Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Rob GT wrote:Wel jammer dat je skirts nu net even wat witter zijn dan de rest van de auto :wink:


dat is maar een week zo. spreek uit ervaring :? :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

He Marc zijn ze trouwens glad gemaakt, is op de foto niet goed te zien!!
Puik werk hoor 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:Jaaa een 1.4 HDI erin :P


helaas is dat volgens mij geen TU blok :( anders was het wel leuk :twisted:

ik heb me vandaag vermaakt op de sloop.. alle peugeot/renault/citroen rijen afgelopen maar geen mistlamp geovnden :? :? stom

wel een gordel.. en nog belangrijker, een solex carb uit een 1.1 :lol: inclusief spruitstuk 30,- [10,,- voor het spruitstuk]

ik ben m nu helemaal aan het schoonwassen met benzine dus ben een beetje high.. straks weer opbouwen en wellicht vrijdag monteren! :)

op naar de 60pk :twisted:
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:
master-arnie wrote:Jaaa een 1.4 HDI erin :P


helaas is dat volgens mij geen TU blok :( anders was het wel leuk :twisted:

ik heb me vandaag vermaakt op de sloop.. alle peugeot/renault/Citroën rijen afgelopen maar geen mistlamp geovnden :? :? stom

wel een gordel.. en nog belangrijker, een solex carb uit een 1.1 :lol: inclusief spruitstuk 30,- [10,,- voor het spruitstuk]

ik ben m nu helemaal aan het schoonwassen met benzine dus ben een beetje high.. straks weer opbouwen en wellicht vrijdag monteren! :)

op naar de 60pk :twisted:


ik heb dr vandaag nog een stuk of 4 in een aantal renaults gezien, en heb nog een gordel gemold, had voor achter een nieuwe hoedeplanksteun nodig, alleen die gordel zat nogal in de weg :D

Die lampen loop je vanzelf nog wel een keer tegenaan, je ziet ze zoveel op renaults zitten, kan niet missen dat dr ook een keer wat op de sloop liggen daar :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb vandaag mijn eigen lampen maar eens goed bekeken.. en het blijkt dus dat ze der wel waren.. in renault 21's en safranes.. ik dacht dat die groter waren..



ik moet steeds terug denken aan de Renault 5 Alpine [phase1] die daar weg stond te roesten :cry:
Image

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

"onbekend dorp"

Post by Axrulezzz »

He wat leuk, nog een AX rijder uit een niet bekend dorp! zelf woon ik in Sommelsdijk, ook zo lekker bekend! T is wel flakkee, dus concurrent van Zeeland :roll: :P

Kunnen we mooi samen in colone naar een meeting! :P
AX GT LIMITED

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

1.4 HDI, natuurlijk wel een gechipte 16V is wel degelijk TU van formaat. OK het is een stukkie verder ontwikkeld maar het zou gewoon moeten passen. Enige probleem is kosten want zo'n blokkie scoren is volgens mij net zoiets als een gouden speld uit een hooiberg vissen en er dan ?2000 moeten neertellen.

Maar als idee heel goed, kan zonder kat naar ca 125 pk en een boel koppel.

P. :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha lekker blazen met de diesel..

flakee concurentie van zeeland?? niet echt.. maar wel in de buurt :D

toch maar eens een zeelandmeeting gaan organiseren..
===
ondertussen zit mijn nieuwe carb erop en euhmm ik merk wel degelijk verschil! in zn 2 trekt hij als een gek door tot ? 80/85 en in zn 3 is het eigenlijk al over om van de top van 110km/u nog maar te zwijgen

ook zit er nog geen pakking tussen het spruitstuk en de cilinderkop waardoor hij daar dus valse lucht aanzuigt en koelvloeistof verliest!

ik zou vandaag die pakking vervangen maar dat is door regen helaas niet doorgegaan..

ik heb wel buitengespeeld met de AX.. polderweggetjes gereden.. en ik moet zeggen, slik-bruin is nog geen eens een lelijke kleur voor een AX! maar wel rot dat ik m nu weer moet wassen.. niet gezond wat istie vies!! zal straks eens foto's bakken alleen spoelt de modder er door de regen weer vanaf..
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

q01z wrote:ik heb wel buitengespeeld met de AX.. polderweggetjes gereden.. en ik moet zeggen, slik-bruin is nog geen eens een lelijke kleur voor een AX! maar wel rot dat ik m nu weer moet wassen.. niet gezond wat istie vies!! zal straks eens foto's bakken alleen spoelt de modder er door de regen weer vanaf..


Ik heb gister ook in de modder gespeeld met de ax, lekker glijden op 1 cm modder in verlaten polderwegen. gaaf man! Alleen heb ik de laaste iets te enthousiast gedaan en door m'n handrem heengetrokken :roll:

Gelukkig is het kabeltje alleen los geschoten en niet gebroken 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha ik ging gistser bij een handrembochtje bijna om omdat er een opstaand randje midden op de weg lag.. had ik niet gezien.. op 2 wieltjes is eng in een AX... gelukkig kon ik corrigeren.. daarna even rustig in en uit geademd.. :P
Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

q01z wrote:haha ik ging gistser bij een handrembochtje bijna om omdat er een opstaand randje midden op de weg lag.. had ik niet gezien.. op 2 wieltjes is eng in een AX... gelukkig kon ik corrigeren.. daarna even rustig in en uit geademd.. :P


Dat doet me ergens aan denken: ik kreeg eens de vraag van een collega waarom ik altijd op 3 wielen door de bocht reed met m'n auto :lol: Wist ik veel dat de ax ??n pootje omhoog deed bij te hoge bochtsnelheden :lol: Aaaaah, waar is die goeie ouwe tijd gebleven? :cry:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

afgelopen vrijdag ben ik bij Geerco wat ICE opwezen halen..

leuk spulleke vind ik, ik heb er dan wel geen verstand van.. maar dat geeft niets..

ik kan de foto's van Geerco evne niet terug vinden :(

maar het betreft:
-pioneer radio-cd speler met stuurbediening [werkt nog niet.. slechte ontvangst helaas]
-climac 300watt versterker.. ==> werkt, nu nog maken dat hij ook uitgaat. denk extra schakelaar ff bouwen ofzo.. [kabel dat hij alleen aangaat wanneer de radio aanstaat is ook een idee]
-2x JBL 150watt RMS speakers.. ovaal maat onbekend.

mijn vorige audio plannen zijn door jullie terecht de grond in geboord.. dus heeft Marc een nieuw plan bedacht;

achter de voorstoelen 2 bakken maken voor de speakers.. gewoon rechthoekig en simpel. En dan middenop de versterker

kabels wegwerken en al die onzin komt morgen denk ik.. evenals de foto's :)

mits het niet regent
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

je meot de blauwe draad uit je radio hebben dat is de remote deze schakeld als ware de versterker aan en uit.. ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:je meot de blauwe draad uit je radio hebben dat is de remote deze schakeld als ware de versterker aan en uit.. ;)


dat had ik ook al begrepen..

maar toen ik die had aangesloten deed hij het niet.. dus tsja, hij zit nu op de gele draad.. wat mn contact-slot-voedings-draad-iets zou moeten wezen, maar dat is het dus niet :roll:
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:
TTF wrote:je meot de blauwe draad uit je radio hebben dat is de remote deze schakeld als ware de versterker aan en uit.. ;)


dat had ik ook al begrepen..

maar toen ik die had aangesloten deed hij het niet.. dus tsja, hij zit nu op de gele draad.. wat mn contact-slot-voedings-draad-iets zou moeten wezen, maar dat is het dus niet :roll:


meten is weten, simpel spanningszoekertje dr bij pakken, en de radio aan/uit schakelen terwijl je draadje voor draadje test, ben je dr zo achter

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

q01z wrote:-pioneer radio-cd speler met stuurbediening [werkt nog niet.. slechte ontvangst helaas]
-climac 300watt versterker.. ==> werkt, nu nog maken dat hij ook uitgaat. denk extra schakelaar ff bouwen ofzo.. [kabel dat hij alleen aangaat wanneer de radio aanstaat is ook een idee]
-2x JBL 150watt RMS speakers.. ovaal maat onbekend.


Als je de afstandbediening aan de rechterkant van je stuur doet werkt hij wel. Het enige probleem is dat het een radiografische is, dus moet het onderste gedeelte van de afstandbediening je radio kunnen zien zeg maar. In een bocht doet hij het dus niet :?

Als je de remote aansluit (dat is dat dunne blauwe kabeltje dat uit die grote breede blauwe komt met tulpstekkers) dan gaat de versterker tegelijk met je radio aan en uit. Als dat dunne dingetje niet meer werkt zit er ook nog een complete nieuwe blauwe remote kabel in 1 van de dozen.

En hier een foto van wat mark heeft gekocht.
Image
AX GTi, sold!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Na even moeilijkdoen werkt ook de remote kabel.. en de standsbediening met mn linker hand..

ik heb een berg foto's ontvangen van Geerco [DANK! :D] van wat ik heb.. en heb zelf ook aardig wat fotootjes geschoten..

zal dr hieronder eens een handjevol planten

eerst wat ik dus gekocht heb:
versterker
Image
Radiotje
Image
speakertjes
Image

Geerco's installatie was dus zo:
Image

Zo... en nu hoe het bij mij zit:
Image

kistjes + versterker
Image

radio + afstandsbediening
Image

interieurtje! :D
Image

Met dank aan Geerco dus :)
het klinkt naar mijn mening super en zeker hard genoeg..
nu voor mn 2x 110watt medium speakers nog ff een bevestiging maken zodat ze in het dashboard kunnen enzo.. zonder dat dat te hard trilt
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Uh allemaal leuk enzo, maar vanwaar deze oplossing als ik vragen mag?
En komt de achterbank er wel weer in? of iets anders?
Dat scheelt namelijk veel in het geluid!!
Heb je wel gaten gemaakt in die houtenkisten? of zijn die dicht ?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

er komt geen achterbank in. Dus beenruimte had ik niet nodig.. het idee is uiteindelijk om het helemaal vlak te maken

er zitten gaten in de kisten, alleen zijn deze nog niet groot genoeg kwam ik achter, maar het moet zoiezo nog uit elkaar om te bekleden ed.

ik weet dat de stoelen nu wel geluid dempen en dat het daardoor niet ideaal is, maar het geluid is tot nu toe goed. kisten hadden alleen wel wat groter gemogen.. maar mn hout was op :?

de paarse pioneer speakertjes moeten alleen nog verplaatst worden voor high/medium
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ben benieuwd naar het eind resultaat :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply