IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

8 uur.... naja.. ben je iig weer van de straat geweest :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zal wel weer een lekker klusje zijn geweest :roll:
Balen... naja, hopen dat ie er nu weer lekker lang tegenaan kan.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

tis geen nieuwe kachelradiator die dr in zit, maar ding ziet dr nog perfect uit, is uit mn sloper gekomen. Ander bijkomend voordeel is, dashboard zit nu weer lekker vast, dus geen rammeltjes e.d meer denk ik :D

Enige dat nog moet gebeuren is ontluchten, das voor morgen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, zojuist de AX terug van de garage voor een verse APK.

Geen grote problemen, een klein gaatje in de uitlaat, dat gedicht moet worden.

Verder waren dr wat probleempjes met het lichtbeeld bij groot licht ivm de xenon die ik dr in heb liggen. Probleem bleek te zitten in het feit dat de accuspanning wat lager is met de motor uit, waardoor de mechanische schakeling voor groot licht niet vol open ging. De lamp aan de passagierskant zat niet helemaal goed vast waardoor wat plastic aan de lamp was gesmolten.

ps. Kijk niet recht in een xenon lamp als ie uit de koplamp is gehaald :lol:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd met de apk!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gefeliciteerd met weer een jaartje goedkeur APK.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, vandaag de AX terug, er is het volgende aan gedaan:

- Nieuwe koppeling
- Nieuwe motorsteun achter
- Nieuwe gloeibougies
- Kleppen gesteld + motorbeurt
- Dynamo omgewisseld + riem vervangen
- Nieuwe klepdekselpakking + pakking vacuumpomp.

AX rijdt nu weer perfect, klepjes stonden veel te nauw, loopt nu een heel stuk beter, schakelt weer zoals het moet, ook de nieuwe bakolie voor citroens helpt ipv de universele olie.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

das een aardig beurtje, wel fijn dat je het verschil dan ook zo goed merkt

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

yep, tis wel weer ff helemaal wennen aan de koppeling, is nu veel directer dan voorheen.
Was nog vergeten te melden dat men de uitlaat nog weer heeft gelast "klein gaatje" noemden ze het bij de keuring.... de pijp was voor de middendemper 3/4 losgerot.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, eindelijk weer eens een update, een wat minder gunstige update, maar toch.

Vanavond gaf 1 van mn achterremmen de geest bij een keer wat steviger doorremmen, resultaat was 2 blokkerende voorwieltjes en een auto die niet meer rechtdoor ging. Verder niets gebeurd, hij maakt alleen herrie bij het remmen. Als ik de handrem zachtjes aantrek trekt 1 kant maar omlaag, dus andere kant is naar de kl*te.

Dus ik heb van het weekend weer wat te doen, denk dat als ik toch bezig ben gelijk het andere dashboard dr maar in hang, daar heb ik afgelopen weekend de bekabeling van overgehangen + regelbare dashboard verlichting overgezet naar de kabelboom van mn diesel die ik nog over had. Ik moet alleen de kabeltjes voor de radio ff oversolderen, aangezien deze door een of andere oetlul van een vorige eigenaar afgeknipt zijn :S

Ombouwen zal wel weer niet zo gemakkelijk worden als ik denk, moet er ook een andere kachelunit in hangen. Nu hoop ik dat dit kan zonder dat ik de hele kachel los hoef te halen, en dat ik met wat prutsen kan volstaan door de radiator uit de unit te halen, anders ben ik nog verder van huis, en kan ik onder de kap alles half uit elkaar trekken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:( minders eelco, succes met fixen!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kevin.broke wrote::( minders eelco, succes met fixen!


ach ja, shit happens, voeringen zitten dr ook al 14 jaar onder denk ik, dus mag wel een keer, voorlopig nog maar even doorrijden, en ff rekening houden met remmen, de kosten zijn het ook niet, enige kl*te is het loshalen van de trommels, das het enige waar ik tegenop zie aankomend weekend.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Nou, het werk aan de AX is tot stilstand gekomen voor het weekend, na het openhalen van de trommels ben ik dr achter gekomen dat mn cylindertjes ook niet helemaal fris meer zijn.

ff een fotootje van de bewuste trommel die de ellende veroorzaakt heeft:

Image

Andere kant is een stuk beter, daar zat ook nog normale remvoering op, dus wat er gebeurt is met deze kant... ik heb geen idee. Weet wel dat het stelmechanisme naar de kl*te is aan deze kant, wellicht dat de rem daardoor licht aanloopt.

anyways, automaterialenboer hierzo is gesloten, dus kan niets tot maandag, vroeg bestellen, en 's middags ophalen.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Eelco,

Dat ziet er niet echt gezond uit, hopelijk heb je het begin volgende week weer gefixt.

In ieder geval succes.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Zal waarschijnlijk je rechterkant zijn, dat is de bermkant dus die lijdt altijd meer. In engeland lijdt je linkerkant meer.

In ieder geval suc6 met fixen!

mzzls
**Stay Tuned**
Image
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Och, als dit dit soort foto's zie lopen de rillingen me weer over de rug.
Al twee keer zoiets gehad, en ook al twee keer de trommel met geweld open mogen maken....
Ik haat die trommels inmiddels behoorlijk.

Dit is idd niet best, in eerste instantie dacht ik ook dat ik naar een kale ankerplaat zat te kijken :shock:

Let ook ff op of je wiellager er nog netjes in zit. Bij mij was die toen aan de kant waar we de trommel er met geweld hadden afgetrokken ietwat scheef gaan zitten wat erg onaangenaam reed.
En dat je ankerplaat recht is!
Voor het vervangen van de cilinders; zit vast met m6 boutjes, die zijn met de hamer te verwijderen evt. En haal vijf of zes nieuwe ipv vier, ik had ze toen echt nodig.

Succes en sterkte er mee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

trommel aan deze kant moet ik toch vervangen, die is gesneuveld bij het demonteren, stuk van de rand afgeslagen, maar had nog een reservetrommel van een sloopasje, en die zal ongetwijfeld nog heel zijn verder.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, autootje is weer klaar, met dank aan Kevin voor de remcylindertjes, die kwam even langs, hebben gelijk zijn remmerij achter aangepakt, andere trommels op zijn diesel, de lagers waren redelijk rot, rest zag dr best fris uit gezien de km stand, mijn remmerij zag er slechter uit.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

En, remt ie nu ook nog? :D
De mijne wel!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kevin.broke wrote:En, remt ie nu ook nog? :D
De mijne wel!


De mijne remt, alleen is de ontluchting nog niet helemaal goed, ik verlies nog pedaaldruk kwam ik achter bij een blokkie om, dus morgen maar ff verder kijken, handrem doet het iig wel weer goed, achterkantje vloog omhoog bij het testen van de handrem met achteruitrijden

Post Reply