degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Citrosan »

Welja nog een jarige, gefeliciteerd dan maar.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Terminal »

Wat te laat, maar gefeliciteerd!
AX 11TRE 1988

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Hartelijk dank mannen!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

zo, dat was me mn avondje wel weer.. sleepdienst Alexander, voor al uw AX'jes.

-Dode verlichting.. geen achterlicht, geen alarmlicht, hell, t maakt ook niet uit, de accu is toch plat.
-Daarna binnen 100m n sleepoog onder de auto vandaan trekken, goh, die zat toch niet zo vast blijkbaar..
20m verder.. een AX is toch wel blijer als er 4 wielen onder zitten, nietwaar? met n vonkenregen en n halve powerslide komt Ard weer tot stilstand :shock: that was close.. wiel weer vastgezet met 3 nieuwe wielbouten.. en daar gingen we weer..

Uiteindelijk nog 10x grootlicht gekregen van mensen achter ons.. ja, ga weg, dat t licht niet werkt kunnen we ff niks aan doen..
maar de TRS staat nu veilig, doch ietwat troosteloos, bij Van Bemmelen :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by q01z »

JE GAAT DIT TOCH NIET ECHT SERIEUS MENEN HE?
(en nee mn capslock staat niet aan, dit heet SHIFT)

EEN AUTO SLEPEN IN HET DONKER ZONDER LICHT??? EN DAN JE WIEL VERLIEZEN OMDAT JE DIE VERGEET VAST TE ZETTEN?

tis leuk dat je iemand probeerd te helpen Alexander.. maar met dit soort acties wek je niet echt de indruk systematisch/veilig/goed te werk te gaan..
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Misschien niet veilig en goed, maar wel systematisch.

Vergeet ook niet dat dat sleepoog nog een tijdje los was maar bleef 'haken' aan de voorbumper. bizar
Die vonkenregen heb ik zelf dan niet gezien. Was bezig met... tegensturen !!!! Moet wel een nette drift geweest zijn :P
Weer een onverantwoord sleepverhaal erbij in de sterke verhalen trommel.

Oh en dat wiel heb ik gewoon op normaal moment gezet. Ik geef het tapdraad de schuld want dat zag er wel slecht uit vond ik. Heb er bovendien nog snelweg en alles mee gerede voordat de accu dood ging.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by citrofenwick »

En jullie vinden dit precies nog grappig ook?
Heren, in het donker een auto slepen zonder verlichting is absoluut NIET verantwoord :s Dit kon wel eens slechter afgelopen zijn.

(een ax slepen is trouwens sowieso niet veilig, want dan remt het amper)
AX-kopen is verslavend.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

dat wiel was niet mijn fout, en niet mijn wiel.. vraag anders morgen gelijk ff aan van bemmelen of de schroefdraad nog ok is..

verlichting is vervelend maar een non-issue in de goedverlichte randstad. dit is niet zeeland-polder, anders had ie nog 2 dagen daar gestaan. we hebben nog gekeken of zn reserveaccu nog de moeite was, maar die was net zo plat. zal voor de volgende keer eens kijken naar n paar meter kabel, 2 klemmen en een aanhanger-stekker, of 2 oranje led-knippers.. verder, voor die paar km.. (15 om precies te zijn, 1 lange rechte goedverlichte, bijna verlaten weg)

en sleepoog is jammer, maar dat zal zeer waarschijnlijk al slecht geweest zijn, anders laten de lasjes niet zomaar los.. wel raar idd dat ie nog ergens achter bleef haken, geen idee hoe dat zat. gelukkig was t andere sleepoog wel gewoon goed.

en ax slepen.. ik ben zelf eens gesleept, door een 45pk 1.0carb vw polo, dat was pas vervelend, want daarmee kwamen we echt niet vooruit, maar remmen ging wel, ook al was t redelijk zwaar/vermoeiend. Ard zegt zelf dat t nog wel meeviel met hoe zwaar t ging, dus blijkbaar exemplaar-afhankelijk.. en ik kon goed merken als hij remde voor t stoplicht, dus zo slecht remde ie niet..

en grappig.. nee, ik ben blij dat we t gehaald hebben zonder beide auto's te totallen, dat met dat wiel had goed anders kunnen aflopen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by q01z »

en wat hebben we er dus van geleerd?????
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

Nee het is niet verantwoord en het kon ook slechter aflopen. Dat zal niemand ontkennen. Begrijp wel dat het mij ook helemaal níets beviel. Alle mogelijke scenario's spoken tijdens zo'n ritje door je hoofd. We hebben er alle moeite in gestoken om verlichting te regelen maar mocht allemaal niet baten. Remmen ging uitstekend. Onbekracht hoefde ik absoluut niet op mn rem te gaan staan om 2 axen tot stilstand te laten komen voor het stoplicht. En hij staat nu bij van Bemmelen en daarmee is het behoud van een ph1 AXje weer voor een nieuwe onbekende periode verlengt. m.a.w, reden tot ontlading en relativering :) En dat zie je dus terug in de voorgaande comments van ons. Daar hoeft alex of ik echt niet om bejegend te worden. :)
En wat sleepverhalen heb ik misschien een apart referentiekader, moet ik toegeven hoor :roll: *("ohh, maar 1 wiel verloren?")
Last edited by degene on TueJan31, 2012 12:34:38 AM, edited 1 time in total.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by degene »

@ marc; oudijzerboer bellen :wink:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by q01z »

degene wrote:@ marc; oudijzerboer bellen :wink:
nee dat zeker niet.. AXjes moeten gered worden...

maar goed.
laten we maar blij zijn dat het goed is afgelopen
Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Laurent »

Remmen met een gesleepte AX gaat prima. Ben ook vorig jaar, in het normale verkeer, gesleept van de snelweg af gehaald. En nee, zelf rijdend, zelfs motor draaiend kon niet meer, want kvsleiding kapot. Kon een auto van anderhalve ton voor me best aardig beremmen. Ja, natuurlijk, hij remde mee, maar ik moest het wel strak houden. En het is een beste rem vanaf de afrit naar de stoplichten vertragen en nog naar links moeten om anders voor te sorteren ook.
En ja, ik ben ook zonder verlichting in het donker naar huis gereden over de snelweg omdat de dynamo ermee gestopt was, inclusief Velsertunnel. Nu reed er wel een voertuig direct achter me die ervan wist (mijn pa), maar toch.
Verder, over verlichting: Een auto valt altijd meer op dan een fietser in het donker, helemaal op een verlichte weg. Fietsers blijf ik ook nog steeds moeilijk zien en zij blijven nog steeds zonder verlichting rondfietsen als kamikaze's. Verder, ik kom, helaas, vaak genoeg autos tegen zie zelfstandig rondrijden zonder verlichting te voeren, in het donker.
Ik ben er niet bij geweest, ik oordeel niet, maar ik ben altijd blij als het goed afloopt, voor anderen.
Last edited by Laurent on TueJan31, 2012 1:28:42 AM, edited 1 time in total.
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexanderB »

q01z wrote:en wat hebben we er dus van geleerd?????
Als iemand zn reservewiel monteerd ik eerst met de momentsleutel naloop voor ik ze verder help? en nooit meer bij Ard in de AX stap. :lol: :twisted: ;) (ja, grapje, nu wel :P)

dat sleepogen van 21+ jaar oude auto's spontaan kunnen breken zonder lompigheid benodigd.

dat ik voortaan wel eerst ff de neuzen bij elkaar zet om wat prik in de accu te laden in dit soort gevallen, ECHTER had in dit geval weinig uitgehaald, want de auto is juist naar van bemmelen gesleept omdat ongeveer alles wat electrisch is, stuk lijkt te zijn.

als ik volgende maand ofzo weer geld heb zal ik investeren in een paar setjes ledlampjes in rood, wit en oranje voor in mn reparatiekoffer.. ofzo.. staat onderaan de lijst, mn eigen auto repareren en voltanken staat wel bovenaan, net onder vaste lasten en eten.

[edit:]
nog even een zeer terechte opmerking van iemand.. Ard, je hebt nog dik vies mazzel dat t zo gebeurde, ipv dat je auto t wel goed deed en niet gesleept werd en t wiel dr op de snelweg afviel..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by AlexB »

Echt een Ard actie! :lol:
Maar ik begrijp dat ja AX nu weer gerepareerd word Ard?

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Ceristimo »

Pfoei, wat een avontuur.....En daarom trekt deze jongen de wielbouten vast op 100nm, en trapt ze daarna met behulp van z'n lichaamsgewicht nog een kwart/halve slag door....

Liever ietsje te vast dan veuls te los blijkt maar weer...


Jullie hebben mazzel gehad! Hopelijk is de AX niet teveel beschadigd?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by pcrodent »

Ik heb Ard weleens heb ontmoet en weet dat het niet zo'n gek brede kerel is, dus ik begrijp er niks van hoe al die engeltjes op z'n schouder passen... Je bent in ieder geval wel groothandelaar in hachelijke acties (als dat eens als ondertitel onder je nick zou passen... :D). Anyway, mooi dat het goed is afgelopen. En nu 'm weer oplappen :)
Kijk uit, een Cactussssss

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Mastenhose »

Zo dan, da's weer een behoorlijke anekdote. Dat zoveel ellende in één avond past!
Gelukkig staat de TRS bij Van Bemmelen, dan komt dát tenminste goed!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Post by Bas_S »

Geen achterlicht bij nacht in bebouwde kom € 70,00
Geen dim of grootlicht bij nacht in bebouwde kom € 70,00
Geen verlicht achterkentekenplaat bij nacht etc € 35,00
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply