Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

maarrr.... op de eerste foto's staat ie wel plat, dus er klopt toch iets niet :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Euh... dus zolang de schakelaar aan staat (dus interval), heeft 't ding w?l z'n rustpunt beneden? :?
En zodra je die uitzet, gaat 'ie naar boven en blijft 'ie daar...?

RaaR!


Heb overigens nog niet eerder een achterruitenwisser servo open gemaakt, dus kan er momenteel nog ff nix zinnigs over zeggen waar 't door komt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, ik vond 't dus ook al vreemd :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

1.4 GTI @ MegaSquirt I V3... Hij loopt nog belabberd en zuipt als een zwerver na een weekje afkickkliniek.. maar hij loopt... Heb tijdelijk de originele kabelboom grotendeels gebruikt met aanpassingen om o.a. de injectoren aan te kunnen sturen en een LMM te kunnen gebruiken. Stekker doorgelust van een kapotte ECU. Dit zodat ik snel kan ompluggen en met een normaal rijdende auto op m'n werk kan komen. Heb nog even last van een sensorstoring maar dat los ik wel weer op. Moet nog even sparen voor een speciale lambdasonde zodat ik 'm ook fatsoenlijk af kan stellen want nu is 't compleet op de gok.

Binnenkort meer nieuws :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dan is die ruitenwisser versteld, en als dat niet expres gebeurd is, dan is er perongeluk wat los of verschoten ofzo.

dat is net als je voorruitenwisser.

die kun je ook in het midden zetten, maar toch wist ie dan links en rechts. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ja.. haha.. hij stopt nu soms beneden, soms boven, en soms ergens halverwege :lol:

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Megasquirt? :P En dat laat je ook niet ff weten dat je ermee aan de gang gaat he ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TwoTone wrote:Megasquirt? :P En dat laat je ook niet ff weten dat je ermee aan de gang gaat he ;)

ja ej, dat wist je toch dat ik daar mee bezig ging! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

update: sparco Sportkoppeling. En aan een nieuw differentieel toe.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Mag ik binnekort even langsgaan om te kijken hoe je die megasquirt aan de praat hebt gekregen?
Altijd meer PK's dan jou!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ja hoor, maar dan zit ie inmiddels alweer op een Ford Sierra... Zo heel moeilijk is het allemaal niet, als je de Haynes van de AX hebt. MegaSquirt informatie vind je op www.megasquirt.info - een goeie tip is je aanmelden op het forum.
Op die manier heb ik alles wat ik weet over die systemen geleerd. Aangezien de focus voor mij voorlopig op muziek en m'n werk in de IT ligt en niet op klooien met injectiesysteempjes sta ik ook open voor wat "beginnersvragen", maar ivm tijdgebrek heb ik liever dat je het forum bezoekt ;)

Succes!

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Je megasquirt was toch nog niet zolang geleden gestolen uit je schuur? Heb je inmiddels een nieuwe of de oude weer terug?

Ben wel erg benieuwd hoe je zoiets goed lopend hebt gekregen op je GTI, zou zelf ook ooit eens in de toekomst zoiets willen. Heb je foto's ervan toen het op je gti zat? En was het verschil erg groot inplaats van standaard?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik maak nagenoeg nooit foto's als ik alleen sleutel, betekent nl. dat ik er handen voor moet wassen en daarvoor moet ik eerst 300m naar huis lopen (heb nl. geen water op de parkeerplaats).
Heb geen idee hoeveel het scheelt want kon 'm niet goed afstellen, heb de juiste spullen daar momenteel niet voor.

Daarnaast had niet ik, maar wij (ik en 2 vrienden) een heel arsenaal aan MegaSquirt spullen liggen waarvan het grootste gedeelte idd gestolen is. Een paar spullen lagen nog bij Jorg en die heb ik hiervoor gebruikt.

Mocht er iemand interesse hebben in een 309 GTI 16 i.g.st. dan hoor ik het graag, heb nl. de mogelijkheid om die te ruilen tegen de Sierra (met problemen).

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

sierra met problemen, of 309 met problemen
en welke kleur bj enz?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

gozer heeft er twee blijkt nu, dus waar ik één forumlid een blauwe 309 had aangeboden gaat het om een zwarte 309 GTI 16 in grotendeels originele staat. Auto is heel netjes, wel overgespoten, motor gereviseerd (na een lekke koppakking ivm kapotte koelslang), heeft 141.000 gelopen. Heeft een sportuitlaat met spaghettispruitstuk, inlegfilter, origineel katloos en aantoonbaar 170 pk.

De Sierra is een RS Cosworth maar heeft inderdaad problemen (klein beetje elektronisch, schade en vermogensverlies + onzinnig olieverbruik = motorrevisie).

Ik denk dat een prijs voor beide auto's tussen de 3000 en 3500 euro moet liggen. Mits er geinteresseerden zijn dan hoor ik die graag ff per pb. Eén van deze auto's gaat me a) van wat kleine schulden afhelpen, b) het mogelijk maken om beide AX-en te behouden en c) aan een nieuw project helpen met waarschijnlijk een blauw kenteken en een hoop werk.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

309 GTI blijft voorlopig even, loopt zo netjes, is zo retestrak en goed dat ik beter even kan wachten tot ik een echte liefhebber vind ipv 'm voor 2000 weg doen. Moet een paar kleine schoonheidsfoutjes oplossen en dan mag ie weg. Aangezien de 309 een afneembare trekhaak heeft en de AX niet is de AX dus de auto die waarschijnlijk het veld moet gaan ruimen :roll:

Heel jammer, maar heb op 't moment ff geen geld/plek voor vier auto's.

De AX is dus best een net bakkie, maar ook weer niet in concoursstaat ofzo. Gewoon een prima rijdende GTI die nog best voor netjes door mag.

Kleine dingen als de aandrijfassen, lekkende einddemper, roestschade die tijdelijk bijgewerkt is maar dus nog afgewerkt en in kleur gespoten moet worden en de wat scheef hangende bumper enzo werk ik dus nog even bij.
Zal 'm zeker missen dus zie 'm graag naar een liefhebber gaan. Als er iemand interesse heeft hoor ik 't vanzelf.

Rikkert
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: WedJul11, 2007 2:30:05 PM
Location: groningen

Post by Rikkert »

Wat moet de AX kosten?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik pb je ff.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Liefhebber 309 gti 16 meld zich! Plaats foto's hier of PB me desnoods even... Ben al lang aan het kijken naar een nette, maar aangezien die niet meer lijken te bestaan ben ik heel benieuwd naar de jouwe!
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Foto's komen nog. Staat nu effe in Limburg, meende al een lichte brom te horen tijdens het rijden nl., maar die is behoorlijk erger geworden: kapot wiellagertje.

Ga 'm volgende week effe fixen en daarna mag de AX voorlopig plaats maken.

Het is wel echt een fantastische auto trouwens, stuurt lekker, is vrij comfortabel, en je moet een beste AX 1.6 hebben om aan te kunnen haken... onder de 100 :lol: Boven de 100 maakt ie gehakt van zo'n beetje alles met minder dan 3 liter inhoud.. :D

Post Reply