Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Wheelnut »

Ik denk dat de wangen inderdaad dat verschil van 1cm wel op kunnen vangen. Tenzij die 195 banden al op te smalle velgen gemonteerd zijn natuurlijk...
Wat betreft die extra 5 cm hoogte, en bijbehorend omtrekverschil; tja, trial and error denk ik.

Ik denk dat het wel past, maar je moet wel rekenen op een kleinere, misschien wel negatieve tellerafwijking.
En de banden kunnen bij inveren of sturen aan gaan lopen. Maar da's zoals ik al zei een kwestie van proberen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by JBo »

Dat ene cm'tje moet op die velg geen probleem zijn, je moet kijken of je wielen niet aan kunnen lopen.

Overigens heb je met die bandenmaat 5% tellerafwijking.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by AlexanderB »

Ceristimo wrote:De Mazda had een beetje hulp nodig van een 30+ jaar ouwe pick-up... Mijn schuld, had de lichten aan laten staan. Soms vriest de deurschakelaar vast en dan gaat het alarmpje voor de lichten niet piepen. En als dat overdag gebeurt, dan...tja, sta je met een lege accu.
Vervelend... Is mij gisteren ook overkomen, maar ik krijg m'n auto dus niet gestart met mn cheapo startkabels blijkbaar, tijd om een setje betere te kopen..
En een nieuwe accu, want 0v na 45 minuutjes het licht aan laten is gewoon slecht.. :S
Ceristimo wrote: Blizzaks dus 195mm breed en 107,25mm hoog, en de banden die ik op het oog heb 205mm breed en 112,75mm hoog.
Das minder verschil dan een nieuwe en een afgesleten band.. ik zou zeggen, verwaarloosbaar.. (maar aangezien je al een maat hoger zit dan origineel, zou ik wel ff checken of dat nog kan..)
Ceristimo wrote: Zou dat wat uitmaken, of zou ik die banden probleemloos kunnen monteren? Is altijd een beetje koffiedik kijken, maar zo op 't oog moet ik genoeg ruimte hebben (niet veel, maar 't zou moeten passen)
Het is inderdaad een beetje koffiedik kijken, bij de meeste auto's zou die paar mm meer geen probleem mogen zijn..
http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Handig tooltje om bandenmaten en velgmaten te vergelijken... 5mm breder aan elke kant tov standaard band, en 15mm hoger dan de standaard band.. Zou prima moeten passen, tenzij dr net als bij de AX de brandstofvulbuis precies langs het wiel door de wielkast loopt ofzo...
Ceristimo wrote:en volgens mij past een 205 band sowieso wel op een 195 velg?...
Yep. :) Dat zou geen probleem moeten zijn.. Alternatief kan je een 1/2" bredere velg kopen, maar het hoeft niet perse..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by JPG-slalom-racing »

195/50R16 naar 205/55R16 ligt je wagen 1.5cm hoger. de snelheidsmeter scheelt 5% 90km/u op de teller zal dus 94.5km/u reeel zijn... wat mij betreft ok, voor een Belgische wetgeving zou dit dus niet mogen...

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by joop »

alle mazdas die ik gereden heb hebben 5-10% afwijking naar boven, ik denk niet dat je teller minder zal aangeven dan je rijdt met die grote banden. Anyway, is je auto aan de onderkant enigzins gelijk aan een 323 fastbreak? Want deze dude heeft er 215's op liggen en m daarna verlaagd als ik het goed lees:
http://www.formule323club.nl/forum/view ... 77&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by joop »

oh en ik zit echt helemaal scheef te kijken zie ik, al zijn die banden nog steeds 3cm hoger dan de standaard wielen.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Ik heb dat probleem ook ;). Als de accu helemaal leeg is, krijg ik hem ook niet direct gestart met mijn cheapo dunne startkabels. Teveel weerstand denk ik. Als je de accu vijf minuten de tijd geeft iets op te laden lukt het wel altijd. Duurt dus alleen wat langer.

@JPG-slalomracing
Op dit moment zit ik op 195/55 (ietsje hoger dan fabrieksbanden), omdat 195/50 echt serieus niet te krijgen is. Volgens mij komt het verschil tussen 195/55 en 205/55 op een centimeter breder (halve centimeter per kant) en 5mm (halve centimter) hoger.
Ik heb geen idee of deze 't zelfde is als een fastbreak. De voorkant lijkt 't zelfde, maar de achterkant zal wel anders zijn (wellicht meer ruimte dan de normale sedan versie?).

Ga vanmiddag als vrouwlief terug is eens even met de meetlat rond Myrla de Mazda, en eens zien hoeveel ruimte ze nou precies heeft. Dan krijgen we hopelijk een beter idee of die andere banden nou gaan passen of niet.
Zou een beetje jammer zijn om vier nieuwe banden te kopen, om er dan achter te komen dat 't niet past.

Wat betreft de tellerafwijking: als 't goed is zal de teller iets te weinig aan gaan geven. Op dit moment klopt 'ie vrij precies. Nou heb ik hier in de VS nog niet in veel verschillende auto's rondgereden, maar 't is me wel opgevallen dat de kilometertellers hier geen afwijking lijken te hebben. Als ik naar de GPS-snelheid kijk is die altijd 't zelfde als wat op de teller staat. Wellicht was dat alleen zo bij die handvol auto's waar ik in gereden heb hier, maar was wel iets dat me opviel.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by JBo »

Ceristimo wrote:Wat betreft de tellerafwijking: als 't goed is zal de teller iets te weinig aan gaan geven. Op dit moment klopt 'ie vrij precies. Nou heb ik hier in de VS nog niet in veel verschillende auto's rondgereden, maar 't is me wel opgevallen dat de kilometertellers hier geen afwijking lijken te hebben. Als ik naar de GPS-snelheid kijk is die altijd 't zelfde als wat op de teller staat. Wellicht was dat alleen zo bij die handvol auto's waar ik in gereden heb hier, maar was wel iets dat me opviel.
Het zal wel precies kloppen, want anders hadden de alle auto's in de VS een stikker bij de km-teller moeten hebben met als waarschuwing dat de weergegeven snelheid afwijkt van de werkelijkheid... :lol:
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Het aantal waarschuwingsstickers op producten is inderdaad lachwekkend. Ook Myrla heeft op de rechterbuitenspiegel zo'n sticker dat objecten in de spiegel dichterbij zijn dan ze lijken. Tsja, ze zijn hier gek op waarschuwingen...:P

Maar wat ik dan niet begrijp is dat de meeste auto's áchter rode knipperlichten hebben, omdat ze die functie delen met de remlichten. Als je remlicht stuk is doet aan die kant ook je knipper het niet meer, en in het donker is het soms moeilijk om het verschil tussen rem- en knipperlichten te zien. Helemaal als er één remlicht stuk is en iemand pompend remt...heb me daar al meer dan eens op verkeken.

Ook de gecombineerde stadslichten en knipperlichten vóór zijn erg verwarrend, omdat een knipperlicht niet volledig aan-en-uit gaat als je lichten aanstaan. Dan is het soms onmogelijk te zien of iemand z'n knipperlicht aan heeft, ook doordat veel auto's hier (en Myrla heeft dat ook) de knipperlichten niet aan de buitenzijde van de koplampen heeft zitten maar aan de binnenzijde.

Daar snap ik dan met al die waarschuwingen overal weer niks van, want zo'n bij nach praktisch onzichtbaar knipperlicht moet hier toch wel meer dan eens een ongeluk veroorzaakt hebben
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Wheelnut »

Ceristimo wrote: Tsja, ze zijn hier gek op waarschuwingen...
Dat komt omdat Amerikanen dol zijn op aanklagen, en daar bovenop lopen er nogal wat niet-al-te-snuggere exemplaren rond.
Tis om "hoe-moest-ik-weten-dat-ik-dat-niet-kon/mocht-doen" aanklachten te voorkomen...
Ceristimo wrote:..., ook doordat veel auto's hier de knipperlichten niet aan de buitenzijde van de koplampen heeft zitten maar aan de binnenzijde.
Daar rijden er hier ook een aantal modellen van rond. Ik noem bijvoorbeeld de Peugeot 206.
Ik vind het zelf ook vreselijk, omdat ik ook aan de buitenkant van de koplamp naar de knipper zoek.
Vooral als het donker is, en de koplamp brandt, dan is het moeilijk te zien...

Volgens m'n ouweheer zouden de voorste knippers gewoon weer in de voorbumper gemonteerd moeten worden, zoals vroeger, en ik kan niet zeggen dat mij dat onlogisch klinkt.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by AlexanderB »

Ceristimo wrote:@AlexanderB
Ik heb dat probleem ook ;). Als de accu helemaal leeg is, krijg ik hem ook niet direct gestart met mijn cheapo dunne startkabels. Teveel weerstand denk ik. Als je de accu vijf minuten de tijd geeft iets op te laden lukt het wel altijd. Duurt dus alleen wat langer.
Ik heb geen idee, zelfs langer dan 5 minuten wachten had geen resultaat, het rare is, andere mensen helpen starten ging wel altijd perfect tot nu toe..
Anyway, heb een nieuwe accu (Of ja, 2ehands, maar dan nog..) die nog al zn 45AH heeft.. De vorige had nog minder dan 10 van de 62 over (handig, zo'n oplader, beide gemeten..) en dan koop ik tzt wel een nieuwe, grotere.. Tot nu toe werkt deze prima.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@Wheelnut
De bumpers klinkt eigenlijk best logisch. Knippers zouden ver van de koplampen vandaan moeten zijn, zodat ze heel goed zichtbaar zijn. Aan de binnenzijde van de koplampen is echt een belachelijk idee, want veel te slecht zichtbaar inderdaad.

@AlexanderB
Zolang 't werkt, werkt 't...;-)

Heb geprobeerd de ruimte rond de banden op te nemen, maar dat is erg lastig. Aan de voorkant heb ik zat ruimte zo te zien, maar aan de achterzijde gaat het erom spannen of de banden niet tegen de veerpoten aan gaan lopen. Daar is nu verrekte weinig ruimte, maar omdat ik niet áchter de achterband kan komen kan ik 't niet opmeten. Alleen met mijn vinger voelen.

Aan de andere kant: er komt slechts een halve centimeter méér bij, en zoveel is dat niet. En ik zag op een website iemand zeggen dat 'ie probleemloos 205/55 op zijn 2001 Protegé had, dus ik ga de gok denk ik maar wagen. Andere bandenmaten zijn tweedehands niet te krijgen, en nieuw betaal ik voor 195/50/R16 170 dollar per band éxclusief montage... 195/55/R16 zit op 160 dollar per band éxclusief montage.

Dus ik ga de gok maar nemen met die tweedehands banden. Hoogstwaarschijnlijk past het, en heel misschien wel niet...En als ze niet passen, dan tsja...Probeer ik ze voor dezelfde prijs weer door te verkopen, maar het kan wel even duren voordat ik ze kwijt ben...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Na lang lang lang Googlen kwam ik op een auto review site bij het artikel van de Protegé de volgende comment tegen:

"(...)The 16" Dunlops are next to impossible to find, so I upgraded one size to 205/55/16 Fulda's. The car rides a bit better on these tires. The only faults are that with the wide 16" wheels, it can be a terror to drive in the snow and the gas mileage could be better (25 to 28 typical with automatic).".

En hij heeft exact dezelfde auto als wij. Als 't bij hem past, moet 't bij ons ook passen. Ik haal de banden deze zaterdag op en laat ze er eind deze maand, of halverwege mei opzetten. Op dit moment ligt er nog veel ijs op de weg, en de komende weken zal dat wat gaan smelten, dus dan blijft 't glad.

Trouwens, 25-28mpg (1:11,7-1:12,4) halen wij in de kou never nooit niet. We zitten op gemiddeld zo'n 20mpg (1:8,3) :wall Dat zal met de zomer in aantocht hopelijk een stuk verbeteren.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

In ander goed nieuws..Check mijn handtekening! Het dooit! Yaaaaay! Gut, wat voelt 5.5 graden celcius toch hééééérlijk aan, zeg. Moeilijk te geloven dat 't een week of 6 geleden nog bijna rond de -40 zat. Het koudst waar ons huis staat is volgens de thermometer -41,9c geweest!

En in het centrum van Fairbanks zelf is het een stukje kouder, omdat wij buiten Fairbanks in de heuvels wonen waar 't vaak een paar graden warmer is.

Enfin, de winter lijkt hier ook in Alaska langzaam weg te trekken. Dat wil niet zeggen dat het overmorgen niet ineens weer even -20c kan worden, want dat komt zeer zeker voor. Nog niet te vroeg gejuicht dus, pas rond mei is de winter en de vrieskou écht voorbij.

Nu begint de sneeuwlaag een beetje te smelten, en de sneeuw heeft maandenlang alle luchtvervuiling opgezogen. Nu dat het begint te smelten smelt het niet mooi wit weg, maar donkergrijs en zwart! Met name de ijs- en sneeuwlaag die al maanden op de snelweg heeft gelegen is nu gesmolten (de weg is nat) en pikzwart. De auto begint nu best goor te worden, maar tussen maart en mei is het zinloos je auto te wassen.
Volgens Candice zien alle auto's er rond mei uit alsof men er twee weken mee heeft lopen off-roaden, met de modderlaag tot aan 't dak.

Leuk! Ik hoorde hier iemand in Alaska zeggen: "in andere delen van de wereld is de lente een mooi jaargetijde, waar men vrolijk rondhuppelt. Hier in Alaska ploeter je door de gore modder en probeer je in zo min mogelijk hondenstront te trappen."

Want ook hondenpoep heeft maandenlang bevroren onder de sneeuw gelegen, en zal straks allemaal zichtbaar worden. 't Wordt één gore drekkerige bende.

En de wegen zijn nu gladder dan in de winter, omdat de ijslaag overdag smelt en 's avonds weer vastvriest wanneer er geen auto's meer op de snelweg rijden en de temperatuur zakt. Als het -40 is in Fairbanks gaat het dagelijks leven gewoon door, maar wanneer al het ijs begint te smelten blijven bedrijven en scholen soms dicht, omdat de wegen door de gladheid dan onbegaanbaar zijn. Tsja, is weer 'ns wat anders. Alles is hier omgekeerd...:P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Holländer »

Wat een verhalen weer. er komt zo veel meer kijken bij zo'n winter dan je in eerste instantie denkt. Alleen de maanden lang bevroren hondendrollen al, absurd!

Mooi dat je nu bevestiging hebt dat je die banden kunt monteren. Maar heeft het ook niet te maken met wat voor velgen je eronder hebt? is het niet zo dat als je een andere ET waarde hebt (dat is toch de breedte tov je veerppoot) kan het toch zijn dat je hele velg meer naar binnen zit, en daardoor deze band wel aanloopt tegen je veerpoot?
Maar het is wel logisch dat als het bij hem past, dat het bij jou waarschijnlijk ook past. En 160 dollar per band zonder montage kost een vermogen voor 4 nieuwe! ongelovelijk duur daar!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Als je Googled op "2001 Mazda Protegé ES" dan zul je zien dat vrijwel iedere Mazda identiek is aan de onze. Zelfs de groene kleur is schijnbaar een "ES" kleur, want aan de plaatjes op Google te zien is de ES óf die vage groene kleur die wij ook hebben, of een (in mijn ogen veel mooiere) donker-rode kleur. Ook onze velgen zijn harstikke standaard, elke ES had die vijf-spakige 16" velgjes.
Dus tenzij die gozert andere velgen heeft gemonteerd op zijn ES, moet het bij ons gewoon passen. :).

Ik heb de banden trouwens binnen, maar zoals gebruikelijk moet je nooit afgaan op wat mensen op internet roepen. Volgens de advertentie waren het vier banden met 75% profiel. Dat had moeten zijn "2 goede banden, en twee tot op de draad versleten banden".
Enfin, heb ze alle vier voor 100 dollar meegenomen. Als de bandenboer die versleten banden nog wil monteren (die twee zijn afgesleten tot aan de nokjes), dan wil ik er best nog drie/vier maanden in de zomer mee rijden. Maar ik ga er vanuit dat ik twee andere banden moet zien te vinden.

Maar ik moet éérst zeker weten of die 205 banden wel passen. Dus de bandenboer moet sowieso één van die banden op de velg gaan zetten om te zien of 't past. Als het past dan moet ik dus waarschijnlijk op zoek naar twee andere 205 banden, en als het niet past verkoop ik de twee goede banden voor 100 piek (heb ik er niks aan verloren), en moet ik op zoek naar vier 195 banden.

Lastig hoor. 't Was handiger geweest als je gewoon 's zomers ook op de Blizzaks kon rijden, had een hoop kopzorgen gescheeld!...:P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Gisteren tijdens stevig remmen ging ineens 't rode waarschuwingslampje voor de remmen branden. Gezien de handrem niet aangetrokken was betekent dat dus dat er een beetje remvloeistof bij moet.

Remvloeistof stond ongeveer nog een kwart bóven minimum, maar da's schijnbaar genoeg om het lampje te laten branden als je vol in de ankers gaat. Ik heb er een paar drupjes Dot-3 remvloeistof erbij gegooid en 't lampje gaat nu niet meer aan als je hard remt.

Ben toen eens door het onderhoudsboekje wezen bladeren (toch wel heel erg fijn als je de volledige onderhoudshistorie hebt...).
In december 2010 is de auto bij de dealer geweest voor hetzelfde probleem (laag remvloeistofpijl) en heeft de dealer de remvloeistof volledig afgevuld.
In juli 2012 (een maand voor wij de auto kochten) zijn de remmen geïnspecteerd geweest en hadden alle remblokken, zowel vóór als achter, nog meer dan 6mm dikte (minimum is 3mm geloof ik). Dus de remblokjes zijn prima.

Maargoed, in ongeveer 2.5 jaar tijd de remvloeistof van vol naar minimaal, en de remblokken zijn nog niet versleten. Zou er dan toch ergens een minimaal lekje zitten?....

Zal 't de komende tijd maar 'ns goed in de gaten houden. Heb er echt maar een minimale hoeveelheid remvloeistof bijgevuld, dus als er een paar drupjes uitlekken zal 't lampje wel weer branden gaan.

Voor de rest rijdt Myrla nog fantastisch en blijkt het een leuk autootje te wezen. Helemaal nu in elk geval op de grote autowegen het meeste ijs verdwenen is kan je af en toe weer eens vol gas optrekken en d'r met hoge snelheid een bocht doorgooien. Niet zo leuk als een AX, want dat is net een kart, maar zo'n Protegé/323 is toch ook wel een leuk scheurijzertje. Echt een supersnelle auto is 't niet, maar 't voelt allemaal wel lekker snel.

Toch zou ik graag nog eens in een Type 1 AX rijden.... :?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by gigawebs »

Moet je toch maar een keer naar een meeting komen in Nederland. ;) Mag je vast wel even een rondje rijden in een type 1 van iemand. :P
Remmen inderdaad goed in de gaten houden, toch iets wat wel belangrijk is. ;)
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@Gigawebs
Hopelijk hebben de de mogelijkheid om in de zomermaanden een paar weken op vakantie naar Nederland te gaan! :) Hopelijk valt er dan een AX-meeting in die maanden. Ga ik een AX regelen voor een paar weken... :lol:


Hier, bij Jet Cars, volgens mij één van de meeste louche garages in Nederland, scoor je een AX voor weinig. Je kunt er zeker van zijn dat elke euro die naar Jet Cars gaat het criminele circuit in Rotterdam en omstreken financiert, maar enfin; 325 eurootjes voor een mooi gepoetste, type 1 uit '88.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citr ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Image
Image

Onder al dat poetswerk vermoedelijk wel een hoop roest waar je "U" tegen zegt, en de APK is al een jaar verlopen, maar dat mag voor een paar weken vakantie de pret niet drukken, natuurlijk...:D

Volgens Jet Cars heeft 'ie ook nog elektrische buitenspiegels én vijf versnellingen. Hoe cool is dat? :lol:
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by gigawebs »

Doen!
ImageImageImage

Post Reply