Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
arnie wrote:q01z wrote:arnie wrote:Slecht nieuws vriend. Mocht je aan je blok gaan sleutelen of een ander blok nodig hebben call me!
zal wel een 1.6 gaan worden denk..
En dan bouwen we hem opnieuw op, zodat we voorgoed afscheid kunnen nemen van al dat geouwehoer!
motorblok wat ik nu heb was ook gereviseerd, maar ging stuk door kapotte radiator.
toen een compleet gereviseerde cilinderkop, die er nog steeds opzat.. dus zo slecht wassie niet
maar ach, het project zal wel even een paar maanden in de vrieskast gaan, was eignelijk van plan om gewoon heel veel te gaan sparen aangezien ik tch eigenlijk wel een eigen huisje wil!
poging 2 (laptop viel uit):
mn witte GT moet binnenkort voor de APK, en aangezien ik problemen voorzag heb ik die net op 01-01-07 maar even gecontrolleerd:
apk punten:
-banden geen profiel --> andere velgen er evne onder
-remmen werken niet --> losmaken
-klapperend iets ind e ophanging
dus maar eens de remmerij gecontroleerd net:
rechtsvoor:
-blokjes op
-schijven minimaal
-klauw VAST --> met breekijzer NET te bewegen
linksvoor:
-blokjes matig
-schijven redelijk
-blokjes niet te demonterne, opgegeven na 1uur
linksachter
-trommel vast, draait nauwelijks (schoenen los??)
rechtsachter
-draait vloeiend
-remt matig
remtestje gedaan op parkeerterein, bij 60km'/h vol remmen resulteerd in een bijna 90gr draai en dat komt omdat linksvoor en linksachter blokeren.
remmerij rechtsvoor heelmaal los gemaakt, ingevet (niet de schijf... ) en het bewoog bijna super soepel (niet ideaal omdat de glijbussen beschadigtzijn) maar remmen maakt NIETS uit.. nog steeds gewoon draaien
simpel rekensommetje:
-schijven/blokjes 120,-
-remvloeistof 15.-
-remklauw linksvoor 110,-
en dan nog remschoenen achter (prijzen niet in me hoofd)
niet echt zin in dus
mn witte GT moet binnenkort voor de APK, en aangezien ik problemen voorzag heb ik die net op 01-01-07 maar even gecontrolleerd:
apk punten:
-banden geen profiel --> andere velgen er evne onder
-remmen werken niet --> losmaken
-klapperend iets ind e ophanging
dus maar eens de remmerij gecontroleerd net:
rechtsvoor:
-blokjes op
-schijven minimaal
-klauw VAST --> met breekijzer NET te bewegen
linksvoor:
-blokjes matig
-schijven redelijk
-blokjes niet te demonterne, opgegeven na 1uur
linksachter
-trommel vast, draait nauwelijks (schoenen los??)
rechtsachter
-draait vloeiend
-remt matig
remtestje gedaan op parkeerterein, bij 60km'/h vol remmen resulteerd in een bijna 90gr draai en dat komt omdat linksvoor en linksachter blokeren.
remmerij rechtsvoor heelmaal los gemaakt, ingevet (niet de schijf... ) en het bewoog bijna super soepel (niet ideaal omdat de glijbussen beschadigtzijn) maar remmen maakt NIETS uit.. nog steeds gewoon draaien
simpel rekensommetje:
-schijven/blokjes 120,-
-remvloeistof 15.-
-remklauw linksvoor 110,-
en dan nog remschoenen achter (prijzen niet in me hoofd)
niet echt zin in dus
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GIster zijn we aan het sleutelen gewest aan opagt.. remmerij rechtsvoor helemaal losgemaakt, andere blokken+schijf.. ging weer perfect soepel!
remtestje.. linksvoorblokeren en rechtsvoor hard remmen.. dus naar rechts trekken :S
overigens was de terugweg van Lisse naar huis ook NIET leuk.. 80 op de snelweg was hard zat, en vanwege het zicht.. maar vooral vanwege mn banden.. continu aquaplanning en in de bochten tsja, stapvoets zeg maar.. romy reed ook rustig maar die kon ik niet bijhouden! (met dr 1.0)
en vrijdag ben ik er ook al uitgetrokken op de snelweg door 2 oude mensjes in een 1.1first
HOERIGE k*t AX
apk wordt dus duur geintje, moet nieuwe banden hebben en ik heb echt geen idee meer wat er nou met me remmen kan zijn, aangezien het perfect gangbaar is en ook helemaal goed ontlucht.. het enige wat theoretisch nog mogelijk is, is dat rechtsvoor en rechtsachter zijn omgedraaid..
gelukkig hebben we volgende week nog om te sleutelen en nog geen APK afspraak gemaakt, misschien valt het allemaal mee!
remtestje.. linksvoorblokeren en rechtsvoor hard remmen.. dus naar rechts trekken :S
overigens was de terugweg van Lisse naar huis ook NIET leuk.. 80 op de snelweg was hard zat, en vanwege het zicht.. maar vooral vanwege mn banden.. continu aquaplanning en in de bochten tsja, stapvoets zeg maar.. romy reed ook rustig maar die kon ik niet bijhouden! (met dr 1.0)
en vrijdag ben ik er ook al uitgetrokken op de snelweg door 2 oude mensjes in een 1.1first
HOERIGE k*t AX
apk wordt dus duur geintje, moet nieuwe banden hebben en ik heb echt geen idee meer wat er nou met me remmen kan zijn, aangezien het perfect gangbaar is en ook helemaal goed ontlucht.. het enige wat theoretisch nog mogelijk is, is dat rechtsvoor en rechtsachter zijn omgedraaid..
gelukkig hebben we volgende week nog om te sleutelen en nog geen APK afspraak gemaakt, misschien valt het allemaal mee!
DuFF wrote:nou toen we velgen gingen swappen, hebben we 't toch 1 voor 1 losgehaald en gemonteerd op de goeie plek, of hebben we 'r 2 verwisseld bij het monteren ?
we hebben ze hetzelfde gemonteerd als dat ze eraf gingen
ik vrees alleen dat jouw furio niet optimaal uitgelijnt is/was of de banden te hard opgepompt, waardoor ze aan de binnenzijde (echt alleen daar!) slijten.. buitenzijde is nog gewoon 5mm profiel...
ach, ik pak mn reserve setje wel voor de apk denk..