Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
lausteen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct12, 2011 1:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LP

Post by lausteen »

Jammer dat het zo tegen zit :( (ik ken het gevoel) Ik dacht gelezen te hebben dat je het contactslot al had vervangen of heb ik het mis? Wellicht heb je toch nog een beetje geluk vandaag en kan je vanmiddag je auto ophalen met een verse APK! Nadat ik m'n 205 voor de derde keer binnen een maand voor APK bracht had de garage ook zoiets van; oke het is nu wel goed :lol:

Trouwens knap wat je allemaal uithaalt op straat qua sleutelen, krijg je daar nooit opmerkingen over? Ik vind het nooit zo prettig om op straat te sleutelen.. Al zijn ze daar hier in Rotterdam misschien iets strenger mee.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LP

Post by Holländer »

vanmiddag word ik opgebeld door de garage, afgekeurd (geen verrassing)
afkeurpunten:
- contactslot
- ruitenwisser (nieuw blad maar sloot niet 100% op 't raam aan
- handrem
- afstelling koplampen
- spijker in reservewiel (die dus nu als een van de gewone wielen gemonteerd was)

100% tegen mijn principes in (in overleg met mijn vriendin, haar auto) hebben we het bij de garage laten repareren... :oops:

omdat ik zelf met mijn onbruikbare linker hand zit, ik helemaal klaar ben met in dit weer buiten te klussen en er eigenlijk ook geen tijd voor heb (komende 2 weken alle deadlines en tentamens van school) en de rdw boetes gaat geven als je te lang geen apk hebt moest het maar.
Heeft €139,- gekost, wat ik zelf voor een fractie van het bedrag had gekund, maar goed WE HEBBEB APK!!! :D

Mr. Krabs ziet er op dit moment niet uit, met de 2 reservewielen voor, roestige stalen velgen onder de blubber.
Image

Morgen als 't met de hand wat beter gaat de 4 fatsoenlijke banden er maar eens onder gooien.
vandaag ook m'n vriendin uitgelegd hoe LPG te tanken. De prijs blijft leuk!
Image

meteen ff uitgerekend hoe zuinig die loopt, tot nu toe 1:8.9... Maar das met heel veel klusuren erbij, korte stukjes, lang stationair laten draaien enz. morgen met de auto naar school, daarna nog eens kijken.

@lausteen, sleutelen op straat vinden ze hier niet erg. ik woon omringd door oudjes, die komen altijd even een praatje maken.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Terminal »

Gefeliciteerd met de APK!
Wat een zeikerig keuringsstation heb je getroffen zeg! Maar moet zeggen ze hebben het wel voor weinig weer opgelost. Hoe hebben hun dat opgelost met het contact slot eigenlijk?
AX 11TRE 1988

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Holländer »

ze hebben het contactslot uitelkaar gehaald, het een en ander gesmeerd, en toen deed die het (tijdens het keurmoment). toen wij ermee wegreden had die alweer problemen. ga ook cker niet weer naar deze gge voor keuren...

sorry voor typfouten, kan niet meer blind typen, gaat ook traag!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Ceristimo »

Zo zeg, wat een APK drama's...Maar enfin, EINDELIJK dan goedgekeurd. :)

Maareh, lees ik het nou goed? zijn die bandjes die je van mij had afgekeurd?... Shit man...Dawissikniet...Ik weet niet beter dan dat drie van die banden zo goed als nieuw zijn, en alleen die gekke Michelin een beetje vreemd is...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Holländer »

hahah nee die van jou zijn goed, maar die krijg ik op de meeting pas! geen zorgen. alleen had ik niet de mogelijkheid om van tevoren nog naar groningen te rijden, dus mijn broer neemt ze mee naar de meeting.

had ik jouw banden maar gehad, had weer een hoop ellende gespaard :wink:
Last edited by Holländer on MonApr10, 2017 12:00:49 PM, edited 1 time in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Terminal »

Holländer wrote:ze hebben het contactslot uitelkaar gehaald, het een en ander gesmeerd, en toen deed die het (tijdens het keurmoment). toen wij ermee wegreden had die alweer problemen. ga ook cker niet weer naar deze gge voor keuren...

sorry voor typfouten, kan niet meer blind typen, gaat ook traag!
Nou ik denk dat ze helemaal niks aan je contact slot gemaakt hebben maar gewoon de gok genomen ;)
Kan me namelijk ook niet voorstellen dat een RDW keurmeester er heel moeilijk over doet.
AX 11TRE 1988

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by pocketmech »

Gefeliciteerd en nou rijden!! :jump:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by gigawebs »

Yes! Gefeliciteerd met de APK!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met de APk, lekker goedkoop dat tanken zo :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd met de APK, die 3-spaaksvelgen staan 'm goed!! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by grietje »

Gefeliciteerd! Ik had jou beslissing nu (bij de garage laten doen) ook gedaan :P Soms ben je er gewoon klaar mee en met je hand nu lukt het ook niet meer.

Overigens, LPG is ook al duur aan het worden en met 1 op 9 is het nog niet eens echt goedkoper?
Benzine is nu 1.58 ofzo, LPG 0.65.. Dus benzine is 2.43 x duurder.
Met een benzine auto moet je dus (9x 2.43) 1 op 21,9 rijden om even goedkoop te zijn, maar, dan vergeet ik even dat LPG een veel duurdere wegenbelasting heeft. maw... smart rijden is goedkoper dan AX op LPG :P Maar goed, Krabs zal nog wel een stuk zuiniger worden denk ik ook na goede zorgen en normale bedrading en ontsteking en regelmatig gebruik. Stilstaan worden ze niet zuinig van.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by DuFF »

Dat lpg moet toch wel zuiniger kunnen?
Diesel in mijn geval is nog goed te doen, probeer vaak ook zo zuinig mogelijk te rijden,(kan ik tenminste me flitsboetes betalen...) wegenbelasting is wat hoger maar dat is logisch.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Holländer »

Mr. Krabs gaat ook zeker zuiniger rijden, nu veel kleine stukjes gereden, lang stationair gedraaid, etc.

vandaag ben ik er mee naar school, daarna naar mn werk door, vanavond nog eens tanken (dan een kleine 150km gereden). ben benieuwd wat er dan uitkomt. de vorige eigenaar zei er 1:13 mee te rijden, en dat met 4 bak. Zondag komt mijn "nieuwe" 5-bak voor Mr. Krabs ook binnen (bij de meeting), ben benieuwd wat dat met het verbruik doet.

Ook wil ik de MAP sensor eens controleren, denk dat daar het probleem ook zit van het niet stationair willen lopen. nu de halve luchtinlaat dichtgetaped, is ook niet gunstig voor 't verbruik denk ik zo...

we zullen het zien, kan er nu in ieder geval mee rijden! :D
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Holländer »

Word net gebeld door m'n vriendin, accu van Spotje is leeg...

omdat ook dat contactslot stuk is (kan Citroën dan geen werkende contacsloten maken??? :shock: ) heb ik de draadjes van de aanjager en ventilator rechtstreeks verbonden, waardoor daar dus altijd spanning op staat. Ook als je contactslot uit staat doet de aanjager het dus. Gisteravond schijnbaar vergeten de aanjager uit te zetten en nu dus de accu leeg :?

toch maar eens een schakelaar monteren. of... Is het mogelijk om de schakeling van de aanjager via de schakeling van het contact te laten schakelen? dat heb ik nog liever.

ik kijk er wel eens naar.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by grietje »

Ik zou niet gaan lopen klooien met doorverbinden maar gewoon even een nieuw contactslot regelen ;-) die zijn er nog zat te krijgen!

Contactsloten zijn inderdaad een zwak punt van AXjes. Veel voorkomende kwaal. Die van ZX etc (kruissleutel) zouden beter moeten zijn en in mijn beleving zijn ze dat ook.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Holländer »

in Spotje zit een slot met kruissleutel...

het nadeel van een ander contact slot is dat ik dan ook meerdere sleutels krijg voor 1 auto... en een hele nieuwe set is niet te betalen, set uit 'n sloopauto is misshcien binnen een maand ook stuk...

vandaar mijn doorverbind idee.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by AlexanderB »

slotje van je huidige contactslot overzetten op schakelaarding van nieuwe, dan heb werkt t weer, *en* je houd je huidige sleutel :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Drake »

De megane reed op gas al 1 op 13, dat moet een ax 1.1 wel beter kunnen lijkt mij.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'LPG APK!!!

Post by Ceristimo »

Ach, en wat maken meerdere sleutels nou eigenlijk ook uit? Dat liever dan draadjes doorverbinden...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Post Reply