Dat klopt.. de rechterkant dus nietIceByte wrote:Wil niet veel zeggen, maar het binnenwerk van een type1 achterlicht past perfect in mn type2 achterlicht, iig de linkerkant dan
Had bij de mijne last dat de hele linkerkant uitviel + nummerplaatverlichting, binnenwerk van een type1 meegenomen van de sloop en die paste er zo in.
Bas aka bad_my84 1.1 TRE '89 (nu GT blok)
Moderator: webmasters
@Brutus:
Rood staat bij een rode AX idd mooier, wist niet eens dat die spray er ook in het rood was
Moet ik dus toch nog maar eens op zoek gaan naar andere lampen en dan die rode spray zien te vinden
De zwarte spray had ik bij Halfords gekocht, ze hadden er alleen zwarte staan(was ook nog de laatste bus) en ik heb er al vaker heen gekeken, maar nog nooit ergens rode gezien. Heb jij em via internet gekregen ofzo?
Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel
Ik wist idd ook niet dat je het binnen werk van een type 1 achterlamp in een type 2 kapje moest stoppen. D8 dat type 2 ook gewoon op de auto paste
Moet nog veel leren over de AX
De rondere vormen van de type 2 bumper vind ik iid mooier, vervelend is alleen dat je ook meteen de achterklap moet veranderen, maja, je moet toch wat he
Rood staat bij een rode AX idd mooier, wist niet eens dat die spray er ook in het rood was
Moet ik dus toch nog maar eens op zoek gaan naar andere lampen en dan die rode spray zien te vinden
De zwarte spray had ik bij Halfords gekocht, ze hadden er alleen zwarte staan(was ook nog de laatste bus) en ik heb er al vaker heen gekeken, maar nog nooit ergens rode gezien. Heb jij em via internet gekregen ofzo?
Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel
Ik wist idd ook niet dat je het binnen werk van een type 1 achterlamp in een type 2 kapje moest stoppen. D8 dat type 2 ook gewoon op de auto paste
Moet nog veel leren over de AX
De rondere vormen van de type 2 bumper vind ik iid mooier, vervelend is alleen dat je ook meteen de achterklap moet veranderen, maja, je moet toch wat he
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nee, mijn automaterialenboer verkoopt ze.. Het is er tevens nog in het groen en blauw.. Dat zijn de kleuren die beschikbaar zijn.. Is gewoon autostyle product!bad_my84 wrote:@Brutus:
Rood staat bij een rode AX idd mooier, wist niet eens dat die spray er ook in het rood was![]()
Moet ik dus toch nog maar eens op zoek gaan naar andere lampen en dan die rode spray zien te vinden![]()
Mijn moeder en tante zeiden altijd: Wie hard rijdt, ziet het niet!bad_my84 wrote:Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel![]()
Heb ze net idd bij auostyle.nl gezien, waren ze ook nog 3 euro goedkoper als bij de HalfordsBrutus wrote: Nee, mijn automaterialenboer verkoopt ze.. Het is er tevens nog in het groen en blauw.. Dat zijn de kleuren die beschikbaar zijn.. Is gewoon autostyle product!
Brutus wrote:Mijn moeder en tante zeiden altijd: Wie hard rijdt, ziet het niet!bad_my84 wrote:Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel![]()
Hou er eigenlijk niet zo van als mensen hard langs mij rijden
-
Maarten v E
- AX liefhebber

M'n auto heeft vandaag een beetje kuren gehad
Wil wegrijden, verzuip ik em
Proberen te starten maar het lukte niet, dus maar ff een uur gew8 en toen nog eens geprobeert. Maar toen was de accu bijna LEEG
Zo leeg dat de startmotor nauwelijks nog draaide en het geheugen van m'n radio gewist is!
Heb toen maar een fiets geleend en ben naar huis gegaan, Na het eten ben ik met m'n pa terug gegaan om hem met de startkabels aan te krijgen. Probeer hem te starten, en, je raad het al, hij start gewoon weer
Accu doet weer zonder problemen.
Nu neem ik aan dat de accu slecht is (dit denken mijn pa en mijn schoonpa ook) en ga ik morgen maar ff een nieuwe halen, hopenlijk zijn de problemen dan voorbij!
Wil wegrijden, verzuip ik em
Proberen te starten maar het lukte niet, dus maar ff een uur gew8 en toen nog eens geprobeert. Maar toen was de accu bijna LEEG
Zo leeg dat de startmotor nauwelijks nog draaide en het geheugen van m'n radio gewist is!
Heb toen maar een fiets geleend en ben naar huis gegaan, Na het eten ben ik met m'n pa terug gegaan om hem met de startkabels aan te krijgen. Probeer hem te starten, en, je raad het al, hij start gewoon weer
Nu neem ik aan dat de accu slecht is (dit denken mijn pa en mijn schoonpa ook) en ga ik morgen maar ff een nieuwe halen, hopenlijk zijn de problemen dan voorbij!
-
Maarten v E
- AX liefhebber

Hoezo?Joris wrote:EERST je accu laten doormeten!!! dan weet je het zeker.
De accu is toch de enige die stroom levert als de motor niet draait?
En als die niet genoeg stroom kan leveren om de startmotor aan het lopen te krijgen, dan is er toch iets mis.
- Joris
- AX Master Spammer

ALs je dynamo niet steeds genoeg bij laat dan gaat je accu steeds iets leger omdat de accu alleen niet je motor kan laten lopen(lang)
Je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik er een paar tientjes ingooi wil ik het altijd zeker weten!!
Ik zeg dit omdat ik het zelfde heb gehad!! en toen stond ik dus op het punt een accu te kopen!!
Wat achteraf dus niet nodig was!!!!
Meten is weten zullen we maar zeggen!!
Je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik er een paar tientjes ingooi wil ik het altijd zeker weten!!
Ik zeg dit omdat ik het zelfde heb gehad!! en toen stond ik dus op het punt een accu te kopen!!
Wat achteraf dus niet nodig was!!!!
Meten is weten zullen we maar zeggen!!
Ik heb eventueel nog wel een dynamo-tje voor je liggen. Mag je voor een tientje hebben. Hij moet goed zijn, heb ik me laten vertellen door meneer de sloper. Hij had hem voor me doorgemeten. Ik had hem achteraf niet nodig omdat ik mijn eigen dynamo heb gereviseerd. ( kan je ook doen, is niet zo moeilijk en kost ong. 30 euro )
Ik heb het zien staan ja, heb me ook al eens bed8 of ik het zou gaan halen, helaas heb ik er op dit moment geen geld voor
Hopenlijk blijft het nog ff liggen (er zijn toch niet veel mensen met een 5 deurs dus dat zal wel lukken).
Hoeveel zou dat setje eigenlijk kosten?
Hopenlijk blijft het nog ff liggen (er zijn toch niet veel mensen met een 5 deurs dus dat zal wel lukken).
Hoeveel zou dat setje eigenlijk kosten?
euhmm
je accu doet het wel weer nadat hij heeft stilgestaan? dat kan niet komen door je dynamo want die werkt alleen als je motor draait..
ik zou toch maar eens met een multimeter aan de gang gaan! al lijkt dit ook wel een beetje op een 'sluiting-door-vocht'probleem wat misschien niet eens meer terugkeert..
maar euhmm met een multimeter op je accu moettie ongeveer 12,4a12,6v aangeven.. met draaiende motor ongeveer 14v.. zijn de eerste waardes veel lager.. dan mag je aan je accu twijfelen, zijn de 2e waardes veel lager, scheld dan op je dynamo..
overigens zal je wel een natte accu hebben. Deze kan je meestal bijvullen met gedestilleerd water. Hoe en wat weet ik niet precies meer.. maar kijk eens aan de zijkant van je accu.. daar staat meestal een niveau streepje, als het vloeistofpeil hier onder staat dan is het vermogen dus ook minder..
je accu doet het wel weer nadat hij heeft stilgestaan? dat kan niet komen door je dynamo want die werkt alleen als je motor draait..
ik zou toch maar eens met een multimeter aan de gang gaan! al lijkt dit ook wel een beetje op een 'sluiting-door-vocht'probleem wat misschien niet eens meer terugkeert..
maar euhmm met een multimeter op je accu moettie ongeveer 12,4a12,6v aangeven.. met draaiende motor ongeveer 14v.. zijn de eerste waardes veel lager.. dan mag je aan je accu twijfelen, zijn de 2e waardes veel lager, scheld dan op je dynamo..
overigens zal je wel een natte accu hebben. Deze kan je meestal bijvullen met gedestilleerd water. Hoe en wat weet ik niet precies meer.. maar kijk eens aan de zijkant van je accu.. daar staat meestal een niveau streepje, als het vloeistofpeil hier onder staat dan is het vermogen dus ook minder..