Vanuit Alaska is geen ene belangrijke zak te melden, maar om te voorkomen dat dit topic verdwijnt zal ik maar weer 'ns een gil geven. Leuk feitje is dat we momenteel allemaal hitte-records breken. Het is hier potverdikkie maar liefst 12 graden overdag en rond het vriespunt 's nachts. We zouden allang sneeuw moeten hebben, maar er is al in weken geen vlok meer gevallen.
Voor de rest nog wat andere nieuwtjes te melden:
Ik heb ander werk, en zit nu op kantoor. Saai, maar zo kom ik de winter wel door...
We zijn onlangs overigens verhuisd naar een écht huis met stromend water en drie slaapkamers. Ik sta elke dag 45 minuten te douchen, gewoon omdat het kán. Dus bye bye zwaai zwaai
dry cabin. Ik ben blij dat dat hoofdstuk afgesloten kan worden. Het was leuk voor die anderhalf jaar om zo primitief te wonen, maar ik zou er nu nooit meer naar terug kunnen en willen.
We hebben nu ook een verwarmde garage waar één auto in kan. We deden kop of munt. Ik won. De groene Mazda staat nu lekker warm gestald. Voor de Toyota laten we
auto-start installeren. Is handig in de kou. Had het op de Mazda ook wel willen hebben, maar auto-start in combinatie met een handgeschakelde bak kan vrij rampzalige gevolgen hebben.
De Toyota doet het trouwens prima. Candice had een
pot hole geraakt en daarmee de velg vernaggeld. Heb je dus mooi mazzel dat het van die lelijke stalen velgen met wieldoppen zijn, want die laten repareren kost slechts twee tientjes. Viel weer reuze mee.
Heb afgelopen week van beide auto's de olie vervangen voor een lichtere graad en de winterisatie getest. De motortjes zijn klaar voor de winter.
De Mazda rijdt ook nog prima, met al z'n kleine onhebbelijkheidjes. Het interieur rammelt precies zoals Die-Andere nu het weer kouder begint te worden, de bak schakelt af en toe wat stroef naar z'n vier (na de winter nieuwe bak-olie, ga er nu niet aan beginnen), koud loopt 'ie 1700rpm stationair, de remschijven zijn zo krom als een hoepel waardoor 'ie pulserend remt, de waterpomp laat zich af en toe wat horen, de voorruit is gescheurd, de rem rechtsachter loopt na een dag stilstand soms iets aan, de schokdempers áchter zijn gestopt met lekken omdat er na anderhalf jaar lekker niets meer te lekken valt, en de asbak zit inmiddels vol peuken.
Ach, als ik dat zo eens op een rijtje zet is de Mazda eigenlijk preciés mijn AX! Nu nog hopen dat de stuurbekrachtiging de geest geeft, en je hebt exact hetzelfde rij-plezier.
Met de waslijst aan kleine reparaties die de Mazda nodig heeft, ben ik dus maar gelijk begonnen met de meest belangrijke.
Jup, gele mistampjes! Was 'ie ook wel aan toe...
De door mijzelf in elkaar geflanste bedrading die het mogelijk maakt de mistlampen zónder dimlichten te gebruiken werkt na een jaar ook nog steeds!
