Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
Toch kan het 's ochtends vroeg ook heel goed verlopen.
Ik heb destijds 's morgens om 0830h rijexamen gedaan, in Rotterdam, in het spitsuur, in een Mini (nog de echte) van Seven Club.
Al bij het eerste kruispunt buiten de uitrit van het CBR moest ik een noodstop maken voor een fietser die door rood licht reed.
Gelukkig was ik net even iets eerder dan mijn examinator die ook vol op de rem ging staan.
Verder ging alles goed, dus examen gehaald.
Dat was in de tijd dat je 10 gulden per les betaalde.
Ik heb destijds 's morgens om 0830h rijexamen gedaan, in Rotterdam, in het spitsuur, in een Mini (nog de echte) van Seven Club.
Al bij het eerste kruispunt buiten de uitrit van het CBR moest ik een noodstop maken voor een fietser die door rood licht reed.
Gelukkig was ik net even iets eerder dan mijn examinator die ook vol op de rem ging staan.
Verder ging alles goed, dus examen gehaald.
Dat was in de tijd dat je 10 gulden per les betaalde.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Dit is alleen wel de Theorie. Praktijk die komt nog. maar dat zal niet lang duren. Alleen door dat winterse weer is destijd me theorie afgeblazen. ik kon niet daar komen. Toen heb ik de juiste tijd afgewacht. en ik denk dat het nu wel moet gaan lukken weer.
Ik hoopte de meeting van 14 maart te halen, dat gaat hem hellaas niet worden. Maar zo gouw ik het RBW heb. Dan zal ik meteen 1. touren ne 2. naar de eerste de beste meeting komen.
We zijn met 3 vrienden bezig met het rijbewijs trouwens. 1 moet er morge voor Theorie. ik moet 4 maart en een vriendan van me mag 11 maart weer. Ze was gezakt afgelopen week 2 foutjes te veel in algemene vragen.
Rijlessen doe ik altijd van 16:30 tot 18:00 Als ik naar DTC (doetinchem) rij op de A12 moet ik meestal beetje achter de vrachtwagens blijven vanwegen de drukte, Maar in DTC zelf rijdt het meestal aardig door tot de terug weg dan loopt het DTC uit meestal vast, Zo leer je in iedergeval met met de koppling omgaan en optrekken.
Af en toe vind die me een beetje als een ouwe lul rijden Maar die Seat Cordoba daagt ook niet echt uit om het gas flink in te trappen. Dat is meer een auto waar je rustiger mee rijdt.
Ik hoopte de meeting van 14 maart te halen, dat gaat hem hellaas niet worden. Maar zo gouw ik het RBW heb. Dan zal ik meteen 1. touren ne 2. naar de eerste de beste meeting komen.
We zijn met 3 vrienden bezig met het rijbewijs trouwens. 1 moet er morge voor Theorie. ik moet 4 maart en een vriendan van me mag 11 maart weer. Ze was gezakt afgelopen week 2 foutjes te veel in algemene vragen.
Rijlessen doe ik altijd van 16:30 tot 18:00 Als ik naar DTC (doetinchem) rij op de A12 moet ik meestal beetje achter de vrachtwagens blijven vanwegen de drukte, Maar in DTC zelf rijdt het meestal aardig door tot de terug weg dan loopt het DTC uit meestal vast, Zo leer je in iedergeval met met de koppling omgaan en optrekken.
Af en toe vind die me een beetje als een ouwe lul rijden Maar die Seat Cordoba daagt ook niet echt uit om het gas flink in te trappen. Dat is meer een auto waar je rustiger mee rijdt.
Ik ben zelf niet bepaald een ochtendmens trouwens...
Sommige mensen functioneren beter later op de dag.
Ik wens jullie veel succes met je examen.
En denk de eerste 5 jaar aan die tegenwoordige strafpunten enzo - anders wirdt het wel erg lastig.
Sommige mensen functioneren beter later op de dag.
Ik wens jullie veel succes met je examen.
En denk de eerste 5 jaar aan die tegenwoordige strafpunten enzo - anders wirdt het wel erg lastig.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Puntenrijbewijs schijnt nogal eens een wassen neus te zijn (het registratiesysteem doet het niet, stond een tijdje terug in de krant).
Maargoed, waarvoor krijg je punten? ff gezocht: rijden met alcohol, mensen permanent gehandicapt maken, bumperkleven, meer dan 30km/h te hard rijden. Allemaal geen aanraders....
Maargoed, waarvoor krijg je punten? ff gezocht: rijden met alcohol, mensen permanent gehandicapt maken, bumperkleven, meer dan 30km/h te hard rijden. Allemaal geen aanraders....
Met de tegenwoordig soms dagelijks wisselende maximumsnelheden rijd je zomaar meer dan 30km/h te snel, op die plotseling overal aangelegde EU-type 60km/h buitenwegen bijvoorbeeld.raoel wrote:Puntenrijbewijs schijnt nogal eens een wassen neus te zijn (het registratiesysteem doet het niet, stond een tijdje terug in de krant).
Maargoed, waarvoor krijg je punten? ff gezocht: rijden met alcohol, mensen permanent gehandicapt maken, bumperkleven, meer dan 30km/h te hard rijden. Allemaal geen aanraders....
Ook op snelwegen wordt ontzettend gerommeld met de maximumsnelheden.
Er bestaan in Nederland nu maximumsnelheden als volgt:
30km/h, 50km/h, 60km/h, 70 km/h, 80km/h, 90km/h, 100km/h, 120km/h.
Vaak worden tegenwoordig bovendien al vele jaren geleden ingestelde snelheden zonder duidelijke reden zomaar verlaagd.
Geen touw aan vast te knopen.
En let ook op het zich snel uitbreidende systeem van kentekenlezende, nauwelijks opvallende, zwarte cameraatjes (op lantaarnpalen, viaducten, etc.) op alle wegen.
Het is ongelooflijk waar die allemaal zitten.
Die worden ongetwijfeld gebruikt voor allerlei controles.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
- Algemeen gevaarzettend verkeersgedrag (artikel 5 Wegenverkeerswet);
- Dood of toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel (artikel 6 WVW)
- Bumperkleven ofwel onvoldoende afstand houden (artikel 19 RVV);
- Overschrijdingen van de maximumsnelheid (40 km/h te snel op autosnelwegen of 30 km/h te snel op andere wegen)
- Andere overtredingen van de verkeersregels als daarbij letsel of schade is ontstaan.
Dat zijn de regels.
Waarom doe je bij Artikel 5 een punt als die toch al ingenomen word waarvan je toch al jaren lang een aantekening hebt.
Achja. Het is wel de bedoeling dat ik het snel haal en niet kwijt raak.
- Dood of toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel (artikel 6 WVW)
- Bumperkleven ofwel onvoldoende afstand houden (artikel 19 RVV);
- Overschrijdingen van de maximumsnelheid (40 km/h te snel op autosnelwegen of 30 km/h te snel op andere wegen)
- Andere overtredingen van de verkeersregels als daarbij letsel of schade is ontstaan.
Dat zijn de regels.
Waarom doe je bij Artikel 5 een punt als die toch al ingenomen word waarvan je toch al jaren lang een aantekening hebt.
Achja. Het is wel de bedoeling dat ik het snel haal en niet kwijt raak.
Ik vermoed dat het systeem nog in opbouw is, en dat men het ook gaat gebruiken voor controle op allerlei voertuigbewegingen (zoals een paar jaar geleden aangekondigd door Koos Spee, toen de vaste flitskasten grotendeels werden verwijderd.raoel wrote:Ik zie vooral camera's bij plaatsen waar spitsstroken zitten, proefondervindelijk vastgesteld dat deze jongens geen boete versturen
Kijk hoe grote delen van Groot-Brittannië de laatste jaren zijn overspoeld met registrerende verkeerscamera's waarvan de geregistreerde gegevens worden opgeslagen, en je weet wat je in de EU ("Het Vierde Rijk") te wachten staat.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
klopt dat deze auto weer te koop staat ?
zag hem staan op www.gepimpt.nl
zag hem staan op www.gepimpt.nl
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
zo te zien de advertentie van de vorige eigenaar (Klazienaveen (dr)): KLIKmichel21 wrote:klopt dat deze auto weer te koop staat ?
zag hem staan op www.gepimpt.nl
Ja, dat is nog van Stefan.
Ik wil hem nog niet kwijt. En als ik hem ooit al weg ga doe dan komt er een andere AX.
De accu is ook naar zijn grootje nu. ik heb wel steeds pech tot nu toe, Maar dat houdt ook een keer op Hoop ik
Bij de Aldi even van die hippe kerstbomen voor aan de spiegel gehaald. heb er nu een stuk of 20. maar somige zijn niet zo lekker als ik dacht.
Heb nu Fruitcoktail. die is wel lekker, Had eerst Vanile die ruikt ook wel goed.
Ik wil hem nog niet kwijt. En als ik hem ooit al weg ga doe dan komt er een andere AX.
De accu is ook naar zijn grootje nu. ik heb wel steeds pech tot nu toe, Maar dat houdt ook een keer op Hoop ik
Bij de Aldi even van die hippe kerstbomen voor aan de spiegel gehaald. heb er nu een stuk of 20. maar somige zijn niet zo lekker als ik dacht.
Heb nu Fruitcoktail. die is wel lekker, Had eerst Vanile die ruikt ook wel goed.
Zo de eerste keer dat ik technische iets aan de ax heb gedaan.
Het is echt vet om zon stukje techniek te repareren. De radiateur is er uit. En de nieuw (dankje AlexB & Mark80) zit er in. past perfect.
Zal ff wat foto's droppen
Zo kwam deze radiateur gister in zevenaar aan.
Grill eraf gehaald. We dachten dat daar achter iets verstopt zat, Maar dat was niet zo.
Auto op de krik. Anders kon de vloeistof opvang bak er niet onder. En de Fan moest er vanaf onderaf uit we konden hem niet naar boven krijgen.
Het verschil tussen nieuw en oud.
Oud
Nieuw
Jelle priegelt de radiateur langs de koets en het spagetti spruitstuk. (hij is bang dat zijn handen vies worden)
Eind goed al goed.
Na een stukje er mee gereden te hebben, de tempratuur op ongv 92 graden blijft hangen, Kan ik zeggen dat de missie geslaagd is.
Die beugel over de motor is echt perfect om de koffer met de doppen en ratel op kwijt te kunne.
Nog 2vraagjes Welke olie moet in deze auto? en wat is de normale tempratuur van een AX ongv?
Zo dat was het dan wel weer voor even
Het is echt vet om zon stukje techniek te repareren. De radiateur is er uit. En de nieuw (dankje AlexB & Mark80) zit er in. past perfect.
Zal ff wat foto's droppen
Zo kwam deze radiateur gister in zevenaar aan.
Grill eraf gehaald. We dachten dat daar achter iets verstopt zat, Maar dat was niet zo.
Auto op de krik. Anders kon de vloeistof opvang bak er niet onder. En de Fan moest er vanaf onderaf uit we konden hem niet naar boven krijgen.
Het verschil tussen nieuw en oud.
Oud
Nieuw
Jelle priegelt de radiateur langs de koets en het spagetti spruitstuk. (hij is bang dat zijn handen vies worden)
Eind goed al goed.
Na een stukje er mee gereden te hebben, de tempratuur op ongv 92 graden blijft hangen, Kan ik zeggen dat de missie geslaagd is.
Die beugel over de motor is echt perfect om de koffer met de doppen en ratel op kwijt te kunne.
Nog 2vraagjes Welke olie moet in deze auto? en wat is de normale tempratuur van een AX ongv?
Zo dat was het dan wel weer voor even
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard