
Onder een dikke laag plamuur vonden we nog wat oude ellende compleet met voorgaand laswerk.

En we zijn bij de achterkant aangekomen.
De vorige eigenaren zijn hier flink aan het lassen geslagen en hadden gewoon alles onder geplamuurd.
Al dat plamuur is eraf en toen kwam het ongeveer zo tevoorschijn. Op de foto is het al een beetje schoongemaakt.
Ga niet dit hele deel vervangen hoewel we dat misschien wel zouden moeten doen. Is een beetje een gok.
Gaan het zo schoon maken als mogelijk en dan zien we wel of het langdurig goed blijft als het eenmaal in aanraking is gekomen met Nederlands regenwater...

Inmiddels heb ik de Smooth-A-Ride kit binnen en die hebben we aan de achterkant al in elkaar gezet. Mijn Van had überhaupt geen dempers achter en dat is niet handig als je af en toe vrij in de lucht hangt. Staat steeds de achterwielophanging scheef.
Dit setje maakt tevens dat het onderstel hoogte instelbaar wordt.

Foto van het verschil in hoogte tussen voorbol, achterbol en standaardbol. Deze rubber dingen hebben de functie van de veren zoals we die onder een AX hebben zitten.
Je kunt je (hopelijk) voorstellen dat zo'n véél grotere veerbol aan de voorkant enorm extra demping oplevert en dus extra comfort tot gevolg zou moeten hebben.
Standaard heeft een Mini 4 identieke bollen rondom.
