IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Browny wrote:mooie velgjes, zien eruit als nieuw, of zijn ze dat ook?


Ze zijn niet nieuw, maar konden wel voor nieuw doorgaan, ze waren al gespoten toen ik ze kreeg, en nog ongebruikt, alleen de blanke lak ontbrak, en die wilde ik dr toch wel op hebben.
Alleen nu blijkt bij de autospuiter dat de lak reageert met de blanke lak, dus zijn ze weer helemaal geschuurd en gespoten door een autospuiter, dus nu zitten ze wel weer erg strak in de lak :D

Stoeprandschade is er niet, ik vraag me serieus af of ze uberhaupt wel gebruikt zijn voordat ik ze kocht. Onder de laklaag bleek een stel bling bling velgjes te zitten, was allemaal gepolijst ofzo, maar gewoon overgespoten, is toch niet mooi te krijgen en te houden.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, de AX is net weer nagenoeg vlekkeloos door de keuring gekomen, alleen de handrem achter deed het niet goed aan de rechterkant, voor de rest alles ok.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

:D Altijd mooi dat ie door de keuring is gekomen met weinig problemen.
Mn GT is ook deze week gekeurd, dus ik kan er ook weer een jaartje tegenaan.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Het zit de afgelopen week ook niet mee met de AX, eerst raak ik mn spoiler kwijt op de snelweg, en vandaag trek ik mn handrem aan gort, wat ik dr zo van zien kon is de kabel aan de bestuurderskant aan gort getrokken, ze zeiden bij de APK al dat ik nieuwe kabels moest hebben, dus dat kan nu binnenkort gedaan worden :cry:

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

IceByte wrote:Het zit de afgelopen week ook niet mee met de AX, eerst raak ik mn spoiler kwijt op de snelweg,
...
Spoiler kwijt...? :?
Gelukkig reed ik niet achter je!
Image

AX 1.5D powered by Citroën

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:Het zit de afgelopen week ook niet mee met de AX, eerst raak ik mn spoiler kwijt op de snelweg, en vandaag trek ik mn handrem aan gort, wat ik dr zo van zien kon is de kabel aan de bestuurderskant aan gort getrokken, ze zeiden bij de APK al dat ik nieuwe kabels moest hebben, dus dat kan nu binnenkort gedaan worden :cry:



dat wordt dus even geen handrembochtjes meer Ice.. kabels vervangen is trouwens een rotwerk :? daar moet je trommel voor open :(
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:
IceByte wrote:Het zit de afgelopen week ook niet mee met de AX, eerst raak ik mn spoiler kwijt op de snelweg, en vandaag trek ik mn handrem aan gort, wat ik dr zo van zien kon is de kabel aan de bestuurderskant aan gort getrokken, ze zeiden bij de APK al dat ik nieuwe kabels moest hebben, dus dat kan nu binnenkort gedaan worden :cry:



dat wordt dus even geen handrembochtjes meer Ice.. kabels vervangen is trouwens een rotwerk :? daar moet je trommel voor open :(


Het is al losgeweest afgelopen APK, 1 kant deed niets meer op de handrem, deze kant is nu volgens mij ook kapot, ze gaven aa ndat ik nieuwe kabels moest hebben

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Hoe hebben ze hem dan goed kunnen keuren als je handrem niet goed is?

Tis trouwens een klusje wat wel zelf te doen is hoor, mits alles een beetje gangbaar is. Bij mijn 2e ax was alles zo vastgerot dat het een kutwerk was. Anders gaat het wel :wink:

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:Hoe hebben ze hem dan goed kunnen keuren als je handrem niet goed is?

Tis trouwens een klusje wat wel zelf te doen is hoor, mits alles een beetje gangbaar is. Bij mijn 2e AX was alles zo vastgerot dat het een kutwerk was. Anders gaat het wel :wink:

Groeten Rob


Ze hadden de rem weer gangbaar gemaakt, alles werkte ook weer naar behoren, alleen trok ik kort daarna de kabel ergens in het midden aan gort, dus toen moest ik wel een nieuwe.

Gisteren ook weer een nieuwe spoiler opgehaald in friesland, nu dat ding netjes schoonmaken en laten spuiten, tis namelijk geen gladde spoiler, op de heenweg ook de magische grens van 125.000 km gepasseerd :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

En er is weer nieuws op het AX front, het dieseltje snort er nog op los, maar de dynamo wil niet meer zo erg meedoen, spanning met draaiende motor is 12V, veel te laag.
Starten gaat moeizaam, heb al een reservedynamo geplunderd voor de spanningsregelaar + borstels, deze moeten in de loop van de dat nog vervangen worden

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo probleem is weer verholpen, weer strak 14.3V bij draainde motor.
Koolborstels zijn compleet op van de oude regelaar, en de collector in de dynamo is echt zwaar ingesleten, dus een andere regelaar is een tijdelijke oplossing, ik zal moeten gaan zoeken naar mn andere dynamo, en die bekijken hoe het daarmee zit.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zoeken naar je andere dynamo.. hahaha volgens mij hebben wij hetzelfde probleem :D
Image

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Hoe meet ik mn dynamo een beetje lekker door? Ik had vandaag namelijk eens de multimeter op de polen vd accu gezet: motor uit 12,6V Motor aan 12,2V. Bij mijn weten moet dat toch idd 14,4V zijn allemaal?? Dus toen heb ik het eens gedaan op de ax van een vriend van me, waarvan bij de dynamo minder dan een jaar geleden gereviseerd is met nieuwe borstels en regulator (dus die vertrouw ik wel) en bij hem gaf ie met motor uit 12,4V en met motor aan zelfs maar 11,9V Oftewel hetzelfde beeld, waardoor ik er niet meteen van overtuigd ben dat er bij mij iets mis is.... Maar toch het stemt me ook niet rustig, wat vinden jullie??

ps ik heb ook geen klachten met electriek ofzo, ik deed het omdat ik benieuwd was...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

uhhhh

dan zou er totaal geen laadstroom teruglopen naar de accu.. en gezien de spanning vd accu met motor uit, klopt dit niet!

ander massa punt proberen??
Image

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok maar leg me ff uit dan hoe ik em goed kan meten?? ben niet zo sterk met electriek namelijk, heb nu gewoon de ene op de + pool en de andere op de - pool vd accu gehangen....

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:uhhhh

dan zou er totaal geen laadstroom teruglopen naar de accu.. en gezien de spanning vd accu met motor uit, klopt dit niet!

ander massa punt proberen??


Bij mij waren de koolborstels nog maar net 1.5-2mm lang als je de module loshaalde, als je in de dynamo zelf keek was het daarbinnen wel een mm afgesleten op de collector in de dynamo, dus een hele dikke groef dr in, dus dat wordt zoeken, heb dr ERGENS nog wel 1 liggen (2 dynamo's op reserve) maar vanwege een aanstaande verhuizing is dat allemaal weer verdwenen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, gisteren de 130.000 km gepasseerd met de diesel, dat betekend 10.000 probleemloze kilometertjes met het nieuwe motortje.
Verder een nieuw record gehaald qua zuinigheid, 1 op 23 (540km op 23.5l) dus hij mag nog even blijven :lol:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Gisteren de diesel maar eens getrakteerd op nieuwe schijfjes voor, die waren wel aan vervanging toe, ze zaten op <8mm, hij trilt nu niet meer in het stuur, alleen trekt ie nu naar rechts toe bij het remmen, maar das een kwestie van blokken inslijten. Blokken aan de binnenkant hadden zo ongeveer over een breedte van ongeveer een cm verder weggesleten vanwege een roestrand die dr zat.

Verder staat ie weer op zn zomerrubber, ziet dr toch iets strakker uit :D

Dynamo stond eigenlijk ook op de planning, maar is er niet van gekomen, omdat die maffe fransozen bij de diesel de bovenste bout aan de andere kant hebben zitten tov een benzine, omdat je met de riem + dieselpomp zit.
Loshalen wil wel, alleen moeten die malloten geen vreemde maten gaan gebruiken zoals 16, waarvan ik dus geen fatsoenlijke steeksleutel heb.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Sinds afgelopen vrijdag heb ik weer een downpipe van de diesel die is afgescheurd op de bevestiging onderaan het blok, die loopt dus lekker te rammelen bij stationair en optrekken, iets om te vervangen.

Iets wat dus een gigantisch kutwerk is, aangezien he dr amper bij kan omdat de uitlaat bij een diesel aan de achterkant zit :(

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Vandaag de kachel opnieuw moeten vervangen, de nieuwe was weer lek :(
Had gelukkig nog een andere liggen, echter wel origineel, dus betekend het hele dash dr uit.

8 uur later zit alles gelukkig weer op zn plek, heb gelijk wat bekabeling gelegd voor de electrische ramen, dus dat is straks een kwestie van aansluiten en gaan met die banaan.

Post Reply