Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

CitroCin wrote:
Trillen is weg!!


Trillen, dat was toch die uitlaat rammel???


yup!!!
uitlaat tegen stabi, stabi nu ' verlaagd' met vul plaatjes
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

CitroCin wrote:
Trillen is weg!!


Trillen, dat was toch die uitlaat rammel???


jah ;)
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

q01z wrote:tis maar goed dat de bumper op meer plaatsen vast zit.. al die vrouwen zonder bumpersteunen..
tis wel weer opvallend he? ik heb hier op het forum nog nooit gehoord van een man die zn bumpersteun verloor!


:lol:

Nou, dat klopt toch niet helemaal Marc.
Wel 's gelezen van een gozer hier dat ie zijn voorbumper eraf ging halen.
Eerst die steuntjes losgemaakt die aan de kokers zitten, waarna er een krak volgde en de bumper op straat lag.

En toen ik mijn bumper van mijn witte afhaalde was er van ??n van die kokersteuntjes alleen nog maar de boutjes over :P
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Even nog een korte update!

vandaag de injectie huis vervangen wegens algemeen inhoud probleem (als of er een baksteen onder t gas lag)
En, ook dat heeft geholpen!!!!

Hij is nu gewoon nog sneller ;)! Loopt echt super gladjes nu, heerlijk. Zelfs uit marc's mond kwam het vandaag :lol:

Super thanx marc voor helpen!! En aad, bedankt voor t injectie huis ;)

Verder heb ik alle blauw gespoten onderdelen van mn dash afgehaald en ga ik die nu mat zwart maken, denk samen met de skirtjes
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik moet idd toegeven, hij reed super!
trillingsvrij, geen gekke geluiden.. en het ging hard! :)

ennuh, bedankt voor me hulp? je hebt eignelijk alles zelf gedaan he meis :)
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Klinkt als een (oa) erg nuttig weekend :)

Zit trouwens nog ff naar je nieuwe motorkap te kijken.
Maar die is best wel heel erg gaaf!
Niet zo overdone als die andere kap die wel's te koop heeft gestaan.
Als deze straks in de kleur van je auto is wordt die echt chique.
Op die plek kun je er trouwens toch wel gaas in zetten?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

die booskijkers vind ik persoonlijk iets te..

maar wel knap gemaakt. ..
en die kuip stoelen staan goed ^^
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nieuwe motorkap is mooi, ik zou 'm zo laten (wel in kleur natuurlijk laten spuiten) maar niks meer aan die luchthapper doen. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:ennuh, bedankt voor me hulp? je hebt eignelijk alles zelf gedaan he meis :)

Mjaw als jij er niet was geweest was t niet gelukt, met van die brandstofleidingen die niet naar mij willen luisteren en boutjes die er eigenlijk niet in willen ;)


Duff, rio, ea:
Ik ben ook wel erg ' tevreden' met de kap! Ik vind deze booskijkers persoonlijk meer spreken dat die andere, en de luchthapper vind ik best goed gelukt. Hij is lang niet perfect hoor, maar goed, ik heb het zelf gedaan, eerste keer dat ik zoiets gedaan heb dus dan mag je dat ook wel zien toch :P

Nu moet ie idd in kleur maar ben bang dat dat best nog even kan duren, heb geen geld om hem te laten spuiten en zelf spuiten lukt me nooit, rollen misschien nog wel...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

grietje wrote:
CitroCin wrote:
Trillen is weg!!


Trillen, dat was toch die uitlaat rammel???


yup!!!
uitlaat tegen stabi, stabi nu ' verlaagd' met vul plaatjes


Waar heb je die vulplaatjes van gemaakt en hoe dik waren ze? Ik zoek nl. ook nog zoiets voor m'n GT.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

slalom bx had ze voor me gemaakt! Ik geloof dat het 2/3 mm dik alu was, maar dan moet je slalombx dus ff vragen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote:slalom bx had ze voor me gemaakt! Ik geloof dat het 2/3 mm dik alu was, maar dan moet je slalombx dus ff vragen ;)


je had er maar 2 nodig,

dus dan heb je er 2 over, kun je die dan is opmeten en de afmetingen ervan hier neerzetten?

kan bossie ze zelf (laten) maken :idea: :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Ik moet het ff kwijt; wat heerlijk al die AX-en op de oprit. Wat moet dat heerlijk zijn om die voor de deur te hebben staan! Genieten, of niet? Ze staan echt mooi bij elkaar; m'n complimenten!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Duff, dan moet ik ze even zoeken, want ze zijn al weggemikt omdat ik ze verkloot had (moest opnieuw boren, gaatjes waren niet kloppend, maar dat had ik nog nooit gedaan :P)

Ik vind het ook super vet, al die axjes! nu die rode er nog bij, en al onze 4 de axjes staan bijelkaar


zooo vandaag weer nuttig geweest!!!

- wisserblad eindelijk eens vervangen, nu kan ik hem teminste ook gebruiken ;)
- ruitenwisser tankje eens netjes opgehangen, kapotte leiding vervangen met die naar achter ging (geen ruitenwisser achter meer..)
- accu klemmen eindelijk eens vervangen voor passende ;) andere waren te groot en zaten dus los (= dus afentoe geen contact)

- Een geintergreerde hondenmand in achterbak gemaakt, moet nog bekleed worden

- gebrainstormt over auto binnenbekleding kleur (blauwe accenten, rood, of zilver/grijs), buiten kleur(word misschien wel heel apart) en motorkap( of spuit ik alleen motorkap mat zwart ofzo en laat de rest lekker lelijk blauw)...
- besloten dat ik toch meer audio wil, dus versterker, sub en boxjes voor in
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Oh ohoh,

Romy heeft een AX erbij gekocht!!
1.4 vierdeurs, type 1, zilvergrijs...

Morgen komt ie hier in Almere, en donderdag krijgt ie nieuw ruit + als het goed is APK!!

Als ie hier is zullen er vast en zeker nog vele fotos volgen ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Hij is netjes hoor en die roest valt hartstikke mee!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

super vet!! ik ben echt benieuwd! :lol:
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

UPDATEE!!
we beginnen bij het leuke nieuws!!

TRSje voor de deur
Image
Image
Image

Roest grijze:
Image

vandaag dus gezien en stukje gereden
+ punten
*Hij ziet er van de buitenkant eigenlijk nog erg goed uit
*Motortje draait als een zonnetje, lekker rustig, trekt goed, draait regelmatig, is droog
*Koppeling grijpt goed
* schakelt licht en gelijkmatig
* onderstel klinkt opzich goed in bocht/drempels
* electrische ramen, CV, achteruitwisser en alles werkt
*dashbord type 1 is heel
* voorruit is enige apk afkeur punt, rest is al 2x goedgekeurd bij citroen garage

minpunten:
* je hoort de drukgroep
* homokineet tikt
* voorruit is er beunhazerig in gehangen, overmatig en lelijk mani of kit gebruikt en aan het dak afgeveegd (ruitenzetter komt woensdag, hoop dat hij het netjes kan maken)
*interieur is ranzig
* orginele hoedeplank mist

Maar, er is zeker weten wat van te maken!! Hij rijd lekker, 4 deurs met skirts, erg mjam!!

de 1.0:
Image

Schade toen we net thuis waren
Image
Last edited by grietje on MonJun18, 2007 10:32:54 AM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Haha, nu al drie AX'jes voor de deur, worden je ouders al gek :wink:

Over de schade aan de blauwe is er vandaag met de meeting al genoeg over gepraat, daar laat ik het even bij, wel sterkte ;)

De rode carb ziet er super uit met dat grilletje. En in de categorie: als er nog tijd over is, ff de bumper netjes in de lak zetten.

En een erg mooie tgs heb je op de kop getikt!
Die plekjes in de kofferbak zijn zo gelast, hoeft natuurlijk ook niet zo heel netjes.
En ik blijf dit een hele mooie kleur grijs vinden voor op de AX.
Voorbumper zit er op de foto niet helemaal recht op...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

statusquo
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: WedApr11, 2007 12:37:04 AM
Location: Dokkum

Post by statusquo »

gefeliciteerd met je auto haha enne nja ranzig interieur :P ik had ff moete stofzuigen enzo.. en die stoelen waren al beetje vies toen ik hem kocht :oops:

mja mooi dat je er blij mee bent :wink:

Post Reply