo VET vindt, is dat Honda Civic Crx met V-tec motor in dik 7,2 sec naar 100km/h kunt.. en da's echt rete-snel!! :P
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

gewoon een 106 gti kopen en iets aanpassen :wink: mijne doet 0-100 in ~ 7,5 sec op hogere snelheden zal de 309 wel een heel stuk makkelijker doorlopen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Drake wrote:gewoon een 106 gti kopen en iets aanpassen :wink: mijne doet 0-100 in ~ 7,5 sec op hogere snelheden zal de 309 wel een heel stuk makkelijker doorlopen.


deze 309 zal ook iets sneller zijn dan de opgegeven tijd, aangezien ie aangetoond 10 pk extra heeft.
dus denk dat we tot de 100 ongeveer even snel zijn ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

maatje van me heeft wellicht interesse in die peugeot, heb je foto's?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heb foto's ja.... van hoe ie uit elkaar gaat binnenkort.

verhaal is heel vervelend en heb gewoon geen zin om het allemaal uit te leggen te doen, maar deze 309 gaat de weg niet weer zien.

gelukkig word ik door de vorige eigenaar financieel wel schadeloos gesteld.
de onderdelen komen ook vrij.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

heb je er zowiezo geen foto's van ? je hebt best vaak auto's alleen nooit ergens foto's van ?

zonde dat een 309 GTI gesloopt gaat worden, zijn echte cult auto's aan het worden. En in het miami blauw nog eens erg mooi ook !

er bestaat zelfs 1 witte 309 GTI (is er maar 1 van gebouwd). Werdt gebruikt voor het kenteken, deze zat altijd op de 309 Rallye wagens ;) (die witte is nu in het bezit van iemand van de gti club).
Image

My Cars <98>.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mm, helaas, toen ik erover vertelde werd ie gelijk enthousiast.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo gaan die dingen soms...

en toen hadden we niks meer. of ja, de GT heb ik nog maar die ga ik waarschijnlijk ruilen voor 'n volgende auto: een Golf TDI.

Redelijk comfortabel, sleurt er heerlijk aan, alleen kutstoelen maar ik zet er wel scheeltjes in ofzo.

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

En dan helemaal geen AXje meer?? :(

en en en en wel een VW golf? :roll: 8)

Nja, zijn erg mooi hoor, daar niet van! :wink: een golf uit welk jaar?
A to the X

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

'95. vind ze niet mooi, vooral deze niet. Er ligt een TDI motor in en dat maakt 'm tot een rappe diesel, en hij heeft veel ruimte (Golf Variant) which is handig met m'n verhuizing en de lange ritten die ik de komende tijd ga maken.

Gelukkig gaat m'n GTI'tje niet al te ver weg en blijf ik het onderhoud doen :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey zonde dat je die GTI niet meer hebt!
ik begreep van Rogier dattie best netjes was en ook mooi liep enzo!

ga je nou weer aan de Golf.. die fout heb je toch alles gemaakt? :lol:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat klopt, is idd een erg GTI'tje en m'n vraagprijs was ook echt niet te hoog ofzo. Daar issie trouwens ook voor weggegaan.

Heb de fout idd al eerder gemaakt, maar dit keer is het wél een stille Golf en z'n geld wel waard. Hij is nog niet snel, is een 90 pk TDI maar de turbo doet op dit moment niet mee (wastegate blijft open staan is mijn diagnose...), dus bij 140 is het feest over :lol:
Had m'n probleem al op de TDI-club gepost, een kenner die ik een tijdje terug al had ontmoet (omdat ie ook een Golf GTI 16V heeft en daar nu MegaSquirt op zit :lol: ) bood vervolgens z'n hulp aan om even te kijken hoe we dat TDI-hart kunnen dotteren. De bedoeling is dat ie eerst aan de VAG-COM gaat om een goeie diagnose te stellen en dan te repareren wat er mis is. Daarna willen we er meteen een ander programma in lezen en nog een paar wijzigingen maken waarna hij zo'n 130 pk en een een tikje onder de 300 Nm moet kunnen leveren.

En dan wil zo'n dieseltje ondanks z'n 1215 kg ineens best vooruit... Daarna is het dan de bedoeling dat er Scheel stoeltjes in komen maar daar moet ik nog ff voor sparen. En paar plekjes lassen/plamuren is ook wel nodig trouwens. Ga de roller er ook nog een keer overheen gooien.

Mocht trouwens ook even een ritje maken in zijn Golf 4 TDI met dik 200 pk en een halve KNm aan koppel.. ga straks naar de dokter om m'n ruggenwervel recht te laten zetten :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nou, de deal lijkt rond te zijn dus dan kan ik 'm ook wel aankondigen...

het is lelijk, het is oud, het is (nu nog!) traag, het is zuinig, het zit ronduit kl*te, het heeft werk en het heeft nog geen apk:

Image Image

Een heleboel mensen hier zullen me wel voor gek verklaren. But I'm a man with a vision 8) Gaat iig een fijne daily driver worden. En misschien ook nog wel een grappig voertuig om te zien.

1 ding dat zeker vervangen gaat worden zijn DE STOELEN!!!! :D

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Jeetje wat een wagen :roll:

Succes ermee Kevin!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahaha... gaat goed komen Glenn! Er staat "TDI" op. En hij heeft een hele grote laadbak. Daar gaat het in eerste instantie om, dat laatste...

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Jaaa en zo te zien kan niemand zien wat je vervoert! 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Precies. Had nog wel zitten twijfelen, zal ik er een double chevron op plakken? :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kevin.broke wrote:Precies. Had nog wel zitten twijfelen, zal ik er een double chevron op plakken? :lol:


jaa doen ! stoer :P

pas dan mag je met die lijkenwagen op een meeting verschijnen :lol:

nee grapje, lekker veel laadruimte zo te zien, maaru wat is gebeurd met die nummerplaat :shock: :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Logo omkeren :lol:

Getverderrie, wat is dat lelijk zeg. Denk dat wij het daar wel over eens zijn.
Maar goed, om lekker mee te verhuizen en veel km's mee te draaien zal het vast goedkomen ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply