Jeroen aka TwoTone ex AX 1.6 GTI '91, Nu Alfa 146

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nieuw voor me :roll: Ik leer nog best veel bij de laatste tijd. Mogelijk d??r dan een breukje bij m'n GT, want vermoed nog steeds dat ie niet altijd bijlaadt..

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

kevin.broke wrote:Nieuw voor me :roll: Ik leer nog best veel bij de laatste tijd. Mogelijk d??r dan een breukje bij m'n GT, want vermoed nog steeds dat ie niet altijd bijlaadt..


Kev, ook voor jouw geld je bent NOOIT te oud om wat bij te leren :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

geldt met DT bedoel je? ;) :lol:

eej Jeroen: je komt he! vrdmm! :D

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Henk Bats wrote:
TwoTone wrote:Normaal, als het lampje heel is, loopt er gewoon een + spanning doorheen.

Als bijv. de dynamo stuk gaat, wordt dus de ene kant van de aansluiting massa, waardoor het lampje gaat branden.

Als dus het lampje stuk is, kan de + spanning er ook niet doorheen, waardoor de dynamo niet wordt aangestuurd :P


Daarom is de zaak zo geschakeld dat bij het aanzetten van het kontakt het lampje ook branden, zodat gecontroleerd kan worden of het lampje c.q. de desbetreffende stroomkring nog intakt is.

Groetjes, Henk


Idd :oops: en dat dan uitgerekend, iemand die voor de Anwb werkt, daar niet ff aan denkt, maar gelijk een dynamo vervangt...

Schaam me diep :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik weet weer waarom ik geen lid ben. dank je Jeroen ;)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Wheheh.. ach ja :P zoiets kan iedereen overkomen he ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Tsjah...

Dan sta je bij het stoplicht, voor het eerst naast een auto waarvan je denkt.. leuk! :P
Is zo'n Swift Gti toch een stuk trager :D

:oops: Wel jammer dat als je dan thuis ben je watertemp op 110 graden staat, en hij begint water eruit te gooien :(

Zou dat nou komen door een te schraal mengsel, te kleine radiateur ivm "vlotte" 1.6, doordat de fanschakelaar gewoon te laat inschakelt, of dat de radiateurdop gewoon bij een te lage druk al opent?

Soms he............. :evil:
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jeroen, koop jij nou maar gewoon een oude kadett ofzo :D

mijn GTI kreeg vanmorgen ook ineens de zenuwen, temperatuur begon (voor het eerst sinds ik m heb) op te lopen tot boven de 90gr streep! (normaal komtie oook in de file niet boven de 85gr uit..) bij de 100gr stoptie die.. maar ik was toen al flink zenuwachtig aan het worden, geen gekke temperaturen, maar wel raar dattie dit nu opeens doet :?

maar jeroen, komt dat niet door je compressie, dat die door de druk je koelwater eruit gooit ;) als je hoge compressie hebt staat je koelwater meer onder druk he bij een lekke koppakking :P (lult onzin....)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol: leuke redenering q01z. maar een rappe 1.6 zorgt idd voor genoeg temperatuur ja, bij een sprintje :D sowieso, als ik m'n 1.4 een paar keer achter elkaar intrap loopt ie ook naar 105-110...

Werd vandaag not uitgedaagd door een Golf II GTI 16V. Toch jammer dat ik de zespitter al hoorde voor ik nog maar nadacht over erop in gaan :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

100 en 110?

ik doe mee met 115 graden, en een rood lampje :lol:

ik moet straks als ik klaar ben met werken, eerst me koelvloeistofsysteem weer ontluchten, afvullen etc. :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

@ q01z :o Een Kadett? Nah... ( :oops: been there, done that :oops: )
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

TwoTone wrote:Tsjah...

Dan sta je bij het stoplicht, voor het eerst naast een auto waarvan je denkt.. leuk! :P
Is zo'n Swift Gti toch een stuk trager :D

:oops: Wel jammer dat als je dan thuis ben je watertemp op 110 graden staat, en hij begint water eruit te gooien :(

Zou dat nou komen door een te schraal mengsel, te kleine radiateur ivm "vlotte" 1.6, doordat de fanschakelaar gewoon te laat inschakelt, of dat de radiateurdop gewoon bij een te lage druk al opent?

Soms he............. :evil:


daarom kan ik mijn fan al aanzetten voordat de thermoswitch dat doet.. :D.. ff schakelaartje opzetten..

die van mij word ook wel warm, zeker bij het rijden in 30 km zones.. en na een paar sprintjes achter elkaar.... dan wil ie er heel soms ook wel eens wat uitgooien..

wat ook wel eens gebeurt is dat de radiateurdop lam is, of te wel die veer werkt niet meer en dan begint ie wel heel snel kvs er uit te gooien..

maar goed het word zowiezo warm, zeker als je met een spagetti rijd en een airbox dan kan de warmte niet echt weg
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Hmmmz....

Mjah, als je lekker doorrijdt, doet de rijwind meer koelen dan dat je fan dat kan ;) Dus bijschakelen heeft alleen nut als je stilstaat, of in de file rijdt ofzow.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

File

Post by MrBBQ »

TwoTone wrote:Hmmmz....

Mjah, als je lekker doorrijdt, doet de rijwind meer koelen dan dat je fan dat kan ;) Dus bijschakelen heeft alleen nut als je stilstaat, of in de file rijdt ofzow.


Het komt er opneer dat je niet in de File moet gaan staan ! :)

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Hehehe :oops:

(schaam, schaam)

Dus dan is je tellerklokprintplaat uitgefikt, doordat er ooit iemand aan heeft gesoldeerd.... naja.. geprobeerd :evil:

Dus geen signaal op de dynamo. Tijdelijk, om toch te kunnen blijven rijden een draadje getrokken tussen de dynamo en een dimlicht, zodat de dynamo toch van spanning wordt voorzien.

Wat nu? :oops: Krijg je dus een soort van verkeerde stroomkring. Normaal wordt de spanning achterop de tellerklok door een "spanningsregelaar" op een constante 12V gehouden.

Door die verkeerde stroomkring, krijg je dus +- 13.8 volt, rechtstreeks uit de dynamo op de tellerklok. Waardoor je tankmeter continu op halfvol blijft staan.... EN je koelvloeistofmeter dus in no time 110 graden aangeeft ipv 90 graden.......

Ach ja.... gelukkig dus nix mis met m'n koeling. Meer met het "doordachte" plan om het tijdelijk ff op te lossen :oops:
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jeroen, als je er wat aan hebt (qua printplaat volgen smij wel) heb ik nog een XSI tellerbak in de uitverkoop!

wel weer stomme problemen zeg.. zeker wegenwacht erbij gehad dat je dit soort domme dingen hebt :P
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

wat knap dat je dat allemaal weet!
succes
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

Post by flexie »

he gozer als jij uit 101 morge komt zit je echt bij mij om de hoek
ik zit in hillegersberg

inde buurt van de kleiweg !

:rave r`dam party stad :!:
AX GTI best ever !!! :dance

flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

Post by flexie »

he gozer merk je daar veel van dat je van een 1.4 een 1.6 gemaakt hebt
AX GTI best ever !!! :dance

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Dat is idd vlakbij :D

En of je veel verschil merkt? Njah, wie weet sta je een keer naast me bij het stoplicht ;) Dan kan je het verschil zelf merken :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply