Tjerk aka TvL (AX 1.4i TZX & AX-aanhanger) 170 o'clock P22

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by AlexanderB »

Koppakking is <200 euro aan parts, inlcusief alle nieuwe vloeistoffen en volledige distri'.. en je hebt een tuin waar je rustig kan klussen.. :) maar als je echt denkt dat t niks wordt, doe je m weg, tja.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by JBo »

Je hebt APK, dus je zou ook nog door kunnen rijden tot die koppakking echt door is. Nu vang je waarschijnlijk toch alleen maar de sloopprijs voor je ax.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by TvL »

Ik rijd er sowieso nog wel even mee hoor. Tank zit nog vol :P Maar voor de vakantie en de Presse wil ik gewoon een goede en betrouwbare auto hebben.

Alexander, de kosten van de koppakking (en alles wat erbij komt) zelf zijn idd niet zo'n probleem, het is meer dat ik het bij deze AX niet meer zo zie zitten...
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by Rio97 »

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:

Of die van Terminal natuurlijk.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by Holländer »

Volgens mij kun je wel axjes vinden die even goed zijn, voor de helft van de prijs... vind 1000 euro wel heel erg aan de prijs voor een ax! en dan ook nog durven zeggen dat het een meeneemprijs is...

misschien is die van Terminal niet zo'n slecht idee. Dan weet je in ieder geval wat er aan moet gebeuren, en wat er aan gedaan is, en je krijgt gewoon een eerlijk antwoord als je iets vraagt. Daarnaast heb je altijd iemand tot je beschikking die meer weet van de auto...

Maar de keuze is natuurlijk aan jou. Succes met de verkoop en nieuwe aankoop!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by Losroyos »

- Edit, Heb niks gezegt hij is zojuist al verkocht.
Last edited by Losroyos on MonMar18, 2013 5:56:37 PM, edited 1 time in total.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by Laurent »

Terminal = Ricardo.
AX 1.1i Volcane Rood

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by pocketmech »

Streepje heeft de nieuwe APK gehaald.........
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by TvL »

Zo, vandaag de Citron Presse trainingsdag verreden met de AX. Dat moest ondanks de koppakking wel kunnen :) 9e van de 23 geworden, dus mij hoor je niet klagen! Autootje heeft het super gedaan, moest aardig doortrappen op sommige momenten maar ze gaf geen krimp. Ook leuk: Verkeerd rijden, keren op een grindparkeerplaats, dat doen door volgas je stuur om te gooien en driftend door de opspattende stenen weer weg te jakkeren :D

Verder druk opzoek naar een betere AX. Gisteren nog bij een mooie Spot wezen kijken die helaas een totaal versleten koppeling had, aangrijpingspunt kwam pas toen m'n knie tegen m'n gezicht duwde... Jammer, want verder was het nog een prachtig karretje.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Kleine update, 30-3 P12

Post by Henk Bats »

Als een AX in perfecte conditie is laat je dan niet weerhouden door zo iets simpels als een defecte koppeling.

Gewoon zelf vervangen er is genoeg foto documentatie op de AXClub voorhanden.

Succes met de zoektocht.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Koppakking lek, 16-3 P1

Post by AlexanderB »

TvL wrote:Zo, vandaag de Citron Presse trainingsdag verreden met de AX. Dat moest ondanks de koppakking wel kunnen :) 9e van de 23 geworden, dus mij hoor je niet klagen! Autootje heeft het super gedaan, moest aardig doortrappen op sommige momenten maar ze gaf geen krimp. Ook leuk: Verkeerd rijden, keren op een grindparkeerplaats, dat doen door volgas je stuur om te gooien en driftend door de opspattende stenen weer weg te jakkeren :D
:D gaaf!
TvL wrote:Verder druk opzoek naar een betere AX. Gisteren nog bij een mooie Spot wezen kijken die helaas een totaal versleten koppeling had, aangrijpingspunt kwam pas toen m'n knie tegen m'n gezicht duwde... Jammer, want verder was het nog een prachtig karretje.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-CLUTCH-KI ... 56457a357d" onclick="window.open(this.href);return false;
Just sayin'

Staat nog een goedkopere op ebay, maar de drukgroep die daarbij zit is shit. Voor €60 en een middagje klussen kan die Spot weer de weg op.. Of de dealer vraagt €600 en de AX gaat naar de sloop wegens economisch total loss.. Als ie verder goed (=weinig roest) was en aan je eigen voldeed, zou ik t wel weten, maargoed.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Kleine update, 30-3 P12

Post by TvL »

Hmm, had niet verwacht dat een nieuwe koppeling zo goedkoop zou zijn... Moet bij een AX eigenlijk de motor eruit om de koppeling te vervangen?

Nja, ik heb inmiddels alweer een andere AX op het oog, dus we zien het wel :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie) Kleine update, 30-3 P12

Post by AlexanderB »

Er zijn uiteraard ook nog betere/qualitatievere koppelingen, die kosten iets meer, maar niet schrikbarend (say n euro of 90-100 voor bijvoorbeeld een Valeo)

Aan de andere kant, heb (had, eigenlijk, vorige AX) zo'n cheapo koppeling dr in zitten, en die doet t nog altijd prima.. Kan allebei dus.. :)

Nee, de motor hoeft er daarvoor niet uit, als je iets regelt om de motor op zn plek te houden/ondersteunen.. De versnellingsbak wel, en dus de aandrijfassen, en dus 2 van de 3 steunen waarmee de motor+bak vastzitten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by TvL »

Zo, vandaag m'n nieuwe AX'je opgehaald! Een 1.1i Allure uit 1995, om precies te zijn de ex-AX van Kasper. Die matblauwe met matzwarte motorkap dus. Ben er superblij mee, ze rijdt heerlijk! :D Morgen hoop ik wat foto's te kunnen plaatsen...
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by Svaan »

Congrats! Ik ben beniewd! 8) Op de foto's van Kasper vond ik het wel een gaaf ding ;)

PvL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuApr04, 2013 9:08:05 AM

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by PvL »

Volgens mij is dit een klusje wat we binnenkort eens moeten doen Tjerk

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by Rio97 »

Gaaf! En gefeliciteerd.
Zaterdag de AX mee naar de forummeeting? Denk dat ik zelf ook ga.

Mocht je voor de Pressé een reserve-uitlaat willen lenen, hoor ik het wel ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by TvL »

De beloofde foto's:

Image

Image

Image

Inmiddels ook voorzien van een paar stickertjes:

Image

Ben vandaag lekker met de Allure naar stage geweest, en het bevalt goed moet ik zeggen! Had vanochtend alleen een probleempje, de AX startte erg moeilijk, sloeg na een aantal kilometer af bij het stoplicht, reed vervolgens heel erg bokkend en schokkend, en reageerde bijna niet op het gaspedaal. Dit duurde maar even en nadat ik de auto volgetankt had reed ze weer perfect, nergens meer last van. Aangezien de benzinemeter nogal onbetrouwbaar overkomt en er redelijk veel brandstof in ging vermoed ik dat de benzine gewoon bijna op was, en dat de auto daarom zo raar deed...

Verder zijn me een paar dingetjes opgevallen:
- De auto loopt redelijk hoog stationair (de ene keer hoger dan de andere keer) en af en toe zakt het toerental niet weg bij het intrappen van de koppeling. Zoals PvL al zei is het injectiehuis een goede verdachte.
- De auto schakelt nogal stroef, misschien een keer de bakolie verversen?
- De verwarming doet z'n naam weinig eer aan, die van de Harmonie wordt veel sneller warm. Ach, de temperaturen zullen binnenkort wel hoger worden, dus daar is geen haast bij.
- De benzinemeter is nogal wispelturig, waar zou dit aan kunnen liggen?

Bedankt voor de felicitaties verder! Rogier, ik ga zaterdag inderdaad met de Allure naar de CiFo-meeting. Kom jij ook met de AX?
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: TueSep11, 2012 12:40:20 PM
Location: Veldegem

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by Laurent92 »

Gefeliciteerd met de nieuwe AX! En wat een gave kleurencombinatie 8)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Tjerk aka TvL (1.1i Harmonie & 1.1i Allure) Nieuwe AX! P

Post by Bossie »

Gefeliciteerd Tjerk, met je nieuwe aanwinst.

Wat betreft het slecht warm worden van de kachel, misschien zit er wat lucht in het systeem, koelsysteem goed ontluchten zou kunnen helpen. Als je rustig op je gemak het injectiehuis schoon wilt maken, volgens mij heb ik er nog 1 liggen.
Image Image Image

Post Reply