degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Ik denk eigenlijk gewoon een art. 5'je. Echt geen tientjes werk

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Nee... in Delft zijn ze niet zo dol op "studentenongein".
Techneuten he, gaan niet naar de garage maar doen het zelf.
"Wat zie die zelfgemaakte boombox op een rare plek?"
"Dat is geen boombox, dat is mijn zelf ingebouwde lpg tank."


Puur uit lokale nieuwsgierigheid, vanaf waar precies was jullie avontuur begonnen?

Met de studentenclub hebben we ook wel 's creatieve projecten gemaakt. Een dubbeldekfiets, een vijfpersoonsstep.
Bij beide projecten was het de eerste proefrit al raak; controle.
Voordeel bij deze projecten was dat alle lokale bromsnorren wel direct wisten dat het in orde was :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by grietje »

Hahaha, Ard, hoe krijg je het toch altijd voor elkaar :D?

Wat een geluk dat alles goed is gegaan. En inderdaad, nog een geluk dat dat wiel nu besloot zich te demonteren ipv met 130 op de snelweg....
Zou dat schroefdraad wel even goed nakijken; als dat verrot is is dat toch wel een aardig groot risico.

Mijn TRS heeft ook een keer bedrading probleem gehad, savonds, niet starten geen verlichting. Maja ik durfde in het donker niet te slepen zonder verlichting dus heb hem laten staan en ben hem overdag gaan halen.
BTW is boete voor niet werkende kentekenverlichting zo hoog? Geld dat ook als 1 v/d 2 het niet doet?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Jaaa, in een haakse bocht naar links besloot het linker achterwiel rechtuit te gaan.
Voor Rogier z'n nieuwschierigheid; het verhaal begon op de albardastraat in DH.
En idd, schroefdraad was ik altijd al een beetje angstig voor. Maar met die ultra lange wielbouten die bij de velgen horen had ik er wel vertrouwen in. Maar toen ik die lange nog niet had heb destijds geprobeerd om de velgen op de achteras met de te korte bouten te bevestigen en daarbij draaide een tapgat dol. Schiet me nu weer te binnen. Toen heb ik wel nog de trommel vervangen. Maar sindsdien draai ik waarschijnlijk de bouten niet vast genoeg aan uit angst de trommel te moeten vervangen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

Google Maps kaartje
we begonnen bij A (in de Albardastraat)
bij t optrekken van de rotonde begon er wat te ratelen, we stopten voor t stoplicht (bij B), dat was t sleepoog.
toen we de bocht omdraaiden (B) liep t wiel dr af.
eindpunt C, Van Bemmelen..

alle problemen in de 1e paar 100m :P

[edit: en als de verlichting gewerkt had, hadden we waarschijnlijk deze route genomen, ik moe dr niet aan denken waar t wiel dr dan afgelopen was.. :oops:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Dan had ik waarschijnlijk dat kenmerkende ratelende geluid wel gehoord wat in dit geval overstemt werd door het sleepoog dat letterlijk sleepde (over het asfalt)

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Behh, van Bemmelen diagnoseerd: total loss. 500E reparatiekosten.
- Contactslot is kennelijk stuk. Startmotor vonden ze ook stuk want die bleef meelopen (zelf nooit last van gehad)
- Ze willen niet met club/eigen onderdelen aan de gang gaan, alleen met spul via 'hun wegen'. Snap wel waarom, maar in mijn geval toch jammer.
- Een verbogen voorfront. Waarschijnlijk van een lompe sleep actie waarbij de sleper (niet alexander) vol wegreed met een slap sleeptouw. "aanhanger gewend". ja godver.
Heel jammer dat ik nou geen kluslocatie heb en niet ook niet snachts voor de deur kan klussen (nog los van de temperatuur snachts) En schuwig ben om met franse draadbomen bezig te gaan.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

ik wil je wel meehelpen klussen, en draadbomen kan ik wel :) overleggen we morgen ff bij de wok :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexB »

Is allemaal simpel te verhelpen toch Ard!
Alleen het verbogen voorfront iets minder.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Nou van bedrading van en naar contactslot en dergelijke heb ik totaal geen kaas gegeten!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

ik wel :) alleen ff kijken hoe ver we komen zonder t dash te demonteren (anders moet dat ook, en dat is nogal n klotewerkje). ik weet n adresje waar je voor 25 euro de hele dag (=24h) lekker binnen kan klussen. (enige nadeel daarvan is dat er €200 borg gevraagd word, en ik die iig niet kan voorschieten deze maand..)

voorfront kan vast ook nog wel weer n beetje gefatsoeneerd worden. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Da's wel nice =)
200E heb ik ook nog wel liggen. (kreeg je die nou 3 weken later terug? :P)
Dash demonteren is inderdaad heel irritant. Ben een keer een heel eind gekomen .. tot het krak zei.. Maargoed dit dash is al gekrakt, dus dat scheelt.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

degene wrote:Da's wel nice =)
200E heb ik ook nog wel liggen. (kreeg je die nou 3 weken later terug? :P)
in principe op de eerstvolgende maandag, ware t niet dat ik in mijn geval m juist op maandag gehuurd had, en ze de week dr op te lui waren (studenten, bier, en maandag om 9 uur aanwezig zijn = no-go) om op te komen dagen, ik dus ipv 6 dagen, 13 dagen heb moeten wachten :P
degene wrote:Maargoed dit dash is al gekrakt, dus dat scheelt.
dat scheelt, maar betekent niet dat ik niet nogsteeds voorzichtig dr mee zal doen :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Laurent »

Ff een grote wagen met een autoambulande regelen lijkt mij zo?
AX 1.1i Volcane Rood

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexB »

Oprijwagen huren is ook een idee mischien, dan heb je ook geen zware auto nodig om de trailer te trekken.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

sleutelplek is letterlijk 200m van van bemmelen.. als we m nog gaan fixen, hoop t wel :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexB »

Ard moet niet gierig doen en hem gewoon maken :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by grietje »

ard, komt wel goed! Bedrading is zo gefixt! Startmotor zal met een paar tikken op zn hoofd wel stoppen met meelopen (en kan het soms nog jaren doen) voorfront is zo weer recht(er).
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Ceristimo »

Type 1 dashboardje schadeloos demonteren stelt (als je met 2 man ben) niks voor, joh. Dat kreeg ik ook voor elkaar, en ik heb twee linkerhanden en geen technisch inzicht.

Vorig jaar juni vloog mijn auto in de fik, drie weken later reed 'ie weer, en tot nu toe geen elektrische problemen meer gehad. Twee handige jongens zoals jullie moeten dat dan toch zeker op kunnen lossen.

En waar bij mij de kabelboom nu ónder het dashboard loopt, in plaats van erachter (dus als je je kop onder het dashboard steekt dan zie je alle kabels lopen), weet ik nu in elk geval hoe je dat voorkomen moet.

De supertip: knip niet alles van 't dashboard los bij demontage. Dat maakt het demonteren wel makkelijker, maar het monteren wordt er een stuk minder makkelijk van.

Kosten bij mij: 10 voor een contactslot, 25 voor een Type 1 motor- en interieurkabelboom, nog een paar eurie aan soldeersels en krimpkousjes, en 50 uur frustratie.

Lijkt me geen geld om je auto op de weg te houden...

Man, anders wil ik ook nog wel gezellig bijbeunen hoor, voor een lichte kilomtervergoeding :P
Last edited by Ceristimo on ThuFeb02, 2012 6:23:10 PM, edited 1 time in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

@ grietje; Zou het echt :D ?
Ik hoop het. Met Alexander d;r naast zou het wonder mss wel kunnen geschieden inderdaad. Alleen kan ik pas de 20ste feb. zo'n doe het zelf loods huren. Dus Axje moet ff in de koelkast wachten.
Als alles goed gaat dan meteen de 24ste vuurdoop, naar parijs ermee.
Hehe @ timo, van rottummerplaat naar rotterdam .. hoeveel km zou dan zijn :P ?

Post Reply