Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)
Moderator: webmasters
Koplampen heb ik al (lees: m'n vader), chassis is hard op de beruchte plekken.
Eerste keer starten kostte me 4 pogingen. Ik vind die auto nu al leuk Kan niet wachten tot het zomer is, dan kan het dakje open.
Eerste keer starten kostte me 4 pogingen. Ik vind die auto nu al leuk Kan niet wachten tot het zomer is, dan kan het dakje open.
Last edited by pcrodent on SatDec03, 2005 7:27:26 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
pcrodent wrote:Een eendje voor de deur
Ziet er goed uit, krijg gelijk weer heimwee.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Vandaag heeft m'n vader de hoofdremcylinder van het eendje vervangen. Schokbreker bleek niet lek, de bodem zat alleen onder de olie van onbekende herkomst. Lek in de uitlaat kon ie zo?ven ook niet vinden, misschien is ie lek, misschien niet.
Eens proberen om van de week een afspraak te maken voor de APK, dan hoor ik wel wat er eventueel nog mis mee is.
Wordt vervolgd...
Eens proberen om van de week een afspraak te maken voor de APK, dan hoor ik wel wat er eventueel nog mis mee is.
Wordt vervolgd...
Kijk uit, een Cactussssss
Gisteren heeft de eend de keuring niet gehaald. Geen verrassing, maar nu weten we precies wat er binnen twee weken moet gebeuren om 'm wel gekeurd te krijgen. Dat is:
- fuseepennen verwennen met wat vet
- lek in remsysteem dichten (was waarschijnlijk ontluchtnippel... d'oh!)
- remvloeistof bijvullen (pffff)
- remlichten doen het niet (stekkertjes verkeerd om waarschijnlijk)
- remtangen voor gangbaar maken
Valt wel mee allemaal dus. En als dit ff binnen een week gemaakt is (daarna ben ik een week weg dus dan kan ik nix doen) heb ik voor in totaal iets meer dan 45 euro (de kosten van de APK + eventueel wat kleine onderdelen) de eend een jaar op de weg!
Grappig ook, ik kom aan bij die garage, zitten ze te lunchen: "Ook een broodje? Ga zitten!" Ik wist niet wat me overkwam
- fuseepennen verwennen met wat vet
- lek in remsysteem dichten (was waarschijnlijk ontluchtnippel... d'oh!)
- remvloeistof bijvullen (pffff)
- remlichten doen het niet (stekkertjes verkeerd om waarschijnlijk)
- remtangen voor gangbaar maken
Valt wel mee allemaal dus. En als dit ff binnen een week gemaakt is (daarna ben ik een week weg dus dan kan ik nix doen) heb ik voor in totaal iets meer dan 45 euro (de kosten van de APK + eventueel wat kleine onderdelen) de eend een jaar op de weg!
Grappig ook, ik kom aan bij die garage, zitten ze te lunchen: "Ook een broodje? Ga zitten!" Ik wist niet wat me overkwam
Kijk uit, een Cactussssss
Klusjes voor in m'n kerstvakantie dit jaar:
- Grijze AX gaat uit elkaar
- Witte AX:
- Olie verversen
- Koelvloeistoef verversen
- Kleppen stellen (heb ik niet voor niets 2 euro ge?nvesteerd in die voelermaat )
- Injectie 1.4 overzetten (kan mooi meteen als ik de koelvloeistof doe...)
- Voltmeter inbouwen
- Bumper ?cht wit maken?
- Skirts wit maken en erop gooien?
- 2CV: APK erop (als ik a.s. vrijdag niet langs blijk te kunnen gaan tenminste)
Ik ben al tevreden als de helft van deze klusjes (waaronder het slopen van de grijze) daadwerkelijk wordt gedaan mezelf kennende....
- Grijze AX gaat uit elkaar
- Witte AX:
- Olie verversen
- Koelvloeistoef verversen
- Kleppen stellen (heb ik niet voor niets 2 euro ge?nvesteerd in die voelermaat )
- Injectie 1.4 overzetten (kan mooi meteen als ik de koelvloeistof doe...)
- Voltmeter inbouwen
- Bumper ?cht wit maken?
- Skirts wit maken en erop gooien?
- 2CV: APK erop (als ik a.s. vrijdag niet langs blijk te kunnen gaan tenminste)
Ik ben al tevreden als de helft van deze klusjes (waaronder het slopen van de grijze) daadwerkelijk wordt gedaan mezelf kennende....
Kijk uit, een Cactussssss
Ik kwam vandaag op de sloper een gadget tegen die de witte niet had. Een soort haakje dat voorkomt dat je reservewielhouder de grond raakt als je je reservewiel laat zakken. Nu komt ie dus op het haakje terecht en pas als je daar tegenaan duwt kan je wiel op de grond vallen.
Dus die gadget zit nu op de witte. Kan zich in het gaatje dat ervoor zat (het gaatje zat er al... alleen dat dingetje niet ) in elk geval geen roest en vuil meer ophopen
Dus die gadget zit nu op de witte. Kan zich in het gaatje dat ervoor zat (het gaatje zat er al... alleen dat dingetje niet ) in elk geval geen roest en vuil meer ophopen
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
pcrodent wrote:Ik heb vandaag de auto verwend met een nieuwe voorband (Toyo 330 165/70R13 79T voor de liefhebbers ). De oude was behoorlijk 'op'. Heerlijk om weer door de bocht te kunnen zonder het vertrouwde zwabbergevoel
Had dan gelijk de andere ook vervangen voor, nu zit je weer met het probleem dat straks de andere versleten is, slijtage links en rechts is nu ongelijk, zeker voor zou ik 2 gelijke bandjes willen hebben.
Vandaag de witte verwend met:
- Superdeluxe -14 graden ruitensproeiervloeistof (hooah!)
- Deurrubbers ingevet tegen vastvriezen
- Portiersloten wat WD-40 gegeven tegen vastvriezen
Morgen ga ik, als alles goed gaat, de witte verwennen met:
- Hammerite
- Kleppen stellen (zoals ik al zei, waar een voelermaat van 2 eypo's al niet goed voor is...)
- Verse olie... - als m'n bestelling van de Conrad binnenkomt tenminste, want daarbij zat zo'n oliefiltersleutel (om aan het minimum bestelbedrag te komen erbij gedaan. Voor 3 euro erbij bestellen of 15 euro extra betalen. Hmmm)
- Als het Conradspul dan toch binnenkomt ook maar gelijk die voltmeter erin!
Donderdag:
- Eendje's fusees vol vet spuiten
Maandag:
- Eendje remklauwen laten reviseren en APK ophalen (hoop ik )
Hopelijk hou ik nog genoeg tijd & moed over om deze en volgende week heel snel heel veel van die grijze af te halen. Wie gezellig een dagje wil helpen slopen melde zich HIER.
Ga vooral met het eruit halen van het blok en de ophanging wat hulp nodig hebben vrees/vermoed ik...
- Superdeluxe -14 graden ruitensproeiervloeistof (hooah!)
- Deurrubbers ingevet tegen vastvriezen
- Portiersloten wat WD-40 gegeven tegen vastvriezen
Morgen ga ik, als alles goed gaat, de witte verwennen met:
- Hammerite
- Kleppen stellen (zoals ik al zei, waar een voelermaat van 2 eypo's al niet goed voor is...)
- Verse olie... - als m'n bestelling van de Conrad binnenkomt tenminste, want daarbij zat zo'n oliefiltersleutel (om aan het minimum bestelbedrag te komen erbij gedaan. Voor 3 euro erbij bestellen of 15 euro extra betalen. Hmmm)
- Als het Conradspul dan toch binnenkomt ook maar gelijk die voltmeter erin!
Donderdag:
- Eendje's fusees vol vet spuiten
Maandag:
- Eendje remklauwen laten reviseren en APK ophalen (hoop ik )
Hopelijk hou ik nog genoeg tijd & moed over om deze en volgende week heel snel heel veel van die grijze af te halen. Wie gezellig een dagje wil helpen slopen melde zich HIER.
Ga vooral met het eruit halen van het blok en de ophanging wat hulp nodig hebben vrees/vermoed ik...
Kijk uit, een Cactussssss
Nou nou ik tref het weer vandaag...
Kleppen stellen: eerst geoefend op de sloper (duurde een kwartier voor ik doorhad dat een klep open was als de stoter naar beneden was, niet omhoog). Vervolgens op de witte aan de slag. Duurde weer even voor ik doorhad dat ie niet in de versnelling moest staan . En toen.... zaten m'n borgmoertjes te vast
Olie verversen: 100m voor m'n huis bedacht ik dat ik bij de Brezan pakkingringetje van de aftapplug was vergeten. Weer terug... Losdraaien........... ging niet Ook te vast
Kleppendeksel er weer op (contactvlakken mooi schoon gemaakt): carterontluchtingsslang stukgescheurd . 3e keer naar de Brezan. Hadden ze niet. Alleen ander slangetje van 11 euro Dan maar naar de dealer. Auto van ouders geleend (kon wel met de eend, maar met al die pech vandaag durfde ik het risico op een verkeerscontrole niet te nemen...) en hoera, ?5,20 voor een slangetje. Weer die kerel die alle onderdelen uit z'n hoofd kent. Die kerel is echt goed. Ik leg ouwe slangetje neer "ik wil er zoeen". Kijkt een halve seconde: "Oooh die heb ik wel!". En tovert 'm gelijk te voorschijn.
Toch nog goed nieuws vandaag:
Voltmeter binnen. Bezig met monteren. Foto's volgen. Tip voor mensen die ook willen: aansluiten op een draadje dat alleen spanning levert als een voorportier open is is geen aanrader
Tot zover mijn geklungel voor vandaag...
Overigens wel de ringetjes onder de klepdekselmoeren vervangen. Watnou beunhaas
Kleppen stellen: eerst geoefend op de sloper (duurde een kwartier voor ik doorhad dat een klep open was als de stoter naar beneden was, niet omhoog). Vervolgens op de witte aan de slag. Duurde weer even voor ik doorhad dat ie niet in de versnelling moest staan . En toen.... zaten m'n borgmoertjes te vast
Olie verversen: 100m voor m'n huis bedacht ik dat ik bij de Brezan pakkingringetje van de aftapplug was vergeten. Weer terug... Losdraaien........... ging niet Ook te vast
Kleppendeksel er weer op (contactvlakken mooi schoon gemaakt): carterontluchtingsslang stukgescheurd . 3e keer naar de Brezan. Hadden ze niet. Alleen ander slangetje van 11 euro Dan maar naar de dealer. Auto van ouders geleend (kon wel met de eend, maar met al die pech vandaag durfde ik het risico op een verkeerscontrole niet te nemen...) en hoera, ?5,20 voor een slangetje. Weer die kerel die alle onderdelen uit z'n hoofd kent. Die kerel is echt goed. Ik leg ouwe slangetje neer "ik wil er zoeen". Kijkt een halve seconde: "Oooh die heb ik wel!". En tovert 'm gelijk te voorschijn.
Toch nog goed nieuws vandaag:
Voltmeter binnen. Bezig met monteren. Foto's volgen. Tip voor mensen die ook willen: aansluiten op een draadje dat alleen spanning levert als een voorportier open is is geen aanrader
Tot zover mijn geklungel voor vandaag...
Overigens wel de ringetjes onder de klepdekselmoeren vervangen. Watnou beunhaas
Kijk uit, een Cactussssss
lekker dagje gehad Joost?
euhmm die moeren moet je idd ff met een ratel ofzo losdraaien.. en wel de goede kant op uiteraard..
je had toch een speciale sleutel bij de conrad besteld?? waarom ging het dan niet los? voor die carter kan je trwns ook een steek 24 pakken.. dat past ook!
ik zou trwns die voltmeter direct op je accu zetten, anders heeft het geen nut he!
euhmm die moeren moet je idd ff met een ratel ofzo losdraaien.. en wel de goede kant op uiteraard..
je had toch een speciale sleutel bij de conrad besteld?? waarom ging het dan niet los? voor die carter kan je trwns ook een steek 24 pakken.. dat past ook!
ik zou trwns die voltmeter direct op je accu zetten, anders heeft het geen nut he!
Die moeren kunnen wel met een ratel.... maar dan past er geen schroevendraaier meer bij!!
Sleutel bij Conrad was voor oliefilter (ik vertrouw er op dat die w?l los wil. Hoewel dat waanzin is gezien de gebeurtenissen van vandaag ).
Heb sleutel 24 gepakt, maar ik lag in zo'n ongelukkige hoek onder de auto dat m'n linkerarm (ik ben rechtshandig) niet echt kracht kon zetten...
Voltmeter staat inmiddels goed hoor en werkt naar tevredenheid Misschien nog een keer een dedicated draadje trekken maar voor nu doet ie het prima.
Hij komt - airplane style - tegen het dak. Hoeiiii, 4 knopjes ?n een voltmeter Foto volgt zodra ie mooi vast zit...
Voltmeter zit overigens geschakeld achter een knopje. Had daarboven geen geschakelde plus zitten. Nu ik het zo opschrijf (dom, dom, dom), die had ik w?l, namelijk een draadje dat signaal gaf bij verlichting aan (voor het schakelen van de mistlampen voor), dus misschien dat ik die een keer splits ten behoeve van de voltmeter...
Maar zoals ik al zei, voor nu zit ie daar even prima
Sleutel bij Conrad was voor oliefilter (ik vertrouw er op dat die w?l los wil. Hoewel dat waanzin is gezien de gebeurtenissen van vandaag ).
Heb sleutel 24 gepakt, maar ik lag in zo'n ongelukkige hoek onder de auto dat m'n linkerarm (ik ben rechtshandig) niet echt kracht kon zetten...
Voltmeter staat inmiddels goed hoor en werkt naar tevredenheid Misschien nog een keer een dedicated draadje trekken maar voor nu doet ie het prima.
Hij komt - airplane style - tegen het dak. Hoeiiii, 4 knopjes ?n een voltmeter Foto volgt zodra ie mooi vast zit...
Voltmeter zit overigens geschakeld achter een knopje. Had daarboven geen geschakelde plus zitten. Nu ik het zo opschrijf (dom, dom, dom), die had ik w?l, namelijk een draadje dat signaal gaf bij verlichting aan (voor het schakelen van de mistlampen voor), dus misschien dat ik die een keer splits ten behoeve van de voltmeter...
Maar zoals ik al zei, voor nu zit ie daar even prima
Kijk uit, een Cactussssss