Kevin aka kakanox

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Jep, exactly... Ik houd niet van opzichtig... Geldt zowel voor audio als voor auto zelf.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo... Zijn we weer een aantal daagjes verder.

Radio provisorisch gemonteerd, los speakertje meegenomen en ontdekt dat het eigenlijk heel prima werkt met de iPod op de Aux-In, alleen het uitgangsvolume van de iPod is nog niet helemaal jofel maar dat ga ik nog ff modificeren (naar 4V). Waarschijnlijk gaat ie dan nog meer stroom zuipen als ie al doet, dus moet er ook een lader ingebouwd worden.

Woensdagavond had ik al het nodige gecontroleerd met het upcoming adventure voor ons Goofje in het achterhoofd. Vloeistoffen, filters, klepjes gesteld enz.
Vrijdagmiddag was het helaas tijd voor een spoedreparatie, ivm een kapotte remklauw linksvoor - die was nl. de avond vantevoren flink vastgelopen. Dat viel een beetje tegen, ik wilde nl. een weekendje weg! Dus snel maar ff een nieuwe klauw, blok en schijf gemonteerd samen met Sjoerd (GTE), daarmee met het halen van spullekes hem nog een vette boete bezorgd (indirect, hij reed, en ik had 'm niet gemaand tot extra snelheid ;) hadden we eigenlijk ook niet trouwens, maar goed).

Toen dat gefixed was (ik heb trouwens nog n??it in m'n leven zo'n dunne remschijf gezien! Heeft een kilometertje of 15 vastgezeten aan een eveneens compleet afgesleten en zwaar oververhitte remklauw.. ding was blauw!) moest ik nog even de radio inbouwen en daarna konden we veilig afreizen richting Les Ardennes.

Reis begon met een hoop file, waarbij ik nog een paar keer de verwarming open gezet heb voor extra koeling. Dit aangezien de koelfan ?rg laat aanslaat, pas bij 108 graden ongeveer, en ik wil 'm eigenlijk op max 95-100 hebben. Moet ik nog ff iets aan doen binnenkort. Toen we eenmaal ruimte kregen al snel 150 km/h op de klok gezet, in Beek nog even een frietje gepakt en vervolgens 140-150 op de klok gehouden tot ver in Belgi?. Daar begon het zo hard te sneeuwen dat ik al snel moest minderen naar 100-110, en toen het ook bleef liggen en vast begon te vriezen terug naar de 60 km/h. Vervolgens kwam onze afslag en hebben we een afdaling van 3 kwartier gemaakt met zo'n 20-25 km/h - op compleet vastgevroren sneeuw en met scherpe bochten. Geen rare dingen meegemaakt, geen enkele schuiver gemaakt, eigenlijk perfect aangekomen bij ons Ch?teau Constanze. Gigantische kast trouwens, heerlijk om daar een weekendje te blijven :D

Aldaar lekker gewandeld, beetje rondgekeken in wat stadjes en dorpjes en met sneeuw lopen kloten. Beetje spelletjes gedaan met familieleden enzo, en de rust gevonden waar ik al even zo naar verlangde :)

Ook ontdekt dat mijn GTtje geen enkele moeite heeft met bergop accelereren vanaf 50 in 5, halfgas was vaak al ruim voldoende om de (overigens redelijk zwaar beladen) Mondeo TDCi van m'n zwager bij te benen.

Vandaag de terugreis aanvaard en er iets meer de sokken in gezet, een constant 160 km/h op de teller beviel eigenlijk wel prima. Nog ff via m'n ouders gereden en al met al zo'n 2 uur en 45 min gedaan over de hele reis.

Uiteraard ook wat plaatjes geschoten:

Image Image
Image
Image
Image
Image

En nog ff het verbruik berekend. Goed gestelde klepjes telt echt... Ik heb niet m'n best gedaan om rustig te rijden, in de bergen gereden en dus ook met 140-150 bergop op de snelweg (geen snelheid geminderd, gewoon extra trappen om snelheid vast te houden), zojuist voor de 2e keer afgetankt en we komen uit op... 1:14,1 :lol:

Conclusie: Een AX GT is en blijft een dijk van een auto!
Last edited by kevin.broke on MonMar13, 2006 10:33:34 PM, edited 1 time in total.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Hehe ja een dijk is t wel, maar je mist kracht de bergen op 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mist kracht de bergen op? Ik kon 'm plankgas op de 150 houden bergop in de Ardennen, en dat vind ik ruimus voldoendus! Temp bleef ook netjes op 85 staan, daar heeft ie eigenlijk de hele reis gestaan, alleen niet in de file..

Had ook koppel zat om met een Mondeo 2.0 TDCi en een Mercedes C180 Kompressor mee te komen met rijden tussendoor.. Zal 't vast wel verliezen als ze gaan planken, maar ik hoefde echt niet overmatig te schakelen om te volgen en heb buiten de dorpjes bergop zelfs continu in 4/5 gereden, alleen bergaf in 2/3 om meer op de motor af te kunnen remmen..
Last edited by kevin.broke on MonMar13, 2006 10:20:14 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

leuke foto's en verhaal kev! :D

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

kakanox wrote:Mist kracht de bergen op? Ik kon 'm plankgas op de 150 houden bergop in de Ardennen, en dat vind ik ruimus voldoendus! Temp bleef ook netjes op 85 staan, daar heeft ie eigenlijk de hele reis gestaan, alleen niet in de file..


Heb in de de ardennen gereden waar ik met 400 nm koppel nog geen 150 heb kunnen rijden.. :roll:

Wel vet verslag :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Krijgen we weer een discussie... Als je mij niet vertrouwt mag je het volgende meeting aan Ellen vragen, ben echt op alle snelweg die we gereden hebben niet onder de 130 geweest. Dat was E25 en E42...

Dat jou dat met 400 Nm koppel niet lukt... tsja :lol: Lichtere auto kopen misschien?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zal wel andere berg geweest zijn Joris ;)

wel leuke foto's! :D rest nog geen tijd voor gehad.. :)
Image

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

dat waren vrijdag zeker dunne schijfjes 8) en blokjes? weg blokjes :lol:

dat kasteel, da's La Roche toch? Daar ben ik vorig jaar nog geweest. Daar zitten inderdaad flinke heuvels als je daar wilt komen! Vorig jaar met de Twingo 3 uurtjes d'r over gereden (met rook- en pispauze)

Was vrijdag nog even snel klussen he? :ainim
1721 cc Image

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

uhm die heuvels op die snelwegen (ben d'r geweest) hield ik een twingo 1.2 ook nog op de 110/120 dus dat lijkt me wel logisch dat een AX dat zeker moet redden
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

frisovangent wrote:
kakanox wrote:Mist kracht de bergen op? Ik kon 'm plankgas op de 150 houden bergop in de Ardennen, en dat vind ik ruimus voldoendus! Temp bleef ook netjes op 85 staan, daar heeft ie eigenlijk de hele reis gestaan, alleen niet in de file..

Had ook koppel zat om met een Mondeo 2.0 TDCi en een Mercedes C180 Kompressor mee te komen met rijden tussendoor.. Zal 't vast wel verliezen als ze gaan planken, maar ik hoefde echt niet overmatig te schakelen om te volgen en heb buiten de dorpjes bergop zelfs continu in 4/5 gereden, alleen bergaf in 2/3 om meer op de motor af te kunnen remmen..


Sterk verhaal frits! :lol:


Graag even onnodige vervuiling verwijderen.. hier heb ik echt geen barst aan.. als je 't niet gelooft lees je er maar overheen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Kritiek waar kritiek niet op z'n plaats is? Ik ben het gezeur een beetje zat hier.. Ik vertel in een positief verhaal wat ik meegemaakt heb, heb nergens de werkelijkheid verdraaid of verfraaid.. en dan krijg je daar weer commentaar op.

Nu twee keer op een verhaal over de vakantie... Het interesseert me helemaal niet of anderen bijv. w?l of n?et met 150 een bergje op konden met 400 Nm.. Ik kon het met 104 Nm w?l, een Ford Mondeo met 330 Nm en ruim 2000 kg totaalgewicht kon met 170 tegen dezelfde bergen op en de Mercedes C180 Kompressor kon het waarschijnlijk nog wel een stukje sneller met 220 Nm..

Conclusie: Als je met 400 Nm een berg niet op komt met 150 heb je of
a) een h??l erg zware lading, of
b) een kutauto, of
c) een diesel die die 400 Nm allang niet meer kan leveren bij het toerental wat ie draait met 150.

Maar daar denkt niemand over na... hier wordt altijd meteen commentaar geleverd, met als gevolg een discussie, posts die gewist moeten worden.. En dat noemt zich dan een "gezellige" club!

In elk geval behoorlijk frustrerend als je probeert een positieve en leuke bijdrage te geven.

Voor de discussievoerders onder ons:
Mijn auto is compleet origineel, heeft 75 pk en 104 Nm, doet zonder enige moeite 190-195 op de teller (which is net over de 180 op GPS) en is sneller met optrekken tot 100 dan diezelfde beschreven Mondeo. Ik heb tegenwoordig een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:15. Binnenkort gaat de katalysator er weer onderuit en dan gaat ie waarschijnlijk nog wel een beetje harder.

Als jouw GT of zelfs GTI daar moeite mee heeft... dan moet je 'm misschien minder aftrappen en beter onderhouden!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuk verhaal en leuke foto's ook!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Browny wrote:Leuk verhaal en leuke foto's ook!


Kijk, dat had ik meer verwacht :)

Ik heb ook een erg leuk weekend gehad, gaan we vaker doen!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Als jouw GT of zelfs GTI daar moeite mee heeft... dan moet je 'm misschien minder aftrappen en beter onderhouden!


als er 1 zuinig met zijn spulen is, is het joris wel.. ik heb nog niemand hier op het forum zo goed bezig gezien als joris kwa revisie...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

frisovangent wrote:Ik heb ook geen kritiek op je positieve verhaal, leuk voor je dat je het zo leuk hebt gehad op je vakantie.. Echter als je op bepaalde punten zover in de details treedt, dan moet je daar niet van op kijken als iemand dat ervaart als grootspraak. Daarom 'sterk verhaal', maar tegelijkertijd ook een smiley erbij, dus niet zo serieus Kevin!


In details treden moet kunnen, ook op een club. De cijfers verbaasden mij zelf, maar het gebeurde toch echt. De reden dat cijfers mij verbaasden is dat m'n AX Sport, waarmee ik daar ook geweest ben, er veel meer moeite mee had, en uiteindelijk zelfs warm begon te lopen waardoor ik gedwongen terug moest naar 90.
Als mensen dat ervaren als grootspraak, dan vind ik dat prima, maar je moet gewoon geen commentaar leveren waar commentaar niet gegrond is.

Ik bedoel: Heb je er zelf gereden met je autootje? Hoe in orde is jouw auto/motor? Weet je ?berhaupt over welke heuvels ik het heb?

En @ TTF: Laten we eerlijk zijn, Joris is nu ineens heel zorgvuldig bezig met de revisie van z'n GTI. Zo zorgvuldig heb ik hem bij zowel de gumbak als de TGS nog niet gezien. Moet ik hieruit opmaken dat Joris z'n GTI na zo'n extensieve verbouwing nog geen 185 kilometers op de GPS weet te zetten? Triest dan!

Daarnaast: Erg jammer als een auto met 400 Nm het moet afleggen tegen een Twingo :lol:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

joris is nog steeds aan het inrijden.. dus! die is nog niet boven de 100-120 geweest...

een gumbak, tja het woord zegt het al ....

en 400nm vs een twingo...

ik weet toevallig dat die auto met 400nm een dikke sleeper is..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TTF wrote:joris is nog steeds aan het inrijden.. dus! die is nog niet boven de 100-120 geweest...


Dan moet ie misschien eens meer kilometers maken.. :)

TTF wrote:een gumbak, tja het woord zegt het al ....


Om te kunnen blijven gummen moet een gumbak veel meer onderhoud hebben dan een gewone dagelijkse auto, vooral als die gumbak niet standaard is.. Dat zien we wel aan mijn oude 1.6 (meer vermogen, cuponderstel) en aan de zwaar verlaagde 2.0 16V Corsa-A van een maat van me.. Die Corsa vreet banden en ophangingsrubbers..
Dus onderhoud op een gumbak? Ja, toch wel.

TTF wrote:en 400nm vs een twingo...

ik weet toevallig dat die auto met 400nm een dikke sleeper is..


En ik weet toevallig dat die Twingo met 110-120 tegen een berg op komt waar ik ook gereden heb.. ws exact dezelfde weg, aangezien GTE aan de andere kant van het dorpje gezeten heeft waar ik zat.. (idd La Roche)

Dus nogmaals: Zwaar geladen, buiten z'n powerband, of gewoon een rijdende sloper..

De Espace die m'n vader gehad heeft ging ook met 140 door de Ardennen, op de cruise control.. enige wat je meekreeg van heuvels is dat de frequentie waarop de turbo floot omhoog ging bergop :) En zelfs dat ding had geen 400 Nm, geloof 270 ofzo..

Edit: Ff opgezocht, 115 pk / 250 Nm

Vind ook dat we nu wel offtopic genoeg geweest zijn. Als je me niet gelooft rijd je maar een keertje mee naar de Ardennen binnenkort.

Als ik het met 150 op de teller bergop haal tot in La Roche dok jij me de benzine driedubbel terug, deal? (waar verkeerstechnisch mogelijk uiteraard, dus op de E25).

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Leuke foto's! Maar:

kakanox wrote:
TTF wrote: Als je me niet gelooft kom je maar een keertje mee naar de Ardennen binnenkort.


Ik geloof je niet. Is er nog ruimte op de achterbank? :lol:
Heb wel zin in een weekendje Ardennen...

edit: quote is natuurlijk fout gegaan...

Disclaimer:
Post dient niet serieus genomen te worden...
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahaha, ik vind 't prima Rob... maar misschien kan je beter met je eigen auto rijden? Kunnen we een vergelijkend verslag AX GT / AX GTI doen ;)

Locked