Jurjen GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Jurjenz »

Bedankt voor het meezoeken! Autoscout had ik nog niet gehad.. Thanks voor de tip!!
Image

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by j0achim »

pssst...
Niet verder vertellen: http://www.gaspedaal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoekt op alle zakelijke en particuliere autosites.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by AlexanderB »

Volcane*

En een Furio is een type 3 GT, met Magnetti computer en DIS-ontsteking. Grote andere verschil met een type 2 GT is eigenlijk de deurpanelen, die hetzelfde zijn als een 1.1, zal wel iets "kaler" gemaakt zijn omdat ie te dicht bij de GTI of de nieuwe Saxo zat..?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Jurjenz »

Nummers gebeld van de Volcane, volstrekt iemand anders aan de lijn, heeft een polo en wss hebben zijn klasgenoten zijn gegevens gebruikt...:-S Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by AlexanderB »

Das flauw.. Overigens, als ie wel echt te koop staat en je m koopt, haal die vreeeselijke wieldoppen dr af, en de achterbanden zijn zo te zien een paar maten kleiner dan de voorbanden, maargoed, daar kan ook je eigen lichtmetaal dan wel op. :) (Stalen Volcane velgjes voor de compleetheid wel ff bewaren natuurlijk..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by j0achim »

Het was maar een tip natuurlijk, oud beijerland is wel erg ver weg voor je, maar misschien kan dit bedrijf eens wat foto's maken en ze je opsturen, lekker weinig km's
http://www.autotrack.nl/tweedehands/Citroën/ax/9467988" onclick="window.open(this.href);return false;
daarnaast heeft hij volgens rdw sinds 1998 geen apk... vreemd, maakt mij nieuwsgierig. Zou ook een ander kenteken kunnen zijn.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Jurjenz »

j0achim wrote:Het was maar een tip natuurlijk, oud beijerland is wel erg ver weg voor je, maar misschien kan dit bedrijf eens wat foto's maken en ze je opsturen, lekker weinig km's
http://www.autotrack.nl/tweedehands/Citroën/ax/9467988" onclick="window.open(this.href);return false;
daarnaast heeft hij volgens rdw sinds 1998 geen apk... vreemd, maakt mij nieuwsgierig. Zou ook een ander kenteken kunnen zijn.
Tips zijn welkom! Ben geboren en getogen in Rotterdam, ik stuur mijn broertje er wel op af :lol:

Ik heb intussen verschillende mails de deur uit gedaan. Meest mooie tot zover was een GT Chic, alleen 3300e...

Die Volcane zou het zijn geweest! Balen van grap die ze hebben uitgehaald, maar misschien krijg ik een reactie terug..

We blijven verder speuren. Fijn dat jullie meekijken! :D
Image

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Jurjenz »

AlexanderB wrote:Das flauw.. Overigens, als ie wel echt te koop staat en je m koopt, haal die vreeeselijke wieldoppen dr af, en de achterbanden zijn zo te zien een paar maten kleiner dan de voorbanden, maargoed, daar kan ook je eigen lichtmetaal dan wel op. :) (Stalen Volcane velgjes voor de compleetheid wel ff bewaren natuurlijk..)
Haha ja die wielmaten.. Doppen zou ik er inderdaad als eerste afhalen. Dit zou de 'perfecte' auto zijn. Ik hoop dat ik een reactie terugkrijg..
Image

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by j0achim »

Hier zit ook een hoop liefde in geloof ik:
http://www.autodealers.nl/Citroën/AX-1. ... spx#opties" onclick="window.open(this.href);return false;

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by AlexanderB »

Jurjenz wrote:Meest mooie tot zover was een GT Chic, alleen 3300e...
Die staat al jaren te koop ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Drake »

AlexanderB wrote:Volcane*

En een Furio is een type 3 GT, met Magnetticomputer en DIS-ontsteking. Grote andere verschil met een type 2 GT is eigenlijk de deurpanelen, die hetzelfde zijn als een 1.1, zal wel iets "kaler" gemaakt zijn omdat ie te dicht bij de GTI of de nieuwe Saxo zat..?
Bosch!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by MBa@NL »

AlexanderB wrote:En een Furio is een type 3 GT, met Magnetti computer en DIS-ontsteking. Grote andere verschil met een type 2 GT is eigenlijk de deurpanelen, die hetzelfde zijn als een 1.1, zal wel iets "kaler" gemaakt zijn omdat ie te dicht bij de GTI of de nieuwe Saxo zat..?
Type 3? De AX heeft maar twee generatie gekend als je dat bedoeld (de oude en de nieuwe generatie, omslag ergens in mid '91). Als je met "type 3" de uitvoeringen met gebogen grille bedoelt dan is de Furio er daar niet een van, die hadden gewoon een rechte grille.
De Furio en de GT zijn totaal niet te vergelijken. De GT werdt nog steeds geproduceerd op het moment dat de Furio ook in productie was. Echter werd de GT niet meer in Nederland geleverd. De Furio is meer het goedkopere alternatief geweest voor de GT (niet alleen op de deurpanelen is bezuinigd). De Furio is qua uitvoering exact gelijk aan de Volcane maar dan dus met een 1.4 motor.
En "de nieuwe SAXO"? Dat is echt onzin... de AX Furio is in 1993 op de markt gekomen en de SAXO in 1996.
Jurjenz wrote:Meest mooie tot zover was een GT Chic, alleen 3300e...
Het klinkt misschien duur maar je kan je afvragen of het té duur is... Voor een AX in het algemeen, ja! Maar bedenk wel dat er van de 100 CHIC's die hier in Nederland ooit geleverd zijn er nog 4 over zijn. 2 Hiervan zijn niet meer als volwaardige CHIC op te bouwen (de een is roze en de ander blauw), 1 is mij nog steeds onbekend (heeft sinds 2003 al geen APK meer, gestald?) en de ander is degene die te koop staat en nog in perfecte staat lijkt te zijn (als ik de verkoper mag geloven).

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Svaan »

j0achim wrote:Hier zit ook een hoop liefde in geloof ik:
http://www.autodealers.nl/Citroën/AX-1. ... spx#opties" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook gaaf; witte steelies! 8) 8)

Succes met zoeken!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by MBa@NL »

Svaan wrote:
j0achim wrote:Hier zit ook een hoop liefde in geloof ik:
http://www.autodealers.nl/Citroën/AX-1. ... spx#opties" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook gaaf; witte steelies! 8) 8)

Succes met zoeken!
Grappig... die heb ik jaren geleden al eens op de foto gezet. :-)

Image

Image

http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... &ken=14408" onclick="window.open(this.href);return false;

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by AlexanderB »

MBa@NL wrote:Type 3? De AX heeft maar twee generatie gekend als je dat bedoeld (de oude en de nieuwe generatie, omslag ergens in mid '91). Als je met "type 3" de uitvoeringen met gebogen grille bedoelt dan is de Furio er daar niet een van, die hadden gewoon een rechte grille.
De Furio en de GT zijn totaal niet te vergelijken. De GT werdt nog steeds geproduceerd op het moment dat de Furio ook in productie was. Echter werd de GT niet meer in Nederland geleverd. De Furio is meer het goedkopere alternatief geweest voor de GT (niet alleen op de deurpanelen is bezuinigd). De Furio is qua uitvoering exact gelijk aan de Volcane maar dan dus met een 1.4 motor.
En "de nieuwe SAXO"? Dat is echt onzin... de AX Furio is in 1993 op de markt gekomen en de SAXO in 1996.
Ah, mijn fout, ik dacht (blijkbaar onterecht) dat de Furio met de overgang naar die gebogen grille ("type 3") verkocht werd, in de laatste 2~3 jaar ('95-'98) dat de AX op de markt was dus, en dat tegelijkertijd de GT uit de bestellijst verdween in NL.. Wellicht gebaseerd op het feit dat de handvol Furio's die ik tot nu toe bewust* gezien heb bijna allemaal uit '96 komen. (en de Saxo ook sinds '96)

*Moet zeggen dat ik dr niet heel hard op gelet heb, het bijhouden van alle verschillende uitvoeringen is meer jouw ding dan het mijne.. :)

En ik had voor ik postte in m'n post staan "Het is vrijwel een Volcane, met GT motor/bak/remmen" en die heb ik dr toen weer uitgehaald, maar dat was dus correcter geweest dan wat ik nu allemaal heb neergeklad..? :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

NextGenAX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 162
Joined: TueJun12, 2012 2:42:53 PM

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by NextGenAX »

Hey Jur,

Balen van die auto. Had hem bij toeval in het echt gezien, van buiten em vluchtig binnen leek die wel okay. (Op roestplekje na)
Was daar toen voor Café stoelen, dus heb helaas niks open gehad.
Maar idd 575 is dan veel teveel + het gedoe en geld wat er nog bij komt!

Blij dat er niks is met je meisje man, zoals al gezegd tegen je, dat is in het beginsel belangrijker dan de auto!

Als ik klaar ben met verbouwen/klussen, kunnen we hier wel keer wat AX-jes bij langs!
Je bent trouwens altijd welkom om te pilsen zoals je weet! ;)

Ik zal even verder met de keuken hier haha
Mocht ik weer een AX tegenkomen, dan zal ik het weer even melden, zal dan direct ook even vragen of ik even in de auto mag snuffelen, heb je wat betere indruk via mij van de auto!

Cheers maat, als ik wat kan betekenen, je weet hoe je mij moet bereiken, check ook even Facebook!

Cheers!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - total loss..

Post by Drake »

MBa@NL wrote: De Furio is qua uitvoering exact gelijk aan de Volcane maar dan dus met een 1.4 motor.
En "de nieuwe SAXO"?.
Ho kijk uit, het onderstel is compleet anders dan die van een volcane (stabi's voor en achter, andere veren/dempers, grotere remmen enz), het interieur is op elektrische ramen na identiek maar verder zit er wel verschil in beide ;) (motorsteun op de carroserie is ook anders b.v).

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - weer terug..

Post by Jurjenz »

Ik heb de auto weer opgehaald. Ik dacht eerst dat hij technisch total loss zou zijn, is gelukkig economisch! Dus ik mag er nog mee 'rijden' en het mag op de weg staan. De achterklep lag letterlijk aan gruzelementen.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Wielkast heb ik weer naar binnen geslagen en intussen regent het pijpenstelen.. gelukkig net op tijd klaar.
Image

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - weer terug..

Post by JPG-slalom-racing »

Jurjenz wrote:Ik heb de auto weer opgehaald. Ik dacht eerst dat hij technisch total loss zou zijn, is gelukkig economisch! Dus ik mag er nog mee 'rijden' en het mag op de weg staan. De achterklep lag letterlijk aan gruzelementen.
Image

Wielkast heb ik weer naar binnen geslagen en intussen regent het pijpenstelen.. gelukkig net op tijd klaar.
Als je de laatste foto bekijkt: Plaats nog even een kofferdeksel en blijf ermee rijden? :wink:

NextGenAX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 162
Joined: TueJun12, 2012 2:42:53 PM

Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - auto weer terug..

Post by NextGenAX »

Volgende week maar even naar wat sloopjes in de buurt maat... :)
Kan wel even wat afleiding gebruiken van al dat klussen! :)
Hier is wel een parkeerplekje voor een kleine klus/sleutelbeurt! :)
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!

Post Reply