* Nokkenas 284 graden
* nieuwe klepstoters
* nieuwe klepveertjes
En besteld een nieuwe verstelbare nokkenas tandwiel
Totale kosten € 950,00 dus nu eerst weer potje leeg helaas . Nu niet zeggen Broekema heeft eigen zaak en het geld is er wel, nee dit is prive dus kmoet er net zo krom voor liggen als jullie
Even weer sparen
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Fast eddie wrote:
Stangetjes komen uit Engeland, en worden daar gemaakt dus niet te koop in Nederland helaas.
Voor mij beter blijf ik een beetje exclusief .
Er stond nog een setje te kopp op de Saxo16vClub, maar deze is volgens mij ook al verkocht .
Heb ook een setje klaarliggen voor de AX...... maar die wordt eerst voorzien van de nodige RVS onderdeeltjes. Zoals het geleverd is blijft het niet lang mooi en/of verstelbaar..
Fast eddie wrote:
Stangetjes komen uit Engeland, en worden daar gemaakt dus niet te koop in Nederland helaas.
Voor mij beter blijf ik een beetje exclusief .
Er stond nog een setje te kopp op de Saxo16vClub, maar deze is volgens mij ook al verkocht .
Heb ook een setje klaarliggen voor de AX...... maar die wordt eerst voorzien van de nodige RVS onderdeeltjes. Zoals het geleverd is blijft het niet lang mooi en/of verstelbaar..
Klopt helemaal, kmoet zeggen het was wel veel geld voor dat beetje ijzer.
Kben inmiddels ook met rvs bezig, maar kmoet eerst nog de Ax klaar maken .
Maar hoe ist met jouw Ax
O ja morgen een up-date van de staat van de AX uiteraard met foto's
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Het leek onschuldig maar helaas, meneer roest had weer eens flink huisgehouden
Omdat het een moeilijke plek is, had ik het idee om het roest weg te boren, en hier een rond plaatje in te lijmen
En helaas de onderkant was ook verroest
Even goed schuren met de hand en ontvetten, daarna in de 2 componenten grondverf.
Daarna de onderkant flink ontvetten en schuren, en dan ook weer in de 2 componenten grondverf
Helaas linkerkant het zelfde, omdat 1 of andere sukkel er een gat in heeft geboord om het water weg te laten stromen
Dus weer opboren, en een plaatje ijzer erin lijmen
Ook de onderkant even flink schoon schuren en ontvetten
Daarna weer flink in de 2 componenten grondverf zetten, tegen het roest virus
Direkt de gehele binnenkant van binnen unit gedaan
Ook de rechterzijde maar gedaan
Helaas ook binnenzijde kofferbak roest, maar dat viel 95% mee
Linkerzijde ook maar direkt gedaan, dat bruine lijkt roest maar is van dat isolatieplaat
Ophanging uitlaat was ook erg roestig, dus ook maar even gedaan
Alle hoeken die gelast zijn en kans geven op roest, in overspuitbare auto kit gezet. Dus roest geen kans meer
Ook de randen van de beugel voorbumper geheel afgekit, lijkt niet mooi maar roest zal hier nooit meer plaats vinden.
En als alles in kleur is en de bumpers zitten erop zie je er niks meer van
Uiteraard ook de linkerkant gedaan
Het ingelaste stuk zijscherm ook maar direkt afgekit, geen vocht betekend geen roest
En zo staat ze er nu bij
Dus bij deze iedereen weer op de hoogte
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Rio97 wrote:Goed bezig zeg he.
En zo'n schuurtje willen we allemaal wel, ik tenminste wel!
Wat voor 2 componenten grondverf gebruik jij precies?
Type geen idee, mijn buurvrouw haar vader werkt bij een staal contructiebedrijf.
Hier mengen ze het verf, ze gebruiken het zelf ook voor het ijzer .
Ik zelf heb dus een pot met rode verf en een pot met verharder, dit even mengen en verfen met die hap
Het het word loei hard , en het is nog strak te schuren ook
Groeten
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Bluedolphin wrote:het ziet er weer toppie uit Edwin.
heb je al een datum wanneer hij klaar is???
of iets klaar wilt hebben???
Geld kwestie Albert, kmoet gewoon sparen en doorwerken.
Eigenlijk wilde ik het voor a.s. Speed 2008 klaar hebben maar dan moet ik snel snel snel en dat ik wil alleen op het circuit.
Dus ik schat volgendjaar Speed, dit jaar ga ik wel met de Xsara
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Bas_S wrote:Dat ziet er goed uit , als je toch bezig bent kun je meteen het chassis doorlassen
Staat nog op het lijstje, kmoet alleen even weten welke punten in moet lassen??????? iemand ideetje's of tips
Ik wil het ook doen/laten doen, het schijnt er in ieder geval eentje langs de benzine tank onder de stoelen te kunnen, eigenlijk langs het de hele aansluiting van de zijkanten met de vloer. Ik weet allen niet of je er echt dikke rupsen op wil hebben of gewoon een paar extra laspuntjes. Dan kan het chassis nog een beetje flexen zonder dat de boel verbuigt.
Misschien ergens groepskorting regelen
Bas_S wrote:Dat ziet er goed uit , als je toch bezig bent kun je meteen het chassis doorlassen
Staat nog op het lijstje, kmoet alleen even weten welke punten in moet lassen??????? iemand ideetje's of tips
Ik wil het ook doen/laten doen, het schijnt er in ieder geval eentje langs de benzine tank onder de stoelen te kunnen, eigenlijk langs het de hele aansluiting van de zijkanten met de vloer. Ik weet allen niet of je er echt dikke rupsen op wil hebben of gewoon een paar extra laspuntjes. Dan kan het chassis nog een beetje flexen zonder dat de boel verbuigt.
Misschien ergens groepskorting regelen
Owja, ik las ook iets over dorpels volpurren
Dorpels vol purren dat lijkt mij sterk, dan ventileert het toch niet meer.
En dan krijgen we weer roest , iemand foto's of ideeën
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Als de dorpels kurkdroog zijn en daarna goed in de coating gezet kan je met speciaal dichtcellig schuim zorgen dat het een droge balk blijft. dat is een behoorlijk specialistisch klusje. Op vergelijkbare manier worden ook stalen dak- en wandpanelen gebouwd.
Alle andere pogingen om te gaan purren en zo zullen er vermoedelijk voor zorgen dat je juist vocht vasthoudt in de balken die daardoor in hoog tempo zullen wegrotten van binnenuit.
Ergo: voor een AX niet aan beginnen tenzij je heel zeker van je zaak bent.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen