Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mooi ding! blijft leuk om te zien de witte multipoints 8)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Feli met je nieuwe aanwinst, mooi ding hoor!!!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zoals ik op msn al zei: ben benieuwd Jan!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zaterdag de halve dag in de garage gestaan (ok, ook koffie gedronken, geouwehoerd en uiteindelijk ook de auto nog gewassen)

Nieuwe bougies erin gegooid, andere bobine geprobeerd, maar dat mocht niet helpen. Helaas geen nieuwe module voor de ontsteking op voorraad, dus die hebben we niet kunnen proberen.

Wat wel opviel was dat de kabelboom niet zo netjes meer was. Bij de ontsteking was ie al lekker ingekort en bij de stekkers keken we op het koper van de bedrading.

Volgende week eerst maar eens shoppen op de sloop. Zooitje stekkers uit de auto's daar knippen en maar een middagje gaan solderen. Ook even een andere module zien te scoren.

Voorlopig kan ik me er wel mee vermaken.

Gelukkig wel een meevaller, er ligt een zo goed als nieuwe uitlaat onder :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Die modules gaan vaak stuk, ik zou daar wel even naar kijken :wink:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik weet het. Helaas geen een voor handen, anders hadden we dat al getest. Kans is groot dat die het is, de bougies vd 2 buitenste cylinders waren zwart. De module in de mulitpoints laten per keer 2 bougies vonken.

Daarnaast is een deel vd kabelboom dus ook gaar. Heb zaterdag dan ook de garage maar eens opgeruimd zodat ik volgende week binnen kan werken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

volgens mij heb ik nog zo'n module liggen. en ook ??n ECU v/e GTI...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd met de aankoop! Kheb hem eens mogen aanschouwen en het is een erg mooi GTI-tje hoor!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, vandaag maar eens wezen shoppen op de sloop. Nieuwe module gehaald voor de GTI (uit een XM) en een aantal AX-en en ander PSA-aanverwanten ontdaan van stekkers uit de kabelboom. Ook een steun om de accu mee vast te zetten meegenomen aangezien ik de oplossing van een stalen plaatje met een bout er onder niet de meest charmante vond.

Vanmiddag de nieuwe module aangesloten en even getest. YESSSS, het problem van het inhouden is opgehouden. AX rijdt als het spreekwoordelijke zonnetje.
Oftewel Problem Solved :lol:

Vanavond maar eens bezig gaan met het vervangen van de accupolen en een begin maken met het solderen van de nieuwe stekkers in de kabelboom.

Ik heb ook de openingspost in m'n wie=wie even aangespast met mijn Citroen history.
Last edited by Bossie on FriDec15, 2006 8:07:39 PM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Kabelbaam? :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kevin.broke wrote:Kabelbaam? :lol:


Oeps :oops:, waarchijnlijk teveel aan m'n Finse toetsenbord gewend geraakt :lol: daar zitten de A en O ook op dezelfde plaats ;)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Even tussendoor; Solderen in je kabelboom, ik snap waarom, maar hoezo? Ookal isoleer je het goed, roesten gaat het toch, oftewel weerstand bieden=slechte geleiding. Ik geef de voorkeur aan Amps intapen of mooie krimpkousjes erover fohnen :wink:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

een verstandige sleutelaar soldeert ?n gebruikt krimpkous.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het is dan ook gesoldeerd en er zit krimpkous overheen :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dan wil ik hierbij Bossie benoemen tot Verstandige Sleutelaar van het Jaar :lol:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:een verstandige sleutelaar soldeert ?n gebruikt krimpkous.


Ok, maar het roest toch?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Als je een krimpkous goed verwarmt (ik doe het overigens altijd op de illegale manier, met de soldeerbout) sluit ie perfect af, ook om je soldeer heen.
zolang er geen zuurstof bij kan kan 't ook niet roesten..

Zou ik me niet zo'n zorgen over maken. De kabelboom uit mijn grijze GT draait bijvoorbeeld nog steeds perfect, en in een cross-106 dus die krijgt het wel zwaar te verduren :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Afgelopen zaterdag maar weer eens wat tijd aan de rode GT besteed. Op de sloop een setje rolgordels voor achterin op de kop getikt. Er zaten vaste gordels achterin, deze zijn nu vervangen door de rolgordels. Ook zijn de 2 aflegplanken vervangen. Van 1 vd planken was de ophanging voor de hoedenplank afgebroken. Deze konden alleen niet los vervangen worden. Dus nieuw aflegplanken, met losse bevestigingspunten voor de hoedenplank. Weer een rammel minder.

Daarna het originele spruitstuk, de imitatie katalysator en de tussenpijp tot de einddemper vervangen. Vervangen door een spaghetti spruitstuk :lol: en enkele tussenpijp met demper. Deze pijp is wat beter gebogen dan de bocht aan de imitatie katalysator. Hierdoor rammelt deze niet meer op de stabilisatorstang. Rammel nr. 2 opgelost en het motortje ademt weer een stuk beter.

Tenslotte een rode dakspoiler gemonteerd. Toen Hester de dakspoiler op de GTI zag, wilde ze er ook 1 op de GT. Hester dus ook wer blij gemaakt dit weekend :lol:

Ik moet nog foto's maken, maar het was geen foto technisch weer. Hopelijk is het volgende week beter weer, dan zal ik wat foto'tjes schieten.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, vanmiddag een paar foto-tjes geschoten van het spruitstuk op z'n nieuwe plekje. Nog geen foto's gemaakt van de spoiler achterop, maar volgens mij weten jullie wel hoe een standaard rode dakspoiler er uit ziet achterop een rode AX 8)

Image

Image

Image
Last edited by Bossie on FriMar09, 2007 8:26:54 PM, edited 1 time in total.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Netjes hoor, nu nog meer power onderin!!!!!!!!!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Post Reply