Okke (AX 1.4i TGS '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

haha ow oke.. mja dat zie ik dan wel...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: kachelmoter vervangen

Post by grietje »

okke wrote:Eindelijk!

De kachelmoter is vervangen. Nogmaals Romy enorm bedankt! Wat blaast deze weer...en wat een luxe: heb ineens weer 3 standen hehe! Veel plezier met de badeend, hij zal zich helemaal thuis voelen daar tussen z'n vriendjes :) .

Was overigens goed te doen...ik denk een kwartiertje werk.

Marc had hem er in 2 minuten uit :P :D Goed om te horen dat het allemaal is gelukt!

Badeend is goed terecht hahaha ! :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

2 minuten :shock:

Marc rulezzz!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

okke wrote:2 minuten :shock:

Marc rulezzz!


Nu niet gaan overdrijven :wink:

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

En weer helemaal goedgekeurd!

Post by okke »

Dik 240.000 Km en vandaag weer goedgekeurd (netjes even alles van te voren nagelopen, maar je weet het niet he!). Helaas dit jaar minder in gereden (slechts 7.000), komt omdat ik nu geen woon/werkverkeer meer rijdt met de AX. Wegdoen wil ik 'm niet...of eigenlijk kan ik niet :oops: maar dat hoef ik toch niet uit te leggen he ;-)

Todo: distributie wil ik vervangen, samen met spanrol en natuurlijk de waterpomp. Verder wat plekjes nalopen (tuurlijk, een beetje roest hier en daar...maar das niet zo gek na 15 jaar).
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Hee Okke,

Dubbel gefeliciteerd.
Met je APK en met je verjaardag, dat moet een goed gevoel zijn!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

nog van harte :verjaardag ene :occasion5:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

He was je jarig :oops: dus alsnog :verjaardag :occasion6:

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

:) Thanks!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

En wederom weer een frisse apk! YESSSSSS!!!

Wat is het toch een wereldbak zeg...niets geks aan de hand. De monteur stond te kijken toen ie de kilometerstand zag, had ie niet verwacht :D ...

Wel twee nieuwe Vredestein T-track eronder laten zetten (voor)...en wat rijden die SUPER! Echt stiller dan de oude Energy's van Michelin. En nu snel zelf er een nieuwe distributieset er in gaan knutselen inclusief waterpomp. En verder...tja...alles is gewoon goed! Op naar de 3 ton dan maar!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Eindelijk!

Gaat het gebeuren. Complete studie van de handleiding van Romy gemaakt...Haynes erbij...vraagbaak erbij...en alle spulletjes gehaald. Wordt mooi weer dit pinksterweekend, dus nu moet die distrubutie er aan geloven. Ik roep het al schandalig lang...maar zag er toch een beetje tegenop. Ik hoop dat ik de juiste waterpomp heb, snaar weet ik zeker (101 tandjes). Mocht er iemand nog interesse hebben in een 108 tands snaar...die heb ik dus over (nieuw, de 5175XS) voor een zacht prijsje :) .
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

:hello1:

Gelukt! Blij blij blij!!! Was heerlijk weer om te knutselen aan de AX, en een behoorlijke overwinning op mijzelf. Achteraf was het echt goed te doen, mits je het goede gereedschap hebt natuurlijk maar das vanzelfsprekend. Wat viel tegen: zoeken naar het 6mm gaatje om het vliegwiel te blokkeren, middelste kap verwijderen...rest ging eigenlijk prima.

Meteen het koelsysteem van te voren goed schoon gemaakt (tip: vaatwaspoeder voor in de afwasmachine oplossen en dit gebruiken om door te spoelen. Schuimt niet, en neemt alles mee.) Om de riem te spannen heb ik uiteindelijke toch een tooltje gemaakt, stukje koperen leiding omgebogen en uiteinde zo bewerkt dat het een prachtig vierkantje werd wat in de spanrol past. Aan het andere einde een gaatje geboord waar het touwtje met het gewicht aan kan hangen. Werkt prima! Na ronddraaien nogmaals gecheckt, kijken of alles echt nog op tijd stond en de spanning in orde... alles terugbouwen (ging nog snel ook!) en starten. En weer perfect lopen.

Wat een wereld auto, zo'n ax.! :D
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Klasse!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

leuk he? goed gedaan :)

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Haha...tja ik moest het even kwijt he ;-)

En het is echt iets wat moest gebeuren...en zonde om de boel in de soep te rijden omdat de riem/spanrol/waterpomp niet tijdig zijn vervangen. Ik roep het inmidels ook al 2 jaar :oops:

Wel grappig toen ik bezig was hoeveel buren er kwamen kijken "wat doe jij daar nou" :lol:
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Alles weer eerst even nagekeken en schoongemaakt...naar de APK. En is er weer door! :D
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Leuk hé aan je eigen AX sleutelen en dan gewoon weer een verse APK scoren.

"Gefeliciteerd".

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Haha, ja bedankt Henk. Qua onderhoud doe ik bijna alles zelf...scheelt een boel maar je moet er wel even de tijd voor vrij maken. Kleine reparaties gaat ook goed! Maar ontzag wat jullie voor elkaar krijgen hoor!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Opgepast...lang verhaal

Post by okke »

Na heel lang wikken en wegen...komt hier het lange verhaal.

Inmiddels heb ik al ruim 2 jaar een auto van de zaak, en nu een vast contract. Omdat de Ax altijd voor woon-werk verkeer werd gebruikt rijdt ie nu nog maar zo weinig dat ik de knoop heb doorgehakt. De Ax mag verkocht worden, maar er is geen haast bij.

Het geeft een enorm dubbel gevoel, ook al omdat je zoveel met 'm hebt meegemaakt. Ik ben eigenaar vanaf 100.000 Km en het is echt een super betrouwbare auto gebleken. Nu rijden we 'm echt alleen maar om...dat er weer eens gereden mee moet worden. Sloop is natuurlijk belachelijk (ook aan die premie gedacht maar dat kon ik niet verkroppen), temeer ie ook weer fluitend door de APK kwam en gewoon echt goed rijdt. Hoge Km-stand is dan ook te danken aan de voornamelijk lange ritten. Geen olie lekkage, keerringen zijn vervangen bij 170K en de koppakking bij 180K.

Om welk gebakje gaat het dan:

AX TGS donkergroen metallic

Kenteken: HD-JJ-99.
1.4i monopoint, TGS.
Km stand 247.000 (jaja...).
Apk tot 26 september 2011 (!).
D-riem recentelijk vervangen met dynamosnaar: spanrol, waterpomp,koelvloeistof, olie & filter (1500km geleden).
3 deurs, klapraampjes achter (S).
Groen getint glas (S).
Velourse bekleding stoelen (S).
Dakraam (lekt NIET!!!) (S).
Electrische ramen (S).
Centrale deurvergrendeling, met AB (WAECO MT150). Wisselende code's en indicatie via knipperlichten (E).
Nieuwe sloten (ook startslot) bij aankoop (nieuwe type met kruissleutel): de vorige eigenaar had er nog maar een, ik wilde er 2 en alles origineel.
Trekhaak (E).
Cruise control (John Gold, houdt de snelheid vast en dus niet alleen je gas. Memory functie voor hervatten snelheid na remmen.
Toetsen up/down op harder zachter te gaan met stappen van 1 Km. Betrouwbare CC, en bespaart brandstof! Ik kon er ruim 1:18 of mee halen (E).
Toerenteller (S).
Temperatuurmeter koelvloeistof (S).
In 2 delen neerklapbare achterbank.(S)
Bagageruimteverlichting.(S)
16cm compo set's in voordeuren en achterdeur (dus 4 stuks), netjes afgewerkt (E) (en oude RDS Sony radio, werkt overigens perfect).

Voorbanden slechts 3000 Km gereden (Vredestein T-track).
Accu 1 jaar geleden vervangen.
Ruitenwisser en Startmotor recentelijk vervangen.
Bekleding/ interieur binnen in goede staat.

(S=standaard TGS, E= extra later ingebouwd)

Auto is technisch in orde, rijdt erg fijn. Natuurlijk zoek ik echt een liefhebber...ik ben altijd zuinig op mijn bakkie geweest en zou het leuk vinden als iemand dat kan waarderen. Wat moet er dan aan gebeuren (minpuntjes:) Carroserie verdient dit/volgend jaar EXTRA aandacht (das niet gek op deze leeftijd, weet iedereen). Ik heb alles bijgewerkt (wielkasten, achter koplampen en plekjes dorpel) en zwart gespoten met roestwerende zwarte verf. Ik zou het super vinden als iemand dat helemaal in ere gaat herstellen. De voorbumper is een type 1, iemand heeft daar ooit tegen aangezeten (stond geparkeerd...).

Zaterdag zet ik 'm (alleen bij de club) echt te koop, met prijs (dacht aan 500,- euro compleet) en nieuwe foto's van interieur en exterieur. Mocht er niemand zin in hebben dan is dat geen drama (dan mag ie wel blijven, net als afgelopen jaren..). De prijs is inclusief alles, zoals ie dus nu is. Lijkt mij niet te gek, en is met name laag vanwege de voorkant, plekjes en KM-stand. Neemt niet weg dat je er direct probleemloos mee weg kan rijden en dit mooi kan maken wanneer je wil. Wel een hoop extra's en meteen een jaar APK.

Wat denken jullie...
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Opgepast...lang verhaal

Post by MBa@NL »

okke wrote:Wat denken jullie...
Ik zou eigenlijk denken... heb je de ruimte ervoor, zet de AX dan weg. Je weet nu wat je hebt en (zoals wel vaker is gebleken bij een hoop mensen) als je over een paar jaar weer een AX zoekt voor erbij dan heb je hem staan. Als je hem gratis mag wegzetten (bij een kennis bijv.) kost het enkel 50 euro (ongeveer, weet het bedrag niet excact) per jaar aan schorsing

Wat betreft de staat, wat ik er zo van lees, is alleen de dorpel misschien wat zorgelijk maar redelijk goed te verhelpen maar voor de rest is die €500,- eigenlijk een schijntje (daardoor misschien wel sneller te verkopen) naar mijn idee.

Post Reply