Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Nice!
Valeo koplampen of imitatie?

Ik had vorige week valeo koplampen bij hun besteld omdat ik die imitatiekrengen helemaal zat ben.
Kreeg ik imitatie geleverd... Even gebeld, gast van hun zoeken in de administratie, kreeg ik te horen: "waarschijnlijk is nu iemand heel blij dat er valeo's geleverd terwijl er voor imitatie betaald is" :lol:

Waren twee bestellingen verwisseld dus. Verder geen probleem, lampen teruggestuurd. Valeo's zijn inmiddels onderweg.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Tip voor de volgende keer voor bepaalde delen kan je beter kijken op www.hartsant.nl deze heeft namelijk de zelfde artikelen maar is wel goedkoper.
Bijv. hartsant prijs;
CAA3000R R.Koplamp Citroen AX H4 E-keur, imitatie 17,85

CAA3002R R.Koplamp Citroen AX H4 valeo 48,55

Winpartsprijs;
CAA3000R R.Koplamp Citroen AX H4 E-keur imitatie € 21,24

CAA3002R R.Koplamp Citroen AX H4 valeo € 57,77

Altijd handig om te weten. :lol:
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

@Grietje: de rechter (de complete) is de geheel nieuwe. Verschil in kleur komt omdat ze onder een verschillende hoek liggen.

@Rio: het zijn imitatielampen. Als ze niet bevallen, bestel ik nog wel andere ;)
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, vandaag weer even lekker aan de klus geweest. De slechte remleiding is vandaag vervangen. Nou ja, slechte remleiding, zeg maar remleidingen. De remleiding naar links achter was erg slecht, zo slecht dat toen de oude remleidingen even recht getrokken worden om het meten wat te vergemakkelijken, we in 1x 2 delen hadden :x

Bij het er onderuit halen, gelijk de andere leidingen gecontroleerd. Naast de remleiding naar links achter was die naar links voor ook slecht.

Dus 2 nieuwe leidingen laten maken, van koper. Voor het geld hoef je het niet te laten, 17,80 euro bij elkaar. Lekker bij m'n dealer op de brug aan het sleutelen geweest. De nodige assistentie van de monteur aldaar gehad en ik heb nu weer een prima remmende AX :lol:

Daarna de grill eindelijk eens goed vast gezet. Er zat al een type 2 grill in, maar die zat maar met 1 boutje vast. Hier ergerde ik me al enige tijd aan, dus de boormachine maar even gepakt, gaatje geboord en de andere kant ook vastgezet met een boutje.

Ook kwam ik in het magazijn de wielen tegen uit het Special Series S pakket. Die moesten natuurlijk even naast de AX gezet worden om te kijken hoe het staat. Het zijn trouwens de 14 inch wielen, voor de C1. Natuurlijk kan ik jullie de foto niet onthouden :lol:

Image
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Zo te lezen weer een nuttige zaterdag met als resultaat weer een goed en veilig remmende AX, wielen staan 'm goed Jan.

Jammer dat ze niet niet zomaar te koop zijn.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mijn Volcane heeft ook een neije remleiding nodig (rechts voor).
Ik had die ook kunnen laten maken bij de AGO, maar dan had ik idd ook koperen leiding gekregen.
Heb er, na kort nadenken, toch voor gekozen originele stalen leidingen te bestellen. Moeten helemaal uit Frankrijk komen, dus dat duurt even.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Mijn remleidingen heb ik bij Ronda - Harderwijk (link) vandaan. Hier heb ik pas ook m'n nieuwe accu vandaan. Adresje waar veel garagebedrijven over de vloer komen.
Image Image Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

MNM(tm) wrote:Mijn Volcane heeft ook een neije remleiding nodig (rechts voor).
Ik had die ook kunnen laten maken bij de AGO, maar dan had ik idd ook koperen leiding gekregen.
Heb er, na kort nadenken, toch voor gekozen originele stalen leidingen te bestellen. Moeten helemaal uit Frankrijk komen, dus dat duurt even.


Waarom toch voor stalen remleidingen gekozen? Met koper heb je niet het gezeur dat ze weer gaan roesten.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Viel er niet wat te regelen met de velgen?
Ziet er super uit!

En koperen leidingen, goed bezig geweest (y)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

TwoTone wrote:
MNM(tm) wrote:Mijn Volcane heeft ook een neije remleiding nodig (rechts voor).
Ik had die ook kunnen laten maken bij de AGO, maar dan had ik idd ook koperen leiding gekregen.
Heb er, na kort nadenken, toch voor gekozen originele stalen leidingen te bestellen. Moeten helemaal uit Frankrijk komen, dus dat duurt even.


Waarom toch voor stalen remleidingen gekozen? Met koper heb je niet het gezeur dat ze weer gaan roesten.

Koper kan evengoed roesten. Enige verschil is de kleur van de roest (blauw/groen).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ondertussen lekker aan het klussen geweest. Complete verlichting voor is vervangen, nieuwe koplampen, nieuwe knippers en nieuwe mistlampen. Verder de bedrading voor de mistlampen weer voor elkaar gemaakt.

Bi-xenon zit er in en geeft lekker veel licht. Setje is van Pearl wat uit de zelfde fabriek schijnt te komen als Pilot wat weer goed spul is. Naja, het zal wel, het geeft tenminste licht ;)

Vanochtend alleen een pootje van de nieuwe koplamp afgebroken. Tja, het blijft imitatie. Oude koplamp maar weer erin gezet en even naar de garage om de koplampen goed af te stellen. Dan kom je tenminste wat minder vrienden tegen op de weg, die maar naar je seinen of je ze wel gezien hebt.

En ja, tijdens het klussen krijg je wel eens ideeën.
Image

Hmmm, wat is dat toch voor rotzooitje op de tafel?

Image

En wat is dat voor mysterieus kastje ????

The sneak preview :

Eerst zet ik alleen de stadslichten aan, vervolgens de xenon en tot slot de mistlampen. Daarna in omgekeerde volgorde weer uit.

Voor je vragen stelt over de mistlampen, er komt nog zo'n schakeling. Eén vd twee is af en ingebouwd

http://www.youtube.com/watch?v=FHfmZAi_RcM 8)
Image Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Over seinen gesproken :lol:

Ziet er trés coole uit!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat geeft me een bak licht zeg! echt geweldig :)
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, vandaag de 2e schakeling ook in elkaar gezet. Ze zitten er nu allebei in. Nu nog even uitzoeken in hoeverre dit is toegestaan. Ford oa. heeft dit ook in z'n nieuwe modellen zitten. De S-Max die ik een kleine maand heb gereden heeft het ook. Zodra je de verlichting aanzet, branden de mistlampen zwak en zodra je ze met de schakelaar aanzet, branden ze voluit.

Nogmaals een filmpje, nu met beide schakelingen. Ook word er nog even naar grootlicht geschakeld.

http://www.youtube.com/watch?v=KKnvlBh2QuI

Daarna nog even de richtingaanwijzer lampjes vervangen door zilverkleurige lampjes, zodat ze er wit uit blijven zien als ze uit staan.

De steun van de rechter koplamp is gemaakt. Die gaat er aan het eind van de week in, zodat deze gelijk bij de dealer afgesteld kan worden.
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:shock: wow, dat is echt supervet, wat een proces hoe al dat licht aangaat.

jij bent zeer goed bezig !, is het moeilijk om zo'n kastje in elkaar te knutselen ? :oops: 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik rij met de vento ook al ander half jaar zo rond, met de stadlichten in de knippers.. veel autos hebben het standaart ook alto's enz

Image

maar ziet er gaaf uit 8) ik zou alleen de stadslichtjes ook nog eens vervangen voor ledjes
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ziet er vet uit Bossie! Geeft ook een beste bak licht trouwens zo te zien 8)
AX GTI '91

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Goed bezig Bossie, is ook wel wat voor mijn ax :).

Je mag wel een 8) 8) bril op :lol:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het geeft zeker een bak licht, ben er erg tevreden mee.

@Duff: Zo moeilijk is het in elkaar zetten niet, de dimmers waren al gebouwd (gesoldeerd en wel). Een kwestie van 2x kastje, 2x relais en 2x een dimmer.

@TTF: Nooit problemen mee gehad met de sterke hand der wet? (of doen die niet zo moeilijk in Friesland, dan moet ik misschien maar verhuizen ;) )

@Fast-Eddie: Wat is wel wat voor jouw AX? De xenon of de meegeschakelde mistlampen? Beide overigens niet zo ingewikkeld om te installeren, vooral de xenon is plug-and-play. Tip als je meebrandende mistlampen wilt, trek vast iets dikkere draden naar de stadslichten (je kabelboom moet er waarschijnlijk toch nog helemaal in ;) )
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vanochtend de rechterkoplamp vervangen door de nieuwe. Steuntje deze keer niet afgebroken :) Daarna naar de garage gereden om de lamp even goed af te stellen. Koplampen staan nu goed :)

Gelijk een afspraak gemaakt met http://www.roelvandeveencarcleaning.nl/ om op 8 maart de AX te laten poetsen. Dat gaat weer een strakke AX worden, met compleet nieuwe verlichting en een professioneel gepoetste carrossersie. 8)
Image Image Image

Post Reply