Die in dat youtube filmpje? 1.6 16v met compressor (~220 pk).AlexB wrote:snelle ax!![]()
Wat zit daar voor motor in dan?
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v)
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v)
nice nice! hoop werk om dat te realiseren denk ik!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v)
Hij sleurt 'm lekker door de toeren hoor, Chris!
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v)
Gaat goed van zijn plek
Die met de compressor ook, maar of het nog verantwoord is?

Die met de compressor ook, maar of het nog verantwoord is?
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v)
Toch als je op youtube zoek op saxo compressor of turbo staat er ook genoeg.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v)
mja, n saxo he.. heeft stiekem aan alle kanten al n paar meer cm ruimte onder de motorkap.. (weet je nog hoe kl*te die plastic kapjes gingen? dat is bij n saxo nog geen 10 minuten werk, omdat je dr met n ratel wel tussen kan.) en meer ruimte = dr is vast ergens ruimte om zo'n compressor te schroeven 

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
De nieuwe daily:
Peugeot 306 xs phase 3 1.6 8v uit 2001 met G3 en slechts 173k gelopen.
Ik heb er een beetje geluk mee gehad gezien een dergelijke auto (phase 3 xs op g3)
amper te vinden is en vaak in slechte staat. Uiteindelijk een stuk of 6-8 exemplaren bekeken maar ik kwam elke keer alleen maar een wrak tegen.
Deze stond net 10 min op marktplaats en de dag erna wezen kijken, de auto had wat kleine puntjes maar niets ernstig. Het grote minpunt was wel dat de lpg installatie niet werkte wat bij aankomst gemeld werd. De eigenaar beloofde echter dit op te lossen mits ik over wou gaan tot de koop.Proefritje gemaakt en de auto beviel prima, met wat onderhandelen kwam ik overeen met een nette prijs.
2 weken later kon ik de auto ophalen, de ecu van de gas installatie was vervangen gezien er water in was gelopen (ik kreeg de oude ecu mee die inderdaad vol met water nog zat
). Was nog een leuke rekening van 480 euro op de kosten van de oude eigenaar.
Wat meer over de auto zelf:
De buitenkant is nog zeer netjes zoals op de foto's is te zien maar dat is meer omdat de auto 4 jaar geleden vanwege vandalisme overgespoten is (in 1 koplamp is de kras van een flink mes nog zichtbaar).
Gelukkig is het gewoon de orginele kleur (Astor grey) wat vrij zeldzaam is en erg apart, in de zon is het een soort zilver antractiet, met schaduw donkergrijs en in kunstlicht komt de echte kleur naar boven wat een soort paars aubergine is.
Kwa historie is de auto apart, het is eerst een leasewagen geweest en is in die tijd door de eigenaar zeer goed onderhouden, er zit ook een flink pak bonnen bij de auto e.d.De vorige eigenaar was echter niet echt zuinig op de auto en dat was vooral te zien aan het interieur, ik heb veel kleine zaken moeten repareren maar uiteindelijk ziet alles er weer uitstekend uit.
Het is een xs (sport) maar hij mist b.v het sportonderstel van de 1.8/2.0 16v, hij heeft daarintegen wel de 'grote' 266mm voorremmen. De motor is net zo apart, een 8v maar infeite is het een 16v met een 8v kop (Injectiesysteem, oliefiltersysteem, thermostaat huis, en nog wat zaken zijn van de TU5JP4, de kop heeft b.v ook rollagers bij de nokkenas wat een normale 8v niet heeft), de lpg ecu die er nu opzit is b.v van een 206 16v :+. Ik zou praktisch gezien er een 16v in kunnen plaatsen maar van 100-110 pk is niet echt enorm merkbaar plus de 8v voldoet prima (en klinkt erg leuk).
Het lpg systeem is een AG SGI wat voor een 306 redelijk zeldzaam (vaak de slechte DGI), seqentieel systeem met losse injectors en nog steeds gemaakt word (onderdelen zijn makkelijk te vinden). Leuk is dat je totaal niet merkt dat het ding op gas rijd, vermogenverlies is volgends de techsheet 1% en ik denk dat het wel aardig klopt (ik heb wat zitten testen maar kan geen verschil in vermogen kwa lpg/benzine merken) Voor de lol ga ik het ding wel een keer op een testbank zetten.
Het is een daily dus er zal niet teveel aan gebeuren, het ding moet wel een stukje omlaag gezien dit geen pan is :+ (het volledige 1.8 16v onderstel gaat eronder, al is dat puur een paar veertjes, torsiestaven achter en 2x een stabi stang).
Even wat algemen specs:
gewicht: 1085 kg
vermogen: 100pk
0-100: 10.3 sec
topsnelheid: 185 km/h
Afgezien van leer alle opties (airco, regensensor, luxe audio pakket al is dat nog steeds vrij matig).
En wat plaatjes om het af te maken:





Verschil in kleur is goed zichtbaar met wisselend licht, stiekem is het geen grijs.


Peugeot 306 xs phase 3 1.6 8v uit 2001 met G3 en slechts 173k gelopen.
Ik heb er een beetje geluk mee gehad gezien een dergelijke auto (phase 3 xs op g3)
amper te vinden is en vaak in slechte staat. Uiteindelijk een stuk of 6-8 exemplaren bekeken maar ik kwam elke keer alleen maar een wrak tegen.
Deze stond net 10 min op marktplaats en de dag erna wezen kijken, de auto had wat kleine puntjes maar niets ernstig. Het grote minpunt was wel dat de lpg installatie niet werkte wat bij aankomst gemeld werd. De eigenaar beloofde echter dit op te lossen mits ik over wou gaan tot de koop.Proefritje gemaakt en de auto beviel prima, met wat onderhandelen kwam ik overeen met een nette prijs.
2 weken later kon ik de auto ophalen, de ecu van de gas installatie was vervangen gezien er water in was gelopen (ik kreeg de oude ecu mee die inderdaad vol met water nog zat

Wat meer over de auto zelf:
De buitenkant is nog zeer netjes zoals op de foto's is te zien maar dat is meer omdat de auto 4 jaar geleden vanwege vandalisme overgespoten is (in 1 koplamp is de kras van een flink mes nog zichtbaar).
Gelukkig is het gewoon de orginele kleur (Astor grey) wat vrij zeldzaam is en erg apart, in de zon is het een soort zilver antractiet, met schaduw donkergrijs en in kunstlicht komt de echte kleur naar boven wat een soort paars aubergine is.
Kwa historie is de auto apart, het is eerst een leasewagen geweest en is in die tijd door de eigenaar zeer goed onderhouden, er zit ook een flink pak bonnen bij de auto e.d.De vorige eigenaar was echter niet echt zuinig op de auto en dat was vooral te zien aan het interieur, ik heb veel kleine zaken moeten repareren maar uiteindelijk ziet alles er weer uitstekend uit.
Het is een xs (sport) maar hij mist b.v het sportonderstel van de 1.8/2.0 16v, hij heeft daarintegen wel de 'grote' 266mm voorremmen. De motor is net zo apart, een 8v maar infeite is het een 16v met een 8v kop (Injectiesysteem, oliefiltersysteem, thermostaat huis, en nog wat zaken zijn van de TU5JP4, de kop heeft b.v ook rollagers bij de nokkenas wat een normale 8v niet heeft), de lpg ecu die er nu opzit is b.v van een 206 16v :+. Ik zou praktisch gezien er een 16v in kunnen plaatsen maar van 100-110 pk is niet echt enorm merkbaar plus de 8v voldoet prima (en klinkt erg leuk).
Het lpg systeem is een AG SGI wat voor een 306 redelijk zeldzaam (vaak de slechte DGI), seqentieel systeem met losse injectors en nog steeds gemaakt word (onderdelen zijn makkelijk te vinden). Leuk is dat je totaal niet merkt dat het ding op gas rijd, vermogenverlies is volgends de techsheet 1% en ik denk dat het wel aardig klopt (ik heb wat zitten testen maar kan geen verschil in vermogen kwa lpg/benzine merken) Voor de lol ga ik het ding wel een keer op een testbank zetten.
Het is een daily dus er zal niet teveel aan gebeuren, het ding moet wel een stukje omlaag gezien dit geen pan is :+ (het volledige 1.8 16v onderstel gaat eronder, al is dat puur een paar veertjes, torsiestaven achter en 2x een stabi stang).
Even wat algemen specs:
gewicht: 1085 kg
vermogen: 100pk
0-100: 10.3 sec
topsnelheid: 185 km/h
Afgezien van leer alle opties (airco, regensensor, luxe audio pakket al is dat nog steeds vrij matig).
En wat plaatjes om het af te maken:
Verschil in kleur is goed zichtbaar met wisselend licht, stiekem is het geen grijs.
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Mooie auto, Gefeliciteerd met de aanwinst en veel rijplezier ermee 

Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
mooie!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Were back!

Zondag uit de schorsing gehaald en meteen maandag een nieuwe apk erop gezet. Hij was eerst die dag afgekeurd ivm te weinig remdruk achter (wat totaal geen probleem is met rijden maar voor de apk gelden andere eisen).
Ik had er al eerder problemen mee en dus maar een oplossing verzonnen in de vorm van lastafhankelijke verdeler die aangepast was met een vaste reductie en nu omgebouwd naar een zelf instelbare (de twee bouten bepalen hoever de twee plunjers naar boven kunnen en dus de mate van druk).

Zondag uit de schorsing gehaald en meteen maandag een nieuwe apk erop gezet. Hij was eerst die dag afgekeurd ivm te weinig remdruk achter (wat totaal geen probleem is met rijden maar voor de apk gelden andere eisen).
Ik had er al eerder problemen mee en dus maar een oplossing verzonnen in de vorm van lastafhankelijke verdeler die aangepast was met een vaste reductie en nu omgebouwd naar een zelf instelbare (de twee bouten bepalen hoever de twee plunjers naar boven kunnen en dus de mate van druk).
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Schaapjes pas op!
Een sprekend op jullie lijkende wolf is onder ons!
Een sprekend op jullie lijkende wolf is onder ons!

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
word er al bang van als ik er naar kijk.. maar blijft een geniaal autotje 

Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
2Black wrote:Schaapjes pas op!
Een sprekend op jullie lijkende wolf is onder ons!


306 is leuk

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Geinige oplossing inderdaad met die boutjes. Kun je zelfs links/rechts mee afstellen.
Toen ooit mijn apk op remdruk-achter stuk liep heb, ben ik ook maar creatief gaan doen.
Btw dat die 306 nog een kleine 1100kg weegt zeg, niet verwacht! Veel plezier ermee iig =) 't zijn idd lekkere auto's
Toen ooit mijn apk op remdruk-achter stuk liep heb, ben ik ook maar creatief gaan doen.
Spoiler Tuning:
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
306 is nog best wel flink aan het gewicht (ook niet echt snel daardoor)
En het zal sommige vast opgevallen zijn
, maar hij was afgelopen weekend op Citromobile te zien:

Was erg leuk, paar toffe dagen gehad (iedereen nog bedankt daarvoor
) en zelfs nog wat gescoord:

De orginele 'First' stickers + striping, je kan gerust zeggen dat ik extreem happy was zoiets te vinden (lag onderin een doos met allerlij onderdelen, voor 5 pleuro was ik de blije eigenaar).
En het zal sommige vast opgevallen zijn


Was erg leuk, paar toffe dagen gehad (iedereen nog bedankt daarvoor


De orginele 'First' stickers + striping, je kan gerust zeggen dat ik extreem happy was zoiets te vinden (lag onderin een doos met allerlij onderdelen, voor 5 pleuro was ik de blije eigenaar).
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Mijn broertje heeft hem nog even bekeken op CM, hij vond 'em erg gaaf!

Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Afgelopen week heb ik zo her en der is de fotosites van diverse mensen bekijken. Maar de First stond er erg vaak tussen.
Vaak wel een signaal dat veel mensen zich in positieve zin hebben verbaasd.
(Kan ook weinig anders.)
Vaak wel een signaal dat veel mensen zich in positieve zin hebben verbaasd.
(Kan ook weinig anders.)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Mijlpaal erbij!
Een paar seconden na deze foto was het zover,

en een kilometer later werd het ook tijd om te gaan tanken :+

Op naar de 3 ton dan maar
Een paar seconden na deze foto was het zover,

en een kilometer later werd het ook tijd om te gaan tanken :+

Op naar de 3 ton dan maar
