Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Gaaf! Top dat je sport alsnog gered gaat worden :D En zoals je al zei, Geert zal ongetwijfeld goed voor 'm zorgen :)
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

overigens ook nog goed nieuws!

voor degene die ik heb gesproken over mn GTI op de meeting..

het merendeel (90%) van de rammels en klapperende dingen uit de GTI is weg!

ik ging vandaag nog maar es naar de speling in mn ophanging VOOR kijken, maar die kon ik nog steeds niet vinden, omdat deze ACHTER bleek te zitten.. achteras zat niet helemaal goed vast :oops: en ook de draagarmlagers/bussen zaten niet helemaal goed.. slecht he?
vervolgens setje Koni geel erop geschroeft wat ik nog had liggen.. wegliggen is nu stuk beter! en ik heb weer een veilig gevoel in de auto, in zovere je dat kan hebben met aandrijfassen die +-30dz km geleden al ratelde :P en bij mij al een ruime 10dzkm heel hard ratelen (ook rechtdoor)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:D kijk het komt wel goed met die GTI, maar je had 'zomaar' toevallig nog een setje gele koni's liggen?

mag ik ook is komen zoeken :P

maar als de boel zo ratelt van die aandrijfassen, geen kans dat het gewoon opeens afbreekt/opslipt, etc, dat het gewoon uit elkaar valt of geen grip meer heeft of gewoon vastslaat ofzo? dat lijkt me geen fijne ervaring bij 120 op de snelweg ofzo.. :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Goed nieuws

Post by MrBBQ »

He Marc,

Dat is goed nieuws zeg, eindelijk het probleem opgelost!

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Zozo, das fijn idee.. dat t opgelost is :wink: Heb je verders wel genoeg te doen met GTI?? Of rust je al op je lauweren, lkkr niks meer doen?? :lol:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

zou je niet een andere ax erbij kopen, het zou wat zijn dat je niets te knutselen hebt.
Toppie dat het onderstelprobleem is opgelost!

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

Browny wrote:zou je niet een andere AX erbij kopen, het zou wat zijn dat je niets te knutselen hebt.
Toppie dat het onderstelprobleem is opgelost!


er wordt al gekeken ;)

@duff: utieraard kunnen die aandrijfassen uit elkaar vallen, vraag maar aan Sander hoe je auto dan rijdt :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

@ Marc: Van die andere eigenaar van een GTI met originele (rammelende) asjes uit 1992:
??n asje is h??l erg veel meer gaan rammelen, de andere rammelt niet meer maar lijkt 't gewoon weer goed te doen :?: :?

Hoe staat 't er bij jou voor? :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ondertussen is de Sport verdwenen..

vanmiddag (een ruim uur later als dat hij zelf geplanned had) kwam Brookman aanrijden met de Jumpy+ambulance.. om de sport op te laden en mee te nemen!

als het goed is wordt het hele gebeuren in ere hersteld :)

@Geert: leuk je nou toch eindelijk een keer gezien te hebben! vroeg me al zolang af wie jij nou zou zijn :lol:
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

overigens;

Geert gaf ook nog een hele goede hint voor het motorprobleem van cupje..
hij zei dat als de cilinderkop eraf ligt.. de krukas nog geen tandje mag verdraaien, anders sloop je de ringen onder de cilinderbussen en zakken de cilinderbussen iets waardoor de koppakking niet afdicht!

nu heb ik utieraard niet zitten draaien aan de krukas, maar ik kan me wel goed voorstellen dat dat per ongeluk gebeurd is...

mjah, heb ik wat te doen he :P wil het blokje namelijk nog niet weggooien eigenlijk..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat is best oud nieuws q01z...
moet je idd h??l voorzichtig mee omspringen...

Weet dat omdat dat bij 1.4D-blokjes ook wel wil lukken z?nder de krukas te verdraaien, gewoon na 250.000 km ofzo..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kevin.broke wrote:Dat is best oud nieuws q01z...
moet je idd h??l voorzichtig mee omspringen...

Weet dat omdat dat bij 1.4D-blokjes ook wel wil lukken z?nder de krukas te verdraaien, gewoon na 250.000 km ofzo..


ja, ik wist het ook wel :P daarom haal ik het liefst ook geen cilinderkop eraf.. maar ik had er niet bij nagedacht dat dit probleem daar van kon komen ;)
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

GSA

Post by MrBBQ »

peetjuun wrote:Zozo, das fijn idee.. dat t opgelost is :wink: Heb je verders wel genoeg te doen met GTI?? Of rust je al op je lauweren, lkkr niks meer doen?? :lol:


Volgens gaat Marc, zijn GSA opknappen of zijn de plannen gewijzigd !

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: GSA

Post by q01z »

mr dean wrote:
peetjuun wrote:Zozo, das fijn idee.. dat t opgelost is :wink: Heb je verders wel genoeg te doen met GTI?? Of rust je al op je lauweren, lkkr niks meer doen?? :lol:


Volgens gaat Marc, zijn GSA opknappen of zijn de plannen gewijzigd !

gr Mr Dean 8)


bijna goed! ik ga mijn vaders GSA opknappen denk ;)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, vandaag mn AXje over de 195.000km gekregen, uiteraard met foto (die later volgt..)

gister heeft RobGTI mij heel erg blijgemaakt door ene origineelbelgischetussenpijpmetdempermaarzonderkat mee te nemen :D dus vanaf ik denk morgen eindleijk weer een gasdicht systeem..

verder zijn de aandrijfassen NOG niet uitelkaar gevallen.. en ben ik bezig met een 1.6blokje aan te schaffen..
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ah een Basblok neem ik aan? :wink: wel de ecu laten remappen daarna :wink:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Drake wrote:ah een Basblok neem ik aan? :wink: wel de ecu laten remappen daarna :wink:



ik gok een andere, uit een 106 rally voor een hele nette prijs.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

q01z wrote:gister heeft RobGTI mij heel erg blijgemaakt door ene origineelbelgischetussenpijpmetdempermaarzonderkat mee te nemen :D dus vanaf ik denk morgen eindleijk weer een gasdicht systeem..



er is weinig belgisch aan die uitlaat, aangezien ik deze nog voor rob heb besteld bij een autoshop hier in de buurt :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

q01z wrote:gister heeft RobGTI mij heel erg blijgemaakt door ene origineelbelgischetussenpijpmetdempermaarzonderkat mee te nemen :D dus vanaf ik denk morgen eindleijk weer een gasdicht systeem..



er is weinig belgisch aan die uitlaat, aangezien ik deze nog voor rob heb besteld bij een autoshop hier in de buurt :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rarara, er staat een Xsara op het pad, zover ingeveerd dat zn trekhaak over de grond gaat.
Wat zou er in de achterbak van de xsara liggen? ;-)

Feli met deze aankoop q01zzie!!! :twisted:

Post Reply