Svaan|| Ax 1.1i Volcane --> Verkocht!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Laurent »

Svaan wrote:Jup, thx!

Ik ben nog aan het kijken wat ik precies moet kopen.... Remschoenen sowieso, maar je hebt ook uitgebreidere setjes... wat zit dat extra bij en heb ik dat nodig?
Als al je veertjes heel zijn, heb je dat niet nodig. Setje montagepennetjes met ringetjes krijg je er als het goed is wel bij (voor het bewegende deeltje), de rest zet je gereedschapsloos over van de ene op de andere.
AX 1.1i Volcane Rood

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

Ik zal morgen even wat foto's proberen te posten van het binnenwerk, misschien kunnen de kenners meer zien ;)

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

Zo zag het er dus uit...

Image

Image

Dit lag er los in....
Image

Oh en de voeringen zijn er dus af...
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by AlexanderB »

Oh, das niet zo ernstig, gewoon zo'n nieuw pinnetje en zeskantje, en dan is dr niks aan de hand. Alleen die zitten bij de remset er niet bij, dus die moet je of op de sloop ff halen, of een nieuw montagesetje kopen (€15 op autopartsonline.nl, bijvoorbeeld.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Wheelnut »

Heb ik niet ergens gelezen dat losse schoenen in sommige gevallen zelfs duurder uitvallen dan een complete set?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

AlexanderB wrote:Oh, das niet zo ernstig, gewoon zo'n nieuw pinnetje en zeskantje, en dan is dr niks aan de hand. Alleen die zitten bij de remset er niet bij, dus die moet je of op de sloop ff halen, of een nieuw montagesetje kopen (€15 op autopartsonline.nl, bijvoorbeeld.)
Thx! Maar de remvoeringen dan? Die zijn er af en eentje was zelfs in 2 delen gebroken... :roll: (ik ben niet zo bekend met trommelremmen :oops: )

Ik dacht aan een setje remvoeringen en montageset met veertjes etc....

Daarnaast heb ik de trommel beschadigd, door het slaan op de trommel om hem eraf te krijgen... Er zit zo'n dubbele rand op en van die buitenste rand zijn een paar stukjes afgebroken... :x
Een vriend van me zei dat dat niet zo erg was en gewoon weer gemonteerd kon worden, maar kan dit ook? Die rand die erachter zit sluit de trommel af..En als niet; beter een nieuwe bestellen of eentje op de sloop zoeken?

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Laurent »

50 euro bij die link die ik eerder gaf.
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by AlexanderB »

€26/set bij die ik gaf.. :P (autopartsonline.nl, kenteken intikken, op remmen klikken.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

maar voor die 26 euro heb ik alleen de remvoeringen , dan moet ik voor 15e die montageset ook erbij hebben, voor die pinnetjes ;)
En dan komen jullie beide zo rond de 50e uit, die van Alexander is onder de streep iets goedkoper... Thx again, allebei!! 8) 8)

Ik begrijp nu hoe het zit... (ja, nu pas :P) Ik kijk veel naar Duitse aanbieders en die bieden ook hele setjes aan, vandaar dat ik het even niet begreep.

Nu zit ik alleen nog met de vraag of de trommel vervangen moet worden, aangezien ik daar dus wat stukken van dat randje heb afgemept :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by AlexanderB »

Mijn ervaring was dat het randje niet zo boeide, het oppervlak binnenkant van de trommel des te meer..

(resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

Ik heb nog een fototje van de trommel... binnenkant is niks mis mee, rand ook niet...

Image

Maar er zit nog een rand op en die mist nu dus delen... maar dat is slecht te zien op de foto....
Dient die rand nog ergens voor?

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Wheelnut »

Raakt die trommel niet uit balans zo?
Ik kan het écht niet zien op die foto. De straatstenen geven die rand een beetje een schutkleur.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

Ja ik weet het... slechte foto... Ik heb vanmiddag even gebeld met de dealer; randje maakt niks uit, kan gewoon terug, ook geen onbalans, dat vroeg ik mezelf ook al af...
Ik ga ook nog wel ff op de sloop kijken of ze daar nog een trommel hebben voor weinig ;)

Daarnaast heb ik vanmiddag een setje remschoenen en een montagesetje besteld, (helaas) niet bij de eerder voorgestelde websites, maar gewoon hier in de buurt bij de lokale automaterialenshop. Soms ben je om de hoek dus nog goedkoper dan via internet en het scheelt me ook de verzendkosten nog eens ;)

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

Okey, het loopt iets anders.... :lol:

Afgelopen week zitten pielen met die remschoenen om ze er goed op te krijgen maar dat was lastig... k*tveertjes! :evil: Ik zal vast iets verkeerd doen, maar ik vond het een K-klus! :lol:
Had ik het zooitje er eindelijk goed en wel opzitten bleek de wielremcilinder nu opeens wel te lekken... minimaal, maar toch (zal wel door mijn gepruts komen)... Even nagedacht en ook maar eens geinformeerd naar die cilinders.... Als we de zooi toch open hebben dan meteen maar alles goed vervangen

Uiteindelijk een compleet nieuwe set remschoenen gekocht met ook wielremcilinders. :D
Voordeel is dat deze set voorgemonteerd is en er, volgens de geleerden, ''zo'' op kan, geen gepiel met veertjes etc...

Nu vanmiddag met frisse moed weer begonnen, remleiding los, cilinder wisselen remleiding erop, remschoenen erop, trommel terug... Alleen dat laatste lukt niet gaat heeel moeizaam en dan zit het spul vast. De band kan dan dus niet vrij draaien!

Wat doe ik verkeerd???? Morgen verder....

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by AlexanderB »

heb je het zelfstellende mechanisme wel teruggetrokken voor je de trommel dr op zette?
en de remkabel niet te strak gezet?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

waar zit dat? :oops:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by AlexanderB »

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

uhm ik heb het iets anders zitten... (uiteraard ook andere kant) En wat moet ik daarmee doen dan?
Image

Dat handremkabeltje kan ik inderdaad aandraaien, maar moet deze dan zover mogelijk richting de trommel of zover mogelijk richting de auto (voorkant)??


Enneuh; thx voor je hulp!! 8)

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by Svaan »

Kijk deze rechts...
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> gepoetst - remprobleempje

Post by AlexanderB »

Is t zelfde eigenlijk, maar nogmaals omcirceld. :) pijltje dr bij, die kant moet je dat hefboompje opdrukken, trommel hoeft dr niet af, dat kan met een schroevendraaier door het gat van een van de wielbouten.. (hint: zaklampje)

Image

handrem verstellen, plastic moer richting auto draaien is losser, richting trommel (zodat er meer schroefdraad uit komt te steken) is strakker.
Afstellen zodat beide kanten (ongeveer) evenveel schroefdraad uitsteekt, de trommels (met de handrem los) vrij kunnen draaien, maar niet te los, met de handrem omhoog moeten de achterremmen uiteraard wel goed werken..
(zit een metalen blokkeer-moer op en de grotere plastic moer is voor de daadwerkelijke afstelling.. :))
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply