Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Begint allemaal rustig aan te lopen. aankomende woensdag ga ik kijken hoe de webshop eruit komt te zien, Op het moment adverteren op marktplaats veder.

Maar heb het voor mezelf ook even op een laag pitje gezet, heb de energie ook even nog nodig om in het ritme van het opmezelf wonen te komen.

Maar stap voor stap word het steeds groter. Ga eerst voor alle Citroën's (waar ik wat voor heb) en daarna op alfabetische volgorde ;)

en als laatst de universele producten ;) (of iemand moet ergens belangstelling in tonen ;))

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Golf staat voor APK. nu maar afwachten wat goedkoper was geweest, De AX laten maken of de golf zun APK....

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by q01z »

de AX laten maken was iig leuker geweest! ;)
succevs ROy!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Ja, dit ook. geen van mijn auto's heeft het ooit gered om voor de APK te mogen. Eerste keer dat een auto van mij voor de apk gaat :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

afgekeurd.. Beste lijst ook eigenlijk. Ook als vaders mee (moet) en ik zelf geen auto haal lijken ze nog wel slechter te zijn ook...


rv stadlichtje
rv koplamp stellen
2x draagarmen
2x remleidingen voor
2x schokbrekers achter...

Volgende keer ga ik zelf weer een auto kopen en eentje die ik wil dan is die wss beter dan als pa mee gaat ;)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by q01z »

gelukkig kan je schokdempers zelf leveren! :D
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Meteen schroefsetje is miss nog goedkoper ook :P of zouden daar geen schoks bij zitten :P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by q01z »

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

had er een gevonden voor 210 die af te stellen is vvan -20mm tot -80mm die is leuker denk ik :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by q01z »

xD
Image
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

zoiets ja :D

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Laurent »

Had je beter je AX kunnen houden.
AX 1.1i Volcane Rood

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Tja, ik had om het jaar een nieuwe ax kunnen kopen voor het geldt. Maarja. Als je alles van te voren weet ben je vroeg rijk of vroeg gek.

De golf is een stuk meer auto, geluid is allemaal wat beter geïsoleerd dus hoef me radio bij 100 niet op 25 te zetten maar op 15. bij 120 rij ik 3100 toeren ipv 4200. ik heb er climanogwattes in zitten dus ik zet me kachel op 20 en het word in de auto ook niet warmer dan 20 graden. er zit standaart al een composetje in de auto. en de auto is een stuk meer bekleed dan de Ax was.

Al met al hij kost meer, maar je hebt ook meer.

En ja ik ben nog steeds aan het rond loeren voor een koopje. Of misschien eerst kijken voor een intressant motorblok en dan later er een koets bij kopen. Zou iig graag iets te knutselen hebben in de vrije uurtjes. ook zitten denken om met een scooter te beginnen dat blok uit elkaar te leggen en in elkaar te zetten. Maar goed na het opmezelf wonen, nieuwe auto en de aankomende apk. moet eerst weer even hard voor gewerkt worden.

De kans is wel groot dat er een schroefsetje onder komt en dan zal die ergens tussen de -60 a -70mm omlaag gaan. de draagarmen hebben last van de rubbers, die zouden eruit liggen en de remslangen aan de voorkant zijn dusdanig aangetast dat ze vervangen moeten worden.

Als dat klaar is kan ik in ieder geval weer even vooruit.

En voor het bedrijf is een golf natuurlijk ook leuk. Het is de meeste getunede auto in Nederland waarschijnlijk wel. en nu is het de bedoeling toch anders proberen te zijn dan andere.

Maar dit alles wil niet zeggen dat ik een AX niet mis. Baal er nog steeds wel van dat de Furio weg is. hopen dat er binnenkort ergens een Frans koopje op de kop te tikken is ofzo

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Terminal »

Ah joh, ik snap je helemaal betreffend het meer auto zijn van een golf :) Een ax is leuk voor erbij, maar als je veel kilometers maakt is een wat luxere auto met meer isolatie echt wel een must.
En een AX koopje... staat hier nog een TRE die zaterdag geschorst word voor ooit.. leuk projectje ;)
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Morge even onderdelen bestellen. en dan (mits alles binnen is) Vrijdag naar Wageningen om vervolgens daar alles onder de auto te knallen.

De bestelling bedraagt een Schroefset met verlaging van -20 tot -80mm Triple S, 2 nieuwe draagarmen en 2 nieuwe remslangen voor aan de voorzijde.
Na lang zoeken en hulp van me Broertje die via de 323F Club iemand heeft waarbij die in een loods kan sleutelen ga ik dan voor het eerst in jaren echt sleutelen aan een auto.

Iemand nog tips over onderdelen die ik mee moet nemen als ik de draagarmen vervang en de schroefset er onder knal?

Kan eigenlijk niet wachten tot de schroefset eronder zit, Voor het eerst sinds de Blauwe GT dat ik een verlaagde auto heb. mits het allemaal lukt!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by q01z »

gaaf Roy!
eindelijk sleutelen ;) straks wil je niets anders meer.... :P
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Kan altijd nog monteur worden heb me diploma van het VMBO autotechnicus hahaha

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by Losroyos »

Dat was me het dagje wel. Helaas omdat me broertje langer naar school moest dan die dacht hebben we het niet afgekregen.

Wat nog moet is Draagarm rechtsvoor. En de schroefset achter.

Van de schroefset ben ik van plan zondag te gaan doen bij me pa gewoon buiten (mist het droog is)
Voor zit het eronder maar hij staat nu nog veel te hoog. maar dat komt zondag ook wel.

Foto's houden jullie dus tegoed ;)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL

Post by q01z »

Ik ben erggggg benieuwd!!!!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - Vw Golf 1.8 GL >> verlaagt..

Post by Losroyos »

Bijna goed :D

Achter is hij klaar wat trouwens veel makelijker was dan voor.
Ben blij dat die er onder zit want het is niet het makelijkste en leukste werk dit. (al was het niet heel moeilijk)

Achter vind ik hem op een mooie hoogte staan maar voor mag die van mij nog wel wat zakken.

Voor:
Image

Na:
Image

Voor: (Wel lekke schokdemper)
Image

Na: (zonder afstellen op juiste hoogte)
Image


Van de week even naar de garage, vragen wanneer ze de rest kunnen doen en dan meteen laten keuren.

Draagarm rechts is verwisseld alleen heeft me 3 uur tijd gekost. die andere doen ze bij de garage maar hun kunnen dat veel sneller.

Ik ben op dit moment blij met het resultaat :D

Post Reply