Jetski & Maarten (AX 1.6 Sport) UPDATE To-do-list!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Succes met herstellen van de schade... ik wacht dus maar ff met stereo inbouwen tot n? de kerst ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

welk raampje is kapot, ik heb nog wel het een en ander liggen, tis alleen wel een eindje rijden.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Hoe gaat het nu met de ax? Alles weer in orde? Rijdt ie lekker?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

denk 't wel ;) geen nieuws = goed nieuws?

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Hey hallo!

kevin.broke heeft gelijk :P

Het gaat eigenlijk prima! Rijd super lekker, blijft maar gaan. Olie en Water gaat allebij goed!

Leuke prestaties, zeker weten. Ik wil hem toch wel graag testen op een test bank :P

Sinds vrijdag een nieuwe radio & versterker erin. Niks van de verzekering, helaas! Direct toen het aangesloten was, 1 sub opgeblazen. Nu draaid ie nog op 1, maar klinkt zeer lekker op mij Sony GT-7000D 8)

Ik wil eigenlijk wel een filmpje opnemen. Maar vergeet het steeds. Komt spoedig dus!

En wanneer is er een meeting, wij willen hem natuurlijk aan jullie tonen :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

11 feb in Nieuwegein Jetski, zou gezellig zijn! :D

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Zooo, direct weer een update!

Lekker rond gereden vandaag. Nog een Club Lid gespot geloof ik. Kwam uit de richting Zwolle. Op julliana plein hebben wij elkaar nog begroet. Het was een rode ax GT/gti ? Leuke ervaring :P

Onderweg hield mijn enige sub ermee op. Erg prettig! Direct maar een nieuwe gekocht. En ben van Marquant naar Rockfort Fosgate gegaan :P Super subje, knalt als een gek!

Toen naar mijn oude woonplaats gereden (Stedum) Waar ik 2 filmpjes op heb genomen. 1 van de metertjes tijdens het optrekken, en ??n door de vooruit, met raampjes open :P

Doel Opslaan Als (Quicktime)
http://members.home.nl/tineke.walda/MOV00067.3GP
Metertjezzzz

http://members.home.nl/tineke.walda/MOV00068.3GP
Die andere!

Veel plezier!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hoor die carbs eens brullen :lol:

Je koelvloeistof sensor kapot? :lol:
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Lekker h?! :D

En die sensor, ja dat klopt :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klinkt cool! ook wel net koppel geloof ik.. ben alleen nu nog benieuwd hoe hij klinkt/gaat als je door gaat trekken :D

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Z'n koppel is zeer lekker hoor :)

Ik moet hem eigenlijk ook verder door trekken. Nog niet gedaan, tot 7000 :oops: Ja met het oude blok nog, in zijn 5 op de Autobahn. Maja, nu die andere versnellingen ook nog.

Schakelt wel moelijk zo hoog in de toeren. Misschien nog een 106GTI bak eronder ?

Oja, en vandaag een sprintje getrokken tegen een licht gepimpte Starlet :roll: Tging redelijk gelijk op, maar ik deed dan ook niet mijn best toen het licht op groen sprong. In z'n 3 ging ik hem voorbij :)

Joooo 8)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Je bent inderdaad niet echt een "doortrapper" had ik vorige keer al gemerkt, maar dat is heel niet erg, blijft het blokje in ieder geval in goede staat.
Schakelen went vanzelf hoor.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Is het dus wel waar, dat ie zijn volledige power pas bij 6500 rpm/s heeft ? Ergens gelezen.

Dus als bij een sprintje trekken zo hoog mogelijk in de toeren ?

Kga nog niet zolang mee, moet nog veel leren :roll: :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

doe maar rustig aan met het ding :wink: , 106 gti bak zou ik niet nemen, als je er al 1 vind kosten ze klauwen met geld, een bak van een 106 rallye (1.3) zou leuker zijn alleen is dat op de snelweg bikkelen (120@4500 rpm)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

als jij bij de 4000 toeren doorschakeld ga je al snel zat. :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hij trekt idd stevig, wel grappig! een sport met koppel onderin :lol: had de mijne dus ?cht niet he :D

ennuhm.. 106 rallye bak zou ik niet doen, als het goed is zit jouw 1.6 dicht in de buurt van het vermogen van mijn eerste en dat kreng haalde > 7000 r/min in 5... kan je beter de originele verhoudingen houden, of van een GTI ofzo. anders blijf je aan het schakelen en rijd je 'm over z'n toeren als je ?cht gaat planken.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Korte bak is juist super bij zo'n motor ! Op de 16V rijd ik met 1.1 bak ! vrijwel dezelfde overbrengingen als de rallye bak.

Oke op de snelweg best wat toeren, maar dat ding blijft maar gaan ! Trekt als een waanzinnige.

(En ja die bak kan het hebben, in engeland rijden ze zelfs op circuit met de 1.1 bakken).
Image

My Cars <98>.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

uhm een 1.1 bak van de ax doet 120@4000 k rpm.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

hier 4500 tpm bij 120 ;) komt hij net lekker in het gebied waar de nokkenassen echt goed tot hen rechtkomen ! :)

Bij mijn corsa heb ik er ook een kortere bak ik, die trekt ook pas lekker vanaf dat toerental recht tot hij bij 8350 in de toerenbegrenzer komt.
Image

My Cars <98>.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Zoo, weer eens een updatetje... lang geleden.

Met de auto gaat het prima, scheurt nog steeds als een gek. Klein beetje speling op de rechter aandrijfas. En beetje schade aan de buitenkant door een vriend van mij :( Hij leunde op de bumper, waar door die uit zijn bevestiging sprong, en een beetje boog. Nu is er een beetje lak afgesprongen :(

We hebben nog wat lak staan, iemand tips ?

Oja, en we hebben een mooi dashboard gevonden. Die van ons is helemaal gaar. Dikke scheur(en) erin. En die inbraak schade.

Nu moeten we hem alleen vervangen, iemand ervaring hier mee. Enig idee waar ik moet beginnen :oops:

8)

Post Reply