Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik heb nog een nieuwe waterpomp liggen (in doos), mag voor een mooie prijs weg. (ook nog een koppakking 1,5mm)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Pff, waar blijft je kvs dan? Allemaal de uitlaat uit? Lijkt me stug.

Als je een liter per 5 minuten mag bijvullen is dat 200ml per minuut. Bij stationair zal de motor zo'n 50ml benzine per minuut gebruiken. Dan loopt je blok toch helemaal niet meer??? Is het niet een flink natte boel onder je auto?

Naja, koppakking vervangen kan nooit kwaad, alle symptomen leiden idd naar de koppakking en dan hoef je dat ook niet meer te doen als je eenmaal achter het stuur mag plaatsnemen ;-). Lekker perfectioneren voordat je hem nodig hebt :-D
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Groten deels op het weg dek onder het blok vandaan, gewoon straaltjes. Het licht niet aan de radiateur, dat is een ding dat zeker is.

Ik ga de howto's maar is lezen en met de kennis van mij en een maat moet het denk ik wel lukken.

Het lijstje dat er al stond kwam ik via mijngrossier.nl op 85 euro ongv, Waterpomp en spanrol ik hoop tegen de 100 euro.

Achja we zullen binnekort zien. Dat word 2 dagen klussen, Contactslot, Deur sloten, Koppaking, Kleppendeksel pakking, spanrol, d riem, v snaar.

Maar dat is niet erg heb ik eigenlijk best wel zin in ;)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Losroyos wrote:Groten deels op het weg dek onder het blok vandaan, gewoon straaltjes. Het licht niet aan de radiateur, dat is een ding dat zeker is.
Hmmmm, heb persoonlijk nog geen lekke koppakking meegemaakt, maar lijkt dit niet eerder dat het uit een lekke/losse slang loopt? Kan me niet voorstellen ook dat de auto prima was en dat nu na dat niks doen ineens de koppakking eruit ligt :?!
Losroyos wrote:Maar dat is niet erg heb ik eigenlijk best wel zin in ;)
Dat scheelt een hoop ;-)
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Tis geen slang, het enige waar het eruit lopt is boven bij de overdrukdop/vulbuis.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

dan is er wel iets mis, maar het kan ook zijn dat je thermostaat dicht blijft staan, dan word ie ook te warm en gooit ie er van alles uit .. (waardoor je koppaking na een tijdje ook wel stuk is :wink: )
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Correct, je hebt er wel een ei of iets in gemikt... Flushen die zooi en een nieuwe thermostaat. Kost nog geen 10tje ;-)
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Naja dan doe ik dat alles gewoon in een keer. Dan weet ik zeker dat die weer 5 jaar mee kan.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Image


Is dit blok van voor of na 93. en waar kan je dat aan zien.

Heb prijs opgaves gedaan van de spullen

- Koppakking €49.40
- Kleppendeksel pakking €13.90
- Spanrol €47.50
- Waterpomp €59.50
- Thermosstaat €16,60
- D-Riem €41,74
- V-Snaar €9,-
____________________
Totaal: 237,64 Ex BTW

Zijn ze bij koppaking en D-riem van de duurste uitgegaan.

Maar dat licht dus aan of ik gietijzer of alu onderblok heb met koppaking. en of het blok van voor 93 of na 93 is, dat scheelt 7 tanden op de D-Riem.

Is dit een nette prijs?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Losroyos wrote:- Koppakking €49.40
- Kleppendeksel pakking €13.90
kan ook voor een totaal van ~€40,- ...

KLIK

Heb je gelijk ook klepseals, kopbouten inlaatpakkingen, nokkenaskeerring enz... bekijk de foto maar. ;)
Losroyos wrote:[..] of ik gietijzer of alu onderblok heb [..]
Even een magneet er tegen aanhangen, dan weet je het gauw genoeg. ;)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Losroyos wrote:- Koppakking €49.40
- Kleppendeksel pakking €13.90
- Spanrol €47.50
- Waterpomp €59.50
- Thermosstaat €16,60
- D-Riem €41,74
- V-Snaar €9,-
____________________
Totaal: 237,64 Ex BTW
Damn! Spanrol 47,50 ex BTW?
Distributieriem + Spanrol koste me zo'n 50 of 60 incl. BTW!
Thermostaat is ook te duur, V-snaar klopt wel, waterpomp ook... Maar eBay is ook niet zo'n slechte keuze...

Korting afdwingen!
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

moet idd veel goedkoper kunnen,

blok is van voor 93 denk ik, ik zie een ouderwetse bobine

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het is niet te zeggen van welk jaar dit blok is.
verdelers. en disbobines zijn nl. uitwisselbaar :wink:
aangezien het een type 2 is, kan het een GT zijn met verdeler uit de jaren 91 t/m 94 de furio is een dis variant.
(heb zelf met een 97'er of jonger gereden in een 90'er GT en daar een verdeler op gezet)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je kan aan de waterpomp zien wat voor blok het is.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo, Weer een update van deze kant.

De laatste tijd is er weinig gebeurt maar het type 2 achterlicht zit erin. ik heb nog nooit zo makelijk een achterlicht vervangen, zelfs niet van me fiets.

Morge to do is het contactslot erin zetten, Deur sloten probeer ik later wel dat word een mega lastig klus heb ik al gemerkt. kom er niet echt heel makelijk bij denk te grote handen :P

Binnekort gaat er iets moois gebeuren. De koppaking word vervangen, De kleppendeksel pakking word vervangen, Waterpomp word vervangen, Thermosstaat word vervangen, De distributie riem word vervangen, de v-snaar word vervangen en het olie filter word vervangen. De olie en het koelwater zullen ook weer lekker vers zijn.

Ik wil graag alles hebben gedaan zodat er geen grote dingen meer aangedaan hoeven te worden als ik eenmaal me rijbewijs heb. ik zal morge proberen niet te vergeten foto's te maken.

Dat was het wel weer even. Op en aanmerkingen zijn welkom.

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

Losroyos wrote: Binnekort gaat er iets moois gebeuren. De koppaking word vervangen, De kleppendeksel pakking word vervangen, Waterpomp word vervangen, Thermosstaat word vervangen, De distributie riem word vervangen, de v-snaar word vervangen en het olie filter word vervangen. De olie en het koelwater zullen ook weer lekker vers zijn.
leuk te zien dat hij in de watten word gelegd :-)
tis dan ook een heel mooie ax he


gr jb

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Losroyos wrote:ik heb nog nooit zo makelijk een achterlicht vervangen, zelfs niet van me fiets.
Of je lamp zit en/of zat dan niet goed of je bent zelf gewoon goed. ;) De meesten die staan de eerste keer een kwartier te kl*ten om die haak eruit geschoven te krijgen en er dan ook na een kwartier achter komen dat ze hem hebben afgebroken... met erin plaatsen precies hetzelfde probleem...

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

MBa@NL wrote:De meesten die staan de eerste keer een kwartier te kl*ten om die haak eruit geschoven te krijgen en er dan ook na een kwartier achter komen dat ze hem hebben afgebroken... met erin plaatsen precies hetzelfde probleem...
:lol: Heb er eigenlijk nooit een enkel probleem mee gehad, behalve als ze er in geen 20 jaar uit waren geweest en vast geplakt zaten door het vuil dan.

Maar ik blijf het volgende zeggen: Zorg dat je je kvs circuit doorspoelt voordat je die zooi gaat doen! 10'tje aan kvs erdoor (dus zo'n 10 liter), dan ben je van de resten van die radiateurpil af.

Nu dat waarschijnlijk al te vaak door mij is geroepen wil ik wel eens wat anders zeggen: Goed om dit zaakje te doen, weet je in ieder geval waar je aan toe bent als dat klaar is. Standaard onderhoud en wat optisch/motorisch tunen (of helemaal blij zijn met hoe hij nu is :-D).
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

[quote="MBa@NL]

Of je lamp zit en/of zat dan niet goed of je bent zelf gewoon goed. ;) De meesten die staan de eerste keer een kwartier te kl*ten om die haak eruit geschoven te krijgen en er dan ook na een kwartier achter komen dat ze hem hebben afgebroken... met erin plaatsen precies hetzelfde probleem...[/quote]


Nee ik had geen haak, hij zit maar met 2 vleugelmoertjes vast. Ik dacht al dit gaat wel heel makelijk :P

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

blauwe ax

Post by Robert »

alles wat je er nu aan wild doen is bij 93000 al een keer door mij gedaan .
als je nog vragen hebt over deze auto mail je me maar

het blok is van een 91 GT

Post Reply