Glenn aka Glenn@NL (C4 1.6HDi, ex AX Escapade 1.1i 1993)
Moderator: webmasters
Gefeliciteerd dan met je rijbewijs.
1ste keer GOED hoor .
En nu aan de slag met de AX dan maar , Maar pas op hoor als je
eenmaal begint met dingen veranderen is het eind zoek , werkt echt
zeer verslavend , maar wel een leuke verslaving
Succes , en hou ons op de hoogte van je vorderingen .
Gr Cees (OpaGT )
1ste keer GOED hoor .
En nu aan de slag met de AX dan maar , Maar pas op hoor als je
eenmaal begint met dingen veranderen is het eind zoek , werkt echt
zeer verslavend , maar wel een leuke verslaving
Succes , en hou ons op de hoogte van je vorderingen .
Gr Cees (OpaGT )
ER IS WEER EEN . C 1
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs
Heel erg veel rijplezier in je AXje gewenst ennuh... eigenlijk ben je nu
ook wel een beetje verplicht om naar de meeting op 12 juni te komen
Heel erg veel rijplezier in je AXje gewenst ennuh... eigenlijk ben je nu
ook wel een beetje verplicht om naar de meeting op 12 juni te komen
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Glenn@NL wrote:Nou het is gelukt hoor gisteren
Had 't zelf niet echt verwacht heb aardig zitten prutsen tijdens 't examen, maar de examinator vond 't toch niet zo erg slecht dan waarschijnlijk: dus toch geslaagd
Gelijk de rest van de ochtend middag rond gereden in m'n AX topautotje, motortje nog maar 1 keertje afgeslagen
Gefeliciteerd
dat afslaan deed je beter als ik gewoon 3 keer bij 1 verkeerslicht
ikke ja ikke
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Gefeliciteerd. Nou niet meteen gaan scheuren he. Dat doe je volgende week maar
Moet je van je lesauto eens direct in een zafira benzine gaan zitten. Eerste 4 keer kwam ik niet weg. waarvan 2 keer bij het eerste kruispunt. En dat in de spits.
Moet je van je lesauto eens direct in een zafira benzine gaan zitten. Eerste 4 keer kwam ik niet weg. waarvan 2 keer bij het eerste kruispunt. En dat in de spits.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Weer tijd voor een update dacht ik zo,
Inmiddels een ruime 1000 kilometers erop zitten met de AX, bevalt nog prima.
Vorige week zondag kwam ik 's nachts terug van een concert (van de band Underworld), was eindelijk ook het laatste lichtje in de tellerkast uitgevallen. Kon dus helemaal niks meer zien van hoe hard ik ging was aardig kl*te natuurlijk. Daar gaat ik dus binnenkort even naar kijken, nieuwe lichtjes had ik al, het moet er alleen nog in/achter.
Paar weken terug systeempjes voor Centrale Vergrendeling & Electrische ramen gehaalt bij Marc. Hier ben ik vandaag de hele middag mee in de weer geweest. Deurpanelen er afhalen, kabels op maat maken en kabelschoentjes erop zetten, wat een k*twerk is dat. Ben geloof ik ook aardig afgezet bij Rijsbergen: 50m draad+20 speciale kabelschoentjes voor 28 Euri .
Nu nog even kijken waar ik 12V en Massa vanaf ga tappen, want alles van de sigarettenaansteker is denk ik een beetje teveel van het goede Heb in iedergeval gezien dat het allemaal niet voor het pakken licht achter het dashboard, allemaal aardig afgeschermd . Het is niet zo makkelijk als ik hoopte om goede draden te vinden achter het dash voor 12V en massa.
Als dat electrische deel klaar is (hopelijk deze week nog), gaan er GT deurpaneeltjes (van Atmozz) op, liggen al klaar op zolder. En wordt 't ook tijd om m'n spoilertje te gaan spuiten in de goede kleur.
zo dat was 't weer denk
Inmiddels een ruime 1000 kilometers erop zitten met de AX, bevalt nog prima.
Vorige week zondag kwam ik 's nachts terug van een concert (van de band Underworld), was eindelijk ook het laatste lichtje in de tellerkast uitgevallen. Kon dus helemaal niks meer zien van hoe hard ik ging was aardig kl*te natuurlijk. Daar gaat ik dus binnenkort even naar kijken, nieuwe lichtjes had ik al, het moet er alleen nog in/achter.
Paar weken terug systeempjes voor Centrale Vergrendeling & Electrische ramen gehaalt bij Marc. Hier ben ik vandaag de hele middag mee in de weer geweest. Deurpanelen er afhalen, kabels op maat maken en kabelschoentjes erop zetten, wat een k*twerk is dat. Ben geloof ik ook aardig afgezet bij Rijsbergen: 50m draad+20 speciale kabelschoentjes voor 28 Euri .
Nu nog even kijken waar ik 12V en Massa vanaf ga tappen, want alles van de sigarettenaansteker is denk ik een beetje teveel van het goede Heb in iedergeval gezien dat het allemaal niet voor het pakken licht achter het dashboard, allemaal aardig afgeschermd . Het is niet zo makkelijk als ik hoopte om goede draden te vinden achter het dash voor 12V en massa.
Als dat electrische deel klaar is (hopelijk deze week nog), gaan er GT deurpaneeltjes (van Atmozz) op, liggen al klaar op zolder. En wordt 't ook tijd om m'n spoilertje te gaan spuiten in de goede kleur.
zo dat was 't weer denk
En ook ik met 'n aantal vrienden met de ax naar Tsjechie geweest.
Zelfs het 1.0 motortje kon het prima aan, geen problemen mee gehad. Wel had t natuurlijk af en toe moeite met die hellingen op de Duitse snelweg, maar met een aanloopje... Op de terugweg heeft ie toch mooi een contstante 120 km/u weten vol te houden (met dakbak!).
Tussenstop Duitsland
En alles weer inladen voor de terugreis.. Past toch best veel in en op zo'n AX is weer gebleken.
Ik sta op allebei de fotos zelf niet.
En die kloteklinkers die overal in Praag liggen hebben toch nog een functie: door al dat getril over die klinkers is het grootste deel van m'n dashverlichting weer gaan werken
Als iemand die dakdragers een keer wil lenen.. pb of mail maar. Ze liggen hier toch maar te liggen.
Zelfs het 1.0 motortje kon het prima aan, geen problemen mee gehad. Wel had t natuurlijk af en toe moeite met die hellingen op de Duitse snelweg, maar met een aanloopje... Op de terugweg heeft ie toch mooi een contstante 120 km/u weten vol te houden (met dakbak!).
Tussenstop Duitsland
En alles weer inladen voor de terugreis.. Past toch best veel in en op zo'n AX is weer gebleken.
Ik sta op allebei de fotos zelf niet.
En die kloteklinkers die overal in Praag liggen hebben toch nog een functie: door al dat getril over die klinkers is het grootste deel van m'n dashverlichting weer gaan werken
Als iemand die dakdragers een keer wil lenen.. pb of mail maar. Ze liggen hier toch maar te liggen.
Haha, leuke foto's. Wat is het toch een multifunctioneel autootje
Maar zijn jullie nou met zijn drieen naar Praag heen en weer gereden in een 3deurs AX?
Moet ik zelf toch ff niet aan denken...
Maar zijn jullie nou met zijn drieen naar Praag heen en weer gereden in een 3deurs AX?
Moet ik zelf toch ff niet aan denken...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Tof die spoiler!
Gelukkig is alles goedgegaan naar Praag. Zoals je weet ben ik er ook heen gegaan, zonder problemen! Op de heenweg met 1 iemand (2 anderen in een andere auto en 5 andere gasten waren er al ).
Op de terugweg met z'n 3en, we konden toen niet alle bagage mee, maar toch aardig wat. Op de achterbank heb ik nog best goed geslapen, tegen de koelbox met slaapzak er op
Ik heb zelfs nog 180 gehaald, bergaf uiteraard. Verder een contstante snelheid van 140 met pieken van 160 in Duitsland. Valt me echt heel erg mee, voor een auto die me tot nu toe nog maar 550 euro heeft gekost (zonder de vaste lasten uiteraard)!
Gelukkig is alles goedgegaan naar Praag. Zoals je weet ben ik er ook heen gegaan, zonder problemen! Op de heenweg met 1 iemand (2 anderen in een andere auto en 5 andere gasten waren er al ).
Op de terugweg met z'n 3en, we konden toen niet alle bagage mee, maar toch aardig wat. Op de achterbank heb ik nog best goed geslapen, tegen de koelbox met slaapzak er op
Ik heb zelfs nog 180 gehaald, bergaf uiteraard. Verder een contstante snelheid van 140 met pieken van 160 in Duitsland. Valt me echt heel erg mee, voor een auto die me tot nu toe nog maar 550 euro heeft gekost (zonder de vaste lasten uiteraard)!
Zoals te lezen in het topic ELECTRISCH RAAM BIJRIJDERSKANT Heb ik Electrische ramen + Centrale vergrendeling ingebouwd in mijn AX.
Heeft uiteindelijk nog best veel tijd in gezeten, maar ben blij dat het gelukt is.
Gisteren m'n bolide even schoongemaakt, gewaxed en de bumpers weer (tijdelijk) zwart gemaakt (met Plastishine van Valma).
Ziet er weer tiptop uit, behalve de velgen dan
Hier een paar fototjes:
Geen foto's van 't interieur want dat is nog het beroerde Escapade-interieurtje; echter wel met andere matten & GT deurpanelen (en binnenkort een ander stuurtje)
Greetz,
Glenn
Heeft uiteindelijk nog best veel tijd in gezeten, maar ben blij dat het gelukt is.
Gisteren m'n bolide even schoongemaakt, gewaxed en de bumpers weer (tijdelijk) zwart gemaakt (met Plastishine van Valma).
Ziet er weer tiptop uit, behalve de velgen dan
Hier een paar fototjes:
Geen foto's van 't interieur want dat is nog het beroerde Escapade-interieurtje; echter wel met andere matten & GT deurpanelen (en binnenkort een ander stuurtje)
Greetz,
Glenn
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Kijk zo hoort het h?... effe flink poetsen en zelf trots zijn op je Citroën
Citrofiel zijn is eigenlijk best wel helemaal niet zo vervelend hihi
Citrofiel zijn is eigenlijk best wel helemaal niet zo vervelend hihi
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Hierbij nieuwe foto's
Eindelijk die roestige steelies (die net zo dik zijn als brommerbandjes) eronder vandaan, en plaisirvelgjes erop
Zo was het:
En zo is het nu: (niet goed te zien maar: plastishine houdt 't geen 2 weken uit )
En wat foto's tussendoor geschoten:
Achteras; remtrommel
Vooras; remschijf (Deze is trouwens identiek aan de 1.1 schijven/blokken)
AX verlagen? waarom zou je dat doen, met al die drempels hiero? Verhogen dat kreng
Ojee.. betekend dit een lekke koppakking?
Nah dat was 't weer.. meer foto's volgen maar hij is niet echt fotowaardig zoals ie er nu bij staat. Aantal vogels heeft aardig huis gehouden
Eindelijk die roestige steelies (die net zo dik zijn als brommerbandjes) eronder vandaan, en plaisirvelgjes erop
Zo was het:
En zo is het nu: (niet goed te zien maar: plastishine houdt 't geen 2 weken uit )
En wat foto's tussendoor geschoten:
Achteras; remtrommel
Vooras; remschijf (Deze is trouwens identiek aan de 1.1 schijven/blokken)
AX verlagen? waarom zou je dat doen, met al die drempels hiero? Verhogen dat kreng
Ojee.. betekend dit een lekke koppakking?
Nah dat was 't weer.. meer foto's volgen maar hij is niet echt fotowaardig zoals ie er nu bij staat. Aantal vogels heeft aardig huis gehouden