Rob Eijkenboom aka Bobmans (AX GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

DN-HB-20 ( ID: 14 )
DN-HB-21 ( ID: 15 )
DN-HB-22 ( ID: 16 )
DN-HB-23 ( ID: 17 )

dit zijn dus allemaal gti's ook wel grappig... :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

bobmans
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: WedMar30, 2005 5:48:17 PM
Location: Sittard

Post by bobmans »

Ik was blij dat 't me idd gelukt was om te komen. Dit had ik zeker niet willen missen. En die verjaardag wat ik had hebben we zateravond al een beetje gevierd, zodat ik zondag naar de meeting kon.

Leuke bijkomstigheid: mijn auto is nog nooit zo zuinig geweest als die dag. Heb een totaal van 487km gereden en er ging maar 35liter in bij t tanken. :D :D Dit terwijl ik normaal met snelwegkilometers blij kan zijn als ik 1 op 12 haal.

Greetz
Bobmans

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en hoe hard rijd jij dan op de snelweg? :D

't scheelt heel erg met AXen, m'n vorige met 1.4 GT-blok deed 1:14-15... de huidige doet zo rond de 1:10 :(
Bij snelle snelwegkilometers (150-160 km/h) loopt ie zo'n beetje 1 : 8... De vorige deed dan nog 1:12 ofzo.

Multipoint schijnt wel zuiniger te zijn dan mono... wel logisch, veel effici?nter.

bobmans
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: WedMar30, 2005 5:48:17 PM
Location: Sittard

Post by bobmans »

Oh maar die 1 op 10 haal ik ook wel makkelijk, zeker de laatste tijd. Ik rij momenteel veel korte stukjes en allemaal in de stad, dus kan ik heel blij zijn als 1 op 10 haal. :( :(

Wat die snelweg betreft, ik rij echt niet harder als toegestaan, behalve als er weer zo'n irritante eikel voor je zit die niet wil schuiven en niet wil door rijden. Dan gaat gas er wel eens op als ik er eindelijk langs kan, ff afreageren. Moet zeggen gaat heel erg goed met die GTI.

Greetz
Bobmans

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

een normale rijstijl is idd helemaal niet onhandig met een dergelijk snelle auto!

vriend van me heeft een Astra GSI met 215/230pk.. hij rijdt als een oud vrouwtje, maar zegt zelf ook dat alstie zich niet ou kunnen beheersen dattie zichzelf dood zou rijden! en met al die flitskasten.. :roll:

overigens best netjes verbruik nog van je GTI hoor.. zo zuinig vind ik een AX ook weer niet.. voor het formaat auto dan!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:een normale rijstijl is idd helemaal niet onhandig met een dergelijk snelle auto!

vriend van me heeft een Astra GSI met 215/230pk.. hij rijdt als een oud vrouwtje, maar zegt zelf ook dat alstie zich niet ou kunnen beheersen dattie zichzelf dood zou rijden! en met al die flitskasten.. :roll:

overigens best netjes verbruik nog van je GTI hoor.. zo zuinig vind ik een AX ook weer niet.. voor het formaat auto dan!


zoals ik al zei: heel verschillend.. sommige mensen rijden gewoon 1:14 met een GT.. lukt met de mijne dus echt niet..

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kakanox wrote:
q01z wrote:een normale rijstijl is idd helemaal niet onhandig met een dergelijk snelle auto!

vriend van me heeft een Astra GSI met 215/230pk.. hij rijdt als een oud vrouwtje, maar zegt zelf ook dat alstie zich niet ou kunnen beheersen dattie zichzelf dood zou rijden! en met al die flitskasten.. :roll:

overigens best netjes verbruik nog van je GTI hoor.. zo zuinig vind ik een AX ook weer niet.. voor het formaat auto dan!


zoals ik al zei: heel verschillend.. sommige mensen rijden gewoon 1:14 met een GT.. lukt met de mijne dus echt niet..


uit ervaring weet ik dat met een GT 1 op 9 ook goed haalbaar is..

trouwens met een gti ook ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

ik win ik win ik had een opel olympia (oldtimer) met 2 liter manta motor op lpg op de een of andere manier liep dat ding in de stad 1/4 en op de snelweg 1/12 alle mogelijke instellingen zijn geprobeerd ma beter is het nooit geworden
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

offtopic!
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Toch veruit de lelijkste AX bij de club :wink:

Mijne heb ik nog niet onder de 1 op 10 gehad. Meestal zo rond de 1 op 11 in de stad. Heb van de zomer 1 op 13 gehaald met de GTI. Ik schijn dan wel vrij netjes te rijden meestal.

En wat de snelheid betreft, die van mij trekt momenteel als een 1.1... (lekker hoor, net een grote beurt gehad van ?750 krijg je dat)

Welkom bij de club Rob, heb afgelopen zondag nog even met je gesproken. Een aantal leden dachten dat ik toch met mijn eigen auto gekomen was, haha :lol: (of tenminste, deden alsof)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rob GT wrote:die van mij trekt momenteel als een 1.1...


Nix tegen 1.1 h? :evil: vond ze prima rijden!

:lol:

jaap1980
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Re: Rob Eijkenboom aka Bobmans (AX GTI '92)

Post by jaap1980 »

bobmans wrote:Ik ben al een tijdje trotse eigenaar van een AX GTi uit 1992. Ik heb hem gekocht in februari 1999.



:toothy7: lange levertijd? :roll: :wink:
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, hoezo bijdehand :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha hoezo offtopic

kom op jongens beetje bij de les!
Image

Angelika
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 57
Joined: SunMar20, 2005 6:08:18 PM
Location: Ridderkerk

Post by Angelika »

mijne reed 597 km op 40 liter :D ....dat wil zeggen...toen ie nog reed....en heb echt niet zuinig aangedaan...veel snelweg...en 120 is me te langzaam...
LIEF, KLEIN, ONSCHULDIG, MAAGD, MOEDER....en AXtravaganza

bobmans
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: WedMar30, 2005 5:48:17 PM
Location: Sittard

Post by bobmans »

FF een update van mijn wie is wie.

Heb in de de tussentijd gelukkig weer een baan gevonden, dus rij ik bijna niet meer met mijn AX. Die word nu voorlopig ff gebruikt door mijn zus.
Zelf ben ik de gelukkige berijder geworden van Kia's. En ja ik weet t het is geen Citroën, maar het is wel werk.

Heb wel nog in de tussentijd een nieuwe hoedenplank gemaakt met een paar nieuwe speakers van Infinity eronder, en als ik t zelf mag zeggen, wat een bak herrie wat er nu uitkomt.

Heb ook nog een beetje pech met m gehad, heb de startmotor nog moeten vervangen, maar ja dat weet als je ax rijdt, kan altijd gebeuren.

Laaatste belangrijke nieuws, m'n schoonbroer heeft een paar morrette's :D :D :D en een paar mistlampjes, zo goed als nieuw, uit weten te halen voor heel weinig. Heb ze net binnen, dus moet nog ff gaan kijken wanneer ik ze ga monteren. Ben alleen nog aan t twijfelen of ik ze eerst moet spuiten voordat ik ze monteer. Ze zijn namelijk nog standaard zwart kunstof, of dat ik dat naderhand nog een keer doe. Maar dat is een zorg voor later.


Groeten Bobmans

Post Reply