Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nee alles zat er nog gewoon op. Probleem bij mij is dat die draagarm amper ver genoeg naar beneden te drukken is. En heel die draagarm loshalen zal wellicht beter zijn... Maar wel veel meer werk. Vooral die 2 bouten die binnen in de AX zitten zijn vervelend. Moet dan vrij veel demonteren voordat ik daar ben. Mijn audio splitters zitten dan in de weg.

Ze zullen er hopelijk nog maar 1x afhoeven voorlopig... En dat is voor het 4 gaats onderstel... En al zou die fusee iets beschadigen... losschieten zie ik hem nog niet doen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mark wrote:En al zou die fusee iets beschadigen... losschieten zie ik hem nog niet doen.

dat hoop ik voor je, stond een tijdje terug nl. een leuk filmpje van hier ;)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Maar is wat foto's plaatsen van het 4 gaats onderstel project:

Heb nu bijna alles compleet. Alleen nog nieuwe Sparco schijven en EBC greenstuff blokken bestellen. Gaat me weer 220 eurotjes kosten. Met nog korting bij biesheuvel ook. Duur spul. Maar dan heb je ook wat.

Foto'tje zoals ik het onderstel overgenomen had:

Image

Nieuwe winterbanden zaten erbij. Of die gaan passen is een 2de. Maatje 165/65/14.

Image

Losse pics van het uit elkaar halen:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Met het loshalen van de trommel trek ik meteen het lager uit elkaar. Zat nog een oud type lager in. Die in delen uit elkaar kan. Nieuw vet ingedaan en weer terug gezet. Draait wel een heel stuk zwaar der dan die andere. Maar dat zal wel door het nieuwe vet komen. Moet hoop ik nog ff heet worden. Nieuwe lagers wordt een duur geintje.

Image

Image

Reminrichting voor zat er niet op. Bij drake opgehaald. Saxo VTS remklauwen:

Image

Image

Vandaag het zooitje rood gespoten:

Image

Image

En gisteren nieuwe remcylinders gehaald. Waren nog niet lek. Maar waren ook niet best meer. Beter meteen vervangen:

Image

Binnenkort weer verder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Ziet er goed uit! Mooi rood is niet lelijk :wink:
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Het is zover! Een tweede auto erbij! Sinds vandaag een 106 rallye erbij.
Vanmorgen opgehaald. En moet zeggen een prachtige wagen. Zowel van binnen als van buiten ziet er echt supergaaf uit! Van binnen alsof ie nieuw is.

Minpuntjes: Hij heeft de afgelopen 3 jaar stilgestaan... En bij een strandtent. Dus het is een zandbak. Zowel onder de motorkap als binnen. Deuren en ramen gaan allemaal zwaar. Heeft dus wat aandacht nodig.

Hij heeft dus 3 jaar stilgestaan omdat ie na motorrevisie niet meer lekker liep. Complete motor is gereviseerd. Koppakking enzenz. Was iets mis met de krukas. Daarna heeft ie 3weken goed gelopen en daarna had ie opeens geen vermogen meer. Moeilijk starten en zeer onstabiel / slecht stationair lopen.

Nou heb ik dat met mijn eigen AX ook gehad. En dat was een sensor. Dus wie weet zit hier ook wel een brakke sensor te zieken. Heb er 550 euro voor betaald. + overschrijven, schorsen en autoambulance huur kom ik op totaal 663 euro. APK is bijna 4 jaar verlopen. :roll:

Tijd voor wat foto's:

Het was de bedoeling hem het hele eind met de Xantia te trekken. Maar de wagen stond net over een duin heen. En die duin was STIJL! Waren bang dat de Xantia dat niet zou trekken. Dus gelukkig stond er een jeep.

Image

Daarna achter de Xantia. Maximale wat die mag trekken 1200kg. :D Gelukkig geen politie tegengekomen op de rit van 75km.

Image

Bumperklevers!!!!!

Image

Op de boerderij. Mag die dit keer droog staan. Totdat ie weer beter gemaakt wordt. Mocht dat echt niet lukken dan wordt het strippen. Maar dat is niet de bedoeling)

Image

Image

Image

Image

Startkabels overgehangen. Startpogingen ondernomen. En ja hoor. Het duurde ff. Maar hij loopt. (Vraag niet hoe)

Image

Image

Achterbank. Supermooie bekleding. Helemaal netjes. Spoiler met 3de remlicht zit erbij. En booskijkers voorzijde en achterzijde. Is nog nieuw.

Image

Binnenkant ook echt mooi. Ze hadden alleen die deurpanelen wel wat groter mogen maken. Dat had het echt afgemaakt.

Image

Image

15" OZ Polaris velgen. Met 195/45/15 toyo bandjes. Bandjes zijn bijna versleten. 200 euro voor gegeven. Moet toch iets hebben om mijn AX op te zetten als het 4 gaats onderstel eronder gaat. Hopelijk dat die velgen passen. ET37 met 2.5cm spoorverbreders en extra lange bouten. Heeft onder die 106 gezeten. Dus geeft hoop.

Image

Tegenovergestelde van de voorkant:

Image

Kofferbak. K&N filter en Remus dubbele DTM pijp. Die zaten erbij. Ook leuk speelgoed.

Image

Al met al kost het wat... Maar wel leuk zomer projectje.
Had hem niet in zo'n goede staat verwacht. Was eerst van plan te strippen. Maar dat lijkt geen optie meer. Lastig... Want de wielen die er nu onder zitten zijn bar slecht. En als ik opeens 2 auto's met 4 gaat heb... Kom ik weer een setje wielen te kort. Maar ja. Zorg voor later. Als die wielen maar onder de AX passen. Anders heb ik opeens twee 4gaats wagens die niet kunnen rijden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

mooie aanwinst die 106 8)

en zie ik nou nog wat moois naast die 106 (in de schuur) in de vorm van een VISA? :D

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

MBa@NL wrote:mooie aanwinst die 106 8)

en zie ik nou nog wat moois naast die 106 (in de schuur) in de vorm van een VISA? :D


Yups. Dat is een echte Visa GTI. Boerderij staat vol met Visa's.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Gefeliciteerd mark met je nieuwe aanwinst!

succes met fixen en opknappen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Mark wrote:
MBa@NL wrote:mooie aanwinst die 106 8)

en zie ik nou nog wat moois naast die 106 (in de schuur) in de vorm van een VISA? :D


Yups. Dat is een echte Visa GTI. Boerderij staat vol met Visa's.


Dan mag je daar wel eens wat foto's van gaan schieten :D
Of het adres dat ik een keer kan komen kijken :oops:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

MBa@NL wrote:
Mark wrote:
MBa@NL wrote:mooie aanwinst die 106 8)

en zie ik nou nog wat moois naast die 106 (in de schuur) in de vorm van een VISA? :D


Yups. Dat is een echte Visa GTI. Boerderij staat vol met Visa's.


Dan mag je daar wel eens wat foto's van gaan schieten :D
Of het adres dat ik een keer kan komen kijken :oops:


Dat zal ik binnenkort is doen dan. Schuren zijn verhuurd. Die wagens zijn van de visa club en niet van ons. :wink:

Die 106 rallye heeft trouwens wel een leuk kenteken. :P
Vooral als je de letters/cijfers als zin opleest.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Stoere 106. Mankement klinkt als een bdp-sensortje 8)

Wel alles ff goed schoon maken, ook van onder en onder de kap. Zand schuurt en is funest voor alles wat draait. Zal na die 3 jaar wel overal tussen zitten.
Freude am Fahren.

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Ziet er supernetjes uit man die rallye!

Niet slopen, je kunt hem beter aan een liefhebber verkopen want er zijn niet heeeeel veel ph1 rallyes meer.

Succes met opknappen en als je hem weg doet hou ik me alvast aanbevolen.

mzzls
**Stay Tuned**
Image
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mooie rally en zeker voor die prijs :wink: , opknappen en erbij houden :)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Idd, als je hem niet opknapt laat het me weten ! niet slopen in ieder geval.

Witte rallye's zijn zeldzaam !

En hou hem AUB puur, geen andere uitlaten en andere troep erop zetten.

Goed lopend maken, helemaal netjes oppoetsen, nieuw stickerset erop, de steelies opnieuw wit laten poeder coaten en dan die meegespoten spiegels wegmikken en er weer zwarte op zetten.

Voila weer een mooie 106 rallye gered :)
Image

My Cars <98>.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Slopen is zowieso niet de bedoeling. Vind het een onwijs gave auto. Zodra mijn AX is omgebouwd naar 4 gaats ga ik eens rustig naar de 106 kijken.

Vandaag de laatste spullen binnen gekregen om het 4 gaats onderstel compleet te maken.

Sparco schijven en EBC greenstuff blokken:

Remmen roodgespoten. Klaar voor monteren:
1 rubber van die remklauwen zit een klein scheurtje in. Is dat erg?

Image

Sparco remschijven:

Image

Image

EBC Greenstuff blokken. Vervloekte hekel aan zwarte remstof op mijn velgen. Vandaar deze blokken.

Image

Image

Remklauw met blokken:

Image

Ff snel in elkaar geflanst:

Image


Image

Met een beetje VEEL geluk gaat dit er zaterdag onder.

Het beetje veel geluk houdt in dat: De rallye poten + al deze remzooi moet passen en de OZ Polaris velgen moeten passen. Dan ga ik eerst voor omzetten naar 4 gaats en wat later achter. Dus ff met 14 wielbouten rijden. haha. Uniek.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Ziet er cool uit man! Lekker bezig :P

Laat ff weten hoe die remschijven remmen ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ziet er goed uit :wink: , rubbertjes hebben altijd kleine scheurtjes. nog nooit gezien dat het kwaad kon overgens

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Vandaag de voorkant 4gaats gemaakt. Viel me toch vies tegen hoeveel werk dat is. Al met al een flinke tijd aan het klussen geweest. Met hieronder de resultaten:

Zoals het was:

Image

En beginnen maar met demonteren:

Image

Image

Image

De oude wielpoot:

Image

Nog meer demonteren:

Image

Oude remklauwen VS nieuwe remklauwen. :shock: Wat een verschil!!!

Image

Oude wielpoot nieuwe wielpoot:

Image

Saxo VTS schokdemper! Met een stuk stevig PUR eromheen. Ideaal. Dat ze dat niet bij iedere schokdemper eromheen doen.

Image

Omgebouwde wielpoot. Uitsteeksel net boven de schijf moesten we nog wegslijpen. Normaal zit hier een stabistang aan bevestigd bij een rallye. Nu liepen de remleidingen er tegen aan.

Image

Het resultaat:

Image

Image

Image

Image

Image

En de schade van vandaag... Stuurkogel gesloopt. Eerste keer dat ik die dingen losmaakte. Gereedschap helemaal verkeerd gebruikt. Hoes lek en bovenkant van het kogelhuis een klein deukie erin. Kloenkt nu bij sturen.

Zal ze allebei moeten vervangen en opnieuw uitlijnen. Lompe actie. Had niet nodig geweest. Maar ja. Aldoende leert men. Hopen dat ik ze los krijg.
Maar ff aankijken of ik zo kan rijden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ziet er goed uit :wink: , dat schuim is overgens de "bumpstop" in het geval de auto zeer hevig inveerd zorgt die ervoor dat de demper niet compleet over zijn nek gaat :lol:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Drake wrote:Ziet er goed uit :wink: , dat schuim is overgens de "bumpstop" in het geval de auto zeer hevig inveerd zorgt die ervoor dat de demper niet compleet over zijn nek gaat :lol:


Dat het een bumpstop betrefte had ik ook door ja. Snap alleen niet dat standaard bij een AX of 106 niet gemonteerd zit. Kost natuurlijk geen drol.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply