JPG: AX "slalomspecial" +'biemer' vervangauto

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG-slalom-racing: velgjes?

Post by AlexanderB »

Als je die Michelins lezen kan op de rand, weet je ook wat de ET waarde daarvan is.. Lekker dezelfde houden dan ja. :)

Minilites zijn wel aardig ja, en lekker licht.

Ik ga voor m'n dagelijks gebruik niet op slicks rijden, en kwam hele lichte velgen tegen in 15" dus dat ga ik doen, 15" met low profile straatbanden. :) lekker licht en direct in de sturing, en ook grip als het, y'know, regent enzo..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing: velgjes?

Post by JPG-slalom-racing »

[quote="AlexanderBIk ga voor m'n dagelijks gebruik niet op slicks rijden, en kwam hele lichte velgen tegen in 15" dus dat ga ik doen, 15" met low profile straatbanden. :) lekker licht en direct in de sturing, en ook grip als het, y'know, regent enzo..[/quote]

voor die slalom moet echt de zachtste compound zoeken. ongeveer de enge optie in 15inch (semi)slick zijn Yokohama die ook Citrofenwick gebruikt. Die Yokohama komen op een 180€/stuk, en dat is te veel...

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG-slalom-racing: velgjes?

Post by AlexanderB »

I know :) jij hebt andere eisen dan ik. :) voor mij moet het ook nog 20.000 km per jaar x een aantal jaar meegaan, en goed werken in de regen, en idd, ook geen 180 euro per band kosten, en dan mag dr best iets minder grip aan zitten, dat is mijn compromis.. Voor jou moet het absolute grip geven, en dan kan je inderdaad beter kleinere velgen nemen voor meer keuze.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing: velgjes?

Post by JPG-slalom-racing »

net berichht gehad : ET25, naafgat 65.1mmm... Ik word enthousiast :jump:

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: JPG-slalom-racing: velgjes?

Post by Bas_S »

JPG-slalom-racing wrote:voor die slalom moet echt de zachtste compound zoeken. ongeveer de enge optie in 15inch (semi)slick zijn Yokohama die ook Citrofenwick gebruikt. Die Yokohama komen op een 180€/stuk, en dat is te veel...
Die semi slicks zijn 14"

15" low profile? ik wens je succes in de regen .. vooral met banden van dat bekende merk :lol:
Altijd meer PK's dan jou!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG-slalom-racing: velgjes?

Post by AlexanderB »

Image
Zelfde banden, op Belgisch non-zoab asfalt, geen probleem. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by JPG-slalom-racing »

Hallo allen, een beetje stiller sinds enkele maanden, maar :

ik wil jullie allen een zalige kerst, en een heel gelukkig nieuw jaar wensen (en naar keuze: een AX Sport, AX GTI, AX ... :-) )

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by Rock's »

Ook ik wens iedereen prettige feestdagen toe en een heel goed nieuwjaar ! :dance

Ik ga nu aan mijn gourmet marathon beginnen... :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by citrofenwick »

prettige eindejaarsfeesten ;)

Hoe is het nog gesteld in AX-land?
AX-kopen is verslavend.

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by JPG-slalom-racing »

Een klus-upje! Voor het eerst sinds juli heb ik nog eens twee halve dagjes gespendeerd aan het slalom-monster. Ik heb een welwillende ziel gevonden die samen met mij aan de laatste (tientallen) loodjes is begonnen. afgelopen donderdag hebben we de motor eens gestart, gewoon een een kringetje uitgevonden voor de ontsteking, en voor de starter. Een uurtje werk, de motor draaide (na een jaar!) van de eerste slag! (en na 30 seconden ook op 4 cilinders). Zondag tweede half dagje werk, en de volledige bedrading in de motorruimte is klaar, zorvolgvuldig getaped, en het interieur binnen gebracht. ook zijn de zware kabel van de starter, alsook een massa en pluskabel naar het interieur gebracht...

Ik heb er (eindelijk) terug zin in...

nog enkele vraagjes voor de alwetende klussers alhier.

welke stroom gaat er door het circuitje dat het de starter aanstuurt? Ik heb nl. een druknopje van 3A bij 125V, maar is dit wel voldoende? Hoe kan je dit weer berekenen?

jullie weten dat ik de gaatjes voor de stuurstangkogels dichter bij de veren heb geboord, dit leverde een directer stuur op (1,8 vlnr, ipv 3,3 origineel). Nu, blijkt dat mijn constructie dus niet erg stevig is. (wagen werd verplaatst als promo voor een slalom-benefiet-eetdagje, en de wielen bogen dicht door de spankabel bij het vastsjorren op de aanhanger. Wat grappiger is, bij het afduwen van de wagen van de aanghanger, kwamen de wielen alweer parallel) Kan je, en hoe, las je op gietijzer? Kan dit ook met de halfautomaat?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by AlexanderB »

Gietijzer lassen is gewoon lastig, als je speciaal draad hebt of speciale electrodes dan kan het. :)

Die stuurkogels hebben een conische passing he, als je rechte gaten hebt geboord, dan is het niet raar dat je speling hebt.. ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by JPG-slalom-racing »

AlexanderB wrote:Gietijzer lassen is gewoon lastig, als je speciaal draad hebt of speciale electrodes dan kan het. :)

Die stuurkogels hebben een conische passing he, als je rechte gaten hebt geboord, dan is het niet raar dat je speling hebt.. ;)

Ik heb die gaatjes bijgevijld tot ze conisch waren, het grotere probleem denk ik is dat, op de normale plaats, je ongeveer een cm materiaal hebt waar de kogels in assen. Op de nieuwe plaats is dat maar iets van een 5mm.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG: Zalige kerst, en een gelukkig nieuw jaar gewenst!!!

Post by AlexanderB »

dat zal ook niet helpen nee..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

JPG: mini-upje

Post by JPG-slalom-racing »

Klein upje: de electriciteit vordert goed, enkel de ruitewisser baart nog wat zorgen, (ik snap het circuit niet).
Nog een dagje electriciteit, schat ik zo, en dan:
Volgende stappen, remblokjes ( by the way, gti remschijven, zijn die niet geventileerd??) remmen olie op en ontluchten,
Dan de servo africhten (afstellen), en dan zijn we e-i-n-d-e-l-i-j-k klaar...

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: JPG: mini-upje

Post by citrofenwick »

GTI-remmen zijn idd geventileerd, ja. Veel succes met de afwerking van je project! Heb je een doel voor een eerste wedstrijd?
AX-kopen is verslavend.

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG: mini-upje

Post by JPG-slalom-racing »

citrofenwick wrote:GTI-remmen zijn idd geventileerd, ja. Veel succes met de afwerking van je project! Heb je een doel voor een eerste wedstrijd?
Dag Fenwick, de eerste wedstrijd gaat 21 april zijn, alleen weet ik nog niet waar Hemicuda renstal? nog niet van gehoord..
De slalom van Oostende kunnen we niet, verhinderd door een feestje...

En nu blijkt dus dat ik 247 ongeventileerde remschijven heb zitten, vandara dat die remklauwen zo open staan...

Wat zou een setje schijven kosten eigenlijk?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: JPG: mini-upje

Post by citrofenwick »

De Hemicuda autostal is van hier uit de buurt in West Vlaanderen. Hun jaarlijkse rally, de hemicuda-rally is hier vlakbij staden in Koekelare/handzame. Ik vermoed dus dat de slalom ook in die buurt zal zijn.
http://www.hemicuda.be/slalom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je deelneemt en als ik niet moet werken (kans bestaat wel helaas) kom ik zeker eens langs. Ik houd je topic in de gaten of je deelneemt of niet. :)
(misschien moet ik dan ook maar eens deelnemen)

Schijven kosten niet zoveel: http://www.mister-auto.be/fl/remschijve ... 00007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(pas op dat je 4gaats geventileerd neemt)
Goeie shop btw. Ik koop er ook regelmatig.
AX-kopen is verslavend.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG: mini-upje

Post by AlexanderB »

En anders autopartsonline.nl, daar haal ik m'n rem-onderdelen altijd, alleen geen idee of die naar België versturen, denk het wel.. :)

Ruitenwisser is makkelijk, die heeft 4 draden:
-Massa (0V)
-Geschakelde plus, zorgt dr voor dat de wisser vanzelf terugdraait naar de beginstand als het contact aanstaat.
-snelheid 1 (verbinden met schakelaar/wisserpookje naar geschakelde plus om de wisser constant aan te zetten op lage snelheid)
-snelheid 2 (idem, hoge snelheid)

De intervalstand-relais zet kortstondig de verbinding tussen geschakelde plus en snelheid 1 aan, en laat de wisser daarna via het automatische retour-contact verderdraaien tot de stoppositie.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG: mini-upje

Post by JPG-slalom-racing »

AlexanderB wrote:En anders autopartsonline.nl, daar haal ik m'n rem-onderdelen altijd, alleen geen idee of die naar België versturen, denk het wel.. :)

Ruitenwisser is makkelijk, die heeft 4 draden:
-Massa (0V)
-Geschakelde plus, zorgt dr voor dat de wisser vanzelf terugdraait naar de beginstand als het contact aanstaat.
-snelheid 1 (verbinden met schakelaar/wisserpookje naar geschakelde plus om de wisser constant aan te zetten op lage snelheid)
-snelheid 2 (idem, hoge snelheid)

De intervalstand-relais zet kortstondig de verbinding tussen geschakelde plus en snelheid 1 aan, en laat de wisser daarna via het automatische retour-contact
verderdraaien tot de stoppositie.
Alexander zoals zooo vaak ga je mij uit de nood kunnen helpen: kan je me nu nog zeggenhoe dat relais moet aangesloten worden?
ps: jijbent een ax enceclopedie op je eentje!!!!

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG: mini-upje

Post by JPG-slalom-racing »

Even een dubbele post opgeruimd
Last edited by JPG-slalom-racing on SatFeb01, 2014 8:00:52 PM, edited 1 time in total.

Post Reply