Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Tjah, zo zie je maar weer: je kunt n?g zulke "goeie" spullen hebben, maar als je er niet mee overweg kunt... 8-)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

arnie wrote::wall Tering dat was dan een serieus slechte coureur in die Golf... :roll:

haha, dat was 't ook. Merk steeds vaker dat die eerste 50 meter ofzo echt het belangrijkst zijn in zo'n stoplichtsprintje, dus als je dat niet goed klaarspeelt.. heb je h??l veel pk's nodig om het nog goed te maken :D

Leuke opmerking is trouwens dat mijn GT ivm de naderende APK nu all??n nog een afgedraaid vliegwiel heeft. Zelfs de katalysator zit eronder...

Heb trouwens ook nog een filmpje gemaakt, 200+ met een 1.5D-blok, bak en nog wat meer spulletjes achterin :lol: Gelukkig was het weer lekker rustig op de weg. Wilde 210 filmen, maar het motortje werd me toch net effe te warm, waarschijnlijk omdat het allemaal net iets te lang duurt met zoveel gewicht. Maar wat is hard rijden toch heerlijk :P

Zal 'm straks eens effe uploaden.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

:-O 200+ ? Enneuh... met welk toerental dan?
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ongeveer 6000. Ik heb de iets langere GT-bak, hij doet 3600 r/min @ 120 km/h in 5.

Heb nog niet zo lang geleden met flink aanhouden onder ideale omstandigheden (tank leeg, geen gewicht bij me, koud, redelijk vochtige lucht, wind mee) al een constante snelheid met de toerenteller in het rood-gestreept gehaald :P

Teller wijkt overigens wel wat af. als ie 215 aangeeft knippert de GPS tussen 199 en 200. 215 heb ik dus 1x gehaald, 210 op de klok haalt ie eigenlijk altijd wel in Duitsland, mits ik geen wind tegen heb, bergop ga of veel kilo's bij me ofzo. Kost alleen tijd=ruimte.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

kevin.broke wrote:vraag het maar eens aan Sjoerd dan. GTE'tje loopt prima, krijgt binnenkort zelfs een snelle nokkenas en chip.

We stonden nog ff te praten, en kwamen elkaar al tegen op de A2, ik volgde dus al duwend de N230 op, en zodra we de bocht rechtsaf door waren ging het gas erop. Ik moest m'n best doen maar kon goed bijhouden en liep zelfs een beetje in, hij schoof daardoor op naar rechts en vanaf het moment dat ik volle wind kreeg kon ik niet dichterbij komen, maar hij ook geen afstand maken.

Hij gaf het zelf toe: Hij kon echt niet harder dan ie deed... en ik gaf 't ook toe, want ik had ook niks meer over en heb 'm in 2 en 3 zelfs doorgejankt tot zo'n 6800 r/min. En dat met een originele (maar katloze) GT... Spaghetti is eronderuit want dan drinkt ie ineens een stuk meer.

Maar goed, dat jullie je motortje allemaal niet op orde hebben, daar kan ik niks aan doen... Kan je allemaal een grote mond hebben maar heb van geen van jullie nog 200 km/h-foto's gezien :lol:
Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.


jup, 200 haal ik ook wel, en de GTE-cup chip ligt ook al klaar. Nu nog een verse nokkenstang scoren :twisted:

Browny wrote:dan loopt je GT supergoed, het gte-tje slecht, of sjoerd zat te slapen.
Ik heb diverse GT's gereden maar nog geen eentje meegemaakt die zo snel was als Sjoerd's GTE-tje.


Hey Ivar! Nou m'n GTE loopt gewoon prima, maar uhh Kevin, je kwam toch stiekem echt niet dichterbij (al liep ik ook geen meter uit). Alleen trek ik mijne niet verder door dan max 5500rpm. Al liggen er achterin wel 2 aandrijfassen, een gereedschapskoffer, krik en assteunen 8)
Maar 't was dus onbeslist... 1.4 GTtje tegen 1.7 GTE'tje...

Browny wrote:binnenkort maar eens bij sjoerd langs dan, kheb hem al tijden niet gesproken, ff de zuilense ring onveilig maken :lol:


Hey Ivar, binnenkort eens afspreken man!
Ik bel je wel binnenkort (morgen eerst even op vakantie)
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hier nog een leuk linkje om het prestatiepotentieel van een originele GT (op het vliegwiel na) eens te bekijken. dit is dus met ongeveer 150-200 kg aan lading plus mezelf. kon 'm er helaas niet op houden want er reed nog meer verkeer..

Verder @ Sjoerd: Meen me te herinneren dat ik de eerste paar meters wel wat dichterbij kwam, maar goed, het scheelde zich qua trekkracht niks verder idd. Ik was die dag getooid met een waston en nog wat dieselonderdeeltjes, verder was de auto leeg.

Moet er overigens bij vermelden dat de kop binnenkort wel aan de beurt is, hij lekt een beetje (ook niet heel raar eigenlijk, hij moet regelmatig hard werken op de autobahn), misschien dat ik meteen het hele motortje ff aanpak.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

(Sinds vanochtend) heel erg goede vriend Jorg had buiten een Ami en een R5 Turbo nog iets leuks meegenomen van Frans grondgebied.. Had vanochtend een carpoolplaatsafspraak (leuk scrabblewoord) met hem omdat mijn portefeuille vorige week in zijn auto was blijven liggen.. Kom ik daar aan, staat er een Big Smile op me te wachten. De R5 Alpine Turbo had ik al over verteld en de Ami ook, maar er is nog een impulsaankoop bijgekomen.

Meneer de Geluksvogel heeft een BMW M3 van november 1986 gevonden, in uitzonderlijke staat en met 166.000 km, helaas lichte voorschade. De originele M3 dus, met 2302cc zestienkleps viercilinder, geen katalysator en 200 pk op nog geen 1100 kg (Snelheidsgevoel zal een beetje a la de vorige Clio RS zijn, mits je die Clio een beetje opkietelt.. Qua wegligging verwacht ik dat de Clio het kan vergeten..) Kan niet wachten tot ik daar een rondje in mag rijden :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey kev,

ding ziet er idd nog wel rap uit!
maaruhm, filmpje is beetje onduidelijk? draai jij 200@6000rpm?
wat voor bak hebjij erin hangen? :) das wel een nette overbrenging namelijk
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Dat hij zo onwijs hard loopt hoeft niet altijd een goed teken te zijn :wink:

Btw, verder dan 200 op de teller lijkt hij echt niet te willen of wel...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Denk dat de katalysator in deze het verschil maakt.. en het gewicht achterin.
Het laatste stukje ging ik een viaduct op en begon ie iets terug te lopen. Temperatuur liep flink op, dus vond het wel mooi geweest.

Over hard lopen... Motortje is ondanks de kilometerstand weinig mis mee, kop lekt ietsjes olie, verder geen lekkages oid. Hij heeft een verse ontsteking/injectie, lijkt erop dat dat gewoon maakt dat dit ding n?t ff harder gaat dan de gemiddelde gare GT..

Opvallend trouwens, hoeveel bewijs, foto's, filmpjes enz. ik ook allemaal tevoorschijn tover... Het is nooit goed. :lol: (en nee, je hoeft niet te reageren.. Kom eerst zelfs maar met een filmpje ;))

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:ey kev,

ding ziet er idd nog wel rap uit!
maaruhm, filmpje is beetje onduidelijk? draai jij 200@6000rpm?
wat voor bak hebjij erin hangen? :) das wel een nette overbrenging namelijk


m'n GT gaf vanochtend exact 3500 r/min @ 120 km/h aan. Heb altijd gedacht dat dat 3600 was, maar goed. Net eens even in m'n gegevens zitten zoeken, waarschijnlijk is het een BX 1.4i bak die eronder zit. Hij gaat ook over de 200 voor ie bij 6000 r/min is, al liggen beide wijzers tegen het streepje aan (zeg maar 5950 r/min bij 201 km/h op de teller ofzo). Overigens had m'n grijze GT dezelfde overbrenging...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vaagheid..

aangezien een standaard GT bak 4000rpm a 120km/h is :)
een vrijwel exacte 30km/h per 1000rpm

waar 7000 = 210km/h
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klopt ja, die ben ik ook van meer GT's gewend. Maar weet wel zeker dat 3 verschillende bakken aan de 1400's gemonteerd zijn (in verschillende auto's): 4000=120, +/- 3600=120 en 3200=120..

Volgens mij heeft Joost ook dit type bak onder z'n GT.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Image
Image
Image
Image
Image

hij loopt nog niet, heeft wel compressie, vonkt en er komt benzine in de rail. lijkt erop dat ie niet injecteert, start nl. wel op startgas.
roest ga ik ook nog wat aan doen. verder lekt de klepdekselpakking en zijn er nog wat kleine puntjes.

op termijn meer info. ??k waarom een GTI en g??n XM ;)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Feli met de nieuwe aanwinst! Denk dat ie bij jou in goede handen is :)
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

-Henry- wrote:Feli met de nieuwe aanwinst! Denk dat ie bij jou in goede handen is :)

als het goed is... mag ie zichzelf 12-8 effe laten zien ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

is dit die ene uit nieuw vennep??

En jammer hoor.. van die XM :roll:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Glenn@nl wrote:is dit die ene uit nieuw vennep??

En jammer hoor.. van die XM :roll:


jep en jep...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Oh ja, nog ??n klein nieuwtje: Het hart van m'n dieseltje is eerder deze avond vertrokken richting Friesland en gaat ingebouwd worden in een andere telg van de driekoppige AX-familie :)
Op naar het half miljoen :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ben wel benieuwd hoe je die roest gaat aanpakken.
Mijn dieseltje heeft namelijk ook een aantal kleine plekjes die nodig behandeld moeten worden, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.
(Wit schijnt blijkbaar een nogal zwakke lak te zijn... :roll:)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply