Happytree [306 1.6 Break '00]

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Dat beetje speling kun je nog heel lang mee rijden hoor, heb het ook....dus je hoeft niet gelijk je spaarcenten op te maken :wink:

Ik heb gelukkig nog wat achteras spul liggen dus dat komt wel

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wil niet zeggen dat het meteen je spaarcenten gaat kosten hoor ;-). Rustig aan en kom misschien even langs op de meeting. Meer experts die er misschien wel wat vanaf weten ;-)
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik heb laatst me achteras er ook gewoon onderweg gehaald met 2 bokjes en een krik, dus uitbesteden hoeft niet :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En hoeveel heeft het je aan onderdelen gekost?
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

mijn achteras was nog goed, heb hem alleen uit elkaar gehaald, en verlaagd en alles gecontroleerd, en remmen enz vervangen :) redelijk simpel allemaal :).. geloof dat ik wel een paar fotos in me wie is wie heb gedumpt

dus je zou een prijsopgave doen, er zal vast wel iets van een revisiekit voor zijn. maar dan moet de hoofd as niet aangetast zijn :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Dat moet dan nog maar even worden bekeken. Maar als een nieuwe niet al teveel (extra) kost is dat meestal wel de beste keuze. Misschien dat Joost wel een soort van prijsopgaaf heeft, of zelfs nog iets heeft liggen ;-).

Gewoon een post plakken bij "Gezocht".
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en anders is de snelste oplossing een 2de hands achteras, maar goed dan weet je dus nooit hoe lang die het volhoud :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Nee indd dus laat of ga deze reviceren, vandaag even de snelle leeuw bellen om te vragen wat het kost.

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Zo, vandaag was de achteras klaar. Dus tijd voor een proefritje :twisted:

Gelijk ook maar even een paar foto's gemaakt :
Image
Blijft toch een plaatje :)

Image
Image
Heb niet zoveel foto's kunnen maken omdat ome agent ff langskwam. Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

zozo das snel, wat heb je allemaal laten doen? en hoe rijden de bandjes nu ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Hij had hem laten reviseren bij De Snelle Leeuw. Voor zit er nu ook Koni geel onder(achter was niet op voorraad) .Auto staat ook iets hoger op zn pootjes. Bandjes moeten nog iets inwerken, kontje begon beetje te glijden :D

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

- Achteras revisie
- Veerpootlagers
- Koni geel rondom(achter komen volgendeweek)
- Veren(merwede) (is wel wennen hopenlijk vind ik ze niet te slap)

Autotje stuurt nogsteeds anders maar al stuk beter, morgen even de 15inchers eronder achter om te kijken of het dan zo stuurt als het deed zoja ligt het gewoon aan de hogere wang waar ik aan moet wennen, zoniet baal ik hard en gaan er nieuwe rubbers tussen de as en de carosserie.

Stuur karakter is iig nogsteeds heel neutraal wat zowel overstuur als onderstuur mogenlijk maakt(en redenlijk makenlijk een balans te vinden)

achter staat hij nogwel wat hoog die word nog wat verder verlaagt als de konis eronderkomen(staat nu wat voorover)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ziet er goed uit Jordi!

Jammer dat oom agent het weer voor ons allen moest verpesten. :P

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wow, heb je snel gedaan (laten doen)! Fijn dat je weer op de weg kunt zonder kuren e.d. Ga morgen eens kijken of ik iemand kan bereiken die mijn D-riem wil vervangen, anders moet ik snel zorgen dat iemand anders mij helpt ;-)

Ben benieuwd hoe hij rijdt!
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »


Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Nette tijd! Ik deed er rustig een minuut langer over... Maar dan ben ik echt heel benieuwd welke tijd Chris heeft! Die zit er dan zeker nog wel even iets onder!

Volgende keer kijken of ik iets van een camera en een raamplakker kan vinden ;-)
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Prima dagje nog op de ring gehad in totaal 6 ronden gereden, mijn mening over de auto is helemaal bijgesteld het was gewoon een kwestie van wennen.

zit alleen nog te twijvelen over de hoogte van de achterkant hij staat heel iets voorover het sturen doet hij nu perfect dus daarvoor hoef ik het niet te veranderen(en de looks wegen niet op tegen het rijden) alleen met hard remmen vond ik de achterkant wat licht worden.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Pgoddijn wrote:Nette tijd! Ik deed er rustig een minuut langer over... Maar dan ben ik echt heel benieuwd welke tijd Chris heeft! Die zit er dan zeker nog wel even iets onder!
Het gefilmde rondje was 1:11 BTG maar dat was met een aantal stukken waar ik behoorlijk opgehield werd (moterrijders/ander verkeer) en eigenlijk het langzaamste/ "slechte" rondje van de dag. Wat niet gek is gezien dat het eerste rondje van de dag was, en na 6 maanden ben je altijd een beetje roestig de eerste keer :lol: .

Het rondje met jou erbij zou eerder rond de 9:45 BTG hebben gelegen.Op bepaalde stukken rem ik af in het filmpje terwijl ik met jou erbij daar gewoon doordenderde (met nam de bochten voor brunchen/breidscheid).

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ja na het zien van me eigen filmpje dacht ik wel van chris zit wel onder de 10 minuuten.

Heb je het filmpje al gepost ben wel benieuwd naar het verschil in lijnen en manier van rijden.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote: Het gefilmde rondje was 1:11 BTG maar dat was met een aantal stukken waar ik behoorlijk opgehield werd (moterrijders/ander verkeer)
opgehield, nieuwe variant van bumperkleven, ga je dan niet juist harder rijden ? :lol: :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply