Leuke hoes . En Lamborghini telde ik met opzet niet mee omdat ze inderdaad niet onder hetzelfde management vallen (naja, uiteindelijk Porsche, maar dan anders ).
En verder vandaag maar even de spot flink lopen poetsen met als resultaat:
En ook onder de kap is hij weer mooi fris.
Mijn werk is gedaan , het autootje zal eerdaags de verkoop in gaan waarmee iemand anders er plezier van mag gaan krijgen.
Wat er ondertussen allemaal gedaan is:
Nieuwe remschijven en blokken (Fremaxx schijven/ ferodo remblokken).
Remolie compleet ververst.
Nieuwe motorolie + filter.
Andere schokdempers rondom (voor saxo 16v, achter 106 xsi).
uitlaat recht gezet.
andere draagarmen.
wiellager rechtsvoor.
Centrale deurvergrendeling gerepareerd.
Achteras gereviseerd (nieuwe keringen hooftbuis en armen met goede lagers e.d).
Andere voorbumper.
Stootstrippen weer gemonteerd aan 1 kant.
Lichtmetalen first velgen gemonteerd.
en nog wel wat zaken .
Last edited by Drake on ThuJul28, 2011 11:25:01 PM, edited 1 time in total.
Afgelopen 18/19 augustes weer naar de ring geweest , ofwel shakedown part 2.
Sinds de laatste keer zijn er bumpstops van een ax 4x4 geplaatst alsmede alu bussen op de draagarmen achter om de veerweg zo te beperken, alsmede nog wat aanpassingen (i.v.m het aanlopen, zal nog wel een paar foto's daarvan maken).
Maar natuurlijk wil je dit in de praktijk testen en werd het zo tijd om maar weer eens naar de ring te gaan.
Eerste rondje als test ging prima al merkt ik snel dat de ax nog mild aanliep en vooral bij een plek wat lastig gaat worden om echt aan te passen (ring waarmee de vulbuis op de benzinetank vastzit).
De dag erna in de middag het 2e rondje gereden wat al een stuk sneller ging (geen idee hoe snel exact niet lopen timen maar ik verwacht ruim onder de 9:30, ik rij met de gedachte dat als ik ooit een keer een snel rondje film dan is het leuk als referentie maar ik ga niet proberen zsm een btg tijd neer te zetten wat sowieso op een drukke ring gekkenwerk is).
Het testrondje is op film gezet, hou er rekening mee dat dit het eerste rondje van de dag was alsmede het 3e rondje van de ax in deze vorm ooit. Dat de ring werkzaamheden had hield ook niet echt mee (wat geen ramp is verder maar ik rij liever de gehele ring ). Daarnaast gingen de remmen halverwege de ring sterk faden en moest ik wel het tempo verder verlagen.
De problemen nu zijn eigenlijk nog het aanlopen rechtsachter bij de vulbuis en de remmen die het niet aankunnen of specifiek de remblokken (schijven gaan niet warpen en pedaal blijft gewoon hard). dat van de remblokken is ook niet gek gezien het oem ferodo blokken zijn en hier niet voor bedoeld:
Helaas waren er dit keer geen foto's (nog) te vinden, dus dit is het enige wat ik kan presenteren:
De AX heeft het verder weer top gedaan en ik verwacht de verbeteren wel in de loop der tijd door te voeren .
kijk eens aan , zalig
ben je tevreden van de hoeveelheid pk om op de ring te rijden?
ik zie dat je veel autos inhaald en dat je lekker bezig bent en een heel goeie acceleratie hebt , maar ik denk dat er ergens een heuvel zit als ik me niet vergis, haalt hij het daar nog makelijk?
Wow! Op het filmpje gaat de First al bloedsnel.
En aangezien circuit filmpjes meestal een veel trager beeld geven dan de werkelijkheid...
Wel even waarschuwen dat de camera omvalt... ik schrok mij half dood man.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage