Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Dat ziet er errug leuk uit!
Snel inbouwen en inrijden, kun je eindelijk die rare injectie-auto met die saxo velgen eruit rijden op fullspeed
Toevallig een nokkenasje over?
Anne kreeg er leuke idee?n bij voor de inrichting van het huis hier.
Snel inbouwen en inrijden, kun je eindelijk die rare injectie-auto met die saxo velgen eruit rijden op fullspeed
Toevallig een nokkenasje over?
Anne kreeg er leuke idee?n bij voor de inrichting van het huis hier.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
das niet jouw kopje hoor! ik kijk wel uit, hier beschadigt hij best wel van namelijk, van al dat gesleep.. dus daar heb ik ff een andere sportkop voor gepakt.. (ach sommige mensen hebben dingen.. )tank_driver wrote: mooi kopje marc zal zeker een bom op wiele worden
veel plezier er mee
vandaag trwns niet zo heel gek veel gedaan, beetje uitgeslapen..
daarna mn andere koplampgat dichtgemaakt en een poging gedaan mn einddemper dicht te lassen.. Ik had alleen erg ruzie met mn lasapparaat.. dus OF ik kan ECHT niet lassen met een sterretjeslasapparaat of dat ding is gaar (waarschijnlijk een combi.. )
daarna kwam jeriel langs, niet meer zoveel nuttigs gedaan, maar was wel erg gezellig
foto's (alle 3..) volgen zo
vandaag niet zoveel foto's:
nieuwe velgen geprobeerd onder de GTI
opzich wel gaaf, maar ik weet het nog niet zeker wat ik ermee doe.. straks eerst es opschuren denk..
nieuwe passagier in cupje
bij zn vriendjes
aan velgen/banden nu:
3gats:
4x 13" LM met michelins (onder cupje)
5x 13" gtstaal met 3 slechte banden
5x slicks 13"
4x 14" staal met 2mm profiel bridgestones
4gats:
4x GTI 13" met voor goede banden, achter uitgedroogt/gescheurt
2x GTI 13" zonder banden
4x bx 14" met regenbanden (op)
me ouders haten me..
nieuwe velgen geprobeerd onder de GTI
opzich wel gaaf, maar ik weet het nog niet zeker wat ik ermee doe.. straks eerst es opschuren denk..
nieuwe passagier in cupje
bij zn vriendjes
aan velgen/banden nu:
3gats:
4x 13" LM met michelins (onder cupje)
5x 13" gtstaal met 3 slechte banden
5x slicks 13"
4x 14" staal met 2mm profiel bridgestones
4gats:
4x GTI 13" met voor goede banden, achter uitgedroogt/gescheurt
2x GTI 13" zonder banden
4x bx 14" met regenbanden (op)
me ouders haten me..
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
onder het mom van 'het zal ook es een keer meezitten';
gister na 3 weken gekloot eindelijk de goede klepseals
vandaag met veel 'geweld' (lees: moeite) de kleppen er terug ingekregen, zonder fatsoenlijke klepveertang is dat een heel gedoe..
net bezig met de rest vd kop opbouwen, alles in elkaar.. ontstekingshuis monteren.. nokkenas draaien, ja niet dus he.. zodra ik het ontstekingsgedeelte monteer valt mn nokkenas niet meer te draaien.. verder valt het me op dat als ik me ontsteking iets los doe en dan de nokkenas draai, dat het hele huis schommelt.. alsof het uiteinde vd as krom is zegmaar..
gister na 3 weken gekloot eindelijk de goede klepseals
vandaag met veel 'geweld' (lees: moeite) de kleppen er terug ingekregen, zonder fatsoenlijke klepveertang is dat een heel gedoe..
net bezig met de rest vd kop opbouwen, alles in elkaar.. ontstekingshuis monteren.. nokkenas draaien, ja niet dus he.. zodra ik het ontstekingsgedeelte monteer valt mn nokkenas niet meer te draaien.. verder valt het me op dat als ik me ontsteking iets los doe en dan de nokkenas draai, dat het hele huis schommelt.. alsof het uiteinde vd as krom is zegmaar..
eerste ingeving, niet een ringentje of busje vergeten waardoor het onstekingshuis te dicht op de as zit?q01z wrote:onder het mom van 'het zal ook es een keer meezitten';
gister na 3 weken gekloot eindelijk de goede klepseals
vandaag met veel 'geweld' (lees: moeite) de kleppen er terug ingekregen, zonder fatsoenlijke klepveertang is dat een heel gedoe..
net bezig met de rest vd kop opbouwen, alles in elkaar.. ontstekingshuis monteren.. nokkenas draaien, ja niet dus he.. zodra ik het ontstekingsgedeelte monteer valt mn nokkenas niet meer te draaien.. verder valt het me op dat als ik me ontsteking iets los doe en dan de nokkenas draai, dat het hele huis schommelt.. alsof het uiteinde vd as krom is zegmaar..
TTF wrote:eerste ingeving, niet een ringentje of busje vergeten waardoor het onstekingshuis te dicht op de as zit?q01z wrote:onder het mom van 'het zal ook es een keer meezitten';
gister na 3 weken gekloot eindelijk de goede klepseals
vandaag met veel 'geweld' (lees: moeite) de kleppen er terug ingekregen, zonder fatsoenlijke klepveertang is dat een heel gedoe..
net bezig met de rest vd kop opbouwen, alles in elkaar.. ontstekingshuis monteren.. nokkenas draaien, ja niet dus he.. zodra ik het ontstekingsgedeelte monteer valt mn nokkenas niet meer te draaien.. verder valt het me op dat als ik me ontsteking iets los doe en dan de nokkenas draai, dat het hele huis schommelt.. alsof het uiteinde vd as krom is zegmaar..
close enough..
na meten/proberen erachter gekomen dat de as iig niet krom is.. maar het ontstekingshuis van een GT is 2mm korter als van een sport. dus huisje van de sport erop.. en tada...
gelukkig was me vader het wel met me eens dat het voelde alsof hij krom was.. (en na een werkweek van +-60 uur.. )
zo..
en nu het verhaal bij het bovenstaande;
vandaag de kop afgebouwd, daarna mn remleidingen (het koper naar achteren) alvast even gemonteerd, omdat ik daar nu tenminste bij kon..
daarna kop gemonteerd, draaide helaas mn momentsleutel totalloss.. maar gelukkig met een backup toch nog alles kunnen monteren
tussendoor nog even voor me moeder een boom gesnoeit..
na wat gefriemel met mn spaghetti was het tijd om te gaan starten..
helaas ging dat dan weer niet zonder problemen.. hij backfirede als een gek.. en startte dus niet..
na wat logisch nadenken gevonden dat mn bougiekabels niet goed zaten, vanavond nog even 1x geprobeerd.. en ja hoor helemaal goed! startte gelijk!!
gelijk ook uit laten vallen, want er zat nog geen uitlaat onder
FOTOS!
en nu het verhaal bij het bovenstaande;
vandaag de kop afgebouwd, daarna mn remleidingen (het koper naar achteren) alvast even gemonteerd, omdat ik daar nu tenminste bij kon..
daarna kop gemonteerd, draaide helaas mn momentsleutel totalloss.. maar gelukkig met een backup toch nog alles kunnen monteren
tussendoor nog even voor me moeder een boom gesnoeit..
na wat gefriemel met mn spaghetti was het tijd om te gaan starten..
helaas ging dat dan weer niet zonder problemen.. hij backfirede als een gek.. en startte dus niet..
na wat logisch nadenken gevonden dat mn bougiekabels niet goed zaten, vanavond nog even 1x geprobeerd.. en ja hoor helemaal goed! startte gelijk!!
gelijk ook uit laten vallen, want er zat nog geen uitlaat onder
FOTOS!