[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klopt, ik heb alleen geen geld om een bumper aan te schaffen op het moment.

eerst m'n onderstel maar eens op orde.. en dat kost al zo'n 700 euro!

>> viergaats achteras, voorpootjes van m'n 1.1 om laten bouwen (zijn dieselpoten), nieuwe veertjes voor voor, naafjes, remschijfjes, mijn voorpootjes onder de 1.1. Dan strax m'n velgjes + voor ruim 200 euro aan bandjes (nieuw). Spoorverbreders had ik zelf al laten draaien, Goodridge remslangen wilde ik nog ff bestellen..

misschien monteer ik over een tijdje nog een type 2 achterklep + bumper, moet ik nog ff zien. Eerst ga ik zorgen dat de auto technisch helemaal in orde en naar mijn wensen is, het uiterlijk komt later wel.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

kakanox wrote:
Anouschka wrote:Je gaat nu "gewoon" de GT bumper en standaard achterbumper glad schuren en spuiten begrijp ik?

jep, het wordt allemaal glad, en gespoten... maar eerst eens perfect rijden!


Dat zou dus betekenen dat ik je bumper dus idd niet kan overnemen? :(
Ach jah, dan zoeken we toch gewoon verder naar een ander :)
Veel suc6 met et repareren van je auto. Ben ff een weekje weg en lees dat je echt super veel problemen hebt met dat ding :? Echt jammer!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo, de AX is voorlopig ff gestald... A.s. donderdag gaat de bak eronderuit, komt dus een andere onder.. dan moet ie nog een maandje of 2 rijden en als alles goed is... dan niet meer. Heb een lease-C2'tje in het verschiet... Geen VTS helaas, een HDI moet het worden. Maar dat rijdt ook lekker!

Moet nog even kijken hoeveel tijd ik dan overhoud om 'm helemaal op te knappen... We zien wel!

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Maar het is dus niet de bedoeling dat je hem verkoopt? Je gaat hem dus echt gewoon helemaal opknappen? :)
Laten we dan hopen dat alles goed komt en dan moet je bij volgende meetings natuurlijk met een nog mooiere en betere auto komen als je nu hebt ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Misschien doe ik 'm wel weg, voor de juiste prijs.. Ga 'm eerst fixen dus. Mijn "weekendauto" staat namelijk nu net in de stalling.. heb 'm zo ongeveer gekregen!

Porsche 944S... Mijn vroegere droom!
Stats: nov. '86, donkergrijs metallic, 16" Clubsport velgen, 2479cc, 16 kleppen, DOHC, elc. rmn.+spiegels + c.v., airco, 190 pk @ 6000 r/min en 230 Nm koppel op 1287 kg wagengewicht.

Hij is natuurlijk sneller dan m'n AX, maar niet supersnel (0-300 in 17,4, zoals de fantastische 911-based 9ff 997 Turbo doet ga ik niet redden :D) - het blijft een basic Porsche. 240 km/h op de teller lijkt echter niet echt een probleem en vooral boven de 160 gaat ie lekker d????r (ghehe, met groene platen erop, best lollig :P). Verwacht overigens dat ik het van Sander bijv. al wel zal verliezen op de 0-100, misschien dat zelfs een snelle 1.4 de klus zal klaren. Maarja... dat is een kwestie van wachten tot je bochten tegenkomt - de 944 heeft met z'n 50/50 gewichtsverdeling en compacte opbouw (weinig gewicht buiten het onderstel) echt een fenomenale wegligging, heb dan ook al een klaverblaadje genomen op een snelheid waarin ik in m'n AX gewoon m'n oogjes dicht zou doen en de wereld gedag zeggen :P
Maar goed, KM-stand = 75.000, de auto is zo'n beetje als boodschappenwagen gebruikt en als weekendspeeltje voor de man des huizes; helemaal sporenvrij is ie dus niet, wel behoorlijk netjes (hij is bijv. wel aan een nieuw setje achterbanden toe, na 29.000 km...). Er zijn wel wat kleine dingetjes aan en momenteel staat ie niet op kenteken; ik moet dus weer het originele Nederlandse kenteken aan gaan vragen (het is overigens origineel een NL-auto)

Angelika
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 57
Joined: SunMar20, 2005 6:08:18 PM
Location: Ridderkerk

Post by Angelika »

ejz, goed man...dus t is rond :)

wel strak plan....zal ik ook eens over gaan nadenken aangezien mijn ax ook keirot is....

was je nog meer te weten gekomen over die andere 944 die je misschien wist?? maybe iets voor mij?
LIEF, KLEIN, ONSCHULDIG, MAAGD, MOEDER....en AXtravaganza

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ANGELIKA wrote:ejz, goed man...dus t is rond :)

wel strak plan....zal ik ook eens over gaan nadenken aangezien mijn AX ook keirot is....

was je nog meer te weten gekomen over die andere 944 die je misschien wist?? maybe iets voor mij?


moet je wel op je ouders naam zetten he, anders g??n klassiekerverzekering voor jou.. maar goed >> MSN.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:roll:

tegen mij zei je dat een 944 niet mooi en slecht was nadat ik zei dat het mijn droom was

:roll:

maar goed! veel plezier ermee :) ik weet dat het geweldige auto's zijn :D
Image

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

Heyyy,

Ik heb ook nog een 944 gehad, was ook een S, een witte met targadak.

Echt een plezier om mee te rijden, sommige stukken wel duur, maar de wagen zelf maakt veel goed. Alleen al de zitpositie, kwaliteit van het interieur,...
Je moet wel serieus opletten wat je koopt, want vele zijn echt wel afgeragd, en onderhoudshistorie is zeeeeer belangrijk. De prijs van de wagen valt mee, maar onderhoud kan zo goed als niet gedaan zijn.

Ik heb er niet lang mee gereden omdat ik toen te weinig geld zou hebben indien er serieuze kosten kwamen...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

freewheeler wrote:Heyyy,

Ik heb ook nog een 944 gehad, was ook een S, een witte met targadak.

Echt een plezier om mee te rijden, sommige stukken wel duur, maar de wagen zelf maakt veel goed. Alleen al de zitpositie, kwaliteit van het interieur,...
Je moet wel serieus opletten wat je koopt, want vele zijn echt wel afgeragd, en onderhoudshistorie is zeeeeer belangrijk. De prijs van de wagen valt mee, maar onderhoud kan zo goed als niet gedaan zijn.

Ik heb er niet lang mee gereden omdat ik toen te weinig geld zou hebben indien er serieuze kosten kwamen...


Hey man.. 944 is inderdaad een heerlijke auto! Dat onderhoud.. ben ik al vaak voor gewaarschuwd. Heb in totaal over de afgelopen 4,5 jaar ook al een stuk of 15 944's bekeken; ze waren eigenlijk stuk voor stuk afgetrapt, op deze na. Deze heeft 75.000 km gelopen en heeft alleen nog maar de Porsche-dealer gezien voor onderhoud; er zijn wel wat spoortjes van slijtage, maar dit vooral omdat de man des huizes er graag hard mee reed. Het is wel een net figuur, iemand die z'n auto altijd netjes warmrijdt voor het gas erop gaat. Er zit dus ook onderhoudshistorie bij van A t/m Z, op het eerste halfjaar na, maar het lijkt me niet dat een auto in de eerste helft van z'n levensjaar al verwaarloosd wordt...?
Sowieso... de eerste beschreven beurt was bij 11.000 km, die daarna bij 13.400... Ding heeft gewoon niks meer gelopen!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote::roll:

tegen mij zei je dat een 944 niet mooi en slecht was nadat ik zei dat het mijn droom was

:roll:

maar goed! veel plezier ermee :) ik weet dat het geweldige auto's zijn :D


De 924 vind ik niet mooi, het ontwerp is niet in balans, mist de heupen. Daar hebben we het waarschijnlijk over gehad. En zoals anderen het ook al melden; de MEESTEN zijn slecht.
924 vind ik sowieso niet interessant vanwege de Audi-motor; een 944 zou strakker moeten sturen (heb te lang geen 924 gereden om te kunnen oordelen) en is h??l wat sneller, ondanks het niet zo heel grote pk-verschil.

Nog even een kleine toevoeging: De achterkant is idd minder.. Zodra ik een 968 ClubSport kan betalen wordt dat de opvolger ;)

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

944 is idd een mooie auto...

Heb 4 jaar geleden voor het laatst in 1 (mee)gereden...was ook nog een speciale uitvoering:

  • Belgische eigenaar
  • 4 DTM pijpen ZONDER dempers
  • bodemspeling ong. 3 cm :!: :!:
  • rolkooi
  • originele motor was kapot :arrow: nieuwe sterkere motor erin van de 944 Turbo :lol:
  • kuipsteltjes
  • en nog veel meer...

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

klinkt goed, maarreh, foto's?????

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Waah, ik snap het ff niet! Hierboven ergens zeg je nog dat je geen geld hebt voor een nieuwe bumper voor je AX, en nu lees ik dat je en Porsche koopt? :?:

De logica ontgaat mij even.... :wink:

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Anouschka wrote:Waah, ik snap het ff niet! Hierboven ergens zeg je nog dat je geen geld hebt voor een nieuwe bumper voor je AX, en nu lees ik dat je en Porsche koopt? :?:

De logica ontgaat mij even.... :wink:


Als iets jou droom is en je hem voor een super de super spotprijs kan kopen, zou jij het dan ook niet doen? Ongeacht of je geld hebt of niet?
Geld kan je altijd wel vinden, duurt soms alleen ff. Een aanbieding is maar tijdelijk geldig... Ik heb zelf niet zoveel geld meer, maar als ik zo'n aanbieding zou zien als wat hij heeft gezien, zou ik zelf zo ergens het nodige bedrag lenen of zo en dan zie ik daarna wel weer verder.
Zou het alleen niet weten hoe Kevin het heeft gedaan, maar dat zijn ook zijn zaken :)

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

[quote="TjizZzuH"]944 is idd een mooie auto...

quote]

Dat vind ik ook en ik zou er ook best wel een willen hebben maar de 944 en de 924 zijn en blijven wel DAMES Porsches
Last edited by saxo100 on WedMay04, 2005 7:50:54 PM, edited 1 time in total.

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

vts 8v wrote:
TjizZzuH wrote:944 is idd een mooie auto...


Dat vind ik ook en ik zou er ook best wel een willen hebben maar de 944 en de 924 zijn en blijven wel DAMES Porches


944 vind ik geen damesautootje.

DIT is een damesautootje


Maar volgens mij...
Image

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ik wil zo ondertussen ook wel eens wat foto's zien! Ben benieuwd :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ja, ik heb dus alleen geen digitale camera meer. als ik daar ben met iemand met een foon of camera komen er foto's :-)

ennuh...

Hierboven ergens zeg je nog dat je geen geld hebt voor een nieuwe bumper voor je AX, en nu lees ik dat je en Porsche koopt?


als je het dan zo graag wil weten... er staat dat ik hem zo ongeveer gekregen heb, niet dat ik 'm gekocht heb.. er is inderdaad een bedrag afgesproken, en ik moet voor de waarde van dat bedrag diensten verlenen (even voor de duidelijkheid: ik moet er ong. 20 uurtjes voor achter de computer..). Geen geld mee gemoeid dus...

ennuhm.. DAMES porsche? we zetten 'm wel een keertje naast je VTS 8v op de sprintbaan als ie helemaal klaar is.. kunnen we eens kijken welke van de twee het meest geschikt is voor dames ;)

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Heey Kevin,

ik bedoelde dat niet lullig van die bumper hoor! Volgens mij vat je het een beetje verkeerd op (of ik zit fout hoor, maar zo komt het over) ik bedoel er helemaal niks mee! :) Was gewoon nieuwsgierig :P

Post Reply