Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heerlijk dagje vrij weer vandaag en wat nog beter is: Het is uiterst geschikt klusweer geweest tot nu toe!
Daar heb ik lekker gebruik van kunnen maken! :)

Om te beginnen de achterkant eens 'aangepakt'. Vorige week heb ik een trekhaak opgehaald bij Rogerroger, deze heb ik ff grof geschuurd en in de stonechip gezet (had ik al gedaan), vandaag maar ff gemonteerd:

Image
Image

Mooi? Nee! Handig? Dat zeker! Trekhaak zit eronder om twee redenen: Eind van het jaar staat er een verhuizing gepland, en dan is het rete-makkelijk om er een aanhanger achter te knopen! Daarbij heb ik last van buren die nog altijd moeite hebben met het inschatten van de lengte van de auto. Heb liever dat ze 'm tegen de trekhaak aan parkeren als tegen de bumpert! ;)

Verder nog een andere update, onlangs een mooie deal kunnen sluiten en nu dan eindelijk tijd en gelegenheid om het zwikkie te monteren en aan te sluiten:
Image
Image
Image

Ook meteen maar de knippers voorzien van een laagje zwart, zodat ze niet zo afsteken tegen de Morettes...
Ik ben er nog niet helemaal zeker van. Enerzijds geeft 't een lekkere agressieve look, anderzijds vond ik de standaard unite met de gele lampen ook niet verkeerd. We kijken 't wel ff aan zo! ;)
En anders kan ik binnenkort weer iemand anders blij maken met de lampen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik vind die knipperlichten wel een interessante oplossing. Ik vind morretes opzich namelijk leuk maar ik vind het geen gezicht dat die knippers idd zo afsteken altijd..


Opzich is dit wel grappig, ik vraag me alleen af in hoeverre je er legaal mee rond rijd...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:ik vraag me alleen af in hoeverre je er legaal mee rond rijd...
Heel simpel antwoord: Niet...
Ik moet ook toegeven dat ik dit setje voor het mooie net iets te donker heb gemaakt, dus ik zal binnenkort een setje iets minder zwarte knippers maken. Zolang het knipperen te zien is, zal ik er niet zo snel problemen mee krijgen (hoop ik!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Zou ´t aan de Morettes liggen?
Vanmorgen vertrok ik om 4.00u richting m'n werk, dus ik reed vrolijk door Delft, lekker cruisen, toch geen kip op de weg op dat tijdstip...
Komt er op een gegeven moment een politieauto tegemoet, dat gebeurt wel vaker, maar vandaag maakten ze een U-turn... Met niemand anders op de weg was het wel duidelijk, die kwamen voor mij! Dus ik lekker rustig aan over de brug, niet te ver in de toeren etc., ging er na ongeveer een kilometer het verlossende bordje "STOP POLITIE" aan...
De AX aan de kant gezet, motor af, lampjes uit etc.
Komt er zo'n vervelende blaag van een jaar of 20 naar m'n raampje toelopen, die me eerst vol in m'n bakkus schijnt met z'n maglite van de zaak...:roll:
Vervolgens steekt hij af:
"Wij vroegen ons al af waar de blauwe gloed achterin de auto vandaan kwam..." (m'n audio stond nog wel aan...)
Dus ik: "Vind je 't mooi?",
Hij: "Ja, dat wel, maar of het toegestaan is..."
Op datzelfde moment wordt er in m'n ooghoek een doosje met een witte dop door m'n raampje heengepropt, zijn collega met een ademanalyse-apparaat. Hij zegt: "Blazen..." Dus ik maar braaf een teugje van m'n adem afgestaan aan de beide heren. Hier was verder niets mis mee, aldus hun apparaatje.

Vervolgens gaat de vervelendste van de twee weer verder:
"De uitlaat, heeft u deze er zelf onder gezet?" (In m'n spiegel zag ik dat z'n collega half onder m'n auto lag met z'n maglite).
Ik: "Ja, heb ik er zelf onder gezet".
Hij: "Kun je even starten?"
Ik: "Met je collega onder m'n auto?"
Hij: "Doe het nou maar...!"
Ik start de auto en zie z'n collega snel weer opstaan in m'n spiegel, met een vinger in z'n oor...
Hij: "Geef eens gaf" (ik geef een dotje gas tot 1500 toeren)
Hij: "Meer"! (hierop gaf ik gas tot 3000 toeren)

Hierna mocht ik de motor weer afzetten, en begon hij z'n preek:
"Er zijn veel mensen die..."
Zijn collega onderbreekt 'm: "We moeten, code blabla"
Hij: "Oke wij moeten verder, succes!"

Hierop heb ik m'n trouwe AX-je gestart en ben ik weer ff door het oog van de naald gegaan met betrekking tot de geluidsproductie van m'n kleine zwarte monstertje...

Het enige waar ik me over opwind, is de onbeleefdheid van de agentjes van tegenwoordig. Het is een zooitje pestventjes bij elkaar, de één nog bijdehanter als de andere...
Ze maken er een sport van om je de les te proberen te lezen. In principe heb ik respect voor iedereen, maar als men mij op een dergelijke manier aanspreekt gaan m'n nekharen overeind staan en heb ik altijd moeite om me in te houden. Zeker als het dan ook nog eens 4.10u 's morgens is, terwijl iedereen nog lekker ligt te slapen en ik dat ook wel zou willen....

Maargoed, morgen ga ik weer proberen om naar m'n werk te komen, hopelijk dit keer zonder onderbrekingen...
Het lijkt wel of ze niets te doen hebben op dat tijdstip! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Oja, 't agentje vroeg ook nog of er nog wat anders aan de auto was veranderd, behalve de einddemper....
Ik heb maar nee gezegd.......
Image
Image
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ze klinken wel wat dom.. en je uitlaat.. je ziet wel erger toch?? niet iets om je zo vroeg/laat mee bezig te houden...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mastenhose wrote:Het enige waar ik me over opwind, is de onbeleefdheid van de agentjes van tegenwoordig. Het is een zooitje pestventjes bij elkaar, de één nog bijdehanter als de andere...
Heb jij het voor mekaar gekregen om je in te houden??? :shock:
Ik had bij die opmerking "Blazen...!" al flink tegengas gegeven. ;)
(In de vorm van: "PARDON? VRAGEN we dat tegenwoordig niet meer fatsoenlijk??")
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

raoel wrote:ze klinken wel wat dom.. en je uitlaat.. je ziet wel erger toch?? niet iets om je zo vroeg/laat mee bezig te houden...
Haha, inderdaad! De uitlaat maakt wel een hoop herrie moet ik zeggen, maargoed, het is nou niet dat ik continue hoog in de toeren hang, maargoed, ze zochten gewoon wat joh, zoals altijd...
Gewoon een stelletje pikkies die even moesten laten zien hoeveel 'macht' ze wel niet hebben met zo'n auto en die apenpakkies...:)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:
Mastenhose wrote:Het enige waar ik me over opwind, is de onbeleefdheid van de agentjes van tegenwoordig. Het is een zooitje pestventjes bij elkaar, de één nog bijdehanter als de andere...
Heb jij het voor mekaar gekregen om je in te houden??? :shock:
Ik had bij die opmerking "Blazen...!" al flink tegengas gegeven. ;)
(In de vorm van: "PARDON? VRAGEN we dat tegenwoordig niet meer fatsoenlijk??")
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal wakker was en dat ik nog een dag vol gezeik op m'n werk voor de boeg had, dus m'n energie niet wilde verspillen...:lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

leuk die foto's zoek de verschillen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Joost wrote:leuk die foto's zoek de verschillen
Vond er nog een paar:

Image
Image
Image
Image
Last edited by Mastenhose on WedJul29, 2009 1:44:58 AM, edited 1 time in total.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Verhaal is wel herkenbaar :P

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Heel herkenbaar. Mij kiezen ze er veel te vaak uit :evil:

Verder leuk gedaan met die morettes, blij dat je er eindelijk hebt gevonden ;)
AX-kopen is verslavend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vanavond dacht ik ´even´ de electra van m´n trekhaak aan te sluiten...
Dit even duurde wat langer dan even...:roll:

Met m'n multimetertje lekker uitgevogeld welke draad waar moest komen, de kabeltjes eraan geknepen, vervolgens de stekker van m'n fietsendrager in m'n stekkerdoos gedaan en testen maar...

Bij naar links knipperen ging op de fietsendrager toch echt de knipper naar rechts en vice versa... Een moment twijfelde ik nog aan mezelf, dus de twee kabeltjes gewisseld en opnieuw aan de kabelboom gekoppeld, toen werkte 't naar behoren, maar deed m'n linkerachterlicht het ineens niet meer... Zekering door.
Hierna op zoek gegaan naar de oorzaak, zonder fietsendrager ging 't prima, maar zodra de fietsendrager eraan gekoppeld werd, klapte de zekering eruit... M'n eerste gok: Sluiting in de fietsendrager... Op zich geen vreemde gedachte, we hebben wel vaker rottigheid gehad met de bedrading van de betreffende fietsendrager...
Dus ff een andere fietsendrager opgepikt, maar ook bij deze klapte de zekering eruit... Sluiting bleek dus toch niet in de drager te zitten.
Onderzoek wees uit dat de sluiting veroorzaakt werd in de stekkerdoos van de trekhaak. De boutjes aan de binnenzijde waren dusdanig rot dat ze onderling contact maakten! :shock:

Het was op dat moment 20.45u, dus ff snel richting de Gamma gegaan om een nieuwe stekkerdoos te halen, gelukkig was ik nog net op tijd.

Na het aansluiten van de nieuwe stekkerdoos werkte alles naar behoren, dacht ik! Ware het niet, dat de knippers van de auto weer precies in de tegenovergestelde volgorde gingen als die van de fietsendrager! :roll:
Met andere woorden, in eerste instantie zat 't dus goed, maar was 't verkeerd aangesloten op de stekkerdoos van de trekhaak...
Aangezien ik toch graag de juiste kleur draad bij de juiste funtie wilde hebben heb ik ´t dus maar weer teruggewisseld (had gewoon niet aan mezelf moeten twijfelen... 8) )

Anyway: Alles werkt nu naar behoren! Morgen nog ff een beugeltje voor m'n Twinnyload scoren (jaja, ik weet 't...beetje burgerlijk, maar ook wel weer makkelijk! :D) en dan is dat ook weer klaar!
Last edited by Mastenhose on SatJul25, 2009 1:06:25 PM, edited 1 time in total.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ik had op m'n bx ook links en rechts omgedraaid.. en zodra ik de achterlichten aanzette ging de mistlamp aan (?)

oplossing? een spuitje contactspray.. hoe verzin je het :-S

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heerlijk dagje vrij gehad en ´t was nog lekker weer ook! Goed gebruik van kunnen maken, want ik had nog wat zaken te doen aan m´n monstertje...

Vanmorgen na ´t douchen de tuin in gerend en begonnen met schuren. Had namelijk nog een Devil-demper liggen, die ik ooit eens van Chris (Drake) overgenomen had, die ongetwijfeld netjes zou staan onder m'n AX-je. De Type-X-demper maakte op 't lange stuk dusdanig veel herrie dat 't niet echt comfortabel meer te noemen was. Daarbij viel het me op dat ik na zo'n rit ongeveer de rest van de dag/nacht last had van ruis in m'n oren...
Ander nadeel is dat het ging resoneren met de bass van de muziek en dat was ook vrij irritant. Een silencer vind ik geen gezicht, dus de keuze was gemaakt...
Image

Voor de montage:
Image
Na de montage:
Image
Vind 't er niet slecht uitzien! 8) Leuke aan de Devil vind ik dat de demper sierpijpjes niet recht onder de auto uitkomen, maar iets schuin:
Image
En recht van achteren ziet 't er zo uit:
Image

Hierna ook m'n zwarte knippers naast de koplampen vervangen voor iets lichtere exemplaren. Merkte dat bij bijvoorbeeld rotondes m'n medeweggebruikers m'n knippers niet leken te zien, en dat kan niet de bedoeling zijn...

Hierna 't beugeltje gaan verbouwen dat ik afgelopen weekend op de sloop gehaald heb. Onlangs had ik geprobeerd de veerpootbrug te monteren die ik een tijdje geleden alweer bij Ronald (Rooney) had opgehaald.
Toen moest ik helaas concluderen dat het niet ging passen zonder of 't beugeltje aan te passen, of 't op een smerige manier met tie-wraps te bevestigen.
Image
Gekozen voor het aanpassen van het beugeltje:
Image
Weet iemand eigenlijk wat de onderdelen zijn onder en naast het kapje (m.u.v. de zekering van m'n audio! :roll:) en waar ze voor dienen?

Anyway, het lijkt wel alsof 't beugeltje origineel op de auto hoort te zitten! ;)
Hierna was de montage van de veerpootbrug een koud kunstje:
Image
Image

Ik ben benieuwd of 't de rij-eigenschappen goed of kwaad gaat doen. Heb er nog geen meters mee gemaakt :oops:
De Devil is wel wat aan de stille kant voor m'n gevoel, maar denk dat ik nu eerder ga kiezen voor een open luchtfilter in plaats van een herrie-demper... Dus mocht iemand nog wat hebben liggen....:roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik vind het helemaal niks zo'n Devil .... het staat hem ook niet ... ik zou hem snel doorverkopen ... aan mij ofzo :twisted: :lol:

Mooie updates ... en zo'n Devil is lekker stil ... :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik heb er ook eentje (die Stuart nu heeft ter voorlopige vervanging van een kapotte demper :evil: ) en die is ondanks zijn grootte vrij stil.

een veerpootbrug merk je hééél goed op een ax, zeker als er een deftige ophanging onder zit ;)
AX-kopen is verslavend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Rock's wrote:Ik vind het helemaal niks zo'n Devil .... het staat hem ook niet ... ik zou hem snel doorverkopen ... aan mij ofzo :twisted: :lol:

Mooie updates ... en zo'n Devil is lekker stil ... :)
Hehehe, die Aad! Sorry, maar ik vind 'm juist wel netjes :lol:
citrofenwick wrote:Ik heb er ook eentje (die Stuart nu heeft ter voorlopige vervanging van een kapotte demper ) en die is ondanks zijn grootte vrij stil.

een veerpootbrug merk je hééél goed op een AX, zeker als er een deftige ophanging onder zit
Ik ben benieuwd, heb er nog geen meter mee gereden...:oops:
Ga morgen ff een stukkie toeren denk ik! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Zojuist ook maar ff met een emmertje met een sopje en een spons richting AX gewandeld... Hij kon wel een snel wasbeurtje gebruiken. Uitgebreidere was- en poetsbeurt gaan eind van 't jaar volgen ben ik bang, ontbreekt me een beetje aan tijd om 'grotere' klussen te doen...

Na 't wassen zag de AX er zo uit:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dat waren de updates wel zo'n beetje voor vandaag! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply