IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

misschien toch beter mijn methode aanhouden? vond 't al raar dat jullie aan 't pompen waren met de nippel open..

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ontluchten altijd al zo gedaan, maar kan zijn dat dr zoveel lucht in gekomen is dat het er nog niet allemaal uit is, maarja, heb morgen nog om er naar te kijken.

Met de nippel open was alleen in het begin, om eventuele rotzooi eruit te krijgen, daarna was het gewoon dicht, en proberen druk op te bouwen. Dat doet ie nu wel redelijk, alleen zakt het pedaal weer weg

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Remmen zijn weer in orde, aan de rechterkant zat er toch nog wat lucht in, handrem is niets mee gedaan, rechts was de rem minder, maar het stelmechanisme aan die kant is naar de kl*te, dus daar is niets aan te doen, behalve een nieuwe kabel, maar zoals het nu zit, blokkeert ie nog wel op de handrem, dus dat laat ik lekker zo.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

netjes :D bedacht me trouwens op de terugweg dat we echt geen enkele foto gemaakt hebben :lol:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, vandaag wat spullen binnengekregen om de AX weer wat in orde te krijgen

Ondermeer een C5 Berline wisser zoals elders op het forum staat beschreven:

Image

Voor de liefhebbers heb ik ook nog de onderdeelnummers:
Wisserarm: 6429.S4
Wisserblad (50cm): 6426.GF

Hij zit nog niet op mn AX, dat gebeurd pas na mn dashboardwissel, en de daaropvolgende vervanging van mn voorruit.

Verder heb ik nog een km teller kabel besteld omdat de mijne nogal heen en weer zwabbert, is wel vrij prijzig ben ik achter, 60 euro totaal voor beide delen, maarja, moet toch een keer een nieuwe.

De wissel van het dashboard staat voor volgende week gepland, ik ga naar een dashboard met een afsluitbaar vakje + extra uitblaasroosters, een aardige operatie, aangezien ook de kachel vervangen zal moeten worden.
Tegelijk sluit ik dan alle bekabeling aan voor de electrische ramen, die dan ook gelijk meegenomen worden samen met de nieuwe bekleding voor de deuren (Type2 GT)

Verder heb ik de AX nog voorzien van 2 verse koplampen die ik al een hele tijd had liggen, gloednieuw uit de verpakking en dan meteen de nokjes al slopen, wat dat betreft kan je merken dat het imitatie is. Gelukkig kon de dealer de nokjes bestellen, en ze passen ook perfect.
Denk dat het wel een beetje gaat schelen met de lichtopbrengst, zeker in combinatie met de Xenon.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

mag ik vragen wat die ruitenwisser heeft gekost. die wil ik ook :D
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Koen NL wrote:mag ik vragen wat die ruitenwisser heeft gekost. die wil ik ook :D


iets van 23 ex voor de arm, en iets van 11 euro voor het blad zelf, valt nog wel mee dus

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, vandaag druk aan het sleutelen geweest aan het dashboard, het ergste werk is nu gedaan gelukkig.

Dashboard verwijderd:
Image

Foto's zijn wel in zwart wit, had ergens met mn vingers aangezeten kwam ik net achter.
Dashboard eruit was niet het ergste werk, uurtje ongeveer schat ik.
Daarna begon de ellende, de kachelunit wisselen, kon op zich zonder slangen los te maken, alleen dat rubber door het schutbord wilde niet op zn plek.... Dus hele inlaat ook maar verwijderd, en slangen losgemaakt

Image

Toen dat allemaal weer op zn plek zat heb ik een groot deel van de middag besteed aan het bedraden van de electrische ramen die er in moeten komen, hier was redelijk wat in geknipt, en heb dus aardig moeten solderen, maargoed, het resultaat is dat het nu werkt als ik ga testen. Moet nu alleen onder de kap nog een gezekerde aansluiting in elkaar flansen, en het geheel via het contact schakelen.

Uiteindelijk was ik dan zover klaar dat het dashboard erin kon.... dacht ik, ik kon eerst de ISO stekkers van de radio er weer aan gaan solderen, en laat die halve gare fransen voor de speakers nu groen + bruin en groen + bruin hebben gebruikt, weliswaar met een markering erop. Alleen laat die markering nu alleen bij de uiteinden staan, dus dat kon ik ook weer gaan doormeten.

Na al dit gedoe zit het dashboard er nu eindelijk wel in, al moet ik nog wel wat dingen doen, mistlampen moeten aangesloten worden, en mn regensensor moet nog uit de oude kabelboom geknipt worden.
Ben alleen met mn stomme kop vergeten een draadje te leggen voor mn temperatuurmeter die ik er in wil gaan bouwen, ik ga het dashboard er niet weer voor uit de auto trekken, daar verzin ik dan wel iets op.

Dit is momenteel de tussenstand, morgen gaan we weer verder:

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Lekker bezig geweest Eelco!!

IceByte wrote:Moet nu alleen onder de kap nog een gezekerde aansluiting in elkaar flansen, en het geheel via het contact schakelen.


Waarom gebruik je hiervoor niet de originele aansluiting op t zekeringkastje in t dash?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Glenn@nl wrote:Lekker bezig geweest Eelco!!

IceByte wrote:Moet nu alleen onder de kap nog een gezekerde aansluiting in elkaar flansen, en het geheel via het contact schakelen.


Waarom gebruik je hiervoor niet de originele aansluiting op t zekeringkastje in t dash?


Geen idee of mijn dashboard daar de aansluiting voor heeft zitten, zou ik moeten bekijken, heb wel een aparte relais aansluiting gemaakt in de zekeringenkast, wil niet hebben dat het hele verhaal ook met contact uit te bedienen is.

Kan in ieder geval wel ns de oude zekeringenkast bekijken, zien of ik daar wat mee kan, zou me in ieder geval weer een extra draad onder de kap schelen.

Zal ook ns kijken of ik de mistlampen voor op de originele plek kan zekeren, heb het instructieboekje dr namelijk net even op nageslagen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mooi werkje, lijkt me ideaal ramen kunnen bedienen als contact ook uit is.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Joost wrote:mooi werkje, lijkt me ideaal ramen kunnen bedienen als contact ook uit is.


Lijkt mij juist niet, mocht er iets misgaan ergens in het circuit, dan kan het zo je accu leegtrekken, via contact geschakeld ben je er tenminste zelf nog bij als er wat misgaat.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, het werk aan de AX is eindelijk klaar, zitten natuurlijk altijd wat dingen tegen, deurpanelen wilden niet vast, blijken er langere proppen aan te zitten, en die passen natuurlijk niet bij mij in de deur, dus ook die dingen heb ik weer moeten aanpassen, en wat nieuwe moeten regelen omdat er natuurlijk weer een paar sneuvelden.

Het eindresultaat:

Image

Image

Image

Omdat de auto na al dat gesleutel aan de portieren nogal onder de vetvlekken zat, en ie eigenlijk toch wel aan aan wasbeurtje toe was maar ns even gewassen:

Image

Image

Enige waar ik nu nog een keer wat moet aan gaan doen is het dak, dat ziet er namelijk zo uit:

Image

In totaal ben ik er nu wel een aantal dingetjes op vooruit gegaan, heb nu iets meer ontwaseming, en ook sterkere aanjager, electrische ramen, de speakers zijn naar voren verplaatst. Mistlampschakelaar zit nu op zn originele plek, heb regelbare dashboardverlichting dr op gezet, zat standaard niet in mijn kabelboom.

Kwam er ook achter bij het maken van de foto van de voorkant dat 1 van mn xenon lampen bruinig licht gaat geven, dat betekend dat ie aan et eind begint te raken, naja, tis niet anders, moet ik maar op zoek gaan naar vervangende lampjes, pak ik gelijk wel een hele nieuwe set, en gooi ik de andere als reservelamp in de auto ofzo.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd, je kan beter een set lampjes kopen, anders loop je de kans op kleurverschil.. ook al houd je de zelfde warmtegraad
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

TTF wrote:idd, je kan beter een set lampjes kopen, anders loop je de kans op kleurverschil.. ook al houd je de zelfde warmtegraad


De vraag is alleen welke lampen ik moet hebben, das nog even puzzelwerk, ik heb zo'n aftermarket setje, dus ik denk dat ik ze dr even uit moet hebben.

Voorlopig brandt ie nog gewoon, alleen wat minder wit dan voorheen, ik kan altijd een halogeen in de auto gooien voor het geval dat, de originele bekabeling is er nog gewoon.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ziet er zeer keurig uit, van binnen en van buiten.
Goed bezig geweest Eelco!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Rio97 wrote:Ziet er zeer keurig uit, van binnen en van buiten.
Goed bezig geweest Eelco!


schoonmaakbeurtje was wel nodig na dagenlang sleutelen, overal stukken draad en andere zooi. Dashboard was nu ook niet al te schoon meer, heeft bij de vorige eigenaar al op een zoldertje gelegen, en bij mij ook al geruime tijd in een schuur.

Ax is nu in ieder geval weer lekker schoon, vanbinnen en van buiten, nu binnenkort een nieuw voorruitje dr in, en dan kan de C5 wisser er ook op, die heb ik al verder pas gemaakt, kan er ook zo op.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Nog 3 dagen en dan is er weer de jaarlijkse kwelling genaamd APK, ik verwacht niet veel problemen eerlijk gezegd, maar je weet maar nooit. Autootje is net voorzien van een verse voorruit, getint en met band ditmaal (erg handig als het je geen cent kost). Nieuwe C5 wisserarm + blad zit er ook op, foto's volgen nog wel zsm.

Verder krijgt ie a.s. donderdag behalve APK ook een nieuwe distri riem, waterpomp, verse olie en koelvloeistof, dan moet ie de winter wel weer doorkomen.

Van het voorjaar maar eens kijken om weer het eea aan roest bij te gaan werken, heb weer een terugkerende plek op mn zijscherm.

Verder gebeurt dr verder niet veel aan de AX, hij is min of meer af nu, zou niet weten wat er nog op zou moeten, behalve C.V. misschien

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

De AX is sinds gisteren weer voorzien van een verse APK, verder geen op of aanmerkingen, behalve dan de standaard opmerking van de koplampen, het grootlicht beeld is niet veel bijzonders omdat dit mechanisch wordt gedaan bij mijn xenon kit.
Verder zou er een koplamp los zitten, ik zie eerlijk gezegd niet in waar, 1 van de lampen trilt wel wat, maar dat komt door de koplampverstelling

Riem is nog niet vervangen, dat kan pas over anderhalve week :evil:

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd met de APK :)!

Had je al een foto van je ruitenwisser? :P
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Post Reply